Mitä tein väärin?

Tinttityttö

Moi.

Olen miettinyt tätä asiaa ja puntaroinut kaikilta kanteilta mutta en tiedä, mikä olisi oikein ja mitä olisi pitänyt tehdä. Tämä kaikki tapahtui noin reilu vuosi sitten.

Juttu on niin, että:

Mieheni on "hyvän" ystävänsä lapsen kummi. Hänestä tuli kummi juuri kun aloimme seurustella, eli ns. ennen minua. Mieheni oli ennen minun tapaamistani poikamies, illat vapaat, joka saattoi monta kertaa viikossa kyläillä mm. tällä ystäväpariskunnallaan, ja vietti paljon aikaa heidän kanssaan, enemmän kuin sittemmin kuin tapasi minut.

Tavattuamme sain heti kättelyssä huomata, että tämä ko.pariskunta todellakaan ei minusta pidä ja mikä pahinta, sen he antoivat myös näkyä.

Kohteliaana ihmisenä en ottanut kaikista noista ohimennen letkautuksista itseeni, vaan ohitin olan kohautuksella moiset lapsellisuudet. Tämä nainen mm. kutsui minua mieheni entisen naisen nimellä ja sekoitti minut tuon tuosta siihen entiseen.. Vahingossa tottakai! Kaikki vain paheni ajanmyötä. Aina kahville tälle pariskunnalle mennessämme minut jätettiin ulkopuoliseksi ja puhuttiin vain tyyliin, "voi muistatko silloin viime kesänä...jne" Eli
asioita, joista minulla ei ollut hajuakaan.. Mulle ei katettu kahvikuppia, ja "kiva kun tulit"-lausahdus miehelleni yksikössä tuntui ihan kuin olisi ollut joku spitaalinen joka kehtaa ängetä heidän kahvipöytäänsä!

Tupakalle pyydettiin vain miestäni vaikka hän ei edes polta ja vaikka minä poltin..

Muutaman kyläreissun kestin, sitten en enää halunnut lähteä mieheni mukaan koska aina tuli paha mieli niistä vierailuista. Toki mieheni kävi minut tavattuani harvemmin heillä ylipäätään, olihan meillä vastarakastuneilla muutakin puuhaa! =)

Se pariskunta yritti mustamaalata minua miehelleni selkäni takana mm. arvostelemalla minua ja haukkumalla minua että olen liian ujo enkä ollenkaan heidän tyyppinen ihminen jonka kanssa viihtyisi ja jonka kanssa voisi viettää aikaa, olen liian vanha kun olen miestäni vanhempi.. Ja "et sää vielä voi sitoutua, et ainakaan tuohon naiseen, katellaan sulle parempi" jne..

Miestäni pyydettiin heille saunailtoihin ja juhlimaan, keilamaan ja milloin minnekkin heidän toimestaan, koskaan ne kutsut eivät koskeneet minua.. Sen verran minusta puhuttiin niiden kutsu-puheluiden aikana, että kysyttiin "päästäsikö Tintti sut meidän kanssa?"

V***tuttaa kun en tiedä mitä tein väärin kun en saanut "hyväksyntää", olin aina mukava ja vein aina mukanamme tuomisia sen muutaman kerran mitä siellä käytiin. Kerran humalassa tämä naispuolinen hullu sanoi mulle (yksi niistä muutamasta käynti-kerrasta) ettei aio hyväksyä minua ja että minun tulee häntä pelätä.. Selvinpäin oli miehelleni sanonut ettei muista sanoneensa mitään sellaista ja että MINÄ olen tuon kaiken keksinyt omasta päästäni.. ja kännissä mm. pussasi miestäni minun ja oman miehensä nähden..

Hyi V*ttu.

Yhtäkkiä alkoi sadella myös vihaisia tekstiviestejä ja kännisiä puheluita miehelleni siitä, miksei kummisetä enää käy ja ompa huono kummisetä, harmittaa kun valitsimme tuollaisen kummin jne.. Mieheni pahoitti tietysti mielensä näistä ja ihmetteli, miksei tämä pariskunta voi ymmärtää, että kummilla on nyt omakin elämä ja tyttöystävä eikä enää niin paljon aikaa heille!

Tämä pariskunta ei koskaan vaivaantunut käymään meillä. Meille on pidempi matka heiltä kuin meiltä heille...

Olisi me varmaan siellä enemmän käyty jos minut olisi hyväksytty..

Varmaan jotain vikaa on minussakin, en vaan hiffaa että mitä. Olisiko pitänyt yrittää enemmän? Mielistellä? No en kyllä osaa mielistellä mutta eniveis! Olisiko mahdollista että kyse on mustasukkaisuudesta kun mieheni ei enää vietä aikaansa heidän kanssaan kuten ennen minua? Ei ne ihmiset kyllä mitään kiltisti sanottuna ns. ruudin keksijöitä ole, että se pitää varmaankin ottaa huomioon..

Toivottavasti nämä ihmiset tajuaa joskus että ei olis kannattanut käyttäytyä noin lapsellisesti, koska ikinä en halua niitä nähdä, en niitä vanhempia enkä sitä lastakaan.

Kiitos etukäteen fiksuista ja asiallisista vastauksista!

12

1303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sakkia

Tuollainen ilmiö tulee lähinnäkin "anoppi&miniä" kuviossa. En koskaan ole kuullut/nähnyt että ns.ystävät voisivat olla noin mustasukkaisia,päinvastoin luulisi heidänkin olevan onnellisia toisen puolesta?? Ei tosiaankaan tämä pariskunta ihan normaaleilta vaikuta!!

• Kummix

Mutta ehdotan että juttelet tämän pariskunnan kanssa rauhassa, kerrot miltä sinusta tuntuu ja toivoisit asioiden olevan toisin.
      Jos tämä ei auta niin puhukaa neljästään, tämä parsikunta, sinä ja poikaystäväsi. Kertokaa että haluaisitte säilyttää suhteen heihin, mutta nyt se tuntuu vaikealle.

Älkää luovuttako vielä!
      Joskus aika voi auttaa. Ja älkää te alkako käyttäytyä samalla lailla.

• näkeekö asian?

Toinen antoi ohjeen, että keskustelet pariskunnan kanssa. Ehdotan, että pikemminkin selvität asian ensin miehesi kanssa, jotta teillä yhtenevä käsitys tilanteesta. Voihan olla, että miehesi on ollut heille "helppo kaveri", mies-keskustelua miehelle ja ehkä vähän flirttiä rouvalle. Nyt kun "poika" onkin itsenäistynyt ja valinnut oman rouvan heistä riippumatta, niin saattaahan tuo ärsyttää. Ihmiset ovat ihmeellisen vallanhaluisia!

• Tinttityttö
        näkeekö asian? kirjoitti:

Toinen antoi ohjeen, että keskustelet pariskunnan kanssa. Ehdotan, että pikemminkin selvität asian ensin miehesi kanssa, jotta teillä yhtenevä käsitys tilanteesta. Voihan olla, että miehesi on ollut heille "helppo kaveri", mies-keskustelua miehelle ja ehkä vähän flirttiä rouvalle. Nyt kun "poika" onkin itsenäistynyt ja valinnut oman rouvan heistä riippumatta, niin saattaahan tuo ärsyttää. Ihmiset ovat ihmeellisen vallanhaluisia!

Just näin, olet asian ytimessä. Mä luulen myös että jonkin asteisesta mustasukkaisuudesta siinä on kyse. Mieheni kanssa olemme asiasta monet kerrat jutelleet ja hän on ihan yhtä pihalla asiasta kuin minäkin. Hän ei pysty ymmärtämään mikä niihin ihmisiin on mennyt. Kiitos kaikille neuvoja antaneille. Taidan todellakin ottaa ja soittaa näille ihmisille ja kysyä ihan vaikka suoraan, missä mättää..! =) Mitäänhän ei saa ellei tajua pyytää!

• on niin,

että nämä kuvailemasi ihmiset eivät ole ihan terveitä. Kyse voi olla mustasukkaisuudesta tai jostain muusta kieroutuneesta ajattelusta, mutta minusta sinun ei tule hetkeäkään tuhlata elämääsi miettimällä sitä, mitä SINUN olisi pitänyt tehdä toisin. Hullut ovat hulluja, mitäpä sitä sen enempää miettimään.

Ainoastaan siltä kannalta asiaa kannattaa pohtia, että miten tämä kaikki vaikuttaa sinun ja miehesi suhteeseen. Mitä mieltä miehesi on tällaisesta käytöksestä ja antaako hän noin vaan ystäviensä kohdella sinua kuin halpaa makkaraa tai spitaalista? Siinä tapauksessa miehesi pitäisi vakavasti harkita elämänsä arvojärjestystä. Tietysti on ikävää, jos aikaisemmin lämpimät ystävyyssuhteet viilentyvät, mutta kyllähän hänen on pakko nähdä, että muuta vaihtoehtoa ei ole, jos hänen ystävänsä itse valitsevat käyttäytyä kuin kaistapäät. Normaalinahan tuollaista ei voi pitää kukaan, väitti sitten mitä tahansa.

Sanoit, että vierailunne ovat sittemmin harventuneet eikä miehesi ole enää niin innokas käymään näiden ihmisten luona. Se on ihan hyvä. Mitä ihmettä teette tällaisilla tuttavilla ylipäätään? Voittehan tehdä niin, että miehesi käy pari kertaa vuodessa kahvikupillisella heidän luonaan ja sinä voit jäädä suosiolla kotiin, ettei sinun tarvitse turhaan pahoittaa mieltäsi. Jos tämä ei näille ihmisille riitä, olkoon sitten riittämättä ja etsiköön uutta heille kelpaavampaa seuraa. Kenenkään sylkykupiksi ei kannata ryhtyä, siitä ei ole mitään hyötyä.

• vaan........

Se tuttavaperheen nainen olisi ihastunut sinun mieheesi.Tuskin sinussa on muuta vikaa kuin ,että olet jollekin uhka.

• enää kylässä.

Enpä usko että keskustelemalla "ystävä"perheen kanssa tulet siitä yhtään viisaammaksi - pahoitat vain mielesi. Eivät ole kypsiä aikuisia. Ja tokkopa he ikinä oikeata syytä kertoisivat. Jonkinlainen mustasukkaisuus selvästikin. Vika on heissä itsessään, ei sinussa.

Ystävät ovat ihmisiä joiden kanssa on kiva ja helppo olla, ja jotka tuovat iloa ja turvaa elämään. Eli ystävät eivät todellakaan käyttäydy noin. Miehesi tekisi fiksusti jos dumppaisi tuollaiset ystävät. Harmi vain että hän on kummi, mutta kummius on sen verran vastavuoroista hommaa, että kyllä pitäisi ymmärtää, jos miehesi vetäytyy kummin hommista kun vanhemmat ovat tuollaisia. Ei olisi eka kummi joka jättää (syystäkin) kummin hommat vanhempien takia. Ja syy ja vastuu näissä tapauksissa on aina sen lapsen vanhemmissa.

Eläkää omaa elämäänne, elämässä on muutenkin niin paljon harmeja ja mielipahaa, että on ihan turha niitä tarkoituksella haalia tuollaisten ystävien muodossa. Etsikää ystäviä muualta, siis oikeita ystäviä.

• kyse...

Omituinen lause:

"Tämä pariskunta ei koskaan vaivaantunut käymään meillä. Meille on pidempi matka heiltä kuin meiltä heille..."

En kyllä ymmärrä mitä tuolla lauseella tarkoitetaan. Miten toiseen suuntaan voi olla pidempi matka.

• tarkoitettu...

kuvainnollisesti tietenkin.

• tätä

Kuinka ikänään kestit useampiakin vierailuja. Itselleni olisi riittänyt tasan yksi, jos käytös oli tuota luokkaa.

En todellakaan usko, että vika oli sinussa, jos kerran yritit. Luulen, että olet sotkenut vain heidän, ja erityisesti tämän naisen kuviot. Voihan nimittäin olla, että hän on kokenut suorastaan haaremin ympärillään kun on saannut pyörittää kahta miestä taloudessa silloin kun miehesi kävi usein ja oli ns. osa perhettä.

Anna olla. Luulen myös että moukkien todelliset karvat on myös paljastunut miehellesi. Joten etteköhän pääse eroon heistä pikku hiljaa. Kummeus ei katsos tunne solvauksia ja huonoa käytöstä vastapuolelta.

Parempaa kevättä sinulle ja teille. Jaksa rakastaa!

• Joku mies

Aika paska mies sulla!! Tuommosta kiusaamista ja halventamista ei voi olla huomaamatta joten mies hyväksyy sen kun ei uskalla tai ei tahdo valita sinua heidän edelleen.

Ei saa olla liian kiltti. Pane mies lujille ja jätä jos ei järkiinny.

• tsemppiä!!

Älä syytä itseäsi!

Tosi nurinkurinen pariskunta ja heillä on pieni lapsi..!! Apua, miten he osaavat pitää lapsestaan huolta kun tuollalailla sivistymättömästi käyttäytyvät??!??

Tulee ihan mieleen että kaks teinipenskaa on tehnyt vahinkolapsen ja nyt ne purkaa paskaa oloaan suhun kun sä sait heidän kaverinsa rauhoittumaan ja löytämään elämäänsä muunkin takoituksen kuin rälläämisen...

Voi voi voi,, mulla käy sitä pientä lasta surku. Kuinka sen elämä sujuu noin keskenkasvuisten vanhempien huostassa.

Kurja se on tilanne sulle ja miehellesikin, mutta te olette aikuisia ja kestätte tollaset pösilötyypit, mutta se pikkulapsi on ihan avuton.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7820
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4504
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3757
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3118
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2662
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2586
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2296
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2059
    Aihe