Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

KUOROSOTA HUIJAUSTA!!!

Ärsyyntynyt

Jep. jep. Taas normaalikansaa kustaan linssiin. Vanhana äänimiehenä ja kuorolaulajana täytyy nostaa meteli!
1. Yhtään laulajaa ei ole rekrytoitu karaokesta. Herätkää nyt! Milloin viimeksi olette kuulleet yhtään nuotilleen laulavaa henkilöä karaokessa. (itse kuulin viimeksi 2002 keväällä)
2. Voihan perseen suti! PLAYBACK-esityksiä. Joo, jos et huomannut, niin kuorolaisilla ei ollut mikkiä. Ainut toimiva ratkaisu olisi sellainen Madonna-mikki jokaisella, mutta eipä näkynyt. Lisäksi tuollainen älytön liikkuminen saa kyllä 60-vuotiaan punkeromamman puuskuttamaan niin paljon, että laulusta ei tule mitään. Äänitetty etukäteen jossain studiossa... sorry. Ja kymppi vetoon, että kohta ilmestyy kauppoihin KUOROSOTA levy.

Suomi-apinaa koijataan...

16

2712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huijausta

      1. Veeti kävi rekrytoimassa karaokesta Salon kuoroon laulajia

      2. Playback-juttuhan tiedettiin etukäteen. Tai ainakin minä olen sen jostain lehtijutusta lukenut. Ei haittaa ainakaan minua, koreografiahan on selkeästi osa konseptia ja kyllähän kuorolaiset ovat kuitenkin itse äänittäneet laulunsa.

    • miummaumou

      1. Mitä sen on väliä mistä ihmiset on rekrytoitu? Totta varmasti on että ne karaokessa laulaneet ihmiset ovat tienneet, että Veeti tulee sinne. Mielestäni on just hauskaa että näyttävät erilaisia rekrytointi tilanteita, vaikka lavastettujakin. Ei tämä ohjelma ole sama kuin Idols, joka on ylläri ylläri ei ole sekään täysin suora lähetys!!!

      2. Juuri sen vuoksi PLAYBACKIT on tehty että 60-vuotiaskin voi keskittyä myös siihen tanssimiseen eikä pelkästään lauluun. Ymmärrän vallan hyvin taustanauhojen käytön, en usko että yleisön mylviessä ja musiikin soidessa livelaulusta olisi mitään kuulunutkaan. Sooloilla oli mikit, huomasitko sen?

      Ja vielä lopuksi tahdon tsempata kaikkia kuoroja, älkää välittäkö negatiivisesta palautteesta, te teitte loistavaa työtä ja ohjelma oli kerrassaan viihdyttävä valopilkku tähän ei niin valoisaan aikaan!!!!!!!

      Hyvä LAPPAJÄRVIIIIIII, hyvä SALOOOO, hyvä ESPOOOOO, hyvä HEINOLAAAA, hyvä TAMPEREEEE, hyvä HELSINKIIII

      • Savolaisukkeli

        No jos näin on, niin meikäläisen silmissä tämän ohjelman arvostus laski aika lähelle nollaa....


      • mieltä!
        Savolaisukkeli kirjoitti:

        No jos näin on, niin meikäläisen silmissä tämän ohjelman arvostus laski aika lähelle nollaa....

        Kuorolaulun ideanahan pitää olla juuri se, että lauletaan itse samaan aikaan kun tehdään sitä koreografiaa! Jos livelaulantaa ja koreografiaa ei pystytä yhdistämään suorassa lähetyksessä, ei minusta ohjelmassa ole mitään järkeä. Ihan sama, jos teatterissa nauhoitettaisiin näyttelijöiden repliikit ja sitten he vain aukoisivat suutaan lavalla joka ilta. Kyllä tämä ohjelma on niin kaukana oikeasta kuorolaulusta kuin vain voi olla.

        Lisäksi mukaan on pitänyt ympätä näitä "teeveestä tuttuja" wannabe julkkiksia. No jotkut menee halpaan, minä en.


      • laulavainen
        mieltä! kirjoitti:

        Kuorolaulun ideanahan pitää olla juuri se, että lauletaan itse samaan aikaan kun tehdään sitä koreografiaa! Jos livelaulantaa ja koreografiaa ei pystytä yhdistämään suorassa lähetyksessä, ei minusta ohjelmassa ole mitään järkeä. Ihan sama, jos teatterissa nauhoitettaisiin näyttelijöiden repliikit ja sitten he vain aukoisivat suutaan lavalla joka ilta. Kyllä tämä ohjelma on niin kaukana oikeasta kuorolaulusta kuin vain voi olla.

        Lisäksi mukaan on pitänyt ympätä näitä "teeveestä tuttuja" wannabe julkkiksia. No jotkut menee halpaan, minä en.

        Kyllä kuoro laulaa oikeasti paikalla. Olin katsomossa viime sunnuntaina ja kuulin kyllä että lauloivat.


      • baarista
        laulavainen kirjoitti:

        Kyllä kuoro laulaa oikeasti paikalla. Olin katsomossa viime sunnuntaina ja kuulin kyllä että lauloivat.

        Iso osa kuorolaisista oli bongattu karaokebaareista.


      • iso osa
        baarista kirjoitti:

        Iso osa kuorolaisista oli bongattu karaokebaareista.

        Kaksi vain


      • Savolaisukkeli
        iso osa kirjoitti:

        Kaksi vain

        Mikit on vaan niillä framilla olevilla laulajilla, eikä takana olevilla edes tarkalla silmällä erota minkäänlaisia mikkejä. Eli taitaa sittenkin olla fuulaa...


      • katsomossa
        Savolaisukkeli kirjoitti:

        Mikit on vaan niillä framilla olevilla laulajilla, eikä takana olevilla edes tarkalla silmällä erota minkäänlaisia mikkejä. Eli taitaa sittenkin olla fuulaa...

        Olin eilen kuorosodan katsomossa ihan eturivissä ja näin, että siellä lavan reunoilla oli rivien päissä mikrofonit. Että tämä tästä keskustelusta!


      • Savolaisukkeli
        katsomossa kirjoitti:

        Olin eilen kuorosodan katsomossa ihan eturivissä ja näin, että siellä lavan reunoilla oli rivien päissä mikrofonit. Että tämä tästä keskustelusta!

        I hate to say this, but I told you so.....

        http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1643126


      • Kuorolaulaja
        Savolaisukkeli kirjoitti:

        I hate to say this, but I told you so.....

        http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1643126

        Kokeilkaapa joskus laulaa vaikkapa joku mielettömän hyvin osaamanne biisi ja liikkua samaan aikaan hetki sitten saamanne koreografian mukaan. Kertokaa tämä sitten 20 kuorolaisella, isolla esiintymiskorokkeella, jossa porukka on hajallaan sekä suoralla tv-lähetyksellä ja tulkaa sen jälkeen sanomaan, että on se kumma, kun ei voida suorana vetäistä koko juttua!

        Jokainen, joka hiukankaan ymmärtää laulamisesta ja tekniikasta tajuaa, ettei suoraa tv-lähetystä voida tehdä pelkällä live-äänellä JOS MUKANA ON NOIN PALJON NS. LIIKKUVIA OSIA.

        Kuoro pystyisi tottakai kuoromuodossa a cappellana (tai vaikka taustanauhankin kanssa) laulamaan, mutta kun samaan aikaan liikutaan, se vaan ei onnistu. Mikrofonien sijoittelu menisi todella vaikeaksi ja esim. oma mikki jokaiselle ei vaan toimi silloin, kun on kyse kuorolaulusta koreografian kera.

        Voin ihan omasta kokemuksesta sanoa, että jo pelkästään koreografiassa on haastetta. Lisäksi solistien pitää vetää osuutensa livenä niin, että kokonaisuus kuulostaa hyvältä.

        Nauhoja ei käsitellä eli kuoro kuulostaa kyllä juuri siltä, mihin se pystyy. Ja kaikki kuorot ovat tasan vertailukelpoisia eli samalla viivalla- ja siltä pohjaltahan kai voidaan niitä arvioidakin??

        On tosi helppoa paukuttaa suuta ja heittää kommentteja kotisohvalta käsin.

        Itse kunnioitan jokaista tuonne uskaltautunutta; taustanauha on vain yksi elementti, jolla taataan hyvä äänenlaatu niin yleisölle paikan päällä kuin ennen kaikkea kotikatsomoihinkin.


      • Savolaisukkeli
        Kuorolaulaja kirjoitti:

        Kokeilkaapa joskus laulaa vaikkapa joku mielettömän hyvin osaamanne biisi ja liikkua samaan aikaan hetki sitten saamanne koreografian mukaan. Kertokaa tämä sitten 20 kuorolaisella, isolla esiintymiskorokkeella, jossa porukka on hajallaan sekä suoralla tv-lähetyksellä ja tulkaa sen jälkeen sanomaan, että on se kumma, kun ei voida suorana vetäistä koko juttua!

        Jokainen, joka hiukankaan ymmärtää laulamisesta ja tekniikasta tajuaa, ettei suoraa tv-lähetystä voida tehdä pelkällä live-äänellä JOS MUKANA ON NOIN PALJON NS. LIIKKUVIA OSIA.

        Kuoro pystyisi tottakai kuoromuodossa a cappellana (tai vaikka taustanauhankin kanssa) laulamaan, mutta kun samaan aikaan liikutaan, se vaan ei onnistu. Mikrofonien sijoittelu menisi todella vaikeaksi ja esim. oma mikki jokaiselle ei vaan toimi silloin, kun on kyse kuorolaulusta koreografian kera.

        Voin ihan omasta kokemuksesta sanoa, että jo pelkästään koreografiassa on haastetta. Lisäksi solistien pitää vetää osuutensa livenä niin, että kokonaisuus kuulostaa hyvältä.

        Nauhoja ei käsitellä eli kuoro kuulostaa kyllä juuri siltä, mihin se pystyy. Ja kaikki kuorot ovat tasan vertailukelpoisia eli samalla viivalla- ja siltä pohjaltahan kai voidaan niitä arvioidakin??

        On tosi helppoa paukuttaa suuta ja heittää kommentteja kotisohvalta käsin.

        Itse kunnioitan jokaista tuonne uskaltautunutta; taustanauha on vain yksi elementti, jolla taataan hyvä äänenlaatu niin yleisölle paikan päällä kuin ennen kaikkea kotikatsomoihinkin.

        Jos kerran jotain tehdään, niin pitäisi tehdä niinkuin on annettu ymmärtää tehtävän. Se, että kuoron lauluosuudet liidaajia lukuunottamatta tulevat käytännössä nauhalta, latistaa minun silmissäni koko idean aika lailla. Ei kai se nyt studiossa ole konsti eikä mikään saada laulua pelittämään...jopa Matti Nykänen saadaan kuulostamaan siellä siedettävältä.


    • Pipo löysälle

      1. Tämä on VIIHDEohjelma eikä mikään Sulasol-kilpailu.

      2. Niinä vuosina kun ite oon kuorossa laulanut, ei meillä mitään mikkejä ollut jokaisella erikseen..

      3. Levyjä ei ketään pakoteta ostamaan.

    • Harry Goy Boy

      viimeiset 100 vuotta on ollut yhtä pelleilyä.

      Got arms? Got legs? WE got the WAR!

    • Sideways

      Maija Vilkkumaa on siis myös HUIJARI!!!!! koska veti tänään ohjelmassa playbackiä.

      Herää tähän päivään. Kaikki TV ohjelmat on enemmän tai vähemmän "huijausta". Sä olet varmaan niitä jotka katsoo tosi-TV ohjelmia ja USKOO kaiken mitä niissä sanotaa/tehdään.
      Tosi-TV ohjelmahan tämäkin on.

    • -

      Sanotaan vaikka että repäistään täysin normaali ihminen kadulta, toimistötyöntekijä vaikkapa. Kyseinen henkilö sattuu omaamaan synnyinlahjana keskivertohyvän äänen.

      Noniin, tämä toimistotyontekijälle opetetaan VIIKOSSA luultavasti englanninkielinen biisi, (on mahdollista myös että tämä henkilö ei ole koskaan kyseistä biisiä kuullutkaan) yli kolmen minuutin koreografia, olkoon sitten vaikkatämä 60 vuotias vanhus, puetaan, meikataan, laitetaan lavalle täynnä sokaisevia valoja, muutaman metrin korkealle kaiteettomalle korokkeelle (ei tässä korkeanpaikankammoista mitään) helvetin suuren yleisön eteen, SUORAAN LÄHETYKSEEN, ja te odotatte että tämä toimistötyöntekijä LAULAA LIVENÄ?

      Hienosti kunnioitatte toisia ihmisiä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe