Kokemuksia hiivasyndroomasta

Humpuukia vai ei?

Kuulisin mielelläni muiden kokemuksia hiivasyndrooman hoidosta.

Itse rupesin epäilemään hiivaa, kun luin siihen liittyvistä oireista. Minulla oireet ovat gastriitti (yli 20 vuotta jatkunut tyhjämahakipu ja ilmavaivat), todella pahan hajuinen hengitys, raivokas peräaukon kutina sekä ajoittaiset iho-oireet mm. varpaiden välissä ja kynsissä.

Menin antioksidanttiklinikalle hoidattamaan tätä ja labroissa todettiin hiivaa suolistossa ja suussa . Sain lääkkeeksi hiiva-antibioottikuurin sekä runsaasti hivenaineita, mm. vitamiineja, sinkkiä, seleeniä, magneesiumia, omega 3:a ja maitohappobakteereja sekä suolahappotabletteja. Ruokavalioon ei tehty muutoksia, koska olen jo aikaisemmin jättänyt pois lähes kaikki hiilihydraatit - mm. valkoiset jauhot, sokerin ja perunan.

Viimeisen vuoden erittäin pahana vaivannut hengityksen haiseminen loppui parissa päivässä kuurin alettua. En tiedä, johtuiko se lääkkeistä vai tuosta suolahaposta. Tämän jälkeen se on tosin palannut ajoittain, mutta pysynyt enimmäkseen poissa.

Muissa oireissa ei ole käytännössä ole tapahtunut muutoksia, vaikka kuuri on jatkunut jo kuukauden.

Minkälaisia kokemuksia muilla on hiivasyndroomahoidosta? Onko vaivoihin löytynyt apu? Kuinka nopeasti kuuri on vaikuttanut?

6

6019

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaivainen

      Minkälaisia testejä ne siellä klinikalla teki ja millaisia ohjeita ne sulle antoi? Mistä noita lääkkeitä hankit? Missä sellaisia klinikoita on?Olen itse usein miettinyt että vaivaako sama vika minua. Kutiaa, vatsa sekoilee, lihakset on herkästi jäykkiä, päätä särkee ilman järkevää syytä, henki haisee... Ja mikä pahinta, olut menee päähän kuin metrinen halko ja aiheuttaa pienelläkin määrällä krapulaa.

    • mietiskelijä

      Olis kiva tietää ihan selkeästi, mitä voi syödä. Jos ei perunaa eikä leipää tms. Kertoisitko ruokavaliostasi.

      • napo

        olen ollut itse tällä ruoka valiolla.Ensimmäisessä vaiheessa ei tosiaan ole leipää,perunaa eikä paljon muutakaan kivaa.
        Toisessa vaiheessa sit leipää voi ruveta korvaamaan puurolla,joka helpottaa tosi paljon tota aamupalaa ainakin.On myös jätettävä sokeri pois(ei olutta)Rutikuiva valkoviiniä voi nauttia.
        Painoni putosi huomaamatta noin 6kg,mutta olihan minulla tota painoo mistä lähteekin.


      • mietiskelijä
        napo kirjoitti:

        olen ollut itse tällä ruoka valiolla.Ensimmäisessä vaiheessa ei tosiaan ole leipää,perunaa eikä paljon muutakaan kivaa.
        Toisessa vaiheessa sit leipää voi ruveta korvaamaan puurolla,joka helpottaa tosi paljon tota aamupalaa ainakin.On myös jätettävä sokeri pois(ei olutta)Rutikuiva valkoviiniä voi nauttia.
        Painoni putosi huomaamatta noin 6kg,mutta olihan minulla tota painoo mistä lähteekin.

        Kiitos vastauksestasi, mutta kysyisin vielä toimiiko vatsasi ilman mitään ihme konsteja vaikka syöt vähän ruoka-aineita ja paljon kaikenlaisia pillereitä.


    • Leena

      Olin puoli vuotta hiivattomalla ja sokerittomalla ruokavaliolla ja oireet katosivat, mutta pikku hiljaa palaavat, jos syön kiellettyjä aineita.

      Varsinkin vatsa reagoi nopeasti valkoisiin jauhoihin ja sokeriin: olen kuin valtavan ilmapallon nielaissut.

      Ennen minulla ei koskaan yli komekymmenvuotisen elämäni aikan ole ollut emättimen hiivatulehdusta, mutta juuri kuurin aloittamisen aikoihin sellainenkin pamahti päälle, eikä lähde millään pois. Onko jollain tähän vinkkiä? Lääkkeet ei auta.

      Ruoka oli oikeastaan aika helppo tehdä: söin vokattuja kasviksia ja broileria tai lihaa. En käyttänyt soijaa enkä lihalientä, vaan mausteita, joista tiesin tarkkaan koostumuksen. Varsinkin kyttäsin lisäaineita ja niistä 621 eli natriumglutamaattia. Sitä en syö edelleenkään, täysin turha aine. Vähitellen lisäsin ruokavaliooni täysjyväriisin ja kaurapuuron, johon lisään leseitä. Edelleen teen kastikkeen usein jugurtista, lisään vain vähän suolaa ja mausteita!

      Jugurttia söin alkuaikoina puolukoiden kanssa valtavasti, lisäsin siihen pähkinöitä (ei maapaähkinöitä) ja auringonkukansiemeniä, joskus paahdettuina. Siten estin järjettömän painon putoamisen.

      Jätin siis pastan, riisin ja perunan pois, niiden tilalla söin lisää kasviksia, kesäkurpitsaa, paprikaa jne.
      Perunan lisäksi pahasta ovat punajuuri, porkkana ja maissi, ne ovat ns. nopeita hiilihydraatteja eli nostavat veren sokeria nopeasti.

      Leipääkin olen nykyään syönyt: kaupoista löytää helposti ruisleipää juurella leivottuna ilman lisäaineita. Se sopii vatsalle, kunhan ei järjettömiä määriä syö.

    • Anonyymi

      Minua hiiva ja hometalo sairastutti todella voimakkaasti. hiustenlähtö, voimakas väsymys, ruoka-allergiat ja jne..

      Tuhansia vuosien saatossa meni rahaa erilaisiin hoitoihin lääkkeisiin jne.. ilman pysyvää tulosta.

      Kokonaan en ole vieläkään parantunut mutta pystyn nyt hoitamaan työni ja toimeni olemalla huolellinen ruokavaliossa ja kaikissa muissa elämäntavoissa.

      Yksi tärkeimmistä avuistani hiivasta toipumisessa on ollut se kun en syö mitään sellaisia ruokayhdistelmiä jotka aiheuttavat käymistä vatsassa. Käymistä aiheuttavat ovat vatsalle hiivaa sairastavalla sama kun laittaisi bensaa liekkeihin.

      Voin syödä monipuolisestikin oikeilla yhdistelmillä.. (olen kasvissyöjä)

      Tällaisen ohjeen laitoin keittiöni seinälle ja se on ollut parhain ohje tähän mennessä sairauteeni.

      Ellen White, Jumalan profeetta sanoo: "Tullessani ruokapöytään katson tarkasti mitä otan, etten sekoita sellaisia ruokalajeja, joiden yhdistelmä aiheuttaa käymistä vatsassa. Tämä on jokaisen ravintouudistajan velvollisuus."

      Aamulla ensimmäiseksi juo runsaasti vettä, että elimistö puhdistuu.
      Muista ettei liian monta ruokalajia yhdellä aterialla.
      (aiheuttaa käymistä)
      Muista ettet ota samalla aterialla hedelmiä ja vihanneksia. (sairastuttaa vatsaa)
      Muista ettet ota samalla aterialla hedelmiä ja viljaa.
      (vatsassa syntyy niiden yhdistelmästä käymistila)
      Muista, ettet syö viljoja ja pähkinöitä samalla aterialla.
      (pitkä sulamisaika 11 h, ei ehdi sulaa uuden alta pois ja aiheutuu käymistä)
      Muista, ettet ota samalla aterialla happamia ja makeita hedelmiä, marjoja.
      (alkaa käymään koska vatsahapot neutralisoituvat, eikä ruoka tahdo sulaa)
      Älä käytä mitään nestettä aterioilla, vaan aterioiden välillä.
      (vaikeuttaa ruuansulamista)
      Muista purra riittävän hyvin
      (aiheuttaa käymistä ynnä muita vatsavaivoja)
      Mieluummin kaksi, kuin kolme ateriaa päivässä.
      Nauti ruoka hyvällä kiitollisella mielellä Taivaan Isää kiittäen, ilman stressiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1506
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1218
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe