Apua, mikä varotusvalo

Anne ja Volle

on semmonen oranssi kolmio jossa on sisällä vihreä kolmio ja sen sisällä ikään kuin "liukumäki"? On ongelmia auton nykimisen kanssa :O(

35

3182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo_puranen

      Autossa on pakokaasuanalyysin mukaan polttoainepuolella ongelmia.Vaikuttaa siihen nykimiseen.Onko lamda rikki vai ilmamassamittari en voi sanoa näin suoraan. Vaihda se virtapuolelle ne virranjakajankansi pyörijä sekä ne johdot ja ne sytystulpat ilmaputsari unohtamatta myöskään.Mutta tee nämä hommat mitkä minä neuvoin tuossa alhaalla kysyjälle jos mahdollista tai vie sitten vikakoodin lukuun ja huoltoon jos itse et voi tehdä.
      http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=4500000000001171&posting=22000000041326469

      • Anne ja Volle

        VOLVOGURU :O) höh, hyvä ku tiesit, mistä kysymys, kirjotin väärin et oranssi kolmio, siis neliö tietenki. 850 vm. -95, vasta uusi akku vaihdettu. Volle nykii välillä lämpimänä 2-3 kertaa ja sitte ajossa ei sen kummempia ongelmia. Nyt on temppuillu näitten sään vaihteluitten takia, pakkanen, nollassa, tänä aamuna ei lähteny käyntiin, lähti ku oli pari tuntia lämmityksessä. Mutta kakistellen. Viisain ois varmaan viiä se johonkin roikan nokkaan luettavaksi, selviäis paremmin missä vika. Onkohan se arvokas tarkistus? Virranjakajankansi ja tulpat on vaihdettu vajaa vuosi sitte. Pyörijää ei. Onko lambda/ilmamassamittari kallis?


      • volvo_puranen
        Anne ja Volle kirjoitti:

        VOLVOGURU :O) höh, hyvä ku tiesit, mistä kysymys, kirjotin väärin et oranssi kolmio, siis neliö tietenki. 850 vm. -95, vasta uusi akku vaihdettu. Volle nykii välillä lämpimänä 2-3 kertaa ja sitte ajossa ei sen kummempia ongelmia. Nyt on temppuillu näitten sään vaihteluitten takia, pakkanen, nollassa, tänä aamuna ei lähteny käyntiin, lähti ku oli pari tuntia lämmityksessä. Mutta kakistellen. Viisain ois varmaan viiä se johonkin roikan nokkaan luettavaksi, selviäis paremmin missä vika. Onkohan se arvokas tarkistus? Virranjakajankansi ja tulpat on vaihdettu vajaa vuosi sitte. Pyörijää ei. Onko lambda/ilmamassamittari kallis?

        Muuten jos sen virranjakankannen vaihtaa se pyörijä pitää vaihtaa samalla se niistä aina kuluu täten vaihda heti varmaakin sitten käynti paranee samoin ne tulpanjohdot.Viittaa tämä kelien lauhtuminen näihin asioihin tulee kosteuttaa ja kone nykii.
        Olisiko sen 15 € se vikakoodien luku
        Lamda maksaa 58 euroa jos normi.
        Biltema myy noit ilmamassamittareita100€ mutta laaduasta en tiedä mitään.Mutta tee ensiksi noi asiat mitkä sanoin ja sitten vikakoodien lukuun


      • volvo_puranen
        volvo_puranen kirjoitti:

        Muuten jos sen virranjakankannen vaihtaa se pyörijä pitää vaihtaa samalla se niistä aina kuluu täten vaihda heti varmaakin sitten käynti paranee samoin ne tulpanjohdot.Viittaa tämä kelien lauhtuminen näihin asioihin tulee kosteuttaa ja kone nykii.
        Olisiko sen 15 € se vikakoodien luku
        Lamda maksaa 58 euroa jos normi.
        Biltema myy noit ilmamassamittareita100€ mutta laaduasta en tiedä mitään.Mutta tee ensiksi noi asiat mitkä sanoin ja sitten vikakoodien lukuun

        Moi sinun autosi on vm 95 onko siellä konehuoneessa se itsediagnoosi juttu josta voi ottaa ne vikakoodit silloin ei maksa mitään tee-se -itse mies asialle.Vai auton vm 96 joka rekisteröity 95 puolella jolloin auton sisällä tupakkasytytimen luonna kolikon sailytyslokerikko jonka alla on se OBS pistoke josta otetaan ne koodit.
        Konehuoneessa lukulaite tässä ohje.
        Vikakoodien luku diagnostiikkapistokkeista:
        Virta-avain II-asentoon. A-kanteen kiinnitetty johdon pätkä työnnetään pistokkeeseen, josta halutaan lukea koodit. Sitten lyhyt painallus napista ja ensimmäinen koodi tulostuu ledin vilkuntana. Jos antaa 1-1-1, kaikki on ok.
        Jos antaa jonkun muun koodin, painetaan uudellen napista ja näin jatketaan kunnes ensimmäinen koodi toistuu. Nyt voidaan nollata koodit. Painetaan nappi pohjaan noin kuudeksi sekunniksi. Odotetaan kunnes ledi syttyy palamaan. Painetaan uudestaan pohjaan kuudeksi sekunniksi. Tämän jälkeen pitäisi antaa koodin 1-1-1.
        Toimii vain -95 saakka.




        Pistoke A2/Motronic/Moottori

        Koodi Selitys
        1-1-1 Ei vikaa
        1-1-2 Ohjausyksikkö
        1-1-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 1)
        1-2-1 Ilmamäärämittari
        1-2-2 Imuilman lämpötila (signaali puuttuu/virheellinen)
        1-2-3 Moottorin lämpötunnistin
        1-2-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 2)
        1-3-1 Kampiakselin asennontunnistin (signaali puuttuu)
        1-3-2 Akkujännite
        1-3-3 Kaasuläpän asennontunnistin (signaali viallinen)
        1-3-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 3)
        1-4-2 Ohjausyksikkö
        1-4-3 Etummainen nakutustunnistin
        1-4-4 Kuormitussignaali
        1-4-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 4)
        1-5-2 Toisioilmajärjestelmän pumppu
        1-5-3 Lambdatunnistin
        1-5-4 EGR-järjestelmä (vuoto)
        1-5-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 5)
        2-1-2 Lambdatunnistin
        2-1-3 Kaasuläpän asennontunnistin (signaali viallinen)
        2-1-4 Kampiakselin asennontunnistin (signaali puuttuu ajoittain)
        2-2-1 Seossuhde (seos laiha)
        2-2-3 Joutokäyntiventtiili
        2-2-4 Moottorin lämpötila-anturi (ECT) signaali puuttuu
        2-2-5 Ilmastoinnin painetunnistin
        2-3-1 Seossuhde (jatkuva, rikas tai laiha)
        2-3-2 Seossuhde (jatkuva, rikas tai laiha)
        2-3-3 Joutokäynnin ilmamäärä
        2-3-4 Kaasuläpän asennontunnistin (signaali puuttuu)
        2-3-5 EGR-alipainesäädin
        2-4-1 EGR-järjestelmä (virtaushäiriö)
        2-4-3 Kaasuläpän asennontunnistin
        2-4-4 Nakutuksenestojärjestelmä
        2-4-5 Joutokäyntiventtiili
        3-1-1 Auton nopeudentunnistin
        3-1-3 EVAP-venttiili
        3-1-4 Nokka-akselin asennontunnistin
        3-1-5 EVAP-järjestelmä
        3-2-2 Ilmamassamittari (signaali alhainen)
        3-2-3 Moottorielektroniikan varoitusvalo
        3-2-4 Nokka-akselin asennontunnistin (signaali puuttuu ajoittain)
        3-2-5 Ohjausyksikkö
        3-3-5 Automaattivaihteiston ohjausyksikön signaali
        3-4-2 Ilmastoinnin rele
        3-4-3 Polttoainepumpun rele
        4-1-1 Kaasuläpän asennontunnistin
        4-1-3 EGR-lämpötunnistin
        4-1-4 Ahtopaine (korkea)
        4-1-6 Ahtopaine (alhainen)
        4-3-2 Ohjausyksikkö (ylikuumeneminen)
        4-3-3 Takimmainen nakutustunnistin
        4-3-5 Lambdatnnistin
        4-4-2 Toisioilmajärjestelmän pumpun rele
        5-1-1 Seossuhde (jatkuva, rikas)
        5-1-2 Seossuhde (hetkellinen, rikas)
        5-1-3 Ohjausyksikkö (ylikuumeneminen)
        5-1-4 Jäähdyttimem tuuletin (ykkösnopeus)
        5-1-5 Jäähdyttimen tuuletin (kakkosnopeus)
        5-2-1 Lambdatunnistin lämmitin
        5-2-3 Ohjausyksikön tuuletin
        5-2-4 Automaattivaihteiston momenttisignaali
        5-3-5 Ahtopaineen säädin
        5-4-1 EVAP-venttiili


      • Anne ja Volle
        volvo_puranen kirjoitti:

        Moi sinun autosi on vm 95 onko siellä konehuoneessa se itsediagnoosi juttu josta voi ottaa ne vikakoodit silloin ei maksa mitään tee-se -itse mies asialle.Vai auton vm 96 joka rekisteröity 95 puolella jolloin auton sisällä tupakkasytytimen luonna kolikon sailytyslokerikko jonka alla on se OBS pistoke josta otetaan ne koodit.
        Konehuoneessa lukulaite tässä ohje.
        Vikakoodien luku diagnostiikkapistokkeista:
        Virta-avain II-asentoon. A-kanteen kiinnitetty johdon pätkä työnnetään pistokkeeseen, josta halutaan lukea koodit. Sitten lyhyt painallus napista ja ensimmäinen koodi tulostuu ledin vilkuntana. Jos antaa 1-1-1, kaikki on ok.
        Jos antaa jonkun muun koodin, painetaan uudellen napista ja näin jatketaan kunnes ensimmäinen koodi toistuu. Nyt voidaan nollata koodit. Painetaan nappi pohjaan noin kuudeksi sekunniksi. Odotetaan kunnes ledi syttyy palamaan. Painetaan uudestaan pohjaan kuudeksi sekunniksi. Tämän jälkeen pitäisi antaa koodin 1-1-1.
        Toimii vain -95 saakka.




        Pistoke A2/Motronic/Moottori

        Koodi Selitys
        1-1-1 Ei vikaa
        1-1-2 Ohjausyksikkö
        1-1-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 1)
        1-2-1 Ilmamäärämittari
        1-2-2 Imuilman lämpötila (signaali puuttuu/virheellinen)
        1-2-3 Moottorin lämpötunnistin
        1-2-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 2)
        1-3-1 Kampiakselin asennontunnistin (signaali puuttuu)
        1-3-2 Akkujännite
        1-3-3 Kaasuläpän asennontunnistin (signaali viallinen)
        1-3-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 3)
        1-4-2 Ohjausyksikkö
        1-4-3 Etummainen nakutustunnistin
        1-4-4 Kuormitussignaali
        1-4-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 4)
        1-5-2 Toisioilmajärjestelmän pumppu
        1-5-3 Lambdatunnistin
        1-5-4 EGR-järjestelmä (vuoto)
        1-5-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 5)
        2-1-2 Lambdatunnistin
        2-1-3 Kaasuläpän asennontunnistin (signaali viallinen)
        2-1-4 Kampiakselin asennontunnistin (signaali puuttuu ajoittain)
        2-2-1 Seossuhde (seos laiha)
        2-2-3 Joutokäyntiventtiili
        2-2-4 Moottorin lämpötila-anturi (ECT) signaali puuttuu
        2-2-5 Ilmastoinnin painetunnistin
        2-3-1 Seossuhde (jatkuva, rikas tai laiha)
        2-3-2 Seossuhde (jatkuva, rikas tai laiha)
        2-3-3 Joutokäynnin ilmamäärä
        2-3-4 Kaasuläpän asennontunnistin (signaali puuttuu)
        2-3-5 EGR-alipainesäädin
        2-4-1 EGR-järjestelmä (virtaushäiriö)
        2-4-3 Kaasuläpän asennontunnistin
        2-4-4 Nakutuksenestojärjestelmä
        2-4-5 Joutokäyntiventtiili
        3-1-1 Auton nopeudentunnistin
        3-1-3 EVAP-venttiili
        3-1-4 Nokka-akselin asennontunnistin
        3-1-5 EVAP-järjestelmä
        3-2-2 Ilmamassamittari (signaali alhainen)
        3-2-3 Moottorielektroniikan varoitusvalo
        3-2-4 Nokka-akselin asennontunnistin (signaali puuttuu ajoittain)
        3-2-5 Ohjausyksikkö
        3-3-5 Automaattivaihteiston ohjausyksikön signaali
        3-4-2 Ilmastoinnin rele
        3-4-3 Polttoainepumpun rele
        4-1-1 Kaasuläpän asennontunnistin
        4-1-3 EGR-lämpötunnistin
        4-1-4 Ahtopaine (korkea)
        4-1-6 Ahtopaine (alhainen)
        4-3-2 Ohjausyksikkö (ylikuumeneminen)
        4-3-3 Takimmainen nakutustunnistin
        4-3-5 Lambdatnnistin
        4-4-2 Toisioilmajärjestelmän pumpun rele
        5-1-1 Seossuhde (jatkuva, rikas)
        5-1-2 Seossuhde (hetkellinen, rikas)
        5-1-3 Ohjausyksikkö (ylikuumeneminen)
        5-1-4 Jäähdyttimem tuuletin (ykkösnopeus)
        5-1-5 Jäähdyttimen tuuletin (kakkosnopeus)
        5-2-1 Lambdatunnistin lämmitin
        5-2-3 Ohjausyksikön tuuletin
        5-2-4 Automaattivaihteiston momenttisignaali
        5-3-5 Ahtopaineen säädin
        5-4-1 EVAP-venttiili

        Kävin just kurkkaamassa rekisteriotteessa jossa luki että käyttöönottopäivä on 5.5.1995. Ja ulkona 10 astetta pakkasta ja Volle lähti käyntiin kuin "palmun alta", eikä kakistellu ollenkaan.


      • volvo_puranen
        Anne ja Volle kirjoitti:

        Kävin just kurkkaamassa rekisteriotteessa jossa luki että käyttöönottopäivä on 5.5.1995. Ja ulkona 10 astetta pakkasta ja Volle lähti käyntiin kuin "palmun alta", eikä kakistellu ollenkaan.

        Pakkaskeli on kuiva joten näitä sähköongelmia tällöin ei ole.Vaihda se pyörija ja ne sytystyskaapelit niin voi pelata jopa kosteella kelillä.Palaako edelleen se varoitusvalo vai sammuko välillä.


      • Anne ja Volle
        Anne ja Volle kirjoitti:

        Kävin just kurkkaamassa rekisteriotteessa jossa luki että käyttöönottopäivä on 5.5.1995. Ja ulkona 10 astetta pakkasta ja Volle lähti käyntiin kuin "palmun alta", eikä kakistellu ollenkaan.

        tosiaankin nämä ilman vaihtelut vaikuttaa tuohon. Taitaa kantsia nyt sitten vaihtaa ne tulpanjohdot, tulpat (vaihettu vuosi sitte), virranjakajan kansi (vaihdettu vuosi sitte, entinen oli halki) ja se pyörijä, kai ne pystyy tee-se-itse-mies vaihtaan? Ja CRC:tä kosteudenestoon. Ja sitten jos ei pelaa niin sitten roikan nokkaan luettavaksi.


      • Anne ja Volle
        volvo_puranen kirjoitti:

        Pakkaskeli on kuiva joten näitä sähköongelmia tällöin ei ole.Vaihda se pyörija ja ne sytystyskaapelit niin voi pelata jopa kosteella kelillä.Palaako edelleen se varoitusvalo vai sammuko välillä.

        Unohtu äsken kattoa, paloiko se valo vielä. Mutta palaahan se vaikka käytin autoa jonkun aikaa ja sammutin. Paloi yhä...


      • volvo_puranen
        Anne ja Volle kirjoitti:

        tosiaankin nämä ilman vaihtelut vaikuttaa tuohon. Taitaa kantsia nyt sitten vaihtaa ne tulpanjohdot, tulpat (vaihettu vuosi sitte), virranjakajan kansi (vaihdettu vuosi sitte, entinen oli halki) ja se pyörijä, kai ne pystyy tee-se-itse-mies vaihtaan? Ja CRC:tä kosteudenestoon. Ja sitten jos ei pelaa niin sitten roikan nokkaan luettavaksi.

        Kyseiset vaihtojutskat.
        Muuten k ota irti -kaapeli akusta anna olla 2 minuuttia laita takaisin läksikö varoitusvalo palamasta.Elä tee jos haluat ne vikakoodit talteen. mutta samalla se koodien luku menee kun annat tämän printin näistä vikakoodien luvusta ja koodeistä korjaavan henkilön kätöseen.


      • Anne ja Volle
        volvo_puranen kirjoitti:

        Kyseiset vaihtojutskat.
        Muuten k ota irti -kaapeli akusta anna olla 2 minuuttia laita takaisin läksikö varoitusvalo palamasta.Elä tee jos haluat ne vikakoodit talteen. mutta samalla se koodien luku menee kun annat tämän printin näistä vikakoodien luvusta ja koodeistä korjaavan henkilön kätöseen.

        Sinulle Volvoguru Puranen :O) mutta ny joudun odottamaan printtaamista huomiseen päivään, muste omasta tulostimesta niin vähissä ettei näy kunnolla.


      • volvo_puranen
        Anne ja Volle kirjoitti:

        Sinulle Volvoguru Puranen :O) mutta ny joudun odottamaan printtaamista huomiseen päivään, muste omasta tulostimesta niin vähissä ettei näy kunnolla.

        Totesi Volvo Puranen ja läksi syömään tiikerinkakkua ,muuten ilmoittelee kuulumisia(Volvon)jonka kulku on kevyttyä kuin kissalla(toivotaan).


      • Anne ja Volle
        volvo_puranen kirjoitti:

        Totesi Volvo Puranen ja läksi syömään tiikerinkakkua ,muuten ilmoittelee kuulumisia(Volvon)jonka kulku on kevyttyä kuin kissalla(toivotaan).

        Kävin luetuttamassa vikakoodin, ja siihen tuli numerot 3-1-4 eli nokka-akselin asennontunnistin. Olisikohan se vika sillä sitten korjattu? PS. Joko tiikerikakku on mussutettu? :O)


      • volvo_puranen
        Anne ja Volle kirjoitti:

        Kävin luetuttamassa vikakoodin, ja siihen tuli numerot 3-1-4 eli nokka-akselin asennontunnistin. Olisikohan se vika sillä sitten korjattu? PS. Joko tiikerikakku on mussutettu? :O)

        Lauloi joku joskus trubatuuri,mutta asiaan hyvä juttu jos vika paikantui.Tässä ohje missä on,muuten tarkista liitokset ennen ostoa ettei niissä häikkää(säästä rahaa).
        -Nokka-akselin asentotunnistin jonka kautta tämä ohjausyksikkö saa
        tietoa pakoventtiilien liikkeestä ja sitä kautta tarkkaa tietoa männän
        kulloisesta liikkeestä ,tarkkaa hommaa jos koneessa on
        yli 6000 kierrosta
        -Nokka-akselin tunnistin sijaitsee virranjakajan oikealla puolella(auton perän puolella) pakonokka-akselin päässä sellainen musta pyöreäkö osa.


      • Anne ja Volle
        volvo_puranen kirjoitti:

        Lauloi joku joskus trubatuuri,mutta asiaan hyvä juttu jos vika paikantui.Tässä ohje missä on,muuten tarkista liitokset ennen ostoa ettei niissä häikkää(säästä rahaa).
        -Nokka-akselin asentotunnistin jonka kautta tämä ohjausyksikkö saa
        tietoa pakoventtiilien liikkeestä ja sitä kautta tarkkaa tietoa männän
        kulloisesta liikkeestä ,tarkkaa hommaa jos koneessa on
        yli 6000 kierrosta
        -Nokka-akselin tunnistin sijaitsee virranjakajan oikealla puolella(auton perän puolella) pakonokka-akselin päässä sellainen musta pyöreäkö osa.

        eipä tuo mittaaja mies ees ehottanut mitään tarkastusta, vaan kehotti ostaan osan ja näytti vaan mihin se pitää vaihtaa. Konehuoneessa keulasta autoon katsottuna vasemmalla puolella mistä öljyä lisätään, musta pyöreähkö osa... Onko?


      • Anne ja Volle
        Anne ja Volle kirjoitti:

        eipä tuo mittaaja mies ees ehottanut mitään tarkastusta, vaan kehotti ostaan osan ja näytti vaan mihin se pitää vaihtaa. Konehuoneessa keulasta autoon katsottuna vasemmalla puolella mistä öljyä lisätään, musta pyöreähkö osa... Onko?

        ja vielä sen verran kysäisisin, että onko eroa alkuperäisellä ja tarvikeliikkeen osalla? Pelittääkö se alkuperäinen aina paremmin... Hintaeroa tällä osalla on kuitenkin tarvike- ja wetteri liikkeen ja Haaparannan Volvon liikkeessä, hintahaarukka noin vähä alle 100 euroa.


      • volvo_puranen
        Anne ja Volle kirjoitti:

        ja vielä sen verran kysäisisin, että onko eroa alkuperäisellä ja tarvikeliikkeen osalla? Pelittääkö se alkuperäinen aina paremmin... Hintaeroa tällä osalla on kuitenkin tarvike- ja wetteri liikkeen ja Haaparannan Volvon liikkeessä, hintahaarukka noin vähä alle 100 euroa.

        Oikea osa on ja ota siitä numerot ylös ja osta vaikka tarvikeliikeestä jossa myydään näitä Boshin osia onko numerosarja tämä.
        Nokka-akselintunnistin pako Bochin.
        C-232 101 023
        Made by Cermany


      • volvo_puranen
        Anne ja Volle kirjoitti:

        eipä tuo mittaaja mies ees ehottanut mitään tarkastusta, vaan kehotti ostaan osan ja näytti vaan mihin se pitää vaihtaa. Konehuoneessa keulasta autoon katsottuna vasemmalla puolella mistä öljyä lisätään, musta pyöreähkö osa... Onko?

        Tämä varmaakin on kuvailemasi paikka.
        -Nokka-akselin tunnistin sijaitsee virranjakajan oikealla puolella(auton perän puolella) pakonokka-akselin päässä sellainen musta pyöreäkö osa


      • Anne ja Volle
        volvo_puranen kirjoitti:

        Oikea osa on ja ota siitä numerot ylös ja osta vaikka tarvikeliikeestä jossa myydään näitä Boshin osia onko numerosarja tämä.
        Nokka-akselintunnistin pako Bochin.
        C-232 101 023
        Made by Cermany

        hinnat oli vaan himpun alle 100 eurosta 200 euroon. Huh, huh. Huomiseksi osan saisin varaosaliikkeestä, jospa se Volle sitten kehräis ku kissa ja karjuis ku tiikeri :O)


      • volvo_puranen
        Anne ja Volle kirjoitti:

        hinnat oli vaan himpun alle 100 eurosta 200 euroon. Huh, huh. Huomiseksi osan saisin varaosaliikkeestä, jospa se Volle sitten kehräis ku kissa ja karjuis ku tiikeri :O)

        Toivotaan että sinun haaveista tulee totta.Kirjoitteli Volvo Puranen joka syo kohta savolaisia diiettiperunota(toivottavasti lääkärisetä ei lue tätä palstaa)


      • JanneK_69
        Anne ja Volle kirjoitti:

        tosiaankin nämä ilman vaihtelut vaikuttaa tuohon. Taitaa kantsia nyt sitten vaihtaa ne tulpanjohdot, tulpat (vaihettu vuosi sitte), virranjakajan kansi (vaihdettu vuosi sitte, entinen oli halki) ja se pyörijä, kai ne pystyy tee-se-itse-mies vaihtaan? Ja CRC:tä kosteudenestoon. Ja sitten jos ei pelaa niin sitten roikan nokkaan luettavaksi.

        Tarkoitat CRC:llä jotain CRC:n valmistamaa yleisöljy/kosteudenpoistajaa tms?

        Älä sitten roiski virranjakajan kannen keskihiileen äläkä pyörijään (ja mieluummin ei muuallekaan, kerää likaa mitä pitkin kipinä helposti karkaa). Keskihiileen jos joutuu öljyä, niin se alkaa toimimaan hiomatahnan tavoin ja pian on virranjakajan sisällä ympäriinsä roiskunutta hiilipölyllä maustettua öljyä. Hiiltä pitkin taas sitten kipinä karkaa omille teilleen...


      • ihan
        JanneK_69 kirjoitti:

        Tarkoitat CRC:llä jotain CRC:n valmistamaa yleisöljy/kosteudenpoistajaa tms?

        Älä sitten roiski virranjakajan kannen keskihiileen äläkä pyörijään (ja mieluummin ei muuallekaan, kerää likaa mitä pitkin kipinä helposti karkaa). Keskihiileen jos joutuu öljyä, niin se alkaa toimimaan hiomatahnan tavoin ja pian on virranjakajan sisällä ympäriinsä roiskunutta hiilipölyllä maustettua öljyä. Hiiltä pitkin taas sitten kipinä karkaa omille teilleen...

        itse keksinyt moisen väitteen?


      • Anne ja Volle
        volvo_puranen kirjoitti:

        Toivotaan että sinun haaveista tulee totta.Kirjoitteli Volvo Puranen joka syo kohta savolaisia diiettiperunota(toivottavasti lääkärisetä ei lue tätä palstaa)

        Eipäs auttanut se nokka-akselin asentotunnistin nykimiseen. Nyt kun ilma vähän taas lauhtu, niin Volle yskii... Nyt alkaa pikkuhiljaa meneen viimisetki hermot, rahat ja kaikki mitäs vielä jäljelle jää...


      • kannattaa tietenkin
        Anne ja Volle kirjoitti:

        tosiaankin nämä ilman vaihtelut vaikuttaa tuohon. Taitaa kantsia nyt sitten vaihtaa ne tulpanjohdot, tulpat (vaihettu vuosi sitte), virranjakajan kansi (vaihdettu vuosi sitte, entinen oli halki) ja se pyörijä, kai ne pystyy tee-se-itse-mies vaihtaan? Ja CRC:tä kosteudenestoon. Ja sitten jos ei pelaa niin sitten roikan nokkaan luettavaksi.

        vaihtaa kaikki osat jotka itse osaa ja jos vika ei korjaannu, viedä sitten korjaamolle, niinkö? Itse veisin mieluummin korjaamolle, kuin vaihtaisin ehjien osien tilalle uusia.


      • volvo_puranen
        Anne ja Volle kirjoitti:

        Eipäs auttanut se nokka-akselin asentotunnistin nykimiseen. Nyt kun ilma vähän taas lauhtu, niin Volle yskii... Nyt alkaa pikkuhiljaa meneen viimisetki hermot, rahat ja kaikki mitäs vielä jäljelle jää...

        Kuten kerroin tuolla ylhäällä laita nämä kuntoon pitäsi tehdä kerralla eikä jahkaila.(Kun sanotut osat vaihtaa ei tule niitä käyntihäiriöita jos 150tkm välein vaihtaa ei se kukkaron päälle käy myöskään)
        "Muuten jos sen virranjakajankannen vaihtaa se pyörijä pitää vaihtaa samalla se niistä aina kuluu täten vaihda heti varmaakin sitten käynti paranee samoin ne tulpanjohdot niitä sytystulppia unohtamatta jos on väärät eli Volvon omat 3 kärki tai sitten Boshin 4 kärki muista oikea lämpöarvot..Viittaa tämä kelien lauhtuminen näihin asioihin tulee kosteuttaa ja kone nykii.
        Toinen seikka ota ne vikakoodit ja tarkista mikä osa viallinen jos itse et pysty maksa sellaiselle asentajallee joka ymmärtä auton päälle ja saa autosi kuntoon.
        Koodi Selitys
        1-1-1 Ei vikaa
        1-1-2 Ohjausyksikkö
        1-1-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 1)
        1-2-1 Ilmamäärämittari
        1-2-2 Imuilman lämpötila (signaali puuttuu/virheellinen)
        1-2-3 Moottorin lämpötunnistin
        1-2-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 2)
        1-3-1 Kampiakselin asennontunnistin (signaali puuttuu)
        1-3-2 Akkujännite
        1-3-3 Kaasuläpän asennontunnistin (signaali viallinen)
        1-3-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 3)
        1-4-2 Ohjausyksikkö
        1-4-3 Etummainen nakutustunnistin
        1-4-4 Kuormitussignaali
        1-4-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 4)
        1-5-2 Toisioilmajärjestelmän pumppu
        1-5-3 Lambdatunnistin
        1-5-4 EGR-järjestelmä (vuoto)
        1-5-5 Suihkutuspulssi (suutin nro 5)
        2-1-2 Lambdatunnistin
        2-1-3 Kaasuläpän asennontunnistin (signaali viallinen)
        2-1-4 Kampiakselin asennontunnistin (signaali puuttuu ajoittain)
        2-2-1 Seossuhde (seos laiha)
        2-2-3 Joutokäyntiventtiili
        2-2-4 Moottorin lämpötila-anturi (ECT) signaali puuttuu
        2-2-5 Ilmastoinnin painetunnistin
        2-3-1 Seossuhde (jatkuva, rikas tai laiha)
        2-3-2 Seossuhde (jatkuva, rikas tai laiha)
        2-3-3 Joutokäynnin ilmamäärä
        2-3-4 Kaasuläpän asennontunnistin (signaali puuttuu)
        2-3-5 EGR-alipainesäädin
        2-4-1 EGR-järjestelmä (virtaushäiriö)
        2-4-3 Kaasuläpän asennontunnistin
        2-4-4 Nakutuksenestojärjestelmä
        2-4-5 Joutokäyntiventtiili
        3-1-1 Auton nopeudentunnistin
        3-1-3 EVAP-venttiili
        3-1-4 Nokka-akselin asennontunnistin
        3-1-5 EVAP-järjestelmä
        3-2-2 Ilmamassamittari (signaali alhainen)
        3-2-3 Moottorielektroniikan varoitusvalo
        3-2-4 Nokka-akselin asennontunnistin (signaali puuttuu ajoittain)
        3-2-5 Ohjausyksikkö
        3-3-5 Automaattivaihteiston ohjausyksikön signaali
        3-4-2 Ilmastoinnin rele
        3-4-3 Polttoainepumpun rele
        4-1-1 Kaasuläpän asennontunnistin
        4-1-3 EGR-lämpötunnistin
        4-1-4 Ahtopaine (korkea)
        4-1-6 Ahtopaine (alhainen)
        4-3-2 Ohjausyksikkö (ylikuumeneminen)
        4-3-3 Takimmainen nakutustunnistin
        4-3-5 Lambdatnnistin
        4-4-2 Toisioilmajärjestelmän pumpun rele
        5-1-1 Seossuhde (jatkuva, rikas)
        5-1-2 Seossuhde (hetkellinen, rikas)
        5-1-3 Ohjausyksikkö (ylikuumeneminen)
        5-1-4 Jäähdyttimem tuuletin (ykkösnopeus)
        5-1-5 Jäähdyttimen tuuletin (kakkosnopeus)
        5-2-1 Lambdatunnistin lämmitin
        5-2-3 Ohjausyksikön tuuletin
        5-2-4 Automaattivaihteiston momenttisignaali
        5-3-5 Ahtopaineen säädin
        5-4-1 EVAP-venttiili

        Tyhjästä ei saa maksaa ja varmaakin ei kummoinen vika.Muuten kun sanon jotain vinkkiä tehkää ne ja kirjoittakaa mitä tehty sille autollee .Tämä kristallipallo ei kaikkia asioita näytä.Hyvää ystävänpäivää,toivoo hän.


      • Anne ja Volle
        Anne ja Volle kirjoitti:

        Eipäs auttanut se nokka-akselin asentotunnistin nykimiseen. Nyt kun ilma vähän taas lauhtu, niin Volle yskii... Nyt alkaa pikkuhiljaa meneen viimisetki hermot, rahat ja kaikki mitäs vielä jäljelle jää...

        Hyvää Ystävänpäivää!

        En voinu vasta Volvo Purasen viestiin ku tuli et "
        Viestin hierarkia on liian syvä. Onneksi hätä ei kuitenkaan ole tämän näköinen".

        Volle ei oo enää nykiny... Mun pitää vaihtaa/korjauttaa autoa sen mukaan mitä pystyn (en ole blondi) yksinhuoltajan rahatilanteen mukaan, kun en osaa ite muutaku tankata, vaihtaa renkaat, tsekata öljyt ja nesteet, eli aika vähäseksi jää... Ois kyllä tosi mahtava osata tehä muutaki...


    • volvo_puranen

      Viestillä ei ollut tarkoitus loukata.
      Mutta vikaa on selvitetty jo 2 viikkoa se minun mielestä tunnin hommasta on liian paljon.
      Juttu alkoi tästä ja näiden vaihtamisesta päälle laitetaan ne Boshin nelikärki tulpat maksaa jotain 21 € ainakin viimeksi.

      PYÖRIJÄ VOLVO 850 S6O/S70/V70
      850 5-sylinteriset. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10-7018 8.30

      VIRRANJAKAJAN KANSI VOLVO 850 S6O/S70/V70
      850 5-sylinteriset. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10-6045 13.12 ???


      SYTYTYSJOHTOSARJA VOLVO 850 S6O/S70/V70
      Sisältää tulpan johdot ja puolan johdon (jos autossa on puola), annetut mitat viitteellisiä
      850/70-s --01 Johtosarja (leveä kumitiiviste venttkoppaan) 11-2237 37.50 ???
      850/70-s --01 Bosch-johtosarja. . . . . . . . . . . . . . . 11-2201 49.90 ???

      Sinun viestissä ei käy selville onko nämä vaihdettu.
      Siksi annan vinkkiä että aina halvinman osan vaihdolla selvitään remppasta.Ja siinä olet oikeassa että autot pitää korjata itse .Kerron synkän tarinan lopuksi joskus jollain foorumillaa kaveri kysyi Volvo ei lämpiä annoin vinkin termari vaihtuu ja kerroin seikka peräisesti sen vaihdon.Mitä teki kaveri vei Biliaan .Täten minun kirjoittelu oli ihan turhaa senkin ajan olisin voinut käyttää vaikka Hevosurheilun lukuun.Pärjäile

      • Anne ja Volle

        Et tietenkään oo mua loukannut, (vaihdoin sen uuden akun jo 100 euroa ja nokka-akselin asentotunnistin 108,80 euroa) ja nyt on ollut tyttären pelireissumaksuja 2 kpl, niin nyt ei riitä rahat kaikkeen. Mutta tottakai ostan ja vaihdatan ne heti kun pystyn, onhan se huolettomampi sitten ajaa kun alkaa tuo kevätaurinkoki lämmittämään :O)


      • volvo_puranen
        Anne ja Volle kirjoitti:

        Et tietenkään oo mua loukannut, (vaihdoin sen uuden akun jo 100 euroa ja nokka-akselin asentotunnistin 108,80 euroa) ja nyt on ollut tyttären pelireissumaksuja 2 kpl, niin nyt ei riitä rahat kaikkeen. Mutta tottakai ostan ja vaihdatan ne heti kun pystyn, onhan se huolettomampi sitten ajaa kun alkaa tuo kevätaurinkoki lämmittämään :O)

        Ettei tullut sanottua mitään sopimatonta.Morjesta vaan,toteaa hän lopuksi.


    • No-huhhuh, kylläpäs

      Melkeen kuin olisi jotain draamaromaania lukenut kun kokopötkön lukasi..
      vaikken sellaisia kirjoja/muitakaan kirjoja lue. Kopioikaa kyseinen teksti rimpsu ja ei muuta kuin painoon! Rahaa tulee varmasti miljoonia :)

    • volvo_puranen

      Tuostakin on jo 4 vuottaa aikaa.Kyllä se aika kuluu vinhaan.
      Kuinka Anne ja Volvo jakselee.

      • pärnäsenkorjaamolle

        Viiden euron suutari tekee kymmenen euron vahingon.


      • teoteisanat

        Eikö volvo purasen olisi koteliasta sanoa suoraan ,vie autosi korjaamolle.Koska vikojen etsiminen on ihan haku ammuntaa.Tai sitten kohteliaana miehenä menet sen korjaamaan,kehuskelethän tuolla jossai ketjussa miten hyvä ihminen olet.Olkaamme toisille hyviä teoissa eikä vain sanoissa.


      • annejavolvo

        Hyvin volvo jakselee vein tutulle sepälle,puolan miinusjohto oli löysällä.Lysti maksoi 15euroa,se siitä.


    • volvotaastulille

      Taidat olla kateellinen mussuttaja, Puranen jakelee hyvää hyvyyttään neuvoja hyvällä ammattitaidolla ja sinä osaat vain aukoa päätäsi. Jotkut miehet tekee, jotkut nyssykät mussuttaa. Arvon "teioteisanat" voi keskittyä opiskelemaan pissapojan nesteen sekoitussuhteita ja jättää autoasioissa neuvomisen niille, joilla on motivaatiota ja osaamista. Kiitos Puraselle avusta.

      • pärnäsenkorjaamolle

        Joopa joo paljon porua vähän villoja.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6324
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3793
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3160
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1716
    5. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

      Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      959
    8. Anteeksi kulta

      En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

      Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

      Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe