LentoRUK

Taichou

Terve!

Nyt on kovasti käynnissä vuoden -08 lentoRUKin hakuprosessi. Itse odottelen tällä hetkellä seuraavaa kirjettä, josko pääsisi mukaan kolmosvaiheeseen :) Kuntotestit ja alustavat terveystarkastukset meni näppärästi, vaikka lihaskunnossa sainkin vain 9 pistettä. Ergometri meni tosin nappiin.

Jakakaa kokemuksianne menneistä vaiheista ja odotuksia tulevasta! Ei oikein mistään löydy keskustelua lentorukkiin hakijoilta... Itse oottelen ainakin erittäin suurella mielenkiinnolla psykologisia testejä. Äityli sanoi jonkun hävittäjälentäjän baarissa kertoneen, että siellä olis yksi testi, missä hakijat pääsisivät äänestämään, ketkä suoriutuivat parhaiten. Muuta en kerro, että pysyisi kiva terve kilpailu yllä :P

8

9670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Plutoonapäällikkö

      Älä ihan kaikkea usko mitä lentäjäsankarit baarissa sun äitylille kertoo.Baarissa tuppaa olemaan yllättävän korkeita reserviarvoja, kun juttu kääntyy armeija-asioihin. Vaikka itselläni on suht kova reserviarvo, niin baareista löytyy aina isompia kihoja, vähintään majureita.Ja joka toinen on ollut legioonassa.Parhaat sankarit tietysti lentäjinä. Mutta menestystä pääsykokeisiin.

    • mitä?

      Siis luulet, että siellä testattavat päättää kuka pääsee jatkoon? Otas järki käteen.

      Itse olin n.10v sitten noissta testeissä. Tosiaan kestää koko päivän. Useita kymmeniä eri testejä, jotka pääosin tehdään tietokoneella. Testataan älykkyytä, paineensietokykyä, koordinatiota jne. Ja tosiaan ihan ne testaajat siellä päättää kuka menee jatkoon. Suurimman osan matka tyssää niihin. Taidettiin 500-1000 valita noin 40-60 jatkoon.

      • Taichou

        ...ihan idioottina pitäkö.

        Ihan vaan sellaisesta aika perus ryhmätyöskentelyyn liittyvästä testistä oli "majurilentäjät" lörpötellyt. Missä siis olisi painanut ryhmäläistenkin mielipide siitä, että kehen on hyvä luottaa ja kuka on täys idiootti. En ole esittänyt noin radikaaleja väitteitä, että jatkoon menemisestä päättäisivät kokelaat :) No ehkä sitten ryhmätyöskentelyä testataan vasta taivaalla.

        Veikkaan, että ei vielä noin paljoa karsiudu tuossa vaiheessa kun edessä on vielä psykologisten testien jälkeen tarkemmat näkötutkimukset ja kaikki soveltuvuustestit, sisältäen ne painekammiojutut ja koordinaatiojutut sun muut. Mutta niin tosiaan kuulin, että suurimman osasta matka tyssää noihin psykologisiin.


      • itse juuri testeissä käyneenä
        Taichou kirjoitti:

        ...ihan idioottina pitäkö.

        Ihan vaan sellaisesta aika perus ryhmätyöskentelyyn liittyvästä testistä oli "majurilentäjät" lörpötellyt. Missä siis olisi painanut ryhmäläistenkin mielipide siitä, että kehen on hyvä luottaa ja kuka on täys idiootti. En ole esittänyt noin radikaaleja väitteitä, että jatkoon menemisestä päättäisivät kokelaat :) No ehkä sitten ryhmätyöskentelyä testataan vasta taivaalla.

        Veikkaan, että ei vielä noin paljoa karsiudu tuossa vaiheessa kun edessä on vielä psykologisten testien jälkeen tarkemmat näkötutkimukset ja kaikki soveltuvuustestit, sisältäen ne painekammiojutut ja koordinaatiojutut sun muut. Mutta niin tosiaan kuulin, että suurimman osasta matka tyssää noihin psykologisiin.

        itse kävin juuri testeissä eikä siellä mitään toisten arviointia ollu!
        Kaksi päivää tehtiin erilaisia testejä, lähes ainoastaan tietokoneella. Testeissä mitattiin jo aiemmissa viesteissä esille tulleita ominaisuuksia.

        Sanoivat että tänä vuonna kyseiseen vaiheeseen on päässyt 200 henkilöä, joista 100 pääsee jatkamaan seuraavaan vaiheeseen.


      • tuleva lentäjä
        itse juuri testeissä käyneenä kirjoitti:

        itse kävin juuri testeissä eikä siellä mitään toisten arviointia ollu!
        Kaksi päivää tehtiin erilaisia testejä, lähes ainoastaan tietokoneella. Testeissä mitattiin jo aiemmissa viesteissä esille tulleita ominaisuuksia.

        Sanoivat että tänä vuonna kyseiseen vaiheeseen on päässyt 200 henkilöä, joista 100 pääsee jatkamaan seuraavaan vaiheeseen.

        Jep jep. Näinhän se on. Itse olin myös testattavana Tuusulassa. Voin sanoa että rankat on testit. 2 päivää tietokoneella...


      • fhgjdfgjdjdgjgj

        vnbmvbmvbm gncgjgjdg
        bcjncfc sfhdsfhdsfh


    • jatkuu...

      koko ajan. RU-kurssille valituista tippuu koko ajan muutamia pois ja loppuun pääsee 50-70 %. Kadettikurssille valituista noin 15:sta loppuun saakka jatkaa noin kymmenen. Kilpailu on kovaa ja putoamisia tapahtuu säännöllisesti myös kadettikurssin jälkeen. Siis hienoa hommaa, mutta sen varaan ei kannata laskea, että RU-kurssille pääsy tarkoittaisi hävittäjälentäjäksi pääsyä.

    • epätoivoinen

      Hei, minulla poika päässyt siihen vaiheeseen että viides eli viimeinen vaihe kohta käsillä. Nyt on alkanut puhumaan ettei ehkä kiinnostakaan vaan haluaisi suorittaa normipalvelun eli puolen vuoden vähimmäisasepalvelun. Luulen että suurin syy mielen muuttumiseen on tyttökaveri.
      Millä ihmeellä saada järjen ääni voittamaan - käsittääkseni kuitenkin lentoRUK:in käyminen ainakin jossain määrin voi vaikuttaa tulevaisuuden uraan vaikkei hävittäjälentäjäksi päätyisikään ?

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1641
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1216
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      62
      1115
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      188
      909
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      43
      841
    6. 68
      757
    7. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      750
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      681
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      644
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      620
    Aihe