"Sosiaalinen" liskolaji hakusesssa!

millamia

Kaipailisin siis liskonomistajien omia kokemuksia eri lajien sosiaalisuudesta ja käyttäytymisestä ihmisten kanssa. Puhun siis terraariossa syntyneistä liskoista... Etsinnässä olisi lemmikkilisko, jota voisi myös käsitellä. Pehmokania tai seurakoiraa en hae, ja liskoja on ollut lemmikkinä aiemminkin, mutta vain isoja lajeja, jollaista minulla ei ole mahdollista ottaa. Päiväaktiivisuus olisi myös plussaa.

Millaisia kokemuksia vaikkapa sinikieliskinkistä?

6

2729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voisivat olla etsimäsi.

      Meillä on vain paksuhäntägekko,harjasgekko ja parta-agama..Muut paitsi partis ovat kyllä hämäräaktiivisia,mutta jos illalla viettää paljon aikaa kotona,ainakin meidän harjasgekko on seurallinen ja käsiteltävä.Riippuu ihan miten on käsitelty tai kesyyntyvä..jotkut ovat ns.toivottomia tapauksia.Partis on kyllä sosiaalinen.-PartisGirl-

    • lisko ehdotus

      Aavikkoleguaani =)

      Päiväaktiivinen, pääasiassa kasvissyöjä (voi tarjota hyönteisiä joskus)
      Kasvaa max. 38cm
      Terran minimi koko: 100 x 50 x 50 p,l,k

      Meillä lisko on tosi "seurallinen". Tykkää olla sylissä, kädessä, käydä vapaana juoksentelemassa. Syö mitä vaan kasviksia, ei siis nirsoile. Jauhomatojen ja sirkkojen perään on paljonkin. Tykkää myös loikoilla lämmittelypaikalla =)

      Lue lisää:
      http://www.herpetomania.fi/marikan_herppisivut/aavikkoiguaani.html
      Myös herppi.netistä löytyy paljon asiaa =) Ja voi kysellä lisää minultakin.

    • hnnnnnnnn

      Meillä rento ja reteä sinikieliuros. Antaa käsitellä ja oikein odottaa että käsi nostaa pois terrasta että pääsee lattialle vapaaksi.
      Kissoista ja raa'asta lihasta villiintyy ja suuttuu niin että voi purra ihmistäkin - mutta kuka käskee päästää kissoja lähelle liskoa tai härnätä sitä lihanpalalla...

      Helppohoitoinen lisko, tarpeeksi jyty ettei tarvii olla varomassa että menee rikki. Helppo ruokkia.

      Tilaa tosiaan vaatii ja nenältä kestävyyttä; sonta haisee pa-hal-le.
      Mulle oli eka lisko ja nyt ollu pari vuotta enkä kadu!

    • fufuu

      Sanoisin kans et gekko vois olla sopiva..(oon aina myöhässä :D:D) Itselläni on todella suloinen leopardigekko, joka on albiino. Se on ainakin sosiaalinen (erojahan niillä on) ja helppohoitoinen, viihtyy kädellä. onnea vaan etsintään :D:D:D

    • morromoi

      Leopardigekot on sosiaalisii ja helppo hoitosii! Ne on kyl yöaktiivisia ja ehkä aluks ujoja, mutta omani ainakin tulevat aina katsomaan lasin eteen, ja niitä on helppo ottaa kädelle jne.

    • partis....

      Kääpiöparta-agama on etsimäsi. Ottaa kontaktia terrastaan koko ajan kun on hereillä, katse seurailee ja odottaa ruokaa ohikulkijalta. Hassu silmienpyörittäjä :-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe