B-vitamiinia

tarttis saada?

Oon juoposkellu jo pari-kolme vuotta lähes jokapäiväisesti. En aijo lopettaa kokonaan, et niitä juttuja ei kandee kirjoitella mulle. N. vuosi sitten olin lataamossa muutaman päivän ja sain siellä 3 kpl B-vitamiinipiikkiä nimeltä Neuramin. Mitenköhän saisin sitä nyt kun kotosalla ja olen. Pitäiskö lekurille soitella terveysasemalle vai käviskö terkkarin kautta. Mulla on jatkuva hoitokontakti sairaanhoitajaan terveysasemalla. Siltäkö mä pyydän? Pitää tietty kaikki kertoa sitten...
Oireena mulla on suun- ja nenänpielien halkeilut, aika kipeet on jo. Niin oli viimeksikin. Miten teille muille on yleensä vaikuttanu nää b-vitamiinilisät? Miten ne vaikuttaa? Oisko apteekkikamaa olemassa, siis ilman reseptiä? Minkä nimistä?

26

12137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hääär

      Mulla just noi samat oireet ja juoppo itsekin, niin kuin sinäkin. Mä meen vaan terkkariin ja sanon et B vitamiini piikin tarttisin, saman minkä olen saanut aiemminkin ja kerron just noi oioreet mitkä säkin. Aina on piikitetty ja itsehoito vitamiinit ei auta mitään..

      • B-vitamiinitkin

        auttavat jos niitä syö säännöllisesti, eivät muuten. Pilleri päivässä pitää hermot ja suunpielet paremassa kunnossa. Piikki on nopeampi mutta vaikutus ei kestä kovin pitkään.

        Alkoholi kuluttaa koko ajan b-vitamiinia ja alkoholi myös estää vitamiinien imeytymistä - eli aamulla ennen tissuttelun aloittamista vitamiinit naamaan ja joku hitunen voi jopa imeytyä. Sitten kun kunto on riittävän heikko, ei vitamiinit enään imeydy ja ainoa vaihtoehto on piikki.


      • Oolofi
        B-vitamiinitkin kirjoitti:

        auttavat jos niitä syö säännöllisesti, eivät muuten. Pilleri päivässä pitää hermot ja suunpielet paremassa kunnossa. Piikki on nopeampi mutta vaikutus ei kestä kovin pitkään.

        Alkoholi kuluttaa koko ajan b-vitamiinia ja alkoholi myös estää vitamiinien imeytymistä - eli aamulla ennen tissuttelun aloittamista vitamiinit naamaan ja joku hitunen voi jopa imeytyä. Sitten kun kunto on riittävän heikko, ei vitamiinit enään imeydy ja ainoa vaihtoehto on piikki.

        Miksiköhän sitä ei silti suositella?


      • on Beetä
        Oolofi kirjoitti:

        Miksiköhän sitä ei silti suositella?

        Sisältää toki mutta aivan mitättömiä määriä koska hiiva on siitä suodatettu pois.

        http://www.fineli.fi/food.php?foodid=902&lang=fi

        Apteekissa on vahvoja B-vitamiini tabletteja.


      • juoppo myös
        Oolofi kirjoitti:

        Miksiköhän sitä ei silti suositella?

        Luin kerran että jos meinaa päivän B-vitamiini tarpeen tyydyttää niin tarvitsee juoda 273 pulloa olutta .. varmaan siksi .liika on liikaa


      • Anonyymi
        B-vitamiinitkin kirjoitti:

        auttavat jos niitä syö säännöllisesti, eivät muuten. Pilleri päivässä pitää hermot ja suunpielet paremassa kunnossa. Piikki on nopeampi mutta vaikutus ei kestä kovin pitkään.

        Alkoholi kuluttaa koko ajan b-vitamiinia ja alkoholi myös estää vitamiinien imeytymistä - eli aamulla ennen tissuttelun aloittamista vitamiinit naamaan ja joku hitunen voi jopa imeytyä. Sitten kun kunto on riittävän heikko, ei vitamiinit enään imeydy ja ainoa vaihtoehto on piikki.

        Eikä ne piikikkään sitten enää auta kun viina on tehnyt tehtävänsä haimassa ja maksassa ja ruuansulatuksessa,
        Että jos haluaa juoda niin siitä vaan, mutta yhteiskunta sitten hoitaa sen loppusuoran kun halkeilevat suunpielet ovat halkeilemassa sydäntä ja keuhkojakin .
        Ei ketään raittiiksi saa puhumalla , puolet alkoholisteista lopettaa siinä vaiheessa kun oireet puutostaudeista ovat suuret, ja loput juo itsensä kuoliaaksi .
        Niin että jokaisen oma valinta , jos haluaa olla terve.


      • Anonyymi
        juoppo myös kirjoitti:

        Luin kerran että jos meinaa päivän B-vitamiini tarpeen tyydyttää niin tarvitsee juoda 273 pulloa olutta .. varmaan siksi .liika on liikaa

        Niin ja B vitamiini on vaan vesiliukosta , joten sekin on hyvä tietää.


    • jape112

      Eikö sun kannattas lopettaa juominen?

    • Juoppo myös

      ...on ne tärkeimmät. Apteekista saa nappeja, jotka ovat muistaakseni nimeltä Betolvex tai jotain sinne päin. Ne sisältää PALJON foolihappoa, joka suojelee maksaa alkoholin myrkyiltä ja ehkäisee krapulaa, kun otat napin tai pari ennen ryyppäämistä. Aiheeseen voi myös tutustua wikipediassa:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Syanokobalamiini
      On kokeiltu.
      -
      -

      • hyvä syy

        Maksa kuluu nopeammin loppuun jos ei ota ylimääräisiä B-vitamiineja.


      • Borkkana
        hyvä syy kirjoitti:

        Maksa kuluu nopeammin loppuun jos ei ota ylimääräisiä B-vitamiineja.

        Ja poretabletti Berocca on B-vitamiinien lisäksi vallan mainio kankkusjuoma. Kohentaa kummasti tutisevaa oloa!


      • Lekuriko

        ", joka suojelee maksaa alkoholin myrkyiltä ja ehkäisee krapulaa, kun otat napin tai pari ennen ryyppäämistä. Aiheeseen voi myös tutustua wikipediassa:"

        Juu, ei muuten suojele juuri lainkaan - hidastaa ehkä mutta vaikutukset tulevat kuin lähijuna...
        Mikään lääke ei estä alkoholia turmelemasta maksaa enemmän tai vähemmän jos juominen on päivittäistä.


      • Anonyymi

        Krapula on alkoholimyrkytys , joten olis hyvä kun eräät tietäisivät sen , alkoholi kuivaa sisälmyksiä ja toxittaa niin että sitä voi todella huonosti, ja jonain päivänä se ottaa omansa


      • Anonyymi
        Lekuriko kirjoitti:

        ", joka suojelee maksaa alkoholin myrkyiltä ja ehkäisee krapulaa, kun otat napin tai pari ennen ryyppäämistä. Aiheeseen voi myös tutustua wikipediassa:"

        Juu, ei muuten suojele juuri lainkaan - hidastaa ehkä mutta vaikutukset tulevat kuin lähijuna...
        Mikään lääke ei estä alkoholia turmelemasta maksaa enemmän tai vähemmän jos juominen on päivittäistä.

        Ihan niin , olen monet kerrat ajatellut että mistä nämä ihmiset keksii aina jotain puolustuksia juomiselle. Maksa kun vaurioituu niin se ei tule koskaan entiselleen joten tiedot näillä riippuvaisia on huonot.
        Kunhan näkisivät miten alkoholi myrkytys tappaa akuuttillakin kun mitään ei ole tehtävissä.
        Silloin on pelit seis ja pallo kateissa.


    • Heh..

      Otas vajaapäinen juopporetku taas viinaa, tai käy pilleripurkilla, niin rauhotut vähäksi aikaa.
      Ja käy lääkärillä tutkituttamassa viinalla lahonnut pääsi, vaikka diagnoosi onkin selvä:

      http://piv.pivpiv.dk/

      • taaton tassu

        Tässä eräs nainen, ei juopporetku, vaan B-12 vitamiinin puutos minullakin. Olisiko se yksipuolinen ruioka, en tiedä, voi olla. No, kolmatta päivää jo samaa lihasoossia tänäänkin... Se lienee sen B-vitamiinin kanssa niin, että kaikilla se ei imeydy samalla tavalla. Minulle suositeltiin kaksi kertaa vuodessa piikkiä. Vielä en tiedä, saanko sellaisen, tai mitä ne maksavat. Eiköhän näin selvitä.


      • 7gb7buy7buybuy89ybui
        taaton tassu kirjoitti:

        Tässä eräs nainen, ei juopporetku, vaan B-12 vitamiinin puutos minullakin. Olisiko se yksipuolinen ruioka, en tiedä, voi olla. No, kolmatta päivää jo samaa lihasoossia tänäänkin... Se lienee sen B-vitamiinin kanssa niin, että kaikilla se ei imeydy samalla tavalla. Minulle suositeltiin kaksi kertaa vuodessa piikkiä. Vielä en tiedä, saanko sellaisen, tai mitä ne maksavat. Eiköhän näin selvitä.

        Luontaistuotekaupoissa myydään "B12 Boost" joka suihkutetaan kielen alle. Sieltä imeytyy hyvin melkein kuin annettaisiin piikkinä kuten aikoinaan katkolla tehtiin.


      • Anonyymi
        7gb7buy7buybuy89ybui kirjoitti:

        Luontaistuotekaupoissa myydään "B12 Boost" joka suihkutetaan kielen alle. Sieltä imeytyy hyvin melkein kuin annettaisiin piikkinä kuten aikoinaan katkolla tehtiin.

        Niissä suihkeissa vaan yleensä melko pienet vahvuudet kun vertaa vaikka alla oleviin vahvoihin vitamiineihin.
        https://www.halpahalli.fi/strong-100-kpl-pitkavaikutteinen-vahva-b-vitamiinivalmiste-37-4.html
        https://www.sokos.fi/fi/sokos/solgar-vitamin-b-complex-50-100-kaps
        https://www.suomenparasvitamiini.fi/
        https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/mivitotal-sport-ravintolisa


      • Anonyymi
        7gb7buy7buybuy89ybui kirjoitti:

        Luontaistuotekaupoissa myydään "B12 Boost" joka suihkutetaan kielen alle. Sieltä imeytyy hyvin melkein kuin annettaisiin piikkinä kuten aikoinaan katkolla tehtiin.

        a
        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂


    • ®etu

      Apteekista pitkävaikutteisia Bevitabs tabletteja.

    • rebekka39

      Minulla todettiin kuulemma sattumalta B12-vitamiinin imeytymishäiriö. Sitten aloitettiin piikitys Cohemin depot 3 kk välein. Toisen piikin saatuani B-vitamiinin tulos oli 17650, onviitearvo on 140-540, Uskallanko ottaa enää piikkiä? Mitä haittaa on yliannostuksesta, tasaantuuko tämä tulos 3 kuukaudessa?
      Voinko vaatia labrankokeen ottamista?

    • vitamiinin tarpeessa

      Mä oon saanu b-piikkejä A-klinikalta, vaikken ole pystynyt raitistumaankaan.. Mut ehkä käytännöt vaihtelee kaupungeittain..

    • Satsaahyvi

      Ravintolisiä ei kannata käyttää. Pelkkää rahastusta. Ne sisältää vaa synteettistii aineita yhdes lisäaineiden kans jotka pidemmänpäälle aiheuttaa kas ongelmia. Pillerit ei imeydy vaa tulee sellasenaan ulos. Kandee kattoo sitä purkin listaa kuinka pitkä selostus paskaa niis on. Itekki juoneena tiiän et hedelmiin ja muuhun ei tuu satsattuu ja kun fyffee on vähän niin taskuta parut bisset ja satsaa ne massit oikeisii vitamiineihin. Juoksu kaljat kunniaan

      • Anonyymi

        Hehheh,lääkäritkin kirjoittaa reseptillä mm B-vitamiineja, joten kyllä pillereistäkin potkua löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehheh,lääkäritkin kirjoittaa reseptillä mm B-vitamiineja, joten kyllä pillereistäkin potkua löytyy.

        Usko siirtää vuoriakin sanoi entinen akka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko siirtää vuoriakin sanoi entinen akka

        Uskolla on voimia kuin tarmolla !


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe