Kelloköynnös siemenestä ?

Cobaea scandens tai alba

Olette onnistuneet siemenstä kasvattamaan kelloköynnöstä ?
Siemenkaupan sivuilla sanotaan, että "onnistuu varmasti".
Kukkia se ei kai aina ehdi, mutta köynnökset ovat kauniita ja sopisivat pihaterassin ritilöihin.
Kannattaako yrittää siemenestä kasvattaa ?
Yhdestä pussista saisi edullisesti 10 taimenta.

7

1835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruusuilija

      Olen viime kesänä kasvattanut pari pussillista kelloköynnäksiä, eivät huonon kesän vuoksi ehtineet kukkia mutta hyvin kasvoivat.

    • :-)))

      ja samaa mieltä on naapurikin...
      Laitoin viime kesänä eläinhäkin verkkoa pitkin kuusi tainta (kolme per parvekelaatikko).
      Nopeaa kasvoi ja jatkuvasti sain olla saksimassa latvoja, ettei olisi ihan naapurin patiota valloittanut!

      Idätys tosin oli hituraista puuhaa, meni varmaan kolme viikkoa, ennen kuin vähän vihreää näkyi.
      Ja sama homma oli minulla, että kukkia tuli naftisti kun oli niin sateinen kesä..

      Mutta siitä vaan siemeniä multaa, ihan kiva oli paahdesuojana kissoille, vaikka ei kukkinutkaan :-)

    • lelle

      Hei, olen kasvattanut jo monta vuotta siemenestä ja on onnistunut hyvin. Esikasvatan taimenet ruukussa ja kun istutan, laitan kanankakkaa ja multakerroksen päälle ja sitten taimenet. Kukkii, kun saa hyvin valoa ja aurinkoa ja kukkii pakkasiin saakka.

      • Maaliskuussa ?

        Menikö mulla jo "tilanne ohi" . . .?


      • lelle
        Maaliskuussa ? kirjoitti:

        Menikö mulla jo "tilanne ohi" . . .?

        nyt ajattelin laittaa heti pääsiäisen jälkeen


      • heti multaan
        lelle kirjoitti:

        nyt ajattelin laittaa heti pääsiäisen jälkeen

        Alkaa oleen kelloköynnöksen kylväminen myöhäistä,kestää jonkin aikaa itää.Laita hyvä ihminen ne heti multaan.


    • kirris

      kasvattelen, viime vuonna laitoin kissahäkin seinustaan, että killipolot eivät paahtuisi (eteläpiha) vallan. Loistavasti kasvoi ihan parvekelaatikossa, vaikka multaa oli naftisti. Kukkia tosin ei ollut kuin muutama ihan huipulla. Kasvunopeus jäi mieleen; 10 cm/vrk. Nyt on uusi satsi itämässä, valkoisia ja vaaleanpunaisia. Nyt laitankin sellaisiin isompiin paljuihin, jos vaikka kukkisivat enemmän. Siis, rohkeasti vain siementä multiin... Iloista kesää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe