Perheeseemme tuli 8kk ikäinen ajokoiranarttu, joka käynyt joitain kertoja entisen omistjansa kanssa metsällä, ajaenkin jo muutaman kerran jänistä.
Kauankohan kannattaa varata aikaa tutustumiseen ennen kuin lähtee kaverin kanssa metsälle?
Missä vaiheessa uuden koiran kanssa metsälle
3
640
Vastaukset
- metsämies2
Kokemusta on kun lähtee metsälle koiran kanssa jota ei ole opetettu.
Tai aloita heti koiran opetus metsällä! Varaa mukaan koiralle herkkupaljo. Pääsät irti ja te ekytkemis harjoituksia samalla kun kutsut koiraa tulemaan luokse niin palkitse aina koira ja kehu sitä.
Itse olisi pitänyt aloitaa se koulutsu heti. Nyt minulla on hyvä luupää koira joka ei tottele.
Tuskin kuaan haluaa sellaista ajokoiraa jota ei saa metältä pois. - annajj
sitten kun koira osaa luoksetulon ja on saanut rauhassa tutustuu perheeseeensä, eli suurinpiirtein kuukauden , riipuen yksilöstä. :)
- treenarirenne
Kyllä voi metsään viedä ja irti päästää. Vie sellaiseen paikkaan, missä jäniksiä asuu ja anna koiran rauhassa hakea. Tee nuotia tai muuten odottelet. Useinkin pentukoira ei kovin kauan hae, kun se tulee ottamaan yhteyttä isäntäänsä. Tällöin on hyvä kun on paikallaan ja koira huomaa, ettei sitä jätetä. Usein se lähtee jatkamaan hakemista. Siirry vasta sitten toiseen paikkaa, kun koira ottaa sinuun yhteyttä. Tällä tavalla se oppii luottamaan sinuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328497Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4365224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72083Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571143Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57722Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68696Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.32693- 42661
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36627