Taksi Ylivieskassa

Miksi?

Ajoimme eräänä viikonloppuna Ylivieskassa taksilla. Kokemus oli hirvittävä. Taksi kaahaili järjettömästi, kuljettajana nuorehko "ruipelo" mikä tuntui nauttivan asiakkaiden pelosta. Miksi näin?

55

7318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nehän-

      LUULEE olevansa muiden yläpuolella.

      • se luuloa ole

        monopoliasemassa olevathan ovat ja saavat kiskoa kiskurihintaa.


    • Rahamies

      Tai sitten kuski oivalsi kyytiläiset perseaukisiksi!
      Halus vain toimittaa asiakkaat nopesti kotiin,ennen kuin
      rahat loppuu.

      • kait

        Se vauhti siihan kilometri taksaan vaikuta.


      • typerys..
        kait kirjoitti:

        Se vauhti siihan kilometri taksaan vaikuta.

        Mitä nopeemmin sitä halvemmalla..


      • Liisa--
        typerys.. kirjoitti:

        Mitä nopeemmin sitä halvemmalla..

        tutkippa hieman uudelleen asiaa. taksitakseissa on kilometritaksa eli 1-2 hlöä 1,30e/km lähtömaksu eli päivisin 5,00 tai iltaisin ja öisin 7,00. ns lyöntiväli on n. 200 metriä ja 0,20senttiä.
        ethä sä nyt itsekkään voi niin tyhmä olla että luulet vauhdin vaikuttavan taksaan...tyhmä. hintaan vaikuttaa ainostaan matkustajien lukumäärä. Hinnat on määrännyt ja vahvistanut suomen liikenneministeriö.


      • Anonyymi

        ...ennen kuin persaukisten rahat loppuu...Melkoisen loogista ajattelua kommentoijalta!


    • Huonoja kokemuksia

      Osa taksimiehistä on puhekyvyttömiä ja asiakaspalvelutaidottomia pökkelöitä. Lyhyellä matkalla ei oo niinkään väliä mutta jos istuu kyydissä vaikka Oulun tai Kokkolan välin niin alkaa olla tukalat oltavat kun ei irtoa mitään vaikka kuinka yrittäisi keskustella. Olemuksen pitää olla myös siisti eikä saa haista autossa tupakka. Lisää panostusta asiakaspalveluun. En tiedä, miksi nämä "pökkelöt" sattuvat aina omalle kohdalle.

      • samaa rataa

        Muutaman kerran olen lapsen kanssa käynyt taksilla Oulussa niin täytyy sanoa että välistä oikein hirvittää palvelun taso. Muutama asiallinenkin kuski on ollut mutta usein sellaisia jotka eivät saa sanaa ulos suustaan, haistaan tupakalle tai sitten ei osata tulla auttamaan esim. aukaisemaan takakontin luukkua, jos minulla on käsissä kantamuksia. Joskus aamuisin on ollut myös niin väsynyt kuski ratissa että oikein pelottaa.


      • Anonyymi

        Olen joutunut Oulussa Kela kyydillä kulkemaan paljon. Ylivieska lasi kuljettajat ovat olleet aina ystävällisiä, huolehtivaisia ja juttelukin on sujunut.
        Kerran jouduin sairaalasta tulemaan Oulun taksilla. Koko matkalla ei puhua pukahtanut muuta kuin päivää ja näkemiin. Oli pitkän tuntoinen matka.


    • rekisteriä

      tai muuta tunnistettavaa tietoa autosta tänne, niin osaa tarvittaessa etukäteen kieltäytyä tällaisista kyydeistä. Kiitos.

      • Tunarit pois

        Parempi olisi jos saisi valita tutuista taksikuskeista jonkun, joka on palvelu- ja puhekykyinen. Nykyään saa pelätä että mikähän tumpelo sieltä taas tulee. Taksin ollessa palvelulaitos maksavana asiakkaana edellytän, että taksimiehiksi/rengeiksi valittaisiin työnsä osaavia kuskeja. Jouduin taannoin ottamaan Kokkolasta taksin ja palvelutaso oli kiitettävä.


      • kysynyt
        Tunarit pois kirjoitti:

        Parempi olisi jos saisi valita tutuista taksikuskeista jonkun, joka on palvelu- ja puhekykyinen. Nykyään saa pelätä että mikähän tumpelo sieltä taas tulee. Taksin ollessa palvelulaitos maksavana asiakkaana edellytän, että taksimiehiksi/rengeiksi valittaisiin työnsä osaavia kuskeja. Jouduin taannoin ottamaan Kokkolasta taksin ja palvelutaso oli kiitettävä.

        Joskus oon kysnyt paikallisilta taksikuskeilta, siis silloin kun olen taksia tarvinnut ja ratissa on ollut joku asiallinen ajuri että voitko antaa suoran numeron jotta voin soittaa suoraan kun tarvitsen kyytiä niin se ei ole käynyt, vaan taksi pitää kuulemma ottaa heidän oman jonkin ihme lähtöjärjestyksen mukaan, ja siksi soittaa sinne taksikeskukseen.

        Ihme hommaa, taksi saa siis valita asiakkaansa mutta (maksava) asiakas ei saa valita taksiaan. Missä muualla on näin? Jotenkin tuntuu jääneen koko homma jonnekin 70-luvulle..


      • lehtori musa
        kysynyt kirjoitti:

        Joskus oon kysnyt paikallisilta taksikuskeilta, siis silloin kun olen taksia tarvinnut ja ratissa on ollut joku asiallinen ajuri että voitko antaa suoran numeron jotta voin soittaa suoraan kun tarvitsen kyytiä niin se ei ole käynyt, vaan taksi pitää kuulemma ottaa heidän oman jonkin ihme lähtöjärjestyksen mukaan, ja siksi soittaa sinne taksikeskukseen.

        Ihme hommaa, taksi saa siis valita asiakkaansa mutta (maksava) asiakas ei saa valita taksiaan. Missä muualla on näin? Jotenkin tuntuu jääneen koko homma jonnekin 70-luvulle..

        Jopas taas jaksetaan nähdä kaikki negatiivisesti. Itse olen käyttänyt paljon taksia nimenomaa Ylivieskassa ja palvelu on ollut pääsääntöisesti asiallista ja kohteliasta. Joka ammattiinhan mahtuu niitä, jotka ovat ammatinvalintansa väärin valinneet, mutta ei pidä yleistää koko ammattikuntaa. Tsemppiä vaan Ylivieskan taksiin, kyllä varmasti meissä asiakkaissakin on niitä joiden soisi käytöstään korjaavan.


      • tk___p
        lehtori musa kirjoitti:

        Jopas taas jaksetaan nähdä kaikki negatiivisesti. Itse olen käyttänyt paljon taksia nimenomaa Ylivieskassa ja palvelu on ollut pääsääntöisesti asiallista ja kohteliasta. Joka ammattiinhan mahtuu niitä, jotka ovat ammatinvalintansa väärin valinneet, mutta ei pidä yleistää koko ammattikuntaa. Tsemppiä vaan Ylivieskan taksiin, kyllä varmasti meissä asiakkaissakin on niitä joiden soisi käytöstään korjaavan.

        känniset itseään täynnä olevat insinöörit, ei kuullosta hyvältä.


    • oululainen Ykassa

      Olen käytellyt Ykan takseja vuosien varrella paljonkin. Minulle on ilmeisesti sitten sattunut vain mukavia taksikuskeja. Hyvä niin; toivottavasti muutkin pääsette vielä heidänkin kyytiinsä!

    • tyytyväinen taksiasiakas

      Käytän viikottain taksia ja minulla ei mitään pahaa sanottavana. Liikun paljon suomessa ja jopa maailmalla ja kokonaisuutena suomalainen (myös ylivieskalainen) taksipalvelu on maailman huipputasoa. On selvä että kaikissa ammattikunnissa on joku "väärällä paikalla" tms. mutta itse olen todella tyytyväinen taksipalveluun ylivieskassa. Minä olen tilaaja joka haluan kyydin paikasta a paikkaan b ja jokainen kerta minut on myös viety paikasta a paikkaan b. Joskus lumisateessa, joskus vesisateessa ja milloin mitenkin. Taksihinnasta en todellakaan valita koskaan. Se on suurta palvelua jota itse tilaan ja josta tietenkin maksan.
      Kiitos ylivieskan taksi...voimia teille henkisesti äärettömän rankkaan työhön, turvallisia kilometrejä ja kiitos kun olette olemassa....

      • stade 1945

        Tietääkseni Ylivieskan Taksi on jo pitkään etsinyt palvelukseensa virheettömiä kuljettajia .......löytyykö heitä.


      • näää
        stade 1945 kirjoitti:

        Tietääkseni Ylivieskan Taksi on jo pitkään etsinyt palvelukseensa virheettömiä kuljettajia .......löytyykö heitä.

        Virheettömät taksarit on? Vai onko niitä?


      • Haluat tilaa kärsämäestä
        näää kirjoitti:

        Virheettömät taksarit on? Vai onko niitä?

        Kecmannin taksi niin tiedät kuka on tumpeloiden äiti, PS ainut hyväpuoli ei pirä mittaria päällä.


      • suharilla
        stade 1945 kirjoitti:

        Tietääkseni Ylivieskan Taksi on jo pitkään etsinyt palvelukseensa virheettömiä kuljettajia .......löytyykö heitä.

        Olla rattijuopumuksia, pahoinpitelyjä, konkursseja, kortittaajoja, ulosotossa velkaa? Vai?


      • 1234
        suharilla kirjoitti:

        Olla rattijuopumuksia, pahoinpitelyjä, konkursseja, kortittaajoja, ulosotossa velkaa? Vai?

        Järjen jättiläiset puhuu: Ajetaan nopeammin niin ei rahaa kulu! vooi.. Kyllä ne taksit ajaa ko viimestä päivää myös nivalan alueella!


      • p.h
        stade 1945 kirjoitti:

        Tietääkseni Ylivieskan Taksi on jo pitkään etsinyt palvelukseensa virheettömiä kuljettajia .......löytyykö heitä.

        ei taida ylivieska saada ..virheettömiä kuskeja...enämpi taso menee alas päin ..otetaan nuoria miehiä..vätyksen oloisia... vanhat mummutkin pelkäävät....ja sitten vielä lähtömaksu on vallan muuta kuin mitä sen pitäisi olla....huipulla on hyvä olla vai onko ?????????????


      • pohjassa
        p.h kirjoitti:

        ei taida ylivieska saada ..virheettömiä kuskeja...enämpi taso menee alas päin ..otetaan nuoria miehiä..vätyksen oloisia... vanhat mummutkin pelkäävät....ja sitten vielä lähtömaksu on vallan muuta kuin mitä sen pitäisi olla....huipulla on hyvä olla vai onko ?????????????

        Lauantai yönä oltiin mykän taksikuskin kyydissä, mahtavaa.
        Niin raha kyllä kelpas.


      • kuski_
        pohjassa kirjoitti:

        Lauantai yönä oltiin mykän taksikuskin kyydissä, mahtavaa.
        Niin raha kyllä kelpas.

        Kyllä kuskit toivois, että lauantaiyön asiakkaatkin ois mykkiä.


      • milläään
        kuski_ kirjoitti:

        Kyllä kuskit toivois, että lauantaiyön asiakkaatkin ois mykkiä.

        Kestääkö olla minkälainen rikosrekisteri, jos mielii taksikuskiksi?


      • uyfuyftes
        suharilla kirjoitti:

        Olla rattijuopumuksia, pahoinpitelyjä, konkursseja, kortittaajoja, ulosotossa velkaa? Vai?

        miksipäs ei? hyvä ettei jatka enää sitä rataa vaan on hankkinut töitä. ylivieskassa on mahtavat kuljettajat, en ymmärrä miksi näillä palstoilla heita niin syyllistetään. henkilökohtaisesti en tunne mutta eihän muulla kuin asiakaspalvelulla ole merkitystäkään.


      • ao
        kuski_ kirjoitti:

        Kyllä kuskit toivois, että lauantaiyön asiakkaatkin ois mykkiä.

        Kestääkö tulla minkälainen rikosrekisteri, jos mielii olla taksikuskina?


    • hiahahaa

      Tiedän kyseisen "ruipelon" ja se todellaki luulee olevansa jotain :)

      • sekaan

        No kerro ihmeessä tästä "ruipelosta" joka luulee...


      • Taksarin muija
        sekaan kirjoitti:

        No kerro ihmeessä tästä "ruipelosta" joka luulee...

        Rikosrekisteri ei haittaa jos taksikuskiksi haluaa, puolella varmaan onkin. Eikös pirssiä juuri ajetakin sen takia kun ei enää muuhunkaan ole... Ex-Mieheni ainakin sanoi 25v sitten että hän ei "oikeisiin töihin" mene, niin rupesi ajamaan taksia;)


      • rrere
        Taksarin muija kirjoitti:

        Rikosrekisteri ei haittaa jos taksikuskiksi haluaa, puolella varmaan onkin. Eikös pirssiä juuri ajetakin sen takia kun ei enää muuhunkaan ole... Ex-Mieheni ainakin sanoi 25v sitten että hän ei "oikeisiin töihin" mene, niin rupesi ajamaan taksia;)

        jos ei muuta pysty, niin ajaa aina voi


      • taksiasiakas
        rrere kirjoitti:

        jos ei muuta pysty, niin ajaa aina voi

        nyt tämä taksikuskien mollaus. Paninpahan merkille näistä kirjoituksista että kaikki negatiiviset oli
        kirjoitettu viikonlopun ajoista ja vielä yöaikaan, herääpähän kysymys että missäs kunnossa nämä arvostelijat ovat olleet ja mistä tulleet. Kyllä siinä hymy hyytyy ite kultakin kuskilta kun muutaman örveltävän ja kaikkitietävän porukan kotiin kuskaa.

        Itse taksia käyttäneenä voin sanoa että jos itse olet asiallinen saat myös asiallisen ja kiitettävän palvelun.


    • saa tehdä

      mitä lysttää, ei ole vaihtoehtoja.
      Lisäksi viisinkertainen hinta, mitä muualla Euroopassa.

      • sikasuhari

        Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskus on myöntänyt uusia taksilupia Pohjois-Pohjanmaalle
        2010-05-12 12:33 ( Radio Pooki )

        Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskus on myöntänyt uusia taksilupia Pohjois-Pohjanmaalle kuuteen kuntaan; Alavieskaan, Haapajärvelle, Iihin, Oulunsaloon, Pudasjärvelle ja Taivalkoskelle. TAKSILUVAN myöntäminen edellyttää hakijalta HYVÄMAINEISUUTTA, VAKAVARAISUUTTA, taksiliikenteen yrittäjäkurssin suorittamista sekä käytännön kokemusta taksinkuljettajana toimimisesta. Mikäli lupaa haetaan asemapaikalle, jonka etäisyys kuntakeskuksesta on vähintään 20 kilometriä, lupa myönnetään ensisijaisesti tällaista asemapaikkaa hakeneelle henkilölle edellyttäen, että hakija täyttää taksiliikennelain mukaiset edellytykset.


      • taxtax
        sikasuhari kirjoitti:

        Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskus on myöntänyt uusia taksilupia Pohjois-Pohjanmaalle
        2010-05-12 12:33 ( Radio Pooki )

        Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskus on myöntänyt uusia taksilupia Pohjois-Pohjanmaalle kuuteen kuntaan; Alavieskaan, Haapajärvelle, Iihin, Oulunsaloon, Pudasjärvelle ja Taivalkoskelle. TAKSILUVAN myöntäminen edellyttää hakijalta HYVÄMAINEISUUTTA, VAKAVARAISUUTTA, taksiliikenteen yrittäjäkurssin suorittamista sekä käytännön kokemusta taksinkuljettajana toimimisesta. Mikäli lupaa haetaan asemapaikalle, jonka etäisyys kuntakeskuksesta on vähintään 20 kilometriä, lupa myönnetään ensisijaisesti tällaista asemapaikkaa hakeneelle henkilölle edellyttäen, että hakija täyttää taksiliikennelain mukaiset edellytykset.

        Kyllä taksien ratissa näkee monenlaisia kuljettajia mutta kyllä siellä on myös rauhallisia ja asiansa omaavia kuljettajia. Pieni epäkorrektisti käyttäytyvä ryhmä pilaa kaikkien kuljettajien maineen.
        Kuka tietää kenelle on myönnetty taksilupa taivalkosken Loukusaan kun ei missään ole nimeä ja eikös liikenne tulisi aloittaa viimeistään puolivuotta luvan myöntämisen jälkeen vai onko jokin poikkeussääntö siinäkin?
        Miksi ei lehdet laita luvan saaneiden nimiä julkisiksi?
        Edellä mainittu ELY-keskuksen kirjoitus tarkoittaa taksi yrittäjää ei renkiä.
        Aika on väljä laki renkien suhteen kun on kuljettajakurssin käynyt saa olla rikkeitä kun eivät ole ihan tuoreita vaikka hyvä olisi kun ei saisi olla niin karsiutuisi joukkoa pois.


    • että monopolissa

      hinta korkea ja palvelu huonoa.
      Monopoli pitää purkaa mikäli parempaa palvelua haluaa saada.

      • plaplapla

        kyllä minusta ylivieskalaiset taksikuskit on sitte IHANIA! kyllä siittä kyydistä mielellään maksaa kun saa höpötellä nuorille komeille pojille (joskus vähän vanhemmillekin muttei niissäkään valittamista) :)


      • Milja-Orvokki
        plaplapla kirjoitti:

        kyllä minusta ylivieskalaiset taksikuskit on sitte IHANIA! kyllä siittä kyydistä mielellään maksaa kun saa höpötellä nuorille komeille pojille (joskus vähän vanhemmillekin muttei niissäkään valittamista) :)

        Ihan sama juttu, mukavia kaikki!


    • ylivieskalainen

      Sitä"nuorehkoa "ruipeloa"kannattaa varoa, niin kylällä puhutaan. On terveydelle vaarallinen.

      • ykalainen kans

        ketä niistä? tulee useampikin tuollaisesta kuvauksesta mieleen....


      • ja kaasua
        ykalainen kans kirjoitti:

        ketä niistä? tulee useampikin tuollaisesta kuvauksesta mieleen....

        Joo tiedän tapauksen, onhan nelikymppinenkin vielä nuori, no ainakin kolmekymppinen.


      • kans ykalainen
        ykalainen kans kirjoitti:

        ketä niistä? tulee useampikin tuollaisesta kuvauksesta mieleen....

        Se on 20-30 v, suu käy koko ajan ja on arvaamaton teoissaan. Sen kyytiin en lähtis ilmaiseksikaan.


      • :(
        kans ykalainen kirjoitti:

        Se on 20-30 v, suu käy koko ajan ja on arvaamaton teoissaan. Sen kyytiin en lähtis ilmaiseksikaan.

        Paikallisessa lehdessä oli juttu, että oli linja-autonkuljettajana erääseen tilaisuuteen viemässä porukkaa, oikea maineennostatus.


      • OP
        :( kirjoitti:

        Paikallisessa lehdessä oli juttu, että oli linja-autonkuljettajana erääseen tilaisuuteen viemässä porukkaa, oikea maineennostatus.

        No onhan sillä vaikuttava tausta, voi tehdä ja tunaroida miten vaan, vaikka toiselta menee terveys.


      • Metsämökin tonttu
        OP kirjoitti:

        No onhan sillä vaikuttava tausta, voi tehdä ja tunaroida miten vaan, vaikka toiselta menee terveys.

        Voisko ajatella että jotka valittaa kyyteistä ajais omilla autoillaan jos ei kyytit kelepaa. Mulla ei ainakaan oo nykyisistä taxsi kuskeista mitään valittamista.Kyllä pitäis kahtua peiliinki välisä löytyskö sieltäki jotain vikkaa, Mehtä vastaa niikö sinne huuvetaan.


      • ykalainen myös
        Metsämökin tonttu kirjoitti:

        Voisko ajatella että jotka valittaa kyyteistä ajais omilla autoillaan jos ei kyytit kelepaa. Mulla ei ainakaan oo nykyisistä taxsi kuskeista mitään valittamista.Kyllä pitäis kahtua peiliinki välisä löytyskö sieltäki jotain vikkaa, Mehtä vastaa niikö sinne huuvetaan.

        Aloittajan viesti oli tällainen:

        Ajoimme eräänä viikonloppuna Ylivieskassa taksilla. Kokemus oli hirvittävä. Taksi kaahaili järjettömästi, kuljettajana nuorehko "ruipelo" mikä tuntui nauttivan asiakkaiden pelosta. Miksi näin?

        Ei tässä valitetakaan kuin yhdestä!

        Peiliin on kahtottu ja se on ihan ehyt.


    • ykalainen

      Niin, miksikähän? Kannattais varmaan varoa lähtemästä kuvaamasi kuskin kyytiin toista kertaa.

    • bääääää
    • Anonyymi

      Onhan siellä vuosia ajanut kuski. Epäsiisti haisee vanhalle viinalle. Rähisee asiakkaille. Eikö taksi yhdistyksen pitäisi puuttua. Vaatia asiallista vaatetusta ja käytöstä.

    • Anonyymi

      Minä olen jo vuosia kulkenut taksilla töissä, ei valittamista.

    • Anonyymi

      Minulle on varmaan sattunut aina ne mukavat ja ystävälliset Ylivieskan taksikuskit. Iso kiitos heille.

    • Anonyymi

      Ennen taksimiehet oli herrasmiehiä, nyt niitä harvassa.

    • Anonyymi

      Minä oon saanu aina sossusta taksi rahat, koskaan ei oo välille jättäeet.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe