Fretti ja jyrsijä samassa talossa?

......

Tuota noin niin . Kysäisempäs nyt teiltä , että voiko frettiä ja kahta marsua pitää samassa talossa ? Itse fretit ( jos niitä nyt hankitaankaan ) olisivat huoneessani alakerrassa , ja marsut yläkerrassa , portaiden päässä . Suunnittelin , että hommaisin jonkun portin huoneeni ovensuun eteen , olisiko mahdollista ? Nopeita vastauksia !

8

988

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vfhj

Fretti ja jyrsijä ovat verivihollisia eli kannattaako hankkia frettiä jos on jyrsijöitä talossa, ei!

• auttaja

Sinun kannattaa odottaa, että marsut kuolevat ja hankkia sitten vasta fretti. Ja tuskin aikasi riittää marsuille ja fretille. Tämä on minun mielipiteeni. Kannattaa kysäsitä kasvattajalta vielä, ehkäpä hänellä on paras vastaus.

• näin....

Itselläni on kani ja fretti. Toimeen ne eivät kovin hyvin tule. Fretti on ensiksi ihan nätisti kanin kanssa, mutta sitten käy kimppuun. Niskaan. Toisiaan ne eivät stressaa, joten voivat ihan hyvin olla samassa asunnossa. Häkin läpi toisiaan haistelevat ja eivät stressaa koska häkki on suojana. Kaikki yksilöt eivät kyllä varmasti tule yhtähyvin toimeen, mutta meillä on käynyt hyvä tuuri. :)

• taas kerran näitä

Kuinkas paljon oot ottanu freteistä selvää.. näitä kysymyksiä on joka paikka täynnä ja en kukaan varmaan suosittele ottaa jyrsijää ja frettiä samaan talouteen. Stressaavat. Ihan varmasti. Odota että saat reilusti enemmän tietoa freteistä ja nykyiset lemmikkisi ovat poissa.. jos yhtään viittii nähdä vaivaa niin netistä löytyy paljonkin tietoa.

• jhdsjkryhj

Minusta tuo ei ole kovin hyvä idea... Marsut stressaantuvat ihan varmana ja sittenpä saattaakin olla edessä jommankumman, fretin tai marsujen, poisanto. Suosittelen odottamaan että asut yksin tai sitten kun ette enää omista marsuja. Tosin tiedän myös erään tapauksen jossa eräs perhe hankki kaksi tyttöfrettiä kanista ja neljästä grebiilistä huolimatta, mutten silti suosittele =)

• miten voi käydä
        jhdsjkryhj kirjoitti:

Minusta tuo ei ole kovin hyvä idea... Marsut stressaantuvat ihan varmana ja sittenpä saattaakin olla edessä jommankumman, fretin tai marsujen, poisanto. Suosittelen odottamaan että asut yksin tai sitten kun ette enää omista marsuja. Tosin tiedän myös erään tapauksen jossa eräs perhe hankki kaksi tyttöfrettiä kanista ja neljästä grebiilistä huolimatta, mutten silti suosittele =)

Tuttavaltani (tai, no, tiedän ihmisen yhteisen ystävän kautta, en varsinaisesti tunne) kuoli toissavuonna hermeliini fretin hampaisiin... voin kertoa, että näky ei ollut kiva. Karvatuppoja ja verta ympäriinsä. Itse frettitietoisena kielsin ja varoitin häntä ottamasta frettiä taloon missä on kani.

(Fretti asustaa nyt minun luonani, kun tuttava ei suostunut enää pitämään sitä)

Eli siis, fretti ei sovi kotiin missä on kaneja, marsuja, hiiriä, rottia tai muita jyrsijöitä.

• Pirtelöpilli
        miten voi käydä kirjoitti:

Tuttavaltani (tai, no, tiedän ihmisen yhteisen ystävän kautta, en varsinaisesti tunne) kuoli toissavuonna hermeliini fretin hampaisiin... voin kertoa, että näky ei ollut kiva. Karvatuppoja ja verta ympäriinsä. Itse frettitietoisena kielsin ja varoitin häntä ottamasta frettiä taloon missä on kani.

(Fretti asustaa nyt minun luonani, kun tuttava ei suostunut enää pitämään sitä)

Eli siis, fretti ei sovi kotiin missä on kaneja, marsuja, hiiriä, rottia tai muita jyrsijöitä.

Meillä on marsuja, kaneja, gerbiileitä, hamstereita yms. sekä frettejä. Eläimistä muut kuin fretit ovat pakastimessa frettien ruuaksi.

• minä vaan
        Pirtelöpilli kirjoitti:

Meillä on marsuja, kaneja, gerbiileitä, hamstereita yms. sekä frettejä. Eläimistä muut kuin fretit ovat pakastimessa frettien ruuaksi.

kylläpä se fretti taitaa näätäeläimenä olla aika perso lihalle kuin lihalle ja saalistaa varmasti pilkkitoukasta aina niin isoon eläimeen kun vain hengiltä saa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      116
      2276
    2. 129
      1822
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1216
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      93
      1160
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      72
      1060
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1050
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      43
      1013
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      75
      965
    9. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      23
      945
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      922
    Aihe