Uusi Mazda 6 vs. Fiat Stilo

VIDEO-löytyy

Tervehdys Mazda-autoilijat.

Tein pienen vertailevan videon uudesta Mazda 6:sta ja vanhasta Fiat Stilosta. Stilo 1.6 koneella ja Mazda 6 1.8 koneella.

Suorituskyky on käytännössä identtinen.

http://www.youtube.com/watch?v=RekKj8o01O8

Autona uusi Mazda 6 on tietenkin valovuosia Fiat Stiloa edellä ja on kokonaisuutena luokkansa parhampia autoja niin laadultaan, tiloiltaan kuin viimeistelyltään. 1.8 on tosin liian säyseä kone upeaan, uuteen Mazda 6:een. Muista tämä, kun ostat Mazdan.

10

1103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perheautot

      Ei ole pienintäkään ongelmaa saavuttaa teiltämme löytyvää korkeinta mahdollista sallittua nopeutta, 120 km/h. Ja sakotkin saa hankittua myös tuolla alueella jos haluaa, eikä tee tiukkaakaan. Mistään en ole myöhästynyt sen takia, ettei auto kulje tarpeeksi lujaa tai kiihdy tarpeeksi nopeasti, en nyt nyt enkä lukuisilla aikaisemmilakaan autoilla. Aina on vika vika vika ollut itsessä, ei autossa, jos on aika alkanut käydä vähiin. Itse aisiassa normaali liikenteessä normaali ihminen normaaleilla ajotaidoilla pärjää tuollakin koneella vallan mainiosti niin,että ei käytännössä koskaan tarvitse edes painaa kaasupoljinta lattiia vasten. Ja kaiken lisäksi säästää ajotavallaan jonkun satasen vuoteen...
      Mikäli on tarve saada ohjus, jolla poltetaan rengasta, näytetään pikkupissiksille miten kärry kiihtyy ja uhmataan itsensä ja muiden tiellä kulkevien henkeä älyttömillä ohituksilla ja kaahauksella, niin mazdan kuutonen eikä moni muukaan ns. perheauto ei ole oikea auto siihen asiaan.

      • faceliftkuski

        3.5 vuotta 1.8 facelift kutosella keskinopeuden ollessa 57 km/h. Periaatteessa mikä tahansa auto riittää tehoiltaan minulle, mutta totta on, että 1.8 moottorilla ohituksiin laittaa mielellään pienempää pykälää. Onneksi vaihteita ei ole kuin 5.


      • ap.

        Idea ei ole kaahata tai vaarantaa ketään. Kyse on omasta turvallisuudesta!

        Kun moottorissa on puhtia, niin esim. yhdistelmärekkojen ohitukset hoituvat valtatiellä liukkaasti.

        Jos joku sanoo, että 1.8 koneen vääntö ja teho riittävät, niin OK. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä.

        Itse ajan 1.6 Stiloa, mutta mielestäni perheautoon sopiva tehomäärä on noin 150 hevosvoimaa. Vääntöä olisi ihanteellisimmillaan paljon, kuten Volvon turbokoneissa.

        1.8 koneella pärjää taatusti vallan mainiosti, mutta vallantunne on myös mielenkiintoinen ohituskaistan auetessa ja Volvo S40 T5:n kaasupolkimen pohjaan runttaamisen jälkeen.

        Siitä kai ei ole haittaa, että voimaa on reservissä. Eihän se reservi bensaa kuluta, jos sitä ei käytä. Tähän VW pyrkii kaksoisahdetulla 1.4 TSI koneellaan. Eli kun on tarvetta, niin tehoa ja vääntöä pitää löytyä. Mutta kun ajetaan pintakaasulla, niin kulutuksen on oltava pieni.

        Omasta mielestäni VW:n 1.4 TSI -moottori on hyvin kiinnostava. Sen voimavarat riittävät useimmille. 1.4 koneesta 160 hevosvoimaa ja vääntöä 240 Nm kierrosluvulla 2000! Toi on peruskäyttöön perheautossa ihannekone. 0-100 km/h 8 sekuntia ja ohituskiihtyvyys kohdallaan.


      • ap.
        faceliftkuski kirjoitti:

        3.5 vuotta 1.8 facelift kutosella keskinopeuden ollessa 57 km/h. Periaatteessa mikä tahansa auto riittää tehoiltaan minulle, mutta totta on, että 1.8 moottorilla ohituksiin laittaa mielellään pienempää pykälää. Onneksi vaihteita ei ole kuin 5.

        Mazda 6 on ajo-ominaisuuksiltaan niin upea, että siksikin lisätehoa jää kaipaamaan. Auto on ikäänkuin rakennettu liian hyväksi ja tukevaksi 1.8 koneen näkökulmasta.

        Vähän sama, jos Ferrarin moottori vaihdettaisiin 200 hevosvoimaiseen. Toki silläkin liikkumana pääsisi, mutta varmaan aika turhauttavaa niissä raameissa.

        Mazda 6:n alusta on rakennettu selvästi suuremmalle voimalle kuin 1.8:n voimavarat. Millainenhan MPS-malli Mazda 6:sta tulee? Alusta on mitoitettu sitä varten...


      • 1.4
        ap. kirjoitti:

        Idea ei ole kaahata tai vaarantaa ketään. Kyse on omasta turvallisuudesta!

        Kun moottorissa on puhtia, niin esim. yhdistelmärekkojen ohitukset hoituvat valtatiellä liukkaasti.

        Jos joku sanoo, että 1.8 koneen vääntö ja teho riittävät, niin OK. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä.

        Itse ajan 1.6 Stiloa, mutta mielestäni perheautoon sopiva tehomäärä on noin 150 hevosvoimaa. Vääntöä olisi ihanteellisimmillaan paljon, kuten Volvon turbokoneissa.

        1.8 koneella pärjää taatusti vallan mainiosti, mutta vallantunne on myös mielenkiintoinen ohituskaistan auetessa ja Volvo S40 T5:n kaasupolkimen pohjaan runttaamisen jälkeen.

        Siitä kai ei ole haittaa, että voimaa on reservissä. Eihän se reservi bensaa kuluta, jos sitä ei käytä. Tähän VW pyrkii kaksoisahdetulla 1.4 TSI koneellaan. Eli kun on tarvetta, niin tehoa ja vääntöä pitää löytyä. Mutta kun ajetaan pintakaasulla, niin kulutuksen on oltava pieni.

        Omasta mielestäni VW:n 1.4 TSI -moottori on hyvin kiinnostava. Sen voimavarat riittävät useimmille. 1.4 koneesta 160 hevosvoimaa ja vääntöä 240 Nm kierrosluvulla 2000! Toi on peruskäyttöön perheautossa ihannekone. 0-100 km/h 8 sekuntia ja ohituskiihtyvyys kohdallaan.

        Ei tuolla "yhdistelmärekkojen ohittamisella" ole kaikille merkitystä. Mie ajelen taajamassa ja työmatkaa 30km siivu. Eipä tartte ohitella, kun siitä ei ole yhtään mitään hyötyä. Kilometrejä ajetaan kuitenkin vuodessa liki 30000. Maantielläkin on nykyisin ohituskaistoja vähän väliä ja moottoritietäkin on ihan riittävästi.

        Pidemmät reissut tulee kuitenkin ajettua "juhannusruuhkassa" / vast. ja silloinkaan ohittamisessa ei ole järkeä.


      • oop
        ap. kirjoitti:

        Idea ei ole kaahata tai vaarantaa ketään. Kyse on omasta turvallisuudesta!

        Kun moottorissa on puhtia, niin esim. yhdistelmärekkojen ohitukset hoituvat valtatiellä liukkaasti.

        Jos joku sanoo, että 1.8 koneen vääntö ja teho riittävät, niin OK. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä.

        Itse ajan 1.6 Stiloa, mutta mielestäni perheautoon sopiva tehomäärä on noin 150 hevosvoimaa. Vääntöä olisi ihanteellisimmillaan paljon, kuten Volvon turbokoneissa.

        1.8 koneella pärjää taatusti vallan mainiosti, mutta vallantunne on myös mielenkiintoinen ohituskaistan auetessa ja Volvo S40 T5:n kaasupolkimen pohjaan runttaamisen jälkeen.

        Siitä kai ei ole haittaa, että voimaa on reservissä. Eihän se reservi bensaa kuluta, jos sitä ei käytä. Tähän VW pyrkii kaksoisahdetulla 1.4 TSI koneellaan. Eli kun on tarvetta, niin tehoa ja vääntöä pitää löytyä. Mutta kun ajetaan pintakaasulla, niin kulutuksen on oltava pieni.

        Omasta mielestäni VW:n 1.4 TSI -moottori on hyvin kiinnostava. Sen voimavarat riittävät useimmille. 1.4 koneesta 160 hevosvoimaa ja vääntöä 240 Nm kierrosluvulla 2000! Toi on peruskäyttöön perheautossa ihannekone. 0-100 km/h 8 sekuntia ja ohituskiihtyvyys kohdallaan.

        ohitustapa laillisilla nopeuksilla on ns. lentävä ohitus, jossa ei tarvitse kiihdyttää lainkaan.


      • ohituskiihtyvyys
        ap. kirjoitti:

        Idea ei ole kaahata tai vaarantaa ketään. Kyse on omasta turvallisuudesta!

        Kun moottorissa on puhtia, niin esim. yhdistelmärekkojen ohitukset hoituvat valtatiellä liukkaasti.

        Jos joku sanoo, että 1.8 koneen vääntö ja teho riittävät, niin OK. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä.

        Itse ajan 1.6 Stiloa, mutta mielestäni perheautoon sopiva tehomäärä on noin 150 hevosvoimaa. Vääntöä olisi ihanteellisimmillaan paljon, kuten Volvon turbokoneissa.

        1.8 koneella pärjää taatusti vallan mainiosti, mutta vallantunne on myös mielenkiintoinen ohituskaistan auetessa ja Volvo S40 T5:n kaasupolkimen pohjaan runttaamisen jälkeen.

        Siitä kai ei ole haittaa, että voimaa on reservissä. Eihän se reservi bensaa kuluta, jos sitä ei käytä. Tähän VW pyrkii kaksoisahdetulla 1.4 TSI koneellaan. Eli kun on tarvetta, niin tehoa ja vääntöä pitää löytyä. Mutta kun ajetaan pintakaasulla, niin kulutuksen on oltava pieni.

        Omasta mielestäni VW:n 1.4 TSI -moottori on hyvin kiinnostava. Sen voimavarat riittävät useimmille. 1.4 koneesta 160 hevosvoimaa ja vääntöä 240 Nm kierrosluvulla 2000! Toi on peruskäyttöön perheautossa ihannekone. 0-100 km/h 8 sekuntia ja ohituskiihtyvyys kohdallaan.

        Niin, jos omaa turvallisuutta ajattelee, niin kyllä silloin on kyse vallan muusta kuin siitä, kiihtyykö auto 0-100 km/h 9,8 vai 11,0 sekunnissa. Hämmästyttävän usein tuolla tien päällä näkee, että ne, joilla sitä voimaa on olevinaan "reservissä", tunkevat niistä yhdistelmärekoistakin ohi paikoissa,joissa se on täysin järjetöntä. Eli tuudittaudutaan siihen, että kun on hieman enemmän kiihtyvyyttä, niin mistään muusta ei tarvitse enää välitää. Vähän sama kuin monelle absit ja luistonesto meinaa sitä, että jäisellä talvikelillä voi ajaa yhtä huoletta kuin kesällä, kun on noita vermeitä jotka hoitaa kaiken..
        No, kuten sanottu, eipä ole tarvinnut pahemmin kaasupoljinta lattiaa vasten painaa, eli sitä voimaa on siis ollut reservissä pienempitehoisessakin koneessa. Ja niitä rekkojakin tulee ohiteltua ihan tarpeeksi, ei siihen tarvita formulaa alle kun sekin sujuu. Hieman pelisilmää ja ennakointia, niin ajaminenkin on leppoisampaa ja joustavampaa, kuin se hillitön revittely siitä kaksi metriä toisen takakontista kaasu pohjassa lähtien.


    • Mutta sekin on totta että ei M6 ole tuolle moottorille tarkoitettu. Se johtuu Suomen työsuhdeautoverotuksesta.

      Muualla 2,5 - 3.0 litran moottori on vakio.

      Lisäksi 2.0 saattaa olla taloudellisempi matkaajossa kuin 1.8

      • itellä 2.0l 2008 ostettu

        LAINAUS: Lisäksi 2.0 saattaa olla taloudellisempi matkaajossa kuin 1.8

        Jahas....vai että taloudellisempi?
        Miksi sitten 1.8l kulutukset on merkattu yli litran/100km pinemmiksi matkaajossa kuin 2.0l koneella?


      • ilmoitettu
        itellä 2.0l 2008 ostettu kirjoitti:

        LAINAUS: Lisäksi 2.0 saattaa olla taloudellisempi matkaajossa kuin 1.8

        Jahas....vai että taloudellisempi?
        Miksi sitten 1.8l kulutukset on merkattu yli litran/100km pinemmiksi matkaajossa kuin 2.0l koneella?

        kulutus ovat kaksi ihan eri asiaa. Jos lähdet maantiellä ohittamaan 1.8 joutuu painamaan kaasun pohjaa kun taas 2.0 menee kevyemmin ohi jne...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

      Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      341
      7705
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

      jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      75
      5456
    3. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

      Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      111
      4623
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

      SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      27
      4420
    5. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

      Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      143
      4290
    6. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

      Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      52
      3947
    7. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

      ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      157
      3819
    8. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

      ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      77
      3717
    9. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

      Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      29
      3606
    10. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

      Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      85
      3451
    Aihe