Kelloköynnös siemenestä ?

Cobaea scandens tai alba

Olette onnistuneet siemenstä kasvattamaan kelloköynnöstä ?
Siemenkaupan sivuilla sanotaan, että "onnistuu varmasti".
Kukkia se ei kai aina ehdi, mutta köynnökset ovat kauniita ja sopisivat pihaterassin ritilöihin.
Kannattaako yrittää siemenestä kasvattaa ?
Yhdestä pussista saisi edullisesti 10 taimenta.

7

1941

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruusuilija

Olen viime kesänä kasvattanut pari pussillista kelloköynnäksiä, eivät huonon kesän vuoksi ehtineet kukkia mutta hyvin kasvoivat.

• :-)))

ja samaa mieltä on naapurikin...
      Laitoin viime kesänä eläinhäkin verkkoa pitkin kuusi tainta (kolme per parvekelaatikko).
      Nopeaa kasvoi ja jatkuvasti sain olla saksimassa latvoja, ettei olisi ihan naapurin patiota valloittanut!

Idätys tosin oli hituraista puuhaa, meni varmaan kolme viikkoa, ennen kuin vähän vihreää näkyi.
      Ja sama homma oli minulla, että kukkia tuli naftisti kun oli niin sateinen kesä..

Mutta siitä vaan siemeniä multaa, ihan kiva oli paahdesuojana kissoille, vaikka ei kukkinutkaan :-)

• lelle

Hei, olen kasvattanut jo monta vuotta siemenestä ja on onnistunut hyvin. Esikasvatan taimenet ruukussa ja kun istutan, laitan kanankakkaa ja multakerroksen päälle ja sitten taimenet. Kukkii, kun saa hyvin valoa ja aurinkoa ja kukkii pakkasiin saakka.

• Maaliskuussa ?

Menikö mulla jo "tilanne ohi" . . .?

• lelle
        Maaliskuussa ? kirjoitti:

Menikö mulla jo "tilanne ohi" . . .?

nyt ajattelin laittaa heti pääsiäisen jälkeen

• heti multaan
        lelle kirjoitti:

nyt ajattelin laittaa heti pääsiäisen jälkeen

Alkaa oleen kelloköynnöksen kylväminen myöhäistä,kestää jonkin aikaa itää.Laita hyvä ihminen ne heti multaan.

• kirris

kasvattelen, viime vuonna laitoin kissahäkin seinustaan, että killipolot eivät paahtuisi (eteläpiha) vallan. Loistavasti kasvoi ihan parvekelaatikossa, vaikka multaa oli naftisti. Kukkia tosin ei ollut kuin muutama ihan huipulla. Kasvunopeus jäi mieleen; 10 cm/vrk. Nyt on uusi satsi itämässä, valkoisia ja vaaleanpunaisia. Nyt laitankin sellaisiin isompiin paljuihin, jos vaikka kukkisivat enemmän. Siis, rohkeasti vain siementä multiin... Iloista kesää!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      165
      6685
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      56
      2018
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      45
      1909
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      54
      1172
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      351
      1167
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      51
      1115
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      14
      1041
    8. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      940
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      928
    10. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      917
    Aihe