Miten hauras olemukses,
katsees lämmin valo,
katsees puhuu.
Ei ett itse puhu paljookaa,
vaellat hitain askelin,
elämäs mittaista tuttua tietä.
Missä synnyit vartuit,
mieheks rukihiset rantees,
askelsit auran perässä.
Astelit kynnettyä peltoa,
saattelit jokaisen siemen,
maaäidin avattuun poveen.
Rakensit kauniin kodin,
sinne nuoruuden rakkauden toit,
pihassa lapset leikki,
päivät aurinkoiset heille soit.
Nyt
Vaellat hiljaa hyvästejä jätät,
katseellas saattelet,
kotijärven mis joutsen pari ui.
kaikille rakkaille.
Muistos elää maisemissa,
Sinut lempeä katsees hymys
rinnasas sykki lämmin sydän.
Harmaa hapsi
8
437
Vastaukset
- *MURUKULTA*
Jälleen kerran Liisa viet, kädestä oikein, jonnekin johon utelijaana ja innoissaan haluaakin mennä. - Runoosi!
Niin kuvaavia ja koskettavaia rivejä - pelkkää nautintoa lukea jotain tällaista.
Kiitos Liisa, helmi RR-sivun, tästä ja sitä hymyä pvään, vilkuttaa Murukulta! :)Tiellä katos aamukävelyllä,
juttuu ois,
tämä kuva muhi sanoiks koitin
taas jälleen kerran.
Katselin elämällään kertovaa miestä,
näin hänet vielä silloin,
kun askel ei painannu.
Näin myös kuinka tähkäpää,
kypsyny alkoi taittuun,
rannalla kerran,
sanoimme toisillemme , viimeiset sanat.
Hän oli
"joka kuoltuaanki puhuu"
Sinulle päivääs helmihetkiä,
sydän tekee retkiä,
kiitos lämmin käden ojennus...Liisa
- kaaru
kauniisti osaat
harmaa hapsen kuvata
paljon puhuva
on runosi
luettavissa
yhden ihmisen
elämänkaari
rakkautta
on sanoissasi
Huomenta Liisa torstaiaamuun:)Tämä viimekesän kuvia,
miehestä jota ihailin.
Hän oli kuin tyyneys,
lempeys silmistään katsoi.
Miten suuri tyhjyys,
on niillä teillä,
sieläki kulkee nyt,
leskivaimo suru sydämessään.
No minä nyt vain katseestani jään kiinni.
Nään niin monta kuvaa,joista koitin sanoiks.
Sinä taas lämpöäs jaoit, kiitos päivääs ilonmurusia.
Joista voi kasvaa hedelmää kantava puu,
minkä oksille linnut levähtämään lentää.
Sinulle sydämelles laulaa sen laulun,
jota niin kipeästi yö on odottannu.
Liisa tuvassaan tuumailee
pitää nyt tulla ihan ensiksi Sinun runoosi, ennen
kuin menen vastailemaan omani kommentointeihin.
Katsoin mitä olit eilen vastannut minulle oman
runosi sisällä, ja nyt on tarkennuksen paikka.
Ethän Sinä ole mistään velvollinen pyytämään an-
teeksi minulta, et kommentoinneista etkä mistään
muustakaan. Ymmärsit täysin väärin oman
kommentointini lopussa olleet päätössanat.
Tottakai jokainen kommentti runoon on aina terve-
tullut meille jokaiselle uskoisin, joten ei ollut
tarkoitus millään muotoa estää tahi kieltää Sinua
kommentoimasta omia runojani.
Yritin sanoa vain sitä, että jos minä olen käynyt
Sinun runoasi kommentoimassa, ei se tarkoita vel-
voitetta, että Sinun vastaavasti PITÄISI tulla
omaa runoani kommentoimaan. Mutta vapaus, tietys-
ti Sinulla on lupa ja vapaus tehdä se kun siltä
tuntuu.
Halusin korostaa siis kommentoinnin tarkoituspe-
rää. Toivottavasti sain nyt selkokielisemmin sa-
nottua sen mitä eilen en ilmeisesti osannut.
Mutta tästä runostasi.
Runso on hyvin herkkä kertomus hasmaahapsesta,
joka selvästikin on jättänyt jälkensä Sinuun en-
nen kuin on poistunut tältä Tellukselta.
Kun luen säkeistä, kumpuaa mieleeni oma ukkini.
Ei puhunut paljoa hänkään, mutta sitäkin enemmän
teki. Ei jättänyt hyvästejä, ei ehtinyt. Mutta
muistoissa elää yhä, kuten varmaan Sinun muis-
toissa tämä poisnukkunut ystäväsi.
Kiitos minullekin muistorikkaasta runostasi. Ja
toivottavasti olemme edelleenkin samalla aaltopi-
tuudella, vaikken osannutkaan eilen sanoa sanot-
tavaani kyllin selkeäsanaisesti.
Lämpimin terveisin lindaTämä on eräs mies, jonka elämää sain seurata.
Hänessä huokui henkistä kypsyyttä,
katseellaan puhui rauhallisesti paljon.
Siinä ajattelemaan taas kerran laittoi,
sitä raatamista mitä se kelläki on ollu.
"Aika on kaikelle"
Kiitän palautteestas, jossa oman ukkiski
hänen hiipumista esiin tuot.
Minä runoja vain kirjoittelen ja
omanvärisiä, ehkä syvällisiäki,
kynä ja vihko ollu työssäni yössäni,
siinä viereisellä tyhjällä petillä.
Sinulle kiitos vielä ja hyvää yötä
Liisa
- Minanoita
Kaunis muistelo,
miehenmittainen!
Herkkä ja koskettava..Sanot paljon ,kiitos.
Elämä mitta täys,
tulee ilta.
Minänoita
Sinulle lämmin kiitos ja
hyvää iltaa...Liisa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531329- 1231324
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221193- 1381023
- 101887
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten328820Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49629Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602
