Mistä linnunpönttöjä?

Peukalo keskellä kämmentä

Mistä pääkaupunkiseudulla/Uudellamaalla voi ostaa linnunpönttöjä? En muista nähneeni Citymarketin tai Prisman hyllyssä. Löytyisikö rauta/puutarhakaupoista, edes sesonkiaikana keväällä?

Entä onko kokemuksia www.linnunpontto.com:sta?

14

5764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hukka-Musti

      Itse rakennetuista linnunpöntöistä tulee uskomattoman rakkaita luontokohteita. Rakentaisit sinäkin itse pönttöjä, niin huomaat kyllä, miten niistä saa ilon irti paljon paremmin kuin ostetuista pöntöistä.

      Itsekin aluksi olin valmis uhraamaan rahaa myytäviin linnunpönttöihin, mutta kun rupesin rakentamaan pönttöjä itse ja sain niihin asukkaita, minun oli jatkossa jatkuvasti rakenneltava itse linnunpönttöjä ja aseteltava ja bongailtava niitä. Siitä tuli merkittävä osa luontoharrastuksiani.

      Siitä se alkoi, kun rakensin ja asetin linnunpöntön lehtopöllöä varten, mutta asukkaaksi tulikin uuttukyyhky. Toiseen itse rakentamaani pönttöön tuli samana kesänä asumaan puolestaan naakka, vaikka tavoittelin helmipöllöä. Ne pöntöt saivat ilon irti täysin omatoimisesta pöntötyksestä.

      Ei muuta kun lautoja kasaan ja puusepän puuhiin! On se mielenkiintoista puuhaa, kun seuraa itse rakentamiensa pönttöjen tapahtumia luonnossa.

      T: Hukka-Musti

      • Peukalo keskellä kämmentä

        Itsetehdyistä pöntöistä on kokemusta, ostetuista ei. Kuitenkin tietäen omat nikkarointitaitoni, -välineeni ja -tilat luulen, että hankkimalla valmiita laadukkaita pönttöjä linnut saisivat paremmat olot. Sehän on tärkeintä - minulle riittää hieman vähempikin ilo.


    • nettinyrkki

      Löysin juuri yhden pöntön tuolta Kanariansaarten ketjusta. Nikki on Hutsu-poliisi. Sen kun saisi tavata kahden kesken...
      Löytyisi näpsäkästi linnuille asumus.

    • Majoittaja

      Tuolainen linkki oli Kuukkelissa

      www.keltainenporssi.fi/ilmoitus/21863477;jsessionid= 11F756D560B931B382A4F6533194... - 25k

      • Peukalo keskellä kämmentä

        on aika kaakana


    • muttei hyvää

      Bauhausissa oli tänään kahdenlaisia pönttöjä joiden mainittiin sopivan mm tiaiselle. Toisessa mallissa oli avattava etuseinä ja eteenpäin kalteva katto. Vaikutti aika heppoiselta, varsinkin se avattava seinäsysteemi. Toisessa mallissa ei ollut mitään avattavaa ja harjakatto. Hinta 17,95. Ei tullut kauppoja.

      • aada-

      • Nikke_l

      • jotakin...
        aada- kirjoitti:

        Täältä löytyy kotimaisia, laadukkaita linnunpönttöjä

        http://www.eco-iconi.fi/tuotteet.html?id=1/

        Jopas oli kalliita krumeluureja. Katot edestä liian lyhyitä kaikissa malleissa.

        Paras on tehdä käytetystä laudasta ja levystä. Tiaisille lentoaukko 32 mm. pesän halkaisija n. 11 cm. korkeus n. 30 cm.

        Muiden lintujen pönttöjen mittoja löytää netistä.


    • Kirjokuha

      Ota yhteyttä jos tarvitset pk-seudulta linnun pönttöjä.
      Sähköpostini: Kirjokuha(at)gmail.com muista muuttaa pänneri suoja(at) @ merkiksi kun lähetät viestiä.

    • Jynx
    • antti 0400 221946

      kotmaisia linnunpönttöjä löytyy heti kuvat ja hinnat www.linnunpontto.kuvat.fi

    • ei pöntötön

      www.linnunpontto.com on minusta oikein asiallinen ja rehti linnunpönttökauppa. pönttöihin tulee mukaan kiinnitys vaijerin tapainen, joka on reilun mittainen, - mahtuu hyvin puun kuin puun ympärille. olen itse sieltä ostanut linnuille pöntöt, naisihmisenä kun on peukalo keskellä kämmentä näissä hommissa.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe