Tee kysely :)

Teen ystävä

Opiskelen eräässä ravintola-alan koulussa, ja olen tekemässä opinnäyte työtä, jonka aiheena on Tee. Olisin hyvin iloinen, jos mahdollisimman moni viitsisi vasta kyselyyni, koska se on tärkeä osa opinnäytetyötäni!
Kiitos jo etukäteen!!

kysymykset

1. Oletko mies vai nainen?
2. Minkä ikäinen?
3. Kuinka usein juot teetä: a)En koskaan b)Jos kahvia ei ole tarjolla c)kerran kuukaudessa d)viikoittain e)päivittäin
4. Millaista teetä juot? (merkki, laatu, esim. vihreä tee, musta tee, rooibos)
5. Miksi juot teetä? (esim. maku, terveysvaikutukset jne)
6. Mitä terveysvaikutuksia tiedät teessä olevan? vaikuttavatko ne teen juontiisi?

KIITOS KIITOS KIITOS!!

26

1083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En vastaa kyselyysi kun en ole varsinainen teenjuoja, mutta ehdottaisin, että olisit tarkkana tuon teekäsitteen kanssa.

      Ensinnäkin - rooibos ei ole teetä ja toiseksi olen huomannut, että kaikki muutkin erilaiset yrtti- ja hdelmäjuomat lasketaan nykyään erilaisiksi teelaaduiksi. Jos olisin jostain teentuottajamaasta lähtöisin, protestoisin tosi kovin kaikkia näitä pupujussinteelaatuja, yrttiteetä, viinimarjateetä, minttuteetä, rooibosteetä, mateteetä jne.

      Ihan riippumatta käytetäänkö niitä teen korvikkeena vai erillisinä omina juominaan, niin ne eivät ole teetä vaan ihan muusta puusta, puskasta tai juurakosta saatua uutetta.

      Kyllä ne ansaitsevat tulla tutuiksi omana itsenään eikä minään harhaanjohtavana korvikkeena.

      • Teen ystävä

        En ole tyhmä, ja tiedän varsin hyvin ettei Rooibos ole valmistettu Camellia sinensis- nimisen pensaan lehdistä, niinkuin OIKEA tee :)
        Ja olen hyvin pahoillani jos olen loukannut jota kuta "jostain teentuottajamaasta" kotoisin olevaa ihmistä luokittelemalla Rooiboksen teeksi!!


      • Teen ystävä kirjoitti:

        En ole tyhmä, ja tiedän varsin hyvin ettei Rooibos ole valmistettu Camellia sinensis- nimisen pensaan lehdistä, niinkuin OIKEA tee :)
        Ja olen hyvin pahoillani jos olen loukannut jota kuta "jostain teentuottajamaasta" kotoisin olevaa ihmistä luokittelemalla Rooiboksen teeksi!!

        En aikonut suinkaan moittia vaan avustaa, jos sellaista sitten tarvitsetkaan.

        Tällä palstalla käsitellään vain varsin estottomasti tuota teen käsitettä ja ainakin itse haluaisin, että käsitteet ja käsitykset olisivat tälläkin alalla oikeita. Lähinnä pisti tuo rooibos silmään.

        Toistelen oikeastaan erään teenviejäystäväni takavuonna pitämää motkotusta siitä, miten teekauppiaat eri maissa käyttävät teen alkuperää tarkoituksella väärin.


      • ....
        crudo kirjoitti:

        En aikonut suinkaan moittia vaan avustaa, jos sellaista sitten tarvitsetkaan.

        Tällä palstalla käsitellään vain varsin estottomasti tuota teen käsitettä ja ainakin itse haluaisin, että käsitteet ja käsitykset olisivat tälläkin alalla oikeita. Lähinnä pisti tuo rooibos silmään.

        Toistelen oikeastaan erään teenviejäystäväni takavuonna pitämää motkotusta siitä, miten teekauppiaat eri maissa käyttävät teen alkuperää tarkoituksella väärin.

        Itsekin ihmettelen miksi kysellään rooiboksesta ja yrttijuomista, jos työn aiheena on tee. Kas kun ei kahvista ja konjakista. No onhan tuo kysely kyllä muutenkin epämääräinen...


    • pallerou

      1. nainen

      2. 21v

      3. e) päivittäin

      4. Forsman,Nordqvist,Lipton,twinings - irto-ja pussiteet - mustaa,vihreää,valkoista ja rooibosta.

      5. en pidä kahvin mausta ja tiedän teellä olevan myös terveysvaikutuksia. on mukava maistella erilaisia teelaatuja, kun on olemassa niin paljon eri vaihtoehtoja.

      6. olen kuullut että teen juonti saattaisi kehittää immuniteettia ja ei sairastuisi niin helposti, olen myös lukenut että vihreän teen juonnilla olisi vaikutusta syöpää vastaan. en kuitenkaan juo teetä sen mahdollisten terveysvaikutusten takia, ainoastaan sen vuoksi, että en pidä kahvista.

    • tässä:

      1. Oletko mies vai nainen? - Mies
      2. Minkä ikäinen? - 58
      3. Kuinka usein juot teetä: a) En koskaan b) Jos kahvia ei ole tarjolla c) kerran kuukaudessa d) viikoittain e)päivittäin - En koskaan (tai kerran viidessä vuodessa...)
      4. Millaista teetä juot? (merkki, laatu, esim. vihreä tee, musta tee, rooibos) - Earl Grey
      5. Miksi juot teetä? (esim. maku, terveysvaikutukset jne) - Minähän en sitä juo, tylsä juoma
      6. Mitä terveysvaikutuksia tiedät teessä olevan? vaikuttavatko ne teen juontiisi? - Ei terveysvaikutuksia

    • Neuvoja*

      Jos aiot menestyä "akateemisessa teemaailmassa" Suomessa, olisi syytä oppia myös suomen kieli.

      Suomeksi kirjoitetaan "teekysely", ei "tee kysely"...

      • Teen ystävä

        Kiitos kovasti näille kahdelle jotka ovat vaivautuneet tähän mennessä vastaamaan varsinaiseen kyselyyn! :D Arvostan todella!


      • kielioppivirhe

        Tuo "opinnäyte työ" kirjoitetaan "opinnäytetyö".. Toisessa kohdassa väli on sulkeutunutkin..mutta miten tuollaisessa sanassa voi tulla virhe..samoin kuin tuossa "teekyselyssä" ?? Luulin, että vielä teinit saattavat harjoittaa moisia virheitä..mutta että vielä akateemisessa..?


      • Kirjaltaja
        kielioppivirhe kirjoitti:

        Tuo "opinnäyte työ" kirjoitetaan "opinnäytetyö".. Toisessa kohdassa väli on sulkeutunutkin..mutta miten tuollaisessa sanassa voi tulla virhe..samoin kuin tuossa "teekyselyssä" ?? Luulin, että vielä teinit saattavat harjoittaa moisia virheitä..mutta että vielä akateemisessa..?

        Oma kirjoituksesi vilisee virheitä, näyttäen lähinnä risuaidalta.

        Kahden pisteen ja kysymysmerkin peräkkäinen käyttö on kaikkien sääntöjen vastaista. Virkkeen viimeisen sanan viimeiseen kirjaimeen "kiinni" tulee aina välimerkki (esim. piste, kysymysmerkki tai huutomerkki) välittömästi, siis ilman välilyöntiä. Sen sijaan välimerkin (esim. pilkun, pisteen jne.) jälkeen tulee aina välilyönti.

        Mitä ihmeen siansaksaa tuo sinun kirjoitustyylisi edustaa?


      • nimenomaan
        Kirjaltaja kirjoitti:

        Oma kirjoituksesi vilisee virheitä, näyttäen lähinnä risuaidalta.

        Kahden pisteen ja kysymysmerkin peräkkäinen käyttö on kaikkien sääntöjen vastaista. Virkkeen viimeisen sanan viimeiseen kirjaimeen "kiinni" tulee aina välimerkki (esim. piste, kysymysmerkki tai huutomerkki) välittömästi, siis ilman välilyöntiä. Sen sijaan välimerkin (esim. pilkun, pisteen jne.) jälkeen tulee aina välilyönti.

        Mitä ihmeen siansaksaa tuo sinun kirjoitustyylisi edustaa?

        ..yhdyssanavirheitä. Ne kummastuttavat eniten, kun niitä ei hallita. Muuten netissä tottakai kirjoitellaan ja saakin kirjoittaa rennommin, kuin jossain äidinkielen kokeissa.. Tyhmäkö olet? (noh..tiedän jo vastauksen)

        En minäkään tätä tekstiä olisi äidinkielen kokeeseen samalla tavalla pistänyt. Vapaa-ajalla kirjoitetaan eri tavalla.. mutta ei minun tulisi mieleenikään kirjoittaa esim. "vapaa ajalla". Kun tulee typerääkin typerämpi yhdyssanavirhe, luulisi että itse kirjoittakin välittäisi sen korjata. Typerät yhdyssanavirheet haittaavat lukijoita kielioppiasioissa eniten.


      • ......
        nimenomaan kirjoitti:

        ..yhdyssanavirheitä. Ne kummastuttavat eniten, kun niitä ei hallita. Muuten netissä tottakai kirjoitellaan ja saakin kirjoittaa rennommin, kuin jossain äidinkielen kokeissa.. Tyhmäkö olet? (noh..tiedän jo vastauksen)

        En minäkään tätä tekstiä olisi äidinkielen kokeeseen samalla tavalla pistänyt. Vapaa-ajalla kirjoitetaan eri tavalla.. mutta ei minun tulisi mieleenikään kirjoittaa esim. "vapaa ajalla". Kun tulee typerääkin typerämpi yhdyssanavirhe, luulisi että itse kirjoittakin välittäisi sen korjata. Typerät yhdyssanavirheet haittaavat lukijoita kielioppiasioissa eniten.

        Miksi yhdyssana virheet Ovat typerämpiä kuin välimerkki ja muut virheet ..? Eikö vapaaajalla saa kirjoittaa yhdys sanoja rennommin.


      • Kirjaltaja
        nimenomaan kirjoitti:

        ..yhdyssanavirheitä. Ne kummastuttavat eniten, kun niitä ei hallita. Muuten netissä tottakai kirjoitellaan ja saakin kirjoittaa rennommin, kuin jossain äidinkielen kokeissa.. Tyhmäkö olet? (noh..tiedän jo vastauksen)

        En minäkään tätä tekstiä olisi äidinkielen kokeeseen samalla tavalla pistänyt. Vapaa-ajalla kirjoitetaan eri tavalla.. mutta ei minun tulisi mieleenikään kirjoittaa esim. "vapaa ajalla". Kun tulee typerääkin typerämpi yhdyssanavirhe, luulisi että itse kirjoittakin välittäisi sen korjata. Typerät yhdyssanavirheet haittaavat lukijoita kielioppiasioissa eniten.

        Miksi yksi virhetyyppi olisi muka pahempi tai vaihtoehtoisesti vähemmän paha kuin jokin toinen? Kaikki ovat pahoja virheitä. Myös tuo sinun kotikutoinen kirjoitustapasi näyttää todella pahalta, ja on totaalisen väärin, suorastaan raivostuttava tyhmyydessään. Ja mitä ihmeen "rentoutta" nettikirjoitteluun tarvitaan? Ei kai väärin kirjoittaminen ole "rentoa"? Silloinhan yhdyssanavirhekin on "rentoa".


      • Teen ystävä
        kielioppivirhe kirjoitti:

        Tuo "opinnäyte työ" kirjoitetaan "opinnäytetyö".. Toisessa kohdassa väli on sulkeutunutkin..mutta miten tuollaisessa sanassa voi tulla virhe..samoin kuin tuossa "teekyselyssä" ?? Luulin, että vielä teinit saattavat harjoittaa moisia virheitä..mutta että vielä akateemisessa..?

        Mitä ihmettä? kuka on puhunut että opiskelen jossain akateemisessa oppilaitoksessa?
        En opiskele.. Oon amiksessa...
        Ja 18... eikös se vielä luokitella teiniksi? :D
        voi voi...


    • kyselyysi

      ysymykset

      1. Oletko mies vai nainen?
      nainen

      2. Minkä ikäinen?
      18

      3. Kuinka usein juot teetä:
      e)päivittäin (joka toinen päivä)

      4. Millaista teetä juot? (merkki, laatu, esim. vihreä tee, musta tee, rooibos)
      rooibos, valkoinen, hedelmähaudutteet. Joskus musta / ceylon / assam, mutta en ikinä vihreää tai jasmin tms, ne on pahoja. Opiskelijana ihan perus markettituotteita ja pussiteetä (kyllä vain, elossa ollaan vaikka pussiteen juonti on niin järkyttävän epäsivistynyttä), irtoteetäkin välillä.

      5. Miksi juot teetä? (esim. maku, terveysvaikutukset jne)
      Hyvänmakuista, terveellistä, mukavaa. Kun en kahvia ole koskaan juonut, tee on vain tullut siihen rakoseen.

      6. Mitä terveysvaikutuksia tiedät teessä olevan? vaikuttavatko ne teen juontiisi?
      Kyllähän etenekin valkoisella ja vihreällä teellä on paljon hyviä vaikutuksia. Ja juu, kyllä ne vaikuttaa siihen, mitä teetä ostan.

    • Herra =47v

      eli järjestyksessä:

      -mies (kahvinjuoja)
      -47v kunnes toisin ilmoitetaan
      -kolme kertaa viikossa eli varmaankin (d)
      -Pussiteetä enimmäkseen: vihreää (vähiten) Darjeeling tai Prince of Wales (enimmäkseen)
      -Maku, ei valvota (minua) kuten kahvi, vähemmän energiaa kuin kaakaossa.

      • ylläoleva

        mainita terveysvaikutuksista: en juo niiden vuoksi paitsi mainittu ei-valvottavuus.


    • minulta

      1. Oletko mies vai nainen? - Nainen
      2. Minkä ikäinen? - 24v
      3. Kuinka usein juot teetä: - d)viikoittain (n. 3kertaa viikossa)
      4. Millaista teetä juot? - Merkillä ei väliä..tosin jotkin halpamerkit saattavat epäilyttää, kun olen joidenkin kohdalla pettynyt. Nordqvistia tulee ostettua usein, kun siltä löytyy mielestäni hyvä hinta-laatusuhde, valikoima ja hyvänmakuiset teet. Juon pääosin irtoteetä, pussiteenä ostan yleensä vain tavallista(maustamatonta mustaa)teetä. Rooibosta, mustaa teetä ja vaihtelevaa yrttiteetä juon lähes yhtä paljon.. muita laatuja en juurikaan juo. Suunnilleen 35% juomastani teestä on varsinaista "teetä".
      5. Tykkään nauttia kuumia juumia ja juon pääosin maun vuoksi. Terveysvaikutukset ovat pientä plussaa. En pidä kahvista,(muuten kuin joistain epäterveellisemmistä maitokahveista) ja mielestäni turhaa opetella sitä juomaan, kun kerran pitää teestä ja se on terveellisempääkin.
      6. Puhuttaessa itse juomistani teelaaduista.. rooiboksessa on paljon antioksidantteja, jokin yrttitee/juoma saattaa taas vaikuttaa suotuisasti mm. ruoansulatukseen tai ylimääräisten nesteiden poistoon. Musta tee taas ehkäisee syöpää ja piristää. Terveysvaikutukset eivät vaikuta oleellisesti teenjuontiini, mutta näen ne kuitenkin plussana ja teen kahvia parempana vaihtoehtona.

    • perskarvoitus

      jou, sä ravintola-alaa opiskeleva opiskelija poitsu.

      1. en kerro.
      2. 0-100v.
      3. En koskaaaaan, ellei teetä ole tarjolla
      4. Lacosten ja Burberryn luontaistuote teetä.
      5. koska se on aivan helvetin pahaa, jos sinne lisää maitoa/kermaa/sokeria/makeutusainetta/muutakakkaa
      6. paska lentää, jos sitä juo paljon...

      JEEZZZZ, EI TÄZZ MITNNN!! OmgLolWtf! owned..

      • perskarvoitus

        zori, opiskelijapoitsu kirjotetaan yhteen. zori,että ehdin ensin korjata virheen, sinä kirjoitusvirheitä kyttäävä mitätön käppänä! tuu näytön toiselle puolelle sanoo!!


      • Karvaton Laban
        perskarvoitus kirjoitti:

        zori, opiskelijapoitsu kirjotetaan yhteen. zori,että ehdin ensin korjata virheen, sinä kirjoitusvirheitä kyttäävä mitätön käppänä! tuu näytön toiselle puolelle sanoo!!

        Virkkeet kuuluu aloittaa isolla alkukirjaimella. Etpä sinä paljoa tiedä.

        Mutta miksi kirjoitat tuollaista "pissapoikakieltä"?


      • perskarvoitus
        Karvaton Laban kirjoitti:

        Virkkeet kuuluu aloittaa isolla alkukirjaimella. Etpä sinä paljoa tiedä.

        Mutta miksi kirjoitat tuollaista "pissapoikakieltä"?

        LoL :DD ihanaa, ko omistatte elän, kyttäämällä kirjotuksii ja ettimällä kirjotusvirheitä :DD
        Suomi vapaa maa ja samoin jokaisen kirjoitustyyli ;);)


      • perskarvoitus
        perskarvoitus kirjoitti:

        LoL :DD ihanaa, ko omistatte elän, kyttäämällä kirjotuksii ja ettimällä kirjotusvirheitä :DD
        Suomi vapaa maa ja samoin jokaisen kirjoitustyyli ;);)

        zori. siis ELÄMÄN!! (..ko omistatte elän = ..ko omistatte ELÄMÄN)
        noih, nyt on korjattu, niin idiootitkin tajuavat sen *vinkvink* :A

        Ei eikös tässä alunperin pitäny olla joku TEEKYSELY??! mitäs jos siihen vastailtais.. itsehän vastasin jo.


      • Teen ystävä
        perskarvoitus kirjoitti:

        zori. siis ELÄMÄN!! (..ko omistatte elän = ..ko omistatte ELÄMÄN)
        noih, nyt on korjattu, niin idiootitkin tajuavat sen *vinkvink* :A

        Ei eikös tässä alunperin pitäny olla joku TEEKYSELY??! mitäs jos siihen vastailtais.. itsehän vastasin jo.

        Ja toivoisin että tästä lähtien en saisi muita vastauksia kyselyyni kuin oikeasti niitä vastauksia TEEHEN LIITTYVIIN KYSYMYKSIINI!

        Jos jollakin ei oikeesti oo muuta tekemistä kun viilata pilkkua, niin vois vaikka mennä laskemaan, että onko naapurin autonrenkaissa tarpeeksi nastoja tallella!!
        KIITOS!!


      • Teen ystävä
        Teen ystävä kirjoitti:

        Ja toivoisin että tästä lähtien en saisi muita vastauksia kyselyyni kuin oikeasti niitä vastauksia TEEHEN LIITTYVIIN KYSYMYKSIINI!

        Jos jollakin ei oikeesti oo muuta tekemistä kun viilata pilkkua, niin vois vaikka mennä laskemaan, että onko naapurin autonrenkaissa tarpeeksi nastoja tallella!!
        KIITOS!!

        Kiitos kaikille jotka ovat tähän mennessä vastanneet!! :)
        Mutta kaipaisin kipeästi lisää vastauksia... toivottavasti joku viitsisi käyttää hetken aikaansa :)


    • teetär (entinen kahvihammas)

      1. olen nainen
      2. 54
      3. päivittäin
      4. vihreä tee tai rooibos tee (harvemmin musta tee)
      5. vatsani ei kestä enää kahvia
      6. lähinnä kahvin korvikkeena, mutta onhan teessä myös flavonoideja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe