Välilihan öljyhieronta?

salla hrttt

Hei,

kysymykseni koskee välilihan öljyhierontaa ennen synnytystä.
Minulla lähestyy 1. synnytys ja olen netistä löytänyt kaksi tuotetta, jotka soveltuvat tähän tarkoitukseen: Ceridal Intimate, ja Weledan hierontaöljy.
Onko kokemuksia välilihan hieronnasta ja onko ollut mitään hyötyä? Onko lisännyt kudosten joustavuutta synnytyksessä?
Oletteko kokeilleet hierontaan muita öljyjä?
Itse ajattelin kokeilla, ei kai siitä haittaakaan ole...

9

2939

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollut

minulle hyötyä. Hieroin ja venyttelin välilihaa Ceridalilla ohjeiden mukaan, yhteensä 7 viikkoa ennen synnytystä, päivittäin. Silti ei väliliha antanut juuri yhtään myöten ja leikattiin iso episiotomia. Luulen, että se venyminen on peritystä kudostyypistä kiinni, eikä hieromisesta.

• voi harjoitella

Venytystä voi harjoitella ja valmistella etukäteen viemällä synnytyskanavaan sopivan kokoisia esinetä, esim. tennispallo tai shampoo-pullo. Lisäohjeita saat aiemmista ketjuista. Muista kortsu ja liukaste.

• ............
        voi harjoitella kirjoitti:

Venytystä voi harjoitella ja valmistella etukäteen viemällä synnytyskanavaan sopivan kokoisia esinetä, esim. tennispallo tai shampoo-pullo. Lisäohjeita saat aiemmista ketjuista. Muista kortsu ja liukaste.

hullua....ei tullut itselleni mieleenkään venytellä paikkoja raskausaikana noin..väliliha leikattiin ja sillä siisti ja se parani ihan ok.

• ............

voihan sitä öljytä jos haluaa, mutta tutkitusti ei ole mitään todisteita, että se millään tavoin estäisi repeämiä.

• ..........

Mainitsit tutkitusti, joten varmaankin tutkimuksen nimi on tiedossa ja mahdollinen linkki siihen?

• kjhguytmnbvytrg
        .......... kirjoitti:

Mainitsit tutkitusti, joten varmaankin tutkimuksen nimi on tiedossa ja mahdollinen linkki siihen?

Laita googleen hakusanaksi välilihan öljyhieronta tai weleda tai ceridal intime, niin sieltä löytyy tietoa.

• jokutoinen..

• ed...
        .......... kirjoitti:

itse en ole "tutkinut", vaikka piti, se vain jäi. Tosin ei juuri tullutkaan repeämiä. Henk.koht en ole mitään tutkimustuloksia nähnyt, mutta ainakin kirjassa nimeltä "Suuri Äitiyskirja"(kirj. Dr.Anne Deans) on, mainittu selkeästi, ettei tutkimusten mukaan välilihan hieronnasta tai öljyämisestä ole juurikaan mitään apua repeämien ehkäisyssä.

Samaa sanoi myös synnytystapa-arvion minulle tehnyt kätilö Naistenklinikalla, ja synnytyksen hoitanut kätilö myös.

• apua

Käytin Weleda hieronta öljyä n.1,5 kk ennen synnytystä lähes joka päivä hieroen n. 10 min ja sain synnytyksessä 4 asteen repeämät mikä on nykypäivänä todella harvinaista. Ei siitä ainakaan haittaa voi olla, mutta itsellä ei ainakaan auttanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      39
      5268
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      85
      3762
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      50
      3170
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      62
      3045
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      11
      3035
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2393
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1878
    8. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      146
      1867
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1825
    10. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1751
    Aihe