Fretti ja jyrsijä samassa talossa?

......

Tuota noin niin . Kysäisempäs nyt teiltä , että voiko frettiä ja kahta marsua pitää samassa talossa ? Itse fretit ( jos niitä nyt hankitaankaan ) olisivat huoneessani alakerrassa , ja marsut yläkerrassa , portaiden päässä . Suunnittelin , että hommaisin jonkun portin huoneeni ovensuun eteen , olisiko mahdollista ? Nopeita vastauksia !

8

916

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vfhj

      Fretti ja jyrsijä ovat verivihollisia eli kannattaako hankkia frettiä jos on jyrsijöitä talossa, ei!

      • auttaja

        Sinun kannattaa odottaa, että marsut kuolevat ja hankkia sitten vasta fretti. Ja tuskin aikasi riittää marsuille ja fretille. Tämä on minun mielipiteeni. Kannattaa kysäsitä kasvattajalta vielä, ehkäpä hänellä on paras vastaus.


      • näin....

        Itselläni on kani ja fretti. Toimeen ne eivät kovin hyvin tule. Fretti on ensiksi ihan nätisti kanin kanssa, mutta sitten käy kimppuun. Niskaan. Toisiaan ne eivät stressaa, joten voivat ihan hyvin olla samassa asunnossa. Häkin läpi toisiaan haistelevat ja eivät stressaa koska häkki on suojana. Kaikki yksilöt eivät kyllä varmasti tule yhtähyvin toimeen, mutta meillä on käynyt hyvä tuuri. :)


    • taas kerran näitä

      Kuinkas paljon oot ottanu freteistä selvää.. näitä kysymyksiä on joka paikka täynnä ja en kukaan varmaan suosittele ottaa jyrsijää ja frettiä samaan talouteen. Stressaavat. Ihan varmasti. Odota että saat reilusti enemmän tietoa freteistä ja nykyiset lemmikkisi ovat poissa.. jos yhtään viittii nähdä vaivaa niin netistä löytyy paljonkin tietoa.

      • jhdsjkryhj

        Minusta tuo ei ole kovin hyvä idea... Marsut stressaantuvat ihan varmana ja sittenpä saattaakin olla edessä jommankumman, fretin tai marsujen, poisanto. Suosittelen odottamaan että asut yksin tai sitten kun ette enää omista marsuja. Tosin tiedän myös erään tapauksen jossa eräs perhe hankki kaksi tyttöfrettiä kanista ja neljästä grebiilistä huolimatta, mutten silti suosittele =)


      • miten voi käydä
        jhdsjkryhj kirjoitti:

        Minusta tuo ei ole kovin hyvä idea... Marsut stressaantuvat ihan varmana ja sittenpä saattaakin olla edessä jommankumman, fretin tai marsujen, poisanto. Suosittelen odottamaan että asut yksin tai sitten kun ette enää omista marsuja. Tosin tiedän myös erään tapauksen jossa eräs perhe hankki kaksi tyttöfrettiä kanista ja neljästä grebiilistä huolimatta, mutten silti suosittele =)

        Tuttavaltani (tai, no, tiedän ihmisen yhteisen ystävän kautta, en varsinaisesti tunne) kuoli toissavuonna hermeliini fretin hampaisiin... voin kertoa, että näky ei ollut kiva. Karvatuppoja ja verta ympäriinsä. Itse frettitietoisena kielsin ja varoitin häntä ottamasta frettiä taloon missä on kani.

        (Fretti asustaa nyt minun luonani, kun tuttava ei suostunut enää pitämään sitä)

        Eli siis, fretti ei sovi kotiin missä on kaneja, marsuja, hiiriä, rottia tai muita jyrsijöitä.


      • Pirtelöpilli
        miten voi käydä kirjoitti:

        Tuttavaltani (tai, no, tiedän ihmisen yhteisen ystävän kautta, en varsinaisesti tunne) kuoli toissavuonna hermeliini fretin hampaisiin... voin kertoa, että näky ei ollut kiva. Karvatuppoja ja verta ympäriinsä. Itse frettitietoisena kielsin ja varoitin häntä ottamasta frettiä taloon missä on kani.

        (Fretti asustaa nyt minun luonani, kun tuttava ei suostunut enää pitämään sitä)

        Eli siis, fretti ei sovi kotiin missä on kaneja, marsuja, hiiriä, rottia tai muita jyrsijöitä.

        Meillä on marsuja, kaneja, gerbiileitä, hamstereita yms. sekä frettejä. Eläimistä muut kuin fretit ovat pakastimessa frettien ruuaksi.


      • minä vaan
        Pirtelöpilli kirjoitti:

        Meillä on marsuja, kaneja, gerbiileitä, hamstereita yms. sekä frettejä. Eläimistä muut kuin fretit ovat pakastimessa frettien ruuaksi.

        kylläpä se fretti taitaa näätäeläimenä olla aika perso lihalle kuin lihalle ja saalistaa varmasti pilkkitoukasta aina niin isoon eläimeen kun vain hengiltä saa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4932
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      287
      3033
    3. 134
      1787
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1627
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1441
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1213
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1149
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1118
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1109
    Aihe