Mistä hankitte siemenet?

Zafrani

Pian on aika taimikasvatuksen, jippii! Unohdettu on viime kevään vaivat koulimisineen ja karkaisuineen, uutta viherrystä pitää saada.

Mistä hankit siemenet? Itse olen tilannut Korpikankaalta, mutta valikoima on aika suppea. Exotic Gardenin siemeniin olen pari kertaa pettynyt, joskin vika voi olla viherpeukalossani. Isoäidin kasviksilla ihanaa mutta kallista. Onko jokin laadukas mutta edullinen taho jäänyt minulta huomaamatta? Huom: en mainosta enkä morkkaa mitään firmaa, tässä olen esittänyt ihan subjektiivista mutua. Mitä enemmän luetteloita postilaatioksta kolahtaa, sitä parempi!!!

Erityisesti kaipaan juureksien ja yrttien kimaraa, sekä jotain helppoa aloittelijan muovikasvihuoneeseen.

16

4805

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghbijnoklöä

mainitsemasi liikkeet ja niiden lisäksi Helle, Niittysiemen... Eli useista liikkeistä ja ruokakaupoista... kaikkialta ;-)

Unohtamatta mukavia yhdistyksiä kuten Maatiainen ry ja Hyötykasviyhdistys ry. Sekä puutarhafoorumien siemenkirjeet, ystävien ylimääräiset, itsekeräämät kyliltä ja omasta puutarhasta.

http://www.maatiainen.fi/

http://www.hyotykasviyhdistys.fi/

• ja monet muut

ovat yhtä hyviä. Exoticgardenilla on erikoisempiakin siemeniä. Luulen että minulle on käynyt niinkuin sinulle, ei kokemus riitä, pettymyksiä on tullut, niin on kyllä tapahtunut tasapuolisesti kaikkialta ostamieni siementen kanssa.
      Ainoat ihan varmasti kasvuun lähteneet ovat olleet kehäkukat ja krassit.
      Kaikkien muitten kanssa on käynyt enemmän tai vähemmän köpelösti.
      Ja rahaa on mennyt....kun innostuu, ymmärtämättä että kaikille siemenille ei ole edes edellytyksiä kasvaa ilman vaivalloista ja haasteellista huolenpitoa, johon ei ole aina mahdollisuutta eikä sopivia olosuhteita.
      Olenkin siirtynyt taimitarhoille perenna-asiakkaaksi.
      Nyt menee hyvin. Kukat rehottavat ja olen saanut uusia alkuja sivuversoista tai jakamalla perennoja.

• tilasin

Isoäidin kasveista, hinnat vain ovat nykyään tosi suolaiset.
      Löysinkin muutamia viikkoja takaperin virolaisen seemnemaailm-siemenmyyntifirman jolla on vaikka mitä ja hinnat tosi edulliset.
      Ensimmäinen tilaus sieltä on tehtynä, nyt odottelen malttamattomana saanko siemenet, sinne kun pitää maksaa ne ennen toimitusta.

• on hyvä paikka

Tilasin myös Seemnestä ja kaikki tuli mitä pitikin.
        Tuli vielä kirjattuna kirjeenä eikä hinta tosiaankaan paha verrattuna suomen hintoihin.

• mainostaa
        on hyvä paikka kirjoitti:

Tilasin myös Seemnestä ja kaikki tuli mitä pitikin.
        Tuli vielä kirjattuna kirjeenä eikä hinta tosiaankaan paha verrattuna suomen hintoihin.

Joskus oli kova poru noista linkeistä

• Zafrani
        mainostaa kirjoitti:

Joskus oli kova poru noista linkeistä

Pitäähän sitä nyt voida keskustella eri mahdollisuuksista hankkia tarvitsemiaan asioita. Ei mainostella, pysytään asialinjalla, jookos kaikki! :-)

t. Ketjun aloittaja

• tietokonesivuja !
        Zafrani kirjoitti:

Pitäähän sitä nyt voida keskustella eri mahdollisuuksista hankkia tarvitsemiaan asioita. Ei mainostella, pysytään asialinjalla, jookos kaikki! :-)

t. Ketjun aloittaja

Siellä puhutaan kaikista merkeistä, merkeille on jopa omat osiot !
        Sen mukaan täälläkin voisi olla puutarha-alan firmoille omat osiot.
        Informaatiota kai sentään on sallittu täälläkin jakaa, ilman että aina alkaa "mainostus kielletty"- väittely ?

• on kalleinta

Eestiläinen firma on edullinen.
      Jos malttaa odottaa, kunnes siemenet tulevat myyntiin kauppoihin, Kodin ykköseen, Tarjoustaloon ym. paikkoihin, voi ostaa siemenet jopa noin 70% halvemmalla, ja hyvin ehti kylvää, kauppoihin tulee siemenet maaliskuussa yleensä jo.
      Jos haluaa erikoisempia kukkia, sitten on turvaududuttava nettitilauksiin tms.

• Maikkuli...

Olen tilannut "erikoisimmat" Exotic Gragenista ja Isoäidin Kasveilta. Agri-market yllätti viime kevään iloisesti monipuolisella valikoimillaan. Jyväskylässä Viherlandista löytyy kaikkea kivaa...

En osta kauhean paljoa siemeniä kesää kohti (max 15 pussia), joten hintoja en ole juurikaan vertaillut. Netistä saa erikoisuuksia.

Tänä keväänä kokeilen uutena amppeliin sopivaa hajuhernettä.

• kasvattaja

hankki viime keväänä valkoisen paprikan, tomaattipaprikan ja kääpiötomaatin siemenet täältä:
      http://personal.inet.fi/luonto/whitepaprika/
      Oli nopea toimitus. Löytyi ohjeitakin samalla. "Pika-idätys" sujui tosi hyvin.

• .......

Minä ostan siemenet suoraan ulkomailta, mutta tässä ihan hyvä suomalainen: http://www.lifelike.fi/ (Nämäkin siemenet halvempia tilattuna suoraan Plants of Distinctionilta)

Exotic myy Impectan siemeniä, kannattaa tilata suoraan Ruotsista, tulee silti edullisemmaksi..

• Zafrani

Mitä kasveja olette saaneet tuottamaan satoa kasvihuoneessa? Siis ihan tavallisessa pikkuisessa muovihuoneessa tavallisen tumpelon otteilla ja välineillä?

Naurattaa ja itkettää viime kesän kokeilut, oli niin huonot säät (hyvä kun voi syyttää niitä! ;-) )että tomaatitkaan eivät ehtineet kypsyä.

Kavatitteko itse taimet vai ostitteko?

• innokas kasvataja

Katsokaapas keskusteluja http://puutarha.net
        Sieltä löytyy vanhoista paljon tietoa ja kysyä saa aina lisää.

Mainostaminen täällä on siinä tapauksessa huonoa, että itse hyötyy siitä jotenkin esim omien kotisivujen linkkiä joissa myy jotain ei ole sopivaa laittaa tänne vaan tuonne tori osioon.

• huomasin

Saa joka neljännen ilmaiseksi 15.2 mennessä.
      Oletteko nähneet muita tarjouksia?

• Guukka

Tilasin tämän vuoden siemenet hyötykasviyhdistykseltä. Valikoima on suuri ja kohtuuhintainen... Tarjolla oli perinteisiä kasveja/lajikkeita ja myös monia uutuuksia.

Viime vuonna tilasin puutarha.net:istä. Ei ollut siinäkään valittamista :)

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      198
      6888
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2036
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1688
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1390
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1228
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1064
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      996
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      944
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      929
    Aihe