JARRUT? jarrukumien asento

jarrupölänjä

Ei löytyny alusta-osioo tahikka jarruista mitää??

Kysymys: Jarrusylinterin sisällä on iso O-RENGAS, joka tiivistää jarrusyltyn ja männän välin.

KUMMINKA PÄIN se gummi pitää siellä olla?
Se kun ei ole välttämättä aivan symmetrinen, ja siinä voi olla jotain pokkauksia toisella puolella.

Itse päättelin, että "leveämpi" lieve tulee sylinterin sisäpuolta kohden, ja kapeampi tietty uloskäsin.
Tietääkseni tämä vaikuttaa siihen, kuinka nopeasti jarrusylinteri palaa takaisin puristuksen jälkeen, siis irrottavat kunnolla.

En ny muista tätä "pääsääntöä" enää satavarmasti vai miten se oli????

5

439

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotta´´

kun kumi palaa normaaliasentoon, se painaa samalla mäntää sisäänpäin. Oli liepeet ja helmat miten päin vain. Tämä siis se idea. Jos liukastat vaseliinilla tuon sylinterin/männän asennusvaiheessa liukkaaksi, ei kumi enää toimi kuten pitää.

• jarrupölänjä

Juu en nyt sentään vaseliinosta, nestettä vaan.

Mutta sitä jarrurasvaa on kyllä ollu tapana sipaista hieman siinä asentaessa.

Joku mestari teese itse poika on tuhonnut toisen sylinterinkin takomalla männän väkisin inuksiin.
        Sempä takia en oo ihan varma miten päin niitten kumien siellä pitää olla kun ne saattoi jo olla väärinpäin.
        -SIIS: hakattu jarrumäntä väkisin satulaan--->männän päällä oleva pinnoite halki ja koko mäntä soikee---->koko satula soikee.
        (Kiitoksia vaan sinulle, kuka juoppo oletkaan "korjannut" punaisen fiestan jarruja lokakuun leimaan. Olet paska jätkä. ja helvetin vastuuton. Jos ei oikeesti osaa, eikä ole hajuakaan, niin ÄLÄ please koske jarruihin enää ikinä. mulla toi pommi pysyy lapasessa mutta jollain toisella ei todellakaan pysy. Mieti sitä kusipää jos satut tätä lukemaan.)

jarrupölänjä kirjoitti:

Juu en nyt sentään vaseliinosta, nestettä vaan.

Mutta sitä jarrurasvaa on kyllä ollu tapana sipaista hieman siinä asentaessa.

Joku mestari teese itse poika on tuhonnut toisen sylinterinkin takomalla männän väkisin inuksiin.
        Sempä takia en oo ihan varma miten päin niitten kumien siellä pitää olla kun ne saattoi jo olla väärinpäin.
        -SIIS: hakattu jarrumäntä väkisin satulaan--->männän päällä oleva pinnoite halki ja koko mäntä soikee---->koko satula soikee.
        (Kiitoksia vaan sinulle, kuka juoppo oletkaan "korjannut" punaisen fiestan jarruja lokakuun leimaan. Olet paska jätkä. ja helvetin vastuuton. Jos ei oikeesti osaa, eikä ole hajuakaan, niin ÄLÄ please koske jarruihin enää ikinä. mulla toi pommi pysyy lapasessa mutta jollain toisella ei todellakaan pysy. Mieti sitä kusipää jos satut tätä lukemaan.)

tuollaiseen fiestaan maksaisi ihan uusi jarrusylinteri ei tartteis yrittää vanhoja korjailla. Katselin huvikseni Motonetin tarjontaa ja jotain sylinterejä löytyisi fiestaan 6-20 euron hintaan ja etusatulaakin näytti olevan n. 50 eurolla. En kyllä noilla hinnoilla lähtisi itse purkamaan vanhoja sylintereitä.

• jarrupölänjä
        ********** kirjoitti:

tuollaiseen fiestaan maksaisi ihan uusi jarrusylinteri ei tartteis yrittää vanhoja korjailla. Katselin huvikseni Motonetin tarjontaa ja jotain sylinterejä löytyisi fiestaan 6-20 euron hintaan ja etusatulaakin näytti olevan n. 50 eurolla. En kyllä noilla hinnoilla lähtisi itse purkamaan vanhoja sylintereitä.

mut syltyn saa 20 eur.
        Saan käytetyn tilalle kuulemma....
        Sit uudet gummit ja taas mennään.

50 eur ei oo paljon joo, mutta kun auto on muutaman satkun ja hyvin todennäköisesti käytössä vain vuoden ja sitten paaliin, niin tuntuu jo pyhäinhäväistykseltä laittaa jotain aiiiiwan vimpan päälle....

• mek.1981

ei paina yhtään mitään ei varsinkaan mäntää takaisin. se kumi jonka luulet painavan on vain pölysuoja ei mitään muuta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      28
      3426
    2. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      97
      3196
    3. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      76
      3024
    4. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      73
      2977
    5. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      53
      2891
    6. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      86
      2678
    7. Ei me saada toisiamme

Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      35
      2480
    8. Mikä on luonteesi parhain ominaisuus

ja mikä huonoin?
      Ikävä
      57
      2351
    9. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      43
      2215
    10. Vieläkö toivot, että kuulisit

Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      88
      1982
    Aihe