Harmaa hapsi

Miten hauras olemukses,
katsees lämmin valo,
katsees puhuu.

Ei ett itse puhu paljookaa,
vaellat hitain askelin,
elämäs mittaista tuttua tietä.

Missä synnyit vartuit,
mieheks rukihiset rantees,
askelsit auran perässä.

Astelit kynnettyä peltoa,
saattelit jokaisen siemen,
maaäidin avattuun poveen.

Rakensit kauniin kodin,
sinne nuoruuden rakkauden toit,
pihassa lapset leikki,
päivät aurinkoiset heille soit.

Nyt

Vaellat hiljaa hyvästejä jätät,
katseellas saattelet,
kotijärven mis joutsen pari ui.
kaikille rakkaille.

Muistos elää maisemissa,
Sinut lempeä katsees hymys
rinnasas sykki lämmin sydän.

8

437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Jälleen kerran Liisa viet, kädestä oikein, jonnekin johon utelijaana ja innoissaan haluaakin mennä. - Runoosi!
      Niin kuvaavia ja koskettavaia rivejä - pelkkää nautintoa lukea jotain tällaista.
      Kiitos Liisa, helmi RR-sivun, tästä ja sitä hymyä pvään, vilkuttaa Murukulta! :)

      • Tiellä katos aamukävelyllä,
        juttuu ois,
        tämä kuva muhi sanoiks koitin
        taas jälleen kerran.

        Katselin elämällään kertovaa miestä,
        näin hänet vielä silloin,
        kun askel ei painannu.

        Näin myös kuinka tähkäpää,
        kypsyny alkoi taittuun,
        rannalla kerran,
        sanoimme toisillemme , viimeiset sanat.

        Hän oli
        "joka kuoltuaanki puhuu"

        Sinulle päivääs helmihetkiä,
        sydän tekee retkiä,
        kiitos lämmin käden ojennus...Liisa


    • kaaru

      kauniisti osaat
      harmaa hapsen kuvata
      paljon puhuva
      on runosi

      luettavissa
      yhden ihmisen
      elämänkaari

      rakkautta
      on sanoissasi

      Huomenta Liisa torstaiaamuun:)

      • Tämä viimekesän kuvia,
        miehestä jota ihailin.
        Hän oli kuin tyyneys,
        lempeys silmistään katsoi.

        Miten suuri tyhjyys,
        on niillä teillä,
        sieläki kulkee nyt,
        leskivaimo suru sydämessään.

        No minä nyt vain katseestani jään kiinni.
        Nään niin monta kuvaa,joista koitin sanoiks.
        Sinä taas lämpöäs jaoit, kiitos päivääs ilonmurusia.
        Joista voi kasvaa hedelmää kantava puu,
        minkä oksille linnut levähtämään lentää.
        Sinulle sydämelles laulaa sen laulun,
        jota niin kipeästi yö on odottannu.


        Liisa tuvassaan tuumailee


    • pitää nyt tulla ihan ensiksi Sinun runoosi, ennen
      kuin menen vastailemaan omani kommentointeihin.
      Katsoin mitä olit eilen vastannut minulle oman
      runosi sisällä, ja nyt on tarkennuksen paikka.
      Ethän Sinä ole mistään velvollinen pyytämään an-
      teeksi minulta, et kommentoinneista etkä mistään
      muustakaan. Ymmärsit täysin väärin oman
      kommentointini lopussa olleet päätössanat.

      Tottakai jokainen kommentti runoon on aina terve-
      tullut meille jokaiselle uskoisin, joten ei ollut
      tarkoitus millään muotoa estää tahi kieltää Sinua
      kommentoimasta omia runojani.

      Yritin sanoa vain sitä, että jos minä olen käynyt
      Sinun runoasi kommentoimassa, ei se tarkoita vel-
      voitetta, että Sinun vastaavasti PITÄISI tulla
      omaa runoani kommentoimaan. Mutta vapaus, tietys-
      ti Sinulla on lupa ja vapaus tehdä se kun siltä
      tuntuu.

      Halusin korostaa siis kommentoinnin tarkoituspe-
      rää. Toivottavasti sain nyt selkokielisemmin sa-
      nottua sen mitä eilen en ilmeisesti osannut.

      Mutta tästä runostasi.

      Runso on hyvin herkkä kertomus hasmaahapsesta,
      joka selvästikin on jättänyt jälkensä Sinuun en-
      nen kuin on poistunut tältä Tellukselta.

      Kun luen säkeistä, kumpuaa mieleeni oma ukkini.
      Ei puhunut paljoa hänkään, mutta sitäkin enemmän
      teki. Ei jättänyt hyvästejä, ei ehtinyt. Mutta
      muistoissa elää yhä, kuten varmaan Sinun muis-
      toissa tämä poisnukkunut ystäväsi.

      Kiitos minullekin muistorikkaasta runostasi. Ja
      toivottavasti olemme edelleenkin samalla aaltopi-
      tuudella, vaikken osannutkaan eilen sanoa sanot-
      tavaani kyllin selkeäsanaisesti.

      Lämpimin terveisin linda

      • Tämä on eräs mies, jonka elämää sain seurata.
        Hänessä huokui henkistä kypsyyttä,
        katseellaan puhui rauhallisesti paljon.

        Siinä ajattelemaan taas kerran laittoi,
        sitä raatamista mitä se kelläki on ollu.

        "Aika on kaikelle"

        Kiitän palautteestas, jossa oman ukkiski
        hänen hiipumista esiin tuot.

        Minä runoja vain kirjoittelen ja
        omanvärisiä, ehkä syvällisiäki,
        kynä ja vihko ollu työssäni yössäni,
        siinä viereisellä tyhjällä petillä.

        Sinulle kiitos vielä ja hyvää yötä
        Liisa


    • Minanoita

      Kaunis muistelo,
      miehenmittainen!

      Herkkä ja koskettava..

      • Sanot paljon ,kiitos.
        Elämä mitta täys,
        tulee ilta.

        Minänoita

        Sinulle lämmin kiitos ja
        hyvää iltaa...Liisa


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe