LentoRUK

Taichou

Terve!

Nyt on kovasti käynnissä vuoden -08 lentoRUKin hakuprosessi. Itse odottelen tällä hetkellä seuraavaa kirjettä, josko pääsisi mukaan kolmosvaiheeseen :) Kuntotestit ja alustavat terveystarkastukset meni näppärästi, vaikka lihaskunnossa sainkin vain 9 pistettä. Ergometri meni tosin nappiin.

Jakakaa kokemuksianne menneistä vaiheista ja odotuksia tulevasta! Ei oikein mistään löydy keskustelua lentorukkiin hakijoilta... Itse oottelen ainakin erittäin suurella mielenkiinnolla psykologisia testejä. Äityli sanoi jonkun hävittäjälentäjän baarissa kertoneen, että siellä olis yksi testi, missä hakijat pääsisivät äänestämään, ketkä suoriutuivat parhaiten. Muuta en kerro, että pysyisi kiva terve kilpailu yllä :P

8

7812

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Plutoonapäällikkö

      Älä ihan kaikkea usko mitä lentäjäsankarit baarissa sun äitylille kertoo.Baarissa tuppaa olemaan yllättävän korkeita reserviarvoja, kun juttu kääntyy armeija-asioihin. Vaikka itselläni on suht kova reserviarvo, niin baareista löytyy aina isompia kihoja, vähintään majureita.Ja joka toinen on ollut legioonassa.Parhaat sankarit tietysti lentäjinä. Mutta menestystä pääsykokeisiin.

    • mitä?

      Siis luulet, että siellä testattavat päättää kuka pääsee jatkoon? Otas järki käteen.

      Itse olin n.10v sitten noissta testeissä. Tosiaan kestää koko päivän. Useita kymmeniä eri testejä, jotka pääosin tehdään tietokoneella. Testataan älykkyytä, paineensietokykyä, koordinatiota jne. Ja tosiaan ihan ne testaajat siellä päättää kuka menee jatkoon. Suurimman osan matka tyssää niihin. Taidettiin 500-1000 valita noin 40-60 jatkoon.

      • Taichou

        ...ihan idioottina pitäkö.

        Ihan vaan sellaisesta aika perus ryhmätyöskentelyyn liittyvästä testistä oli "majurilentäjät" lörpötellyt. Missä siis olisi painanut ryhmäläistenkin mielipide siitä, että kehen on hyvä luottaa ja kuka on täys idiootti. En ole esittänyt noin radikaaleja väitteitä, että jatkoon menemisestä päättäisivät kokelaat :) No ehkä sitten ryhmätyöskentelyä testataan vasta taivaalla.

        Veikkaan, että ei vielä noin paljoa karsiudu tuossa vaiheessa kun edessä on vielä psykologisten testien jälkeen tarkemmat näkötutkimukset ja kaikki soveltuvuustestit, sisältäen ne painekammiojutut ja koordinaatiojutut sun muut. Mutta niin tosiaan kuulin, että suurimman osasta matka tyssää noihin psykologisiin.


      • itse juuri testeissä käyneenä
        Taichou kirjoitti:

        ...ihan idioottina pitäkö.

        Ihan vaan sellaisesta aika perus ryhmätyöskentelyyn liittyvästä testistä oli "majurilentäjät" lörpötellyt. Missä siis olisi painanut ryhmäläistenkin mielipide siitä, että kehen on hyvä luottaa ja kuka on täys idiootti. En ole esittänyt noin radikaaleja väitteitä, että jatkoon menemisestä päättäisivät kokelaat :) No ehkä sitten ryhmätyöskentelyä testataan vasta taivaalla.

        Veikkaan, että ei vielä noin paljoa karsiudu tuossa vaiheessa kun edessä on vielä psykologisten testien jälkeen tarkemmat näkötutkimukset ja kaikki soveltuvuustestit, sisältäen ne painekammiojutut ja koordinaatiojutut sun muut. Mutta niin tosiaan kuulin, että suurimman osasta matka tyssää noihin psykologisiin.

        itse kävin juuri testeissä eikä siellä mitään toisten arviointia ollu!
        Kaksi päivää tehtiin erilaisia testejä, lähes ainoastaan tietokoneella. Testeissä mitattiin jo aiemmissa viesteissä esille tulleita ominaisuuksia.

        Sanoivat että tänä vuonna kyseiseen vaiheeseen on päässyt 200 henkilöä, joista 100 pääsee jatkamaan seuraavaan vaiheeseen.


      • tuleva lentäjä
        itse juuri testeissä käyneenä kirjoitti:

        itse kävin juuri testeissä eikä siellä mitään toisten arviointia ollu!
        Kaksi päivää tehtiin erilaisia testejä, lähes ainoastaan tietokoneella. Testeissä mitattiin jo aiemmissa viesteissä esille tulleita ominaisuuksia.

        Sanoivat että tänä vuonna kyseiseen vaiheeseen on päässyt 200 henkilöä, joista 100 pääsee jatkamaan seuraavaan vaiheeseen.

        Jep jep. Näinhän se on. Itse olin myös testattavana Tuusulassa. Voin sanoa että rankat on testit. 2 päivää tietokoneella...


      • fhgjdfgjdjdgjgj

        vnbmvbmvbm gncgjgjdg
        bcjncfc sfhdsfhdsfh


    • jatkuu...

      koko ajan. RU-kurssille valituista tippuu koko ajan muutamia pois ja loppuun pääsee 50-70 %. Kadettikurssille valituista noin 15:sta loppuun saakka jatkaa noin kymmenen. Kilpailu on kovaa ja putoamisia tapahtuu säännöllisesti myös kadettikurssin jälkeen. Siis hienoa hommaa, mutta sen varaan ei kannata laskea, että RU-kurssille pääsy tarkoittaisi hävittäjälentäjäksi pääsyä.

    • epätoivoinen

      Hei, minulla poika päässyt siihen vaiheeseen että viides eli viimeinen vaihe kohta käsillä. Nyt on alkanut puhumaan ettei ehkä kiinnostakaan vaan haluaisi suorittaa normipalvelun eli puolen vuoden vähimmäisasepalvelun. Luulen että suurin syy mielen muuttumiseen on tyttökaveri.
      Millä ihmeellä saada järjen ääni voittamaan - käsittääkseni kuitenkin lentoRUK:in käyminen ainakin jossain määrin voi vaikuttaa tulevaisuuden uraan vaikkei hävittäjälentäjäksi päätyisikään ?

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe