Rauhantervehdyksen pakinapalstasn lopettaminen pääsi sitten valtakunnanjulkisuuteen. Radiouutisissa klo 10.00, se seikkaperäisesti kerrottiin. Syykin sanottiin selvästi: "Vanhoillislestadiolaisten närkästyminen."
Eläköön sananvapauden kehto Oulu, sinä sivistyksen viimeinen takapajula.
VL:t Radiouutisissa klo10.00
23
1437
Vastaukset
- valtakunnanjulkisuusenkeli
Yleensä se on hyvä asia asialle.
- hävettää..
asua täällä teknologian huipulla ja takaperolassa, jossa sananvapaus on "säädeltyä" kuin itänaapurissa, kiinassa ja koreassa, eikä tarvi uusia kunnanvaltuustoja kuin vilaista ja huomata "lestamafian" leviävän niissäkin kuin syöpä - kirkko voisi aloittaa "lestasytostaattihoidot" irtisanoutumalla srk:sta havahduttaakseen muutkin tahot hereille
- moni luki palstaa
Olen lukenut netistä sitä palstaa ja nauranut joka kerta makeat naurut, vaikka kivi olisi osunut omaankin kohderyhmään. Moni on suuttunut palstan lopettamisesta.
- Oulussa
Näillä lakeuksilla on lupa pilkata kaikkea muuta, mutta ei vallassa olevan herätysliikkeen dogmeja. Ei silloinkaan kun dogmit ovat elämän ja ihmisoikeuksien vastaisia!
Kritiikki vaiennetaan aina täällä Oulun suunnalla.
Hannu Ojalehto käytti valta-asemaansa VÄÄRIN! - Mainittu henkilö
Oulussa kirjoitti:
Näillä lakeuksilla on lupa pilkata kaikkea muuta, mutta ei vallassa olevan herätysliikkeen dogmeja. Ei silloinkaan kun dogmit ovat elämän ja ihmisoikeuksien vastaisia!
Kritiikki vaiennetaan aina täällä Oulun suunnalla.
Hannu Ojalehto käytti valta-asemaansa VÄÄRIN!Eikö hän ole jäävi tekemään asiasta päätöksia?
Eikö hän ole vl? - on vallankäyttäjä
Mainittu henkilö kirjoitti:
Eikö hän ole jäävi tekemään asiasta päätöksia?
Eikö hän ole vl?hannu Ojalehto on vanhoillislestadiolainen pappi. Kylllähän tekeekaikkensa estääkseen vapaata lehdistöä julkaisemasta kritiikkiä SRK:ta ja sen epäinhimillisiä määräyksiä kohtaan.
- elsa-esteri
Joku raja se täytyy olla puskasta huutelijoillekkin. Jos palstan kirjoittajat olisivat esiintyneet omalla nimellään, tuskin tuollaisia rimanalituksia olisi tullutkaan.
Kyllä myös vl:t saavat puolustaa oikeuksiaan tällä planeetalla ja heidänkään ei tarvitse sietää tuollaista citykani-irvailua. Hyvääkin huumoria on. Se ei kohdistu henkilön pyhimpiin ja herkimpiin elämänalueisiin.
Mietipä Devoit, jos sinun äitiäsi olisi verrattu citykaniin ja sinua sinappikoneeseen. Tai ehkä sinä siedät tuollaista ilkeilyä, minä en siedä eikä minun tarvitse sietää.- että kanit lisääntyvät
kuin lestadiolaiset. Pikkukanit ovat varsinaisia papanakoneita.
Loukkaantuisiko city-kani? - ei välttämättä korvaa määrää
että kanit lisääntyvät kirjoitti:
kuin lestadiolaiset. Pikkukanit ovat varsinaisia papanakoneita.
Loukkaantuisiko city-kani?noissa lisääntymisasioissa, jos ei välttämättä tosin päinkään.
""Mietipä Devoit, jos sinun äitiäsi olisi verrattu citykaniin ja sinua sinappikoneeseen. Tai ehkä sinä siedät tuollaista ilkeilyä, minä en siedä eikä minun tarvitse sietää.""
Tuo tuntuu kuitenkin hyttysen ininältä, mitä ilkeilyä "omien" taholta tuli. Varsinkin vl-sukulaisten ylimielinen "mahtailu" oli meitä kohtaan aivan toisissa mittaluokissa.
En ymmärrä herkkähipiäisyyttänne. Kuitenkin vl-mahtailu on tosi raakaa heikompia kohtaan. Mutta ainahan se sattuu, kun pilkka tulee omaan nilkkaan.- *sirkka
Vasta tänään luin RT-lehden (Nro 3; 22.1.2009) artikkelin ja järkytyin 1.kivi- artikkelista, niin ala-arvoinen se oli. Eipä olisi uskonut lukevansa kirkollista julkaisua.
Vanhempieni yhdeksäntenä syntyneenä ja itse ison perheen äitinä tuollainen kirjoitus satutti erityisesti, niin törkeä se oli.
Jumala on elämän ja kuoleman Herra. - elsa-esteri
Devoit kirjoitti:
""Mietipä Devoit, jos sinun äitiäsi olisi verrattu citykaniin ja sinua sinappikoneeseen. Tai ehkä sinä siedät tuollaista ilkeilyä, minä en siedä eikä minun tarvitse sietää.""
Tuo tuntuu kuitenkin hyttysen ininältä, mitä ilkeilyä "omien" taholta tuli. Varsinkin vl-sukulaisten ylimielinen "mahtailu" oli meitä kohtaan aivan toisissa mittaluokissa.
En ymmärrä herkkähipiäisyyttänne. Kuitenkin vl-mahtailu on tosi raakaa heikompia kohtaan. Mutta ainahan se sattuu, kun pilkka tulee omaan nilkkaan.on oikein haukkua, irvailla ja keksiä ala-arvoisia herjajuttuja vl:istä ja vielä julkaista niitä..
Syynä se, että sinua ja perhettäsi on n.30 v sitten kohdeltu joidenkin vl:n taholta huonosti??
Näinkö ajattelet?
Miksi kansakuntien sodat kuitenkin joskus loppuvat? Mihin se perustuu?
Kumpikaan meistä ei taitaisi saada Nobelin rauhanpalkintoa, kuten Ahtisaari:)
"Tuo tuntuu kuitenkin hyttysen ininältä, mitä ilkeilyä "omien" taholta tuli. Varsinkin vl-sukulaisten ylimielinen "mahtailu" oli meitä kohtaan aivan toisissa mittaluokissa.
En ymmärrä herkkähipiäisyyttänne. Kuitenkin vl-mahtailu on tosi raakaa heikompia kohtaan. Mutta ainahan se sattuu, kun pilkka tulee omaan nilkkaan." elsa-esteri kirjoitti:
on oikein haukkua, irvailla ja keksiä ala-arvoisia herjajuttuja vl:istä ja vielä julkaista niitä..
Syynä se, että sinua ja perhettäsi on n.30 v sitten kohdeltu joidenkin vl:n taholta huonosti??
Näinkö ajattelet?
Miksi kansakuntien sodat kuitenkin joskus loppuvat? Mihin se perustuu?
Kumpikaan meistä ei taitaisi saada Nobelin rauhanpalkintoa, kuten Ahtisaari:)
"Tuo tuntuu kuitenkin hyttysen ininältä, mitä ilkeilyä "omien" taholta tuli. Varsinkin vl-sukulaisten ylimielinen "mahtailu" oli meitä kohtaan aivan toisissa mittaluokissa.
En ymmärrä herkkähipiäisyyttänne. Kuitenkin vl-mahtailu on tosi raakaa heikompia kohtaan. Mutta ainahan se sattuu, kun pilkka tulee omaan nilkkaan."Olihan tuolla palstalla muista paaljon pahempaa.
Itselläni olisi suurperheen lapsena täysi oikeus loukkaantua, mutta kun ei loukkaa minua.
Sori vaan e-e, mutta missäs tynnyrissä teidän porukkaa on pidetty?
Minä tiedän, mitä vl-irvailu on. Miksi se ei närästä sinua?
Totta kai minä olisin nobel ehdokas. Olenhan niin
maltillinen ;)
Todella tyhmäteko Herra O:lla reagoida tuolla tavalla, saattoi olla eräänlainen kuolinisku..
Se kun pakkaa se huono kello kauas kuulumaan.
Ja vahinkohan oli jo tapahtunut..- elsa-esteri
Devoit kirjoitti:
Olihan tuolla palstalla muista paaljon pahempaa.
Itselläni olisi suurperheen lapsena täysi oikeus loukkaantua, mutta kun ei loukkaa minua.
maltillinen ;)
Todella tyhmäteko Herra O:lla reagoida tuolla tavalla, saattoi olla eräänlainen kuolinisku..
Ja vahinkohan oli jo tapahtunut..koska en enää asu Oulun alueella.
En ymmärrä seuraavaa tekstiä, terkennatko mitä tarkoitat?
"Sori vaan e-e, mutta missäs tynnyrissä teidän porukkaa on pidetty? Minä tiedän, mitä vl-irvailu on. Miksi se ei närästä sinua?"
Ja viimeisestä kohdasta kirjoituksessasi. Herra O reagoi ihan oikein. Edelleenkään meidän ei tarvitse kaikkea niellä. elsa-esteri kirjoitti:
koska en enää asu Oulun alueella.
En ymmärrä seuraavaa tekstiä, terkennatko mitä tarkoitat?
"Sori vaan e-e, mutta missäs tynnyrissä teidän porukkaa on pidetty? Minä tiedän, mitä vl-irvailu on. Miksi se ei närästä sinua?"
Ja viimeisestä kohdasta kirjoituksessasi. Herra O reagoi ihan oikein. Edelleenkään meidän ei tarvitse kaikkea niellä.En ymmärrä herkkähipiäisyyttänne. Eihän kaikkea tarvitse sietää, mutta miksi olette niin "vereslihalla"? Jotenkin kertoo äärettömän huonosta kollektiivisesta vl-itsetunnosta, että kaikesta ollaan heti takajaloillaan. Epäsuorasti myönnätte reaktioillanne, että jutuissa on perää.
Vl:t eivät itsekään pulmusia ole. Olen ollut lapsena "puhujien peräkammarissa" kuuntelemassa heidän leveitä juttujaan, monesti aivan suoraa ihmisten pilkkaamista.- kunnioitusta,
Devoit kirjoitti:
Olihan tuolla palstalla muista paaljon pahempaa.
maltillinen ;)
Ja vahinkohan oli jo tapahtunut..jos hyväksyy pahan kostamisen pahalla.
Se synnyttää arvostusta seurakuntalehteä kohtaan, että se lakkautti tuon palstan. - elsa-esteri
Devoit kirjoitti:
En ymmärrä herkkähipiäisyyttänne. Eihän kaikkea tarvitse sietää, mutta miksi olette niin "vereslihalla"? Jotenkin kertoo äärettömän huonosta kollektiivisesta vl-itsetunnosta, että kaikesta ollaan heti takajaloillaan. Epäsuorasti myönnätte reaktioillanne, että jutuissa on perää.
Vl:t eivät itsekään pulmusia ole. Olen ollut lapsena "puhujien peräkammarissa" kuuntelemassa heidän leveitä juttujaan, monesti aivan suoraa ihmisten pilkkaamista.Henkistä väkivaltaa:
-nöyryyttäminen (esimerkiksi nimittely, alistaminen, järjestelmällinen loukkaaminen)
-mitätöinti (esimerkiksi nimittely, julkinen halventaminen, haukkuminen, kiusaaminen)
"Epäsuorasti myönnätte reaktioillanne, että jutuissa on perää." Ai, reagoimalla nimittelyyn myönnämme olevamme citykaneja,, Onkohan kaneissa lapsettomia? - ......
elsa-esteri kirjoitti:
Henkistä väkivaltaa:
-nöyryyttäminen (esimerkiksi nimittely, alistaminen, järjestelmällinen loukkaaminen)
-mitätöinti (esimerkiksi nimittely, julkinen halventaminen, haukkuminen, kiusaaminen)
"Epäsuorasti myönnätte reaktioillanne, että jutuissa on perää." Ai, reagoimalla nimittelyyn myönnämme olevamme citykaneja,, Onkohan kaneissa lapsettomia?Mutta myönnät kait, että on sitä kiusaamista ollut vl-liikkeen sisälläkin?
-D- - elsa-esteri
...... kirjoitti:
Mutta myönnät kait, että on sitä kiusaamista ollut vl-liikkeen sisälläkin?
-D-on ihmisiä, myös vl-liikkeen sisällä. Emme kukaan koskaan missään ole synnittömiä, en ole koskaan sellaista väittänytkään tietääkseni.
Mutta, alkuperäinen keskustelumme lähti seurakuntalehti Rauhan tervehdyksen kolumnista. Ja koska useimmat meistä vl.istä lienevät kokeneet kirjoituksen herjaavaksi, kuten minä, meillä on täysi oikeus puuttua siihen. Ja puuttua mieluummin heti, kuin 30 vuoden päästä.
Se siitä. elsa-esteri kirjoitti:
on ihmisiä, myös vl-liikkeen sisällä. Emme kukaan koskaan missään ole synnittömiä, en ole koskaan sellaista väittänytkään tietääkseni.
Mutta, alkuperäinen keskustelumme lähti seurakuntalehti Rauhan tervehdyksen kolumnista. Ja koska useimmat meistä vl.istä lienevät kokeneet kirjoituksen herjaavaksi, kuten minä, meillä on täysi oikeus puuttua siihen. Ja puuttua mieluummin heti, kuin 30 vuoden päästä.
Se siitä.Oletko oikeasti noin tiukkapipo, miltä erehdyttävästi vaikutat ;)
- elsa-esteri
Devoit kirjoitti:
Oletko oikeasti noin tiukkapipo, miltä erehdyttävästi vaikutat ;)
minua tiukkapipoksi, jos haluat. Tai nimitä mieluummin tiukkahatuksi. En pidä pipoista, muuta kuin lenkillä. Hiukset lytistyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016153
- 2123406
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!183335Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j663298Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162515Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242494Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.282353- 2702081
Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441646- 251417