Harmaa hapsi

Miten hauras olemukses,
katsees lämmin valo,
katsees puhuu.

Ei ett itse puhu paljookaa,
vaellat hitain askelin,
elämäs mittaista tuttua tietä.

Missä synnyit vartuit,
mieheks rukihiset rantees,
askelsit auran perässä.

Astelit kynnettyä peltoa,
saattelit jokaisen siemen,
maaäidin avattuun poveen.

Rakensit kauniin kodin,
sinne nuoruuden rakkauden toit,
pihassa lapset leikki,
päivät aurinkoiset heille soit.

Nyt

Vaellat hiljaa hyvästejä jätät,
katseellas saattelet,
kotijärven mis joutsen pari ui.
kaikille rakkaille.

Muistos elää maisemissa,
Sinut lempeä katsees hymys
rinnasas sykki lämmin sydän.

8

437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Jälleen kerran Liisa viet, kädestä oikein, jonnekin johon utelijaana ja innoissaan haluaakin mennä. - Runoosi!
      Niin kuvaavia ja koskettavaia rivejä - pelkkää nautintoa lukea jotain tällaista.
      Kiitos Liisa, helmi RR-sivun, tästä ja sitä hymyä pvään, vilkuttaa Murukulta! :)

      • Tiellä katos aamukävelyllä,
        juttuu ois,
        tämä kuva muhi sanoiks koitin
        taas jälleen kerran.

        Katselin elämällään kertovaa miestä,
        näin hänet vielä silloin,
        kun askel ei painannu.

        Näin myös kuinka tähkäpää,
        kypsyny alkoi taittuun,
        rannalla kerran,
        sanoimme toisillemme , viimeiset sanat.

        Hän oli
        "joka kuoltuaanki puhuu"

        Sinulle päivääs helmihetkiä,
        sydän tekee retkiä,
        kiitos lämmin käden ojennus...Liisa


    • kaaru

      kauniisti osaat
      harmaa hapsen kuvata
      paljon puhuva
      on runosi

      luettavissa
      yhden ihmisen
      elämänkaari

      rakkautta
      on sanoissasi

      Huomenta Liisa torstaiaamuun:)

      • Tämä viimekesän kuvia,
        miehestä jota ihailin.
        Hän oli kuin tyyneys,
        lempeys silmistään katsoi.

        Miten suuri tyhjyys,
        on niillä teillä,
        sieläki kulkee nyt,
        leskivaimo suru sydämessään.

        No minä nyt vain katseestani jään kiinni.
        Nään niin monta kuvaa,joista koitin sanoiks.
        Sinä taas lämpöäs jaoit, kiitos päivääs ilonmurusia.
        Joista voi kasvaa hedelmää kantava puu,
        minkä oksille linnut levähtämään lentää.
        Sinulle sydämelles laulaa sen laulun,
        jota niin kipeästi yö on odottannu.


        Liisa tuvassaan tuumailee


    • pitää nyt tulla ihan ensiksi Sinun runoosi, ennen
      kuin menen vastailemaan omani kommentointeihin.
      Katsoin mitä olit eilen vastannut minulle oman
      runosi sisällä, ja nyt on tarkennuksen paikka.
      Ethän Sinä ole mistään velvollinen pyytämään an-
      teeksi minulta, et kommentoinneista etkä mistään
      muustakaan. Ymmärsit täysin väärin oman
      kommentointini lopussa olleet päätössanat.

      Tottakai jokainen kommentti runoon on aina terve-
      tullut meille jokaiselle uskoisin, joten ei ollut
      tarkoitus millään muotoa estää tahi kieltää Sinua
      kommentoimasta omia runojani.

      Yritin sanoa vain sitä, että jos minä olen käynyt
      Sinun runoasi kommentoimassa, ei se tarkoita vel-
      voitetta, että Sinun vastaavasti PITÄISI tulla
      omaa runoani kommentoimaan. Mutta vapaus, tietys-
      ti Sinulla on lupa ja vapaus tehdä se kun siltä
      tuntuu.

      Halusin korostaa siis kommentoinnin tarkoituspe-
      rää. Toivottavasti sain nyt selkokielisemmin sa-
      nottua sen mitä eilen en ilmeisesti osannut.

      Mutta tästä runostasi.

      Runso on hyvin herkkä kertomus hasmaahapsesta,
      joka selvästikin on jättänyt jälkensä Sinuun en-
      nen kuin on poistunut tältä Tellukselta.

      Kun luen säkeistä, kumpuaa mieleeni oma ukkini.
      Ei puhunut paljoa hänkään, mutta sitäkin enemmän
      teki. Ei jättänyt hyvästejä, ei ehtinyt. Mutta
      muistoissa elää yhä, kuten varmaan Sinun muis-
      toissa tämä poisnukkunut ystäväsi.

      Kiitos minullekin muistorikkaasta runostasi. Ja
      toivottavasti olemme edelleenkin samalla aaltopi-
      tuudella, vaikken osannutkaan eilen sanoa sanot-
      tavaani kyllin selkeäsanaisesti.

      Lämpimin terveisin linda

      • Tämä on eräs mies, jonka elämää sain seurata.
        Hänessä huokui henkistä kypsyyttä,
        katseellaan puhui rauhallisesti paljon.

        Siinä ajattelemaan taas kerran laittoi,
        sitä raatamista mitä se kelläki on ollu.

        "Aika on kaikelle"

        Kiitän palautteestas, jossa oman ukkiski
        hänen hiipumista esiin tuot.

        Minä runoja vain kirjoittelen ja
        omanvärisiä, ehkä syvällisiäki,
        kynä ja vihko ollu työssäni yössäni,
        siinä viereisellä tyhjällä petillä.

        Sinulle kiitos vielä ja hyvää yötä
        Liisa


    • Minanoita

      Kaunis muistelo,
      miehenmittainen!

      Herkkä ja koskettava..

      • Sanot paljon ,kiitos.
        Elämä mitta täys,
        tulee ilta.

        Minänoita

        Sinulle lämmin kiitos ja
        hyvää iltaa...Liisa


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe