Vihlominen ohimolla

we8

Liittyyköhän migreenin vai onko vakavampaa kun silloin tällöin tulee sellainen 1-2 sekuntia kestävä vihlaisu vasemman puolen ohimolle/silmän yläpuolelle. Vaiva on jatkunut jo todella kauan, mutta on erittäin epäsäännöllinen, eikä liity mihinkään tilanteeseen/valaistukseen/liikuntaan tms. Toisin sanoen voi vihlaista milloin vaan, tai sitten olla viikkojenkin tauko, ettei tunnut mitään. Onko toisilla kokemuksia tällaisesta? Pitäisikö käydä magneettikuvauksessa, vai onko migreenin kaltainen oire?

KIITOS!

4

8423

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä

lääkäriin ja neurologille, tutkituttasin pääni. Olen aika liukas menemään lääkäriin, kun joskus on tapahtunut kropassa sellaisia juttuja, että ei ole leikkimistä nykyjään pystytään tutkimaan ihan mitä vaan.
      Eikä ole häpeää mennä vaikka mitään ei löytyisikään, saa ainakin itse paremman ja huojentuneen olon kun tietää mikä o tilanne.
      Voisin kuitenkin kuvitella että se voi johtua niskasta ja hartioista...kuitenkaan en ole asian tuntija, joten saat parhaimman vastauksen tilaamalla aika lääkäriin. Ota aika sillai varaamalla, ei välttämättä akuutti aikaa saa.

• "kyllä

voi oikeastaan johtua enemmänkin silmistä,mutta mene läkyriin.

• ohimossa

Moi!
      Tässä pari päivää sitten toisessa ohimossa tuntui kipeitä vihlaisuja (niinkuin suonesta olisi kiskaistu). Sen jälkeen alkoi huimata ja kipeän puolen silmässä näkö sumeni. Lisäksi tuli valtava väsymys.
      Pahaksi onneksi olin autolla matkassa (yksin tietysti). Normaalisti tunnin ajomatkaan meni (3 tuntia, kun jouduin pysähtelemään näköharhojen ja väsymyksen vuoksi. Kotona otin panadolin menin nukkumaan. Seuraavana päivänä ei ollut enää mikään.
      Liekö migreenikohtaus? Yleensä migrenikohtaus alkaa auroilla (vilkkuvaloja, sahalaitaa, väsymystä, makeannälkää), mutta nyt en nähnyt muuta kuin sumuisen kuvan toisessa silmässä, toinen silmä ok.

• jumissa?

minulla on tuollaista vihlomista aina silloin tällöin kun niskat on jumissa..kokeilepa jumpata niskat rennoiksi , jospa auttaa?

terv. migreenistä kärsivä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7512
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2936
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1776
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1404
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1153
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      77
      853
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      745
    Aihe