Syysvuokko

olisi kysymyksessä

Menestyykö syysvuokko lähellä Oulua???Ihastuin kukkaan Ruotsin reissulla ,viimesyksynä,Ja sain tuttavalta pienen alun ,jonka toin tänne,lisäksi on siemeniä joita aion kokeilla saanko ne itämään.Taimi on peitettynä lumen alla odottamassa kevättä.Onko kenelläkään kokemusta tästä kukasta ?Bauhaus myy sitä varmasti täälläkin ensi syksynä ,koska se oli heidän valikoimassa ainakin Ruotsissa.

5

1282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yritä silti

      Syysvuokko on huono kestämään talvea, Etelä-Suomessakaan se ei aina ehdi kukkimaan. Kokeilla aina kannattaa,laita lämpimään suojaisaan paikkaan kasvamaan,jospa joskus onnistuis.

      On kyllä aika monimutkainen kasvatettava,ensin viikon verran lämpimässä, sitten laatikko kannetaan 4 viikoksi kellariin,,kun ekat sirkkataimet ilmestyy,sitten taas lämpimään.Kun taimet on koulutettu,ne siirretään viileään, mutta valoisaan paikkaan. Kesäkuulla istutetaan maahan jos vielä ovat hengissä ;)
      Onnea kasvatukseen.

      • vaikeaan

        lajikkeeseen menin hurahtamaan.
        taitaa olla samaa sorttia syys asterin kanssa ,joka edellisenä vuonna ei ehtinyt kukkaan kun paleltui .tämä syksy oli sille parempi .ja kukatovat kauniita maljakossa.Pitää laitta sille vuokolle ,muovihuone että kasvaa nopeammin jos on vielä keväällä hengissä.Kiitos tiedoista ja siementen kasvatus neuvosta myös


      • kun syksyllä kysyin
        vaikeaan kirjoitti:

        lajikkeeseen menin hurahtamaan.
        taitaa olla samaa sorttia syys asterin kanssa ,joka edellisenä vuonna ei ehtinyt kukkaan kun paleltui .tämä syksy oli sille parempi .ja kukatovat kauniita maljakossa.Pitää laitta sille vuokolle ,muovihuone että kasvaa nopeammin jos on vielä keväällä hengissä.Kiitos tiedoista ja siementen kasvatus neuvosta myös

        että kyllä menestyi tämä vuokko täällä .ja nyt on eka kukan nuppu tulossa .Se on kyllä lämpimällä kuivalla paikallla ,ja olen nyt sitä kastellut kovasti kun on ollut täällä tosi kuivaa .ja näyttää siis nyt että ehtii hyvinkin kukkimaan .Että ei ollut turha tuonti.


      • syysvuokkonen
        kun syksyllä kysyin kirjoitti:

        että kyllä menestyi tämä vuokko täällä .ja nyt on eka kukan nuppu tulossa .Se on kyllä lämpimällä kuivalla paikallla ,ja olen nyt sitä kastellut kovasti kun on ollut täällä tosi kuivaa .ja näyttää siis nyt että ehtii hyvinkin kukkimaan .Että ei ollut turha tuonti.

        Kiitos kun kerroit kokemuksestasi. Olen itsekin V-vyöhykkeellä ja haaveilen syysvuokon hankkimisesta. Minäkin uskallan nyt kokeilla! Menestystä syysvuokollesi edelleen!


    • eteläsuomalainen vie

      Oulun kasvitieteellisessä puutarhassa kukki viime vuoden elokuun lopussa aivan uskomattoman upea yksilö- kannattaa mennä kesällä katsomaan miten se jaksaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe