Menestyykö syysvuokko lähellä Oulua???Ihastuin kukkaan Ruotsin reissulla ,viimesyksynä,Ja sain tuttavalta pienen alun ,jonka toin tänne,lisäksi on siemeniä joita aion kokeilla saanko ne itämään.Taimi on peitettynä lumen alla odottamassa kevättä.Onko kenelläkään kokemusta tästä kukasta ?Bauhaus myy sitä varmasti täälläkin ensi syksynä ,koska se oli heidän valikoimassa ainakin Ruotsissa.
Syysvuokko
5
1346
Vastaukset
- yritä silti
Syysvuokko on huono kestämään talvea, Etelä-Suomessakaan se ei aina ehdi kukkimaan. Kokeilla aina kannattaa,laita lämpimään suojaisaan paikkaan kasvamaan,jospa joskus onnistuis.
On kyllä aika monimutkainen kasvatettava,ensin viikon verran lämpimässä, sitten laatikko kannetaan 4 viikoksi kellariin,,kun ekat sirkkataimet ilmestyy,sitten taas lämpimään.Kun taimet on koulutettu,ne siirretään viileään, mutta valoisaan paikkaan. Kesäkuulla istutetaan maahan jos vielä ovat hengissä ;)
Onnea kasvatukseen.- vaikeaan
lajikkeeseen menin hurahtamaan.
taitaa olla samaa sorttia syys asterin kanssa ,joka edellisenä vuonna ei ehtinyt kukkaan kun paleltui .tämä syksy oli sille parempi .ja kukatovat kauniita maljakossa.Pitää laitta sille vuokolle ,muovihuone että kasvaa nopeammin jos on vielä keväällä hengissä.Kiitos tiedoista ja siementen kasvatus neuvosta myös - kun syksyllä kysyin
vaikeaan kirjoitti:
lajikkeeseen menin hurahtamaan.
taitaa olla samaa sorttia syys asterin kanssa ,joka edellisenä vuonna ei ehtinyt kukkaan kun paleltui .tämä syksy oli sille parempi .ja kukatovat kauniita maljakossa.Pitää laitta sille vuokolle ,muovihuone että kasvaa nopeammin jos on vielä keväällä hengissä.Kiitos tiedoista ja siementen kasvatus neuvosta myösettä kyllä menestyi tämä vuokko täällä .ja nyt on eka kukan nuppu tulossa .Se on kyllä lämpimällä kuivalla paikallla ,ja olen nyt sitä kastellut kovasti kun on ollut täällä tosi kuivaa .ja näyttää siis nyt että ehtii hyvinkin kukkimaan .Että ei ollut turha tuonti.
- syysvuokkonen
kun syksyllä kysyin kirjoitti:
että kyllä menestyi tämä vuokko täällä .ja nyt on eka kukan nuppu tulossa .Se on kyllä lämpimällä kuivalla paikallla ,ja olen nyt sitä kastellut kovasti kun on ollut täällä tosi kuivaa .ja näyttää siis nyt että ehtii hyvinkin kukkimaan .Että ei ollut turha tuonti.
Kiitos kun kerroit kokemuksestasi. Olen itsekin V-vyöhykkeellä ja haaveilen syysvuokon hankkimisesta. Minäkin uskallan nyt kokeilla! Menestystä syysvuokollesi edelleen!
- eteläsuomalainen vie
Oulun kasvitieteellisessä puutarhassa kukki viime vuoden elokuun lopussa aivan uskomattoman upea yksilö- kannattaa mennä kesällä katsomaan miten se jaksaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882