Ai että mokasin! Ai että mä sitte mokasin, saakuri vieköön :(
Huoh* Ehkä joku voisi neuvoa tyhmää....
Halusin tehdä makeita herkkuja kuivatusta inkiväärin juuresta, tiedättehän, sellaisia kuin niitä kuivattuja makeita hedelmiä joita myydään kaupoissakin. Katsoin kasviskeittokirjasta että tarvitsen sokerin ja kattilan lisäksi myös viinikiveä.
Noh, minä sitten tarmokkaasti menin kauppaan, siellä kotiviinin valmistustarvikehyllylle ja otin hyllyltä viinihiivan, jossa on mukana jotain suolaakin. Ja nopeasti kotiin inkiväärin keittäjäksi....
Katse kirjan reseptiin - auts! Olin mokannut tuotteen.
Nyt kysynkin: voiko sitä viinihiivaa mihinkään muuhun kuin viinin valmistukseen? Eihän se kallista ole mutta en voi sitä lahjoittaakaan kun en tunne ketään joka valmistaisi itse viiniä.
Entä onko viinikiven hankkiminen tosiaan niin vaikeaa kuin eri nettisivuilta lukien ymmärsin? Tosin monissa kirjoituksissa näkyi vanhoja päiväyksiä mutta monessa tekstissä kävi ilmi, ettei apteekit välttämättä enää myy viinikiveä.
Täytyy vissiin kysellä siitä inkiväärin valmistuksesta myös tuolla ruokapuolella, josko olisi viinikiven tilalle jotain muutakin keksitty....
Kiitos jos voitte neuvoa tuossa viinihiiva-asiassa.
Viinikivi/viinihiiva
Mokari
2
1207
Vastaukset 2
Kyllä apteekeista pitäisi saada viinikiveä eli K,Na-tartraattia
- Mokari
Taidan mennä vaikka pääkaupungin isoon apteekkiin, ehkä ne tietää paremmin kuin täällä ympäristökunnassa. Kiitos vastauksestasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931496
Olivia Oras
"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde921285- 47901
- 95865
Sinisilmäiselle tutulle miehelle
Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit67846Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön
Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o164803MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(
MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku85769- 20729
Haluatko että unohdan sinut kokonaan
Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j57697- 53638