Ylihintaiset C-mersut

H.R

Saksassa 93-94 saa jopa alle 5000€! Eikä Suomeenkaan tuonnin jälkeen hinta nouse yli 10000€. Kuitenkin Suomen pyyntihinnat ovat paljon korkeammat. Kyllä hinnat alkaa alentua, kun tuonti on ollut vilkasta. Se vaikuttanut hintoihin jo nyt. Siispä kannattaa odotella vielä jonkun aikaa ja lähteä vasta sitten Mersu-kaupoille ! Siinä säästää selvää rahaa!!

52

10453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tännekin

      Ostin alkuviikosta 1998 / 220cdi:n /348tkm yksityiseltä.

      Kaukosäätöinen keskuslukitus, sähköveivit, kahdet renkaat, lohkolämmitin, ABSit, käynnistyksenesto, luistonesto yms shittiä
      Huoltokirjakin oli! =) Siisti suomiauto. met shamp.

      omistaja pyysi 19900, mutta kaupat tuli noin viikon on-off neuvottelujen jälkeen 17600eur. Mielestäni halpa hinta, ilmeisesti alkaa nää enemmän ajetut suomi-väyryset olemaan jo kohtuu hintaisia Saksan tuonnin ansiosta.

      Toivotaan että kestää sen 150-200 tkm vielä, kun ajattelin kolmisen vuotta pitää.

      • ja halpa

        Ihan normaalihintainenhan tuo oli: jo 350 tuhatta kilometriä jauhettu ja ilman ilmastointia. ABSeja sun muita nyt on ihan naurettava mainita, kun ne ovat olleen Mersuissa vakiona jo yli 10 vuotta.

        Kyllä varmasti diesel-väyrynen kestää kolmisen vuotta ja mainitsemasi kilometrit, mutta valitettava tosiasia on, että ilmastoimatonta autoa on vaikea myydä jo tänä päivänä, saati sitten kolmen vuoden päästä.


      • Arhippa
        ja halpa kirjoitti:

        Ihan normaalihintainenhan tuo oli: jo 350 tuhatta kilometriä jauhettu ja ilman ilmastointia. ABSeja sun muita nyt on ihan naurettava mainita, kun ne ovat olleen Mersuissa vakiona jo yli 10 vuotta.

        Kyllä varmasti diesel-väyrynen kestää kolmisen vuotta ja mainitsemasi kilometrit, mutta valitettava tosiasia on, että ilmastoimatonta autoa on vaikea myydä jo tänä päivänä, saati sitten kolmen vuoden päästä.

        ..kuka täällä Suomessa ilmastointia vaatii kun helteitä on parhaimmillaan pari,kolme viikkoa.
        Turhaa kateellisen pelottelua?


      • pah
        Arhippa kirjoitti:

        ..kuka täällä Suomessa ilmastointia vaatii kun helteitä on parhaimmillaan pari,kolme viikkoa.
        Turhaa kateellisen pelottelua?

        Nii-in, eihän sitä ilmastointia tarvita muuhun kuin viilentämiseen? Omallani en ole ajanut päivääkään ilman ilmastointia, vaikka syksyllä olisi niitä kuiviakin päiviä ollut, jolloin sitä ei olisi tarvinnut. Vaan kun tulee sateet ja loskat yms shitit, niin kyllä sitä arvostaa, kun ikkunat eivät yllättäen olekaan huurteessa;) Kun ilmastoinnilla on tapana myös kuivattaa se ilma;)

        Mutta jatkakaa toki käsityksessänne, että ilmastointi on vain hellepäiviä varten, saatte vapaasti ajaa niillä halvemmilla kieseillä kesäsisin luu pihalla ja silti hikeä puskien:)


      • sama
        pah kirjoitti:

        Nii-in, eihän sitä ilmastointia tarvita muuhun kuin viilentämiseen? Omallani en ole ajanut päivääkään ilman ilmastointia, vaikka syksyllä olisi niitä kuiviakin päiviä ollut, jolloin sitä ei olisi tarvinnut. Vaan kun tulee sateet ja loskat yms shitit, niin kyllä sitä arvostaa, kun ikkunat eivät yllättäen olekaan huurteessa;) Kun ilmastoinnilla on tapana myös kuivattaa se ilma;)

        Mutta jatkakaa toki käsityksessänne, että ilmastointi on vain hellepäiviä varten, saatte vapaasti ajaa niillä halvemmilla kieseillä kesäsisin luu pihalla ja silti hikeä puskien:)

        Jos edellinen pärjäs 350 ja itsellä ei ole ilmastoitua koskaan ollukaan, niin se on vain pärjättävä ilman.

        Jälleenmyyntiarvo on merkityksetöntä oikeastaan. Jos sillä se 500 tulee täyteen 3 vuoden päästä niin paljoa siitä en oleta edes saavani enää.


      • tarvitaan
        Arhippa kirjoitti:

        ..kuka täällä Suomessa ilmastointia vaatii kun helteitä on parhaimmillaan pari,kolme viikkoa.
        Turhaa kateellisen pelottelua?

        myös poistamaan kosteutta, ts. pitämään ikkunat kirkkaina. Eli voisi sanoa, että sellaisia päiviä, jolloin ilmastoinnista ei ole hyötyä, on vuodessa todella vähän! Ilmastointi on mielestäni ehdottomasti tärkein lisävaruste. Itse asiassa sähköikkunat yms. härpäkkeet eivät kiinnosta; jaksan kyllä veivata ikkunan auki sen kerran, kun ajan esim. parkkihalliin ja pitää kurottautua ikkunasta ottamaan parkkilippu. Kakkosena lisävarusteissa tulee webasto ja kolmantena vakionopeussäädin.


      • mika
        tarvitaan kirjoitti:

        myös poistamaan kosteutta, ts. pitämään ikkunat kirkkaina. Eli voisi sanoa, että sellaisia päiviä, jolloin ilmastoinnista ei ole hyötyä, on vuodessa todella vähän! Ilmastointi on mielestäni ehdottomasti tärkein lisävaruste. Itse asiassa sähköikkunat yms. härpäkkeet eivät kiinnosta; jaksan kyllä veivata ikkunan auki sen kerran, kun ajan esim. parkkihalliin ja pitää kurottautua ikkunasta ottamaan parkkilippu. Kakkosena lisävarusteissa tulee webasto ja kolmantena vakionopeussäädin.

        ... eniten ilmastoiduissa autoissa joista ilmastointi on rikki tai pois päältä. Itsellä on ilmastoimaton volvo ja koskaan ei ole ikkuna niin huurussa sisäpuolelta että pitäisi pyyhkiä tai ettei normaali ilmanvaihto riitä. Sensijaan ukon eemelistä kun kääntää ilmastoinnin pois, heti huurtuu! Kyseessä siis käänteinen lisävaruste: Jos se autossa on, sitä pitää käyttää, jos et käytä niin varusteen olemassaolo aiheuttaa vaikeuksia...


      • Kallonkutistaja
        mika kirjoitti:

        ... eniten ilmastoiduissa autoissa joista ilmastointi on rikki tai pois päältä. Itsellä on ilmastoimaton volvo ja koskaan ei ole ikkuna niin huurussa sisäpuolelta että pitäisi pyyhkiä tai ettei normaali ilmanvaihto riitä. Sensijaan ukon eemelistä kun kääntää ilmastoinnin pois, heti huurtuu! Kyseessä siis käänteinen lisävaruste: Jos se autossa on, sitä pitää käyttää, jos et käytä niin varusteen olemassaolo aiheuttaa vaikeuksia...

        Ja jos autossa on webasto, niin silläkin saa aika hyvin kosteuden pois -ainakin ilmastoimattomassa autossa. Ja tämä koskee erityisesti juuri syksyn kosteita ja vähän viileitä ilmoja.

        Ja yhtä lailla webastoa moni käyttää vain murto-osan siitä ajasta, jota sitä kannattaisi käyttää. Esim kesäisenä yönä tanssipaikalta lähtiessä on mukavampi istua alle kymmenasteiseen autoon, kun tietää, että se on käytännössä heti lämmin, kunhan laittaa webaston puhisemaan.

        Mutta pakon edessä pärjää kyllä aika pitkälle ilman kumpaakaan, siis ilmastointia ja webastoa.


      • mitä
        tarvitaan kirjoitti:

        myös poistamaan kosteutta, ts. pitämään ikkunat kirkkaina. Eli voisi sanoa, että sellaisia päiviä, jolloin ilmastoinnista ei ole hyötyä, on vuodessa todella vähän! Ilmastointi on mielestäni ehdottomasti tärkein lisävaruste. Itse asiassa sähköikkunat yms. härpäkkeet eivät kiinnosta; jaksan kyllä veivata ikkunan auki sen kerran, kun ajan esim. parkkihalliin ja pitää kurottautua ikkunasta ottamaan parkkilippu. Kakkosena lisävarusteissa tulee webasto ja kolmantena vakionopeussäädin.

        Itselläni kyllä pysyy ikkunat sulana mainiosti, vaikka ei ilmastoa olekkaan.


      • kummia
        mitä kirjoitti:

        Itselläni kyllä pysyy ikkunat sulana mainiosti, vaikka ei ilmastoa olekkaan.

        Hyvin huomaa ettet ole koskaan omistanutkaan autoa jossa on ilmastointi. Et näytä todellakaan ymmärtävän mistä on edes kysymys.


      • kokemusta on

        Vanhasta taksi mersusta kova hinta. Sitä paitsi mersun vikapiikki alkaa juuri alle 300tkm kohdalla joten ongelmia tulee riittämään koko kolmeksi vuodeksi.


      • C_mies
        kokemusta on kirjoitti:

        Vanhasta taksi mersusta kova hinta. Sitä paitsi mersun vikapiikki alkaa juuri alle 300tkm kohdalla joten ongelmia tulee riittämään koko kolmeksi vuodeksi.

        ennenkin autoja. Suorakylkiseltä näyttää, ajomäärän perusteellakin varmasti hyvä. Vaikka olis mittarista vähennettykin 100tkm. Koriltaan varmasti parempia kuin miljoona ajetut Suomi yksilöt. Yhden 4000e auton näin joka tuotu Saksasta, oli huippusiisti 180c ja väri met punainen. Entinen C Mersuni oli samaa vuosimallia eli 94 ja omassani oli jo noita ruosteita muutamissa kohdissa. saksan mallissa ei ruostetta näkynyt vieläkään. Eli siellä vaan autot on paljon halvempia, olisivat vaan Suomessakin...niin kaikki vois ajaa vähintään C 180 mallilla. No kateellinen verottaja ei tätä tietenkään halua, tämä aiheuttaisi vaan autokannan uusiutumisen ja jäisi vanhimmat romut pois liikenteestä.


      • Yrjö
        C_mies kirjoitti:

        ennenkin autoja. Suorakylkiseltä näyttää, ajomäärän perusteellakin varmasti hyvä. Vaikka olis mittarista vähennettykin 100tkm. Koriltaan varmasti parempia kuin miljoona ajetut Suomi yksilöt. Yhden 4000e auton näin joka tuotu Saksasta, oli huippusiisti 180c ja väri met punainen. Entinen C Mersuni oli samaa vuosimallia eli 94 ja omassani oli jo noita ruosteita muutamissa kohdissa. saksan mallissa ei ruostetta näkynyt vieläkään. Eli siellä vaan autot on paljon halvempia, olisivat vaan Suomessakin...niin kaikki vois ajaa vähintään C 180 mallilla. No kateellinen verottaja ei tätä tietenkään halua, tämä aiheuttaisi vaan autokannan uusiutumisen ja jäisi vanhimmat romut pois liikenteestä.

        mallikin on jo liian vanha autoksi.


      • moni uusi auto
        Yrjö kirjoitti:

        mallikin on jo liian vanha autoksi.

        C 180 vm. -94 on monessakin suhteessa parempi kuin suurin osa tuliteristä autoista. Ja Saksasta tuotuna kestää hyvin todennäköisesti pidempään tien päällä kuin sinun "uusi" kotterosi.
        Hommatkaa sellainen vielä kaikilla herkuilla, niin näillä hinnoilla ostos on mitä kannattavin jos tyylikkään ajatonta käyttöautoa hakee!


      • Tyhmä?
        moni uusi auto kirjoitti:

        C 180 vm. -94 on monessakin suhteessa parempi kuin suurin osa tuliteristä autoista. Ja Saksasta tuotuna kestää hyvin todennäköisesti pidempään tien päällä kuin sinun "uusi" kotterosi.
        Hommatkaa sellainen vielä kaikilla herkuilla, niin näillä hinnoilla ostos on mitä kannattavin jos tyylikkään ajatonta käyttöautoa hakee!

        Voisitko ystävällisesti kertoa, missä kaikissa osa-alueissa kohta 10-vuotias voiaskin kokoinen pienimmällä bensakoneella varustettu Mersu, jossa on hauskan vanhahtava tähtikoriste keulalla, on parempi kuin suurin osa tuliteristä autoista? Onko se tilavampi, suuntavakaampi, tukevampi, parempi ajettava yleisesti, suoritusykykyisempi vai onko sen paras ominaisuus se, että siinä on tähti keulalla? Onko itselläsi kokemusta autoista, jonka vuosimalli alkaa luvulla 2? C-sarjan Mercedes on aivan surkea yritelmä, mutta sopii suomalaisille. Pelkkä tähti keulalla riittää. Sorry fellas, Mercedekset alkavat oikeasti vasta E-sarjasta. Roudatkaa ihmeessä Suomeen kaikki saksalaisten hylkäämät romuläjät kaikilla herkuilla, niin saa enemmän hauskuutta arkeen.


      • w202
        Tyhmä? kirjoitti:

        Voisitko ystävällisesti kertoa, missä kaikissa osa-alueissa kohta 10-vuotias voiaskin kokoinen pienimmällä bensakoneella varustettu Mersu, jossa on hauskan vanhahtava tähtikoriste keulalla, on parempi kuin suurin osa tuliteristä autoista? Onko se tilavampi, suuntavakaampi, tukevampi, parempi ajettava yleisesti, suoritusykykyisempi vai onko sen paras ominaisuus se, että siinä on tähti keulalla? Onko itselläsi kokemusta autoista, jonka vuosimalli alkaa luvulla 2? C-sarjan Mercedes on aivan surkea yritelmä, mutta sopii suomalaisille. Pelkkä tähti keulalla riittää. Sorry fellas, Mercedekset alkavat oikeasti vasta E-sarjasta. Roudatkaa ihmeessä Suomeen kaikki saksalaisten hylkäämät romuläjät kaikilla herkuilla, niin saa enemmän hauskuutta arkeen.

        Kyllä se on totta, että tuollainen -94 c-mersu on paljon laadukkaampi ja laadukkaammin tehty kuin useat nykypaskat. Lähinnä nykypaska-käsitteellä tarkoitan eurooppalaistuneita kopio-japseja.
        Mersussa matkustaessa tulee aina sellainen jämäkkä ja varma tunne ja se tähti siellä keulalla, ai ai! Kuten aikoinaan joku tuulilasin(vai oliko tekniikan maailman) toimittaja sanoi c180:n koeajossa vuonna 1993: "mersun ratin taakse on hyvä paeta julmaa ja pahaa maailmaa" jotenkin noin se meni, on sen verran totta tuo lausahdus, että on jäänyt mieleen.


      • Realisti
        w202 kirjoitti:

        Kyllä se on totta, että tuollainen -94 c-mersu on paljon laadukkaampi ja laadukkaammin tehty kuin useat nykypaskat. Lähinnä nykypaska-käsitteellä tarkoitan eurooppalaistuneita kopio-japseja.
        Mersussa matkustaessa tulee aina sellainen jämäkkä ja varma tunne ja se tähti siellä keulalla, ai ai! Kuten aikoinaan joku tuulilasin(vai oliko tekniikan maailman) toimittaja sanoi c180:n koeajossa vuonna 1993: "mersun ratin taakse on hyvä paeta julmaa ja pahaa maailmaa" jotenkin noin se meni, on sen verran totta tuo lausahdus, että on jäänyt mieleen.

        Mercedes C180 EI todellakaan sisällä mitään niin erikoista että sitä täytyy maasta taivaaseen kehua. Ajettavuudestakaan ei tarvitse mitään ylistysanoja käyttää jos sitä verrataan 2000-luvun laitteisiin. Onnettomin Mersu kautta aikain juuri tuolla bensamopo koneella. Vain CDI koneisilla Mersuilla on ilo ajaa. Mersuun ei edes sovi tommonen teollisuusmoottorin käyntiääni. 4-sylinterinen korppusaha.


      • w202
        Realisti kirjoitti:

        Mercedes C180 EI todellakaan sisällä mitään niin erikoista että sitä täytyy maasta taivaaseen kehua. Ajettavuudestakaan ei tarvitse mitään ylistysanoja käyttää jos sitä verrataan 2000-luvun laitteisiin. Onnettomin Mersu kautta aikain juuri tuolla bensamopo koneella. Vain CDI koneisilla Mersuilla on ilo ajaa. Mersuun ei edes sovi tommonen teollisuusmoottorin käyntiääni. 4-sylinterinen korppusaha.

        C-korin 1.8 litrainen ei tosiaankaan ole mikään raketti tms. mutta kyllä se riittää aivan hyvin esim. jollekin sinkulle tms.
        Mutta siitä eteenpäin sitten aina amg-malliin asti on koneet jne. kunnossa.
        Korikin on, kuten edellä jo maintsin, huippulaatuinen.

        Taidat itse olla kateellinen japsi-kuski?


      • vrt. MB C 180
        Tyhmä? kirjoitti:

        Voisitko ystävällisesti kertoa, missä kaikissa osa-alueissa kohta 10-vuotias voiaskin kokoinen pienimmällä bensakoneella varustettu Mersu, jossa on hauskan vanhahtava tähtikoriste keulalla, on parempi kuin suurin osa tuliteristä autoista? Onko se tilavampi, suuntavakaampi, tukevampi, parempi ajettava yleisesti, suoritusykykyisempi vai onko sen paras ominaisuus se, että siinä on tähti keulalla? Onko itselläsi kokemusta autoista, jonka vuosimalli alkaa luvulla 2? C-sarjan Mercedes on aivan surkea yritelmä, mutta sopii suomalaisille. Pelkkä tähti keulalla riittää. Sorry fellas, Mercedekset alkavat oikeasti vasta E-sarjasta. Roudatkaa ihmeessä Suomeen kaikki saksalaisten hylkäämät romuläjät kaikilla herkuilla, niin saa enemmän hauskuutta arkeen.

        Voinhan toki kertoa, mutta tuskinpa olet edes itse autokoulua käynyt...Tiedolla ei taida olla siis suurempaa merkitystä. Sen verran typerä oli tuo sinun kirjoituksesi. Verrattuna esim. Fiat Stiloon, Nissan Almeraan, Golf 4:n, Volvo V40 tai mihin muuhun tahansa "nykyautoon" on C 180 luettelemiesi seikkojen valossa ehdoton ykkönen. Täysin eri luokan auto kuin nuo mopot. Hevosia on yhtä paljon kuin GTI Golffissa, eihän se mikään raketti ole mutta jalkoihinkaan ei jää. Samaa mallia on valmistettu aina vuoteen 2000 joten senkin puolesta kymmenvuotias auto on aivan ajan hermoilla. Ja laatu... Turha aiheesta on sinulle enempää luennoida, säälittävä amispoika.


      • Tyhmä?
        vrt. MB C 180 kirjoitti:

        Voinhan toki kertoa, mutta tuskinpa olet edes itse autokoulua käynyt...Tiedolla ei taida olla siis suurempaa merkitystä. Sen verran typerä oli tuo sinun kirjoituksesi. Verrattuna esim. Fiat Stiloon, Nissan Almeraan, Golf 4:n, Volvo V40 tai mihin muuhun tahansa "nykyautoon" on C 180 luettelemiesi seikkojen valossa ehdoton ykkönen. Täysin eri luokan auto kuin nuo mopot. Hevosia on yhtä paljon kuin GTI Golffissa, eihän se mikään raketti ole mutta jalkoihinkaan ei jää. Samaa mallia on valmistettu aina vuoteen 2000 joten senkin puolesta kymmenvuotias auto on aivan ajan hermoilla. Ja laatu... Turha aiheesta on sinulle enempää luennoida, säälittävä amispoika.

        Voihan sitä verrata Eurosamaraankin, jos kerran tälle linjalle lähdetään. Minulla on ajokortti ollut jo jonkin aikaa ja olen saanut ajaa oikeastikin hyvillä autoilla, niitä on kotona omastakin takaa. Minulle ei pelkkä paappamallin tähti riitä. Olen kauppatieteiden ylioppilas.


      • Realisti
        vrt. MB C 180 kirjoitti:

        Voinhan toki kertoa, mutta tuskinpa olet edes itse autokoulua käynyt...Tiedolla ei taida olla siis suurempaa merkitystä. Sen verran typerä oli tuo sinun kirjoituksesi. Verrattuna esim. Fiat Stiloon, Nissan Almeraan, Golf 4:n, Volvo V40 tai mihin muuhun tahansa "nykyautoon" on C 180 luettelemiesi seikkojen valossa ehdoton ykkönen. Täysin eri luokan auto kuin nuo mopot. Hevosia on yhtä paljon kuin GTI Golffissa, eihän se mikään raketti ole mutta jalkoihinkaan ei jää. Samaa mallia on valmistettu aina vuoteen 2000 joten senkin puolesta kymmenvuotias auto on aivan ajan hermoilla. Ja laatu... Turha aiheesta on sinulle enempää luennoida, säälittävä amispoika.

        Siis hevosvoimia on yhtä paljon kuin GTI Golfissa. GTI Golf Turbossahan on se 150 hv/210 nm vakiona. Onko sinulla C180:ssa yhtä paljon?? Ei ole. Siinähän on se 122 hummaa. 192 km`h huiput ja 0-100 km`h 12.5 sekkaa. Mopo mikä mopo.


      • oli
        mika kirjoitti:

        ... eniten ilmastoiduissa autoissa joista ilmastointi on rikki tai pois päältä. Itsellä on ilmastoimaton volvo ja koskaan ei ole ikkuna niin huurussa sisäpuolelta että pitäisi pyyhkiä tai ettei normaali ilmanvaihto riitä. Sensijaan ukon eemelistä kun kääntää ilmastoinnin pois, heti huurtuu! Kyseessä siis käänteinen lisävaruste: Jos se autossa on, sitä pitää käyttää, jos et käytä niin varusteen olemassaolo aiheuttaa vaikeuksia...

        vertailu! Hankkisit ensin kaksi samaa automerkkiä ja -mallia, toisen ilmastoinnilla ja toisen ilman ilmastointia, niin vertailullasi voisi olla edes jonkinlaista pohjaa.

        Miten perustelet tuon väitteesi? Pääteekö se mahdollisesti myös ns. jälkiasennettuun ilmastointiin, eli jos jälkiasennat ilmastoinnin, muttet käytä sitä, niin ikkunat huuruuntuu helpommin kuin ennen jälkiasennusta? Hehehe! Ei hele-vetti, mitä tyyppejä täälläkin pyörii!

        Kyllä jämpti on niin, että kun ilmastointi on poissa päällä, niin ikkunat huuruuntuvat aivan yhtä paljon (tai vähän) kuin ilmastoimattomassakin, samanlaisessa autossa. Ilma tulee tällöin sisään täysin samoja kanavia pitkin kummassakin autossa.


      • Viisas
        Tyhmä? kirjoitti:

        Voisitko ystävällisesti kertoa, missä kaikissa osa-alueissa kohta 10-vuotias voiaskin kokoinen pienimmällä bensakoneella varustettu Mersu, jossa on hauskan vanhahtava tähtikoriste keulalla, on parempi kuin suurin osa tuliteristä autoista? Onko se tilavampi, suuntavakaampi, tukevampi, parempi ajettava yleisesti, suoritusykykyisempi vai onko sen paras ominaisuus se, että siinä on tähti keulalla? Onko itselläsi kokemusta autoista, jonka vuosimalli alkaa luvulla 2? C-sarjan Mercedes on aivan surkea yritelmä, mutta sopii suomalaisille. Pelkkä tähti keulalla riittää. Sorry fellas, Mercedekset alkavat oikeasti vasta E-sarjasta. Roudatkaa ihmeessä Suomeen kaikki saksalaisten hylkäämät romuläjät kaikilla herkuilla, niin saa enemmän hauskuutta arkeen.

        Voi perskeles.

        Olethan aika dille.

        Näinkö meinasit ?>>-->> Voisitko ystävällisesti kertoa, missä kaikissa osa-alueissa kohta 10-vuotias voiaskin kokoinen pienimmällä bensakoneella varustettu Mersu, jossa on hauskan vanhahtava tähtikoriste keulalla, on parempi kuin suurin osa tuliteristä autoista? Onko se tilavampi, suuntavakaampi, tukevampi, parempi ajettava yleisesti, suoritusykykyisempi vai onko sen paras ominaisuus se, että siinä on tähti keulalla? Onko itselläsi kokemusta autoista, jonka vuosimalli alkaa luvulla 2? C-sarjan Mercedes on aivan surkea yritelmä, mutta sopii suomalaisille. Pelkkä tähti keulalla riittää. Sorry fellas, Mercedekset alkavat oikeasti vasta E-sarjasta. Roudatkaa ihmeessä Suomeen kaikki saksalaisten hylkäämät romuläjät kaikilla herkuilla, niin saa enemmän hauskuutta arkeen

        Oleko ikinä ajanut C- Mersua, se on aivan samaa Mersua kuin nuo pappa Eet. Vai alkaa Mersu vasta E- mallista, huh sun mielipiteitäs.


      • tosiaan
        Realisti kirjoitti:

        Siis hevosvoimia on yhtä paljon kuin GTI Golfissa. GTI Golf Turbossahan on se 150 hv/210 nm vakiona. Onko sinulla C180:ssa yhtä paljon?? Ei ole. Siinähän on se 122 hummaa. 192 km`h huiput ja 0-100 km`h 12.5 sekkaa. Mopo mikä mopo.

        noin, että GTi Turbo Golfissa on vain 28 hummaa enemmän!? En uskonutkaan, että C-Mersun 1,8 litraisessa vapaastihengittävässä olisi yhtä paljon kuin urheilulliseksi itseään mainostavassa GTi Golfissa, mutta onhan tuo ero todella pieni.


      • Tyhmä?
        Viisas kirjoitti:

        Voi perskeles.

        Olethan aika dille.

        Näinkö meinasit ?>>-->> Voisitko ystävällisesti kertoa, missä kaikissa osa-alueissa kohta 10-vuotias voiaskin kokoinen pienimmällä bensakoneella varustettu Mersu, jossa on hauskan vanhahtava tähtikoriste keulalla, on parempi kuin suurin osa tuliteristä autoista? Onko se tilavampi, suuntavakaampi, tukevampi, parempi ajettava yleisesti, suoritusykykyisempi vai onko sen paras ominaisuus se, että siinä on tähti keulalla? Onko itselläsi kokemusta autoista, jonka vuosimalli alkaa luvulla 2? C-sarjan Mercedes on aivan surkea yritelmä, mutta sopii suomalaisille. Pelkkä tähti keulalla riittää. Sorry fellas, Mercedekset alkavat oikeasti vasta E-sarjasta. Roudatkaa ihmeessä Suomeen kaikki saksalaisten hylkäämät romuläjät kaikilla herkuilla, niin saa enemmän hauskuutta arkeen

        Oleko ikinä ajanut C- Mersua, se on aivan samaa Mersua kuin nuo pappa Eet. Vai alkaa Mersu vasta E- mallista, huh sun mielipiteitäs.

        Ymmärrän kyllä, mitä tarkoitat. Selvennän mielipidettäni. Tarkoitan siis, että vasta E-sarjan Mercedes on sitä, mitä merkkiin yhdistetään eli mukavaa ja laadukasta liikkumista. Ajettuani bensakoneista automaattivaihteista Elegeance-väyrystä totesin, että pitää minkä lupaa. C-sarja ei sitä mielestäni tee. Paappamallia ne molemmat mun makuuni ovat, mutta sillä ei varmaankaan ole kenellekään mitään merkitystä.


      • mbe
        oli kirjoitti:

        vertailu! Hankkisit ensin kaksi samaa automerkkiä ja -mallia, toisen ilmastoinnilla ja toisen ilman ilmastointia, niin vertailullasi voisi olla edes jonkinlaista pohjaa.

        Miten perustelet tuon väitteesi? Pääteekö se mahdollisesti myös ns. jälkiasennettuun ilmastointiin, eli jos jälkiasennat ilmastoinnin, muttet käytä sitä, niin ikkunat huuruuntuu helpommin kuin ennen jälkiasennusta? Hehehe! Ei hele-vetti, mitä tyyppejä täälläkin pyörii!

        Kyllä jämpti on niin, että kun ilmastointi on poissa päällä, niin ikkunat huuruuntuvat aivan yhtä paljon (tai vähän) kuin ilmastoimattomassakin, samanlaisessa autossa. Ilma tulee tällöin sisään täysin samoja kanavia pitkin kummassakin autossa.

        ...ilmastoidulla koneella ilmastoinnin sammuttaessa lasit menee takuuvarmasti höyryyn mikäli olosuhteet sopivat. Ilmastointi KUIVATTAA sisääntulevaa ilmaa ts. ilmankosteusprosentti laskee. Siitä tulee sitä kondenssivettäkin,liekö sitä kondensoituu ilmastoidun kamppeen puhaltimen kanaviin,kennoonkin josta se lähtee liikkeelle kun ilmastoinnin sammuttaa. Mikäli ilmastointia ei pidä päällä "koskaan",ei ilmiötä huomaa.

        Yritäpä lämmittää auton sisätiloja ja samalla kuivaat laseja ilmastoinnilla. Jos ilmastoinnin ottaa pois päältä,saa odotella eräänkin hetken "sumun" hälvenemistä!!!!!


      • havukainen

        Vain todellinen ääliö ostaa loppuunajetun paskan!!! Sillä hinnalla olisit saanut uudenkarhean menopelin, mutta kun ei, pitää saada mersu! ! ! Samanlaisia paskoja kuin kaikki muutkin merkit vanhemmuuttaan!


      • Toljonen
        havukainen kirjoitti:

        Vain todellinen ääliö ostaa loppuunajetun paskan!!! Sillä hinnalla olisit saanut uudenkarhean menopelin, mutta kun ei, pitää saada mersu! ! ! Samanlaisia paskoja kuin kaikki muutkin merkit vanhemmuuttaan!

        Ajattelin samoin kuin sinä, kunnes sattumalta eksyin yhdeksän vuotta vanhan ja yli kolmannesmiljoonaa kilometriä ajetun W124:n ratin taakse. Aivan mieletön auto! Kulki kuin juna, ei nitinöitä eikä natinoita missään! Mersussa jalopuutkin ovat perkele puuta, eikä mitään muovijäljitelmää kuten esim. Volvoissa. Ja samalla rahalla ei olisi saanut uutena kuin Nissan Micran!

        Kyse oli kaverini autosta, ja eipä aikaakaan, kun etsin itselleni vastaavanlaisen menopelin, tosin vielä kaksi vuotta vanhemman. Päivääkään ei ole tarvinnut katua: taloudellista, jykevää ja mukavaa autoilua.


      • MieVaan
        sama kirjoitti:

        Jos edellinen pärjäs 350 ja itsellä ei ole ilmastoitua koskaan ollukaan, niin se on vain pärjättävä ilman.

        Jälleenmyyntiarvo on merkityksetöntä oikeastaan. Jos sillä se 500 tulee täyteen 3 vuoden päästä niin paljoa siitä en oleta edes saavani enää.

        kuitenkin, että se ilmastoinnin puuttuminen on paljon suurempi ongelma, kuin tuo mainitsemasi 500 euroa. Kesällä oli jo todella vaikeaa saada myydyksi autoja, joissa tuo ilmastoinnin puutos oli, vaikka muuten olivatkin hyviä ja kohtuu kilometreillä.


      • poistuu
        mbe kirjoitti:

        ...ilmastoidulla koneella ilmastoinnin sammuttaessa lasit menee takuuvarmasti höyryyn mikäli olosuhteet sopivat. Ilmastointi KUIVATTAA sisääntulevaa ilmaa ts. ilmankosteusprosentti laskee. Siitä tulee sitä kondenssivettäkin,liekö sitä kondensoituu ilmastoidun kamppeen puhaltimen kanaviin,kennoonkin josta se lähtee liikkeelle kun ilmastoinnin sammuttaa. Mikäli ilmastointia ei pidä päällä "koskaan",ei ilmiötä huomaa.

        Yritäpä lämmittää auton sisätiloja ja samalla kuivaat laseja ilmastoinnilla. Jos ilmastoinnin ottaa pois päältä,saa odotella eräänkin hetken "sumun" hälvenemistä!!!!!

        erillisiä putkia pitkin alustan alle, eikä jää minnekään seisoskelemaan.


      • mbe
        poistuu kirjoitti:

        erillisiä putkia pitkin alustan alle, eikä jää minnekään seisoskelemaan.

        Mutta poistuuko kaikki ts. riittävästi näin kostealla ja kylmällä kelillä??? Kesällä koneen alla lammikko samantien,kosteutta poistuu runsaasti johtuen ilmankosteudesta. Hyvin toimivasta ilmastoinnista näyttää tulevan "norona" vettä...


    • C270CDi

      on suhteellinen käsite. Persaukisilla duunareilla kaikki on aina ylihintaista. Turha valittaa.fi

    • C270CDi

      on suhteellinen käsite. Persaukisilla kaikki on aina ylihintaista. Turha valittaa.fi

    • Kallonkutistaja

      Oletko käynyt katsomassa niitä Saksan alle 5000 euron C-mersuja?

      • C_mies

        Oli alle 4000e hintaisiakin c mersuja Mobile.de osoitteessa ja kuvissa siistejäkin. Halvimmat 124 koriset jo alle 1000 euroa. Ce 124 malleja saa 2000e hintaan. Ei nämä saksassa kauheita maksa.
        E55 AMG malleja saa sieltä 16-17te hintaan 98-99 malleja.Verojen kanssa hinnat sitten on muuta.


      • juha
        C_mies kirjoitti:

        Oli alle 4000e hintaisiakin c mersuja Mobile.de osoitteessa ja kuvissa siistejäkin. Halvimmat 124 koriset jo alle 1000 euroa. Ce 124 malleja saa 2000e hintaan. Ei nämä saksassa kauheita maksa.
        E55 AMG malleja saa sieltä 16-17te hintaan 98-99 malleja.Verojen kanssa hinnat sitten on muuta.

        Mobile.de 100x100 pixelin kuvassa se näytti siistiltä... Voi hitto, oletko koskaan edes ostanut autoa?


      • jorma

        Ostin viimeviikolla juuri sellainsen Saksasta, 4300 euroa 121 ajettu h-kirja met.must 1omist.
        siisti.


      • mb-mies

        kyllä!ei ne c-kopat mitään ihmeellisiä ole!ostakaa vaan jos siltä tuntuu!
        todelliset miehet hakee W 140 koria,se on todellinen mese!


    • ...

      ...

    • 123

      456

    • Tyytyväinen

      Kävin pari kuukautta sitten hakemassa vaimolle kakkosautoksi 94-vuoden Elegance- 180 C- Mersun. Ja siitä tais tulla 1.-auto kaupunkiliikenteessä. Todella hieno. Ei ruostetta, lähes täydellisen näköinen ulkoa ( ei värihaalistumia ) ja sisältä,kaikki tykötarpeet (mm. ilmast. autom.), hiljainen käyntiääni, hinta 4300 €. Itsellä uusi Peugeot, joka parempi matka-ajossa, mutta ei muuten. Suosittelen lämpimästi Saksassa käyntiä, älkääkä maksako huimia summia välittäjille.

    • saabisti

      c-sarjan mersu on huvittava koska sillä mallilla ei ole omaa luonnettaan,se vain matkii isompiaan.c-sarjan olemassaolo perustuu pikkuporvarin unelmaan ajaa tähtikeulaisella autolla,jo muotokieli todistaa tämän,se on kuin iso mersu minikoossa.c-sarjalaisella ajava luulee erottuvansa edukseen liikenteessä mutta saa osakseen vain hymähdyksen,jos sitäkään.A-sarjalle nostan hattua koska siinä on luonnetta..

      • c:n omistaja

        saabismi on sairaus


      • Igaunija
        c:n omistaja kirjoitti:

        saabismi on sairaus

        Jos ei nimimerkki saabisti loistanut älyllisillä lahjoillaan C-sarjaa kommentoidessaan, niin et sinäkään, arvon nimimerkki c:n omistaja, kyllä mitenkään älykkyyttäsi etkä kielellisiä lahjojasi pääse kehumaan ylläolevan, täysin mielikuvituksettoman kommenttisi johdosta. Etkö tosiaan keksinyt kiukunpuuskassasi mitään nasevampaa? Olet säälittävä.


      • c:n omistaja
        Igaunija kirjoitti:

        Jos ei nimimerkki saabisti loistanut älyllisillä lahjoillaan C-sarjaa kommentoidessaan, niin et sinäkään, arvon nimimerkki c:n omistaja, kyllä mitenkään älykkyyttäsi etkä kielellisiä lahjojasi pääse kehumaan ylläolevan, täysin mielikuvituksettoman kommenttisi johdosta. Etkö tosiaan keksinyt kiukunpuuskassasi mitään nasevampaa? Olet säälittävä.

        et varmaankaan tätäkään ymmärtänyt??


      • Igaunija
        c:n omistaja kirjoitti:

        et varmaankaan tätäkään ymmärtänyt??

        Tyhmempikin tuon jo tajuaa, kirjallinen ulosantisi on todellakin heikko.
        Mutta harjoitus tekee mestarin, vuoden pari kun harjoittelet oikein ahkerasti, niin sinustakin voi tulla suoranainen sanaseppo, joka rankaisee arvostelijaa sanan terävällä miekalla ja pakottaa tämän nöyrtymään edessään! Mutta kuten jo alussa totesin, moiseen saavutukseen sinulla on vielä matkaa taitettavanasi.


      • Saappimieheltä meni överiks...

        Ei sitä säälittävät katseet haittaa, saapismi on todellakin sairaus, uskomatonta tekstiä saappimieheltä kun kehtaa haukkua C-Mersua.

        MUUTEN, TODETTAKOON että aito Suomi-auto on ainut rahamiestenAUTO.


      • Saappimieheltä meni överiks...

        Ei sitä säälittävät katseet haittaa, saapismi on todellakin sairaus, uskomatonta tekstiä saappimieheltä kun kehtaa haukkua C-Mersua.

        MUUTEN, TODETTAKOON että aito Suomi-auto on ainut rahamiestenAUTO.


      • Saappimieheltä meni överiks...

        Ei sitä säälittävät katseet haittaa, saapismi on todellakin sairaus, uskomatonta tekstiä saappimieheltä kun kehtaa haukkua C-Mersua.

        MUUTEN, TODETTAKOON että aito Suomi-auto on ainut rahamiestenAUTO.


      • repe

        Niin saappihan on sitten nykyään scanian merkillä varustettu ooppelin-reuhka, heh heh ruåtsalaista laatua. Mercedes = laatua ja ei mikään replika mistään muusta monesta heikosta automerkistä....oli malli sitten ihan mikä vaan A:sta SLR:ään!!!


      • c:omistaja
        Igaunija kirjoitti:

        Tyhmempikin tuon jo tajuaa, kirjallinen ulosantisi on todellakin heikko.
        Mutta harjoitus tekee mestarin, vuoden pari kun harjoittelet oikein ahkerasti, niin sinustakin voi tulla suoranainen sanaseppo, joka rankaisee arvostelijaa sanan terävällä miekalla ja pakottaa tämän nöyrtymään edessään! Mutta kuten jo alussa totesin, moiseen saavutukseen sinulla on vielä matkaa taitettavanasi.

        aja sinä vaikka Traktorillas!!
        LOPPU


      • Igaunija
        c:omistaja kirjoitti:

        aja sinä vaikka Traktorillas!!
        LOPPU

        Viimeisellä kommentillasi vahvistit aikaisemmat arvioni sinusta täysin oikeiksi. Kiitos siis siitä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Näin lähellä

      Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3397
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

      Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

      Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

      Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

      Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

      ... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

      romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

      🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

      Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

      Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe