Jar tiedostoista

java-aloittelija

Millä ohjelmalla saisin muokattua .jar tiedostoja? Niiden sisällähän on jotain .class tiedostoja ja niissä ilmeisesti sen java-sovelluksen koodi. Win rarilla oon saanut avattua niitä tiedostoja mutta ne aukee vaan jossain notepadissa ja siinä näkyy vaan sitten jotain merkkien sekamelskaa...

Että milläs ohjelmalla tollanen javan muokkaus onnistuisi?

9

1520

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Millä ohjelmalla saisin muokattua .jar tiedostoja?"

Minulla käyttis avaa ihan suoraan ne.

"Niiden sisällähän on jotain .class tiedostoja ja niissä ilmeisesti sen java-sovelluksen koodi."

Kyllä. Käännetty tavukoodi.

"Että milläs ohjelmalla tollanen javan muokkaus onnistuisi?"

Pitäisi muokata niitä lähdekoodeja jotka on .java -päätteisiä. Mikä tahansa kunnollinen tekstieditori käy, kuten esimerkiksi Gedit. Javakoodin värikorostus on aika ehdoton.

• Tota joo

Niin, varsinaisesti .jar tiedostoja ei tarvitse/pidä muokata mitenkään. Kuten ei muitakaan tietokoneohjelmien koodiin yleensä tarvitse koskea.

Jarrin syntyhän menee näin:
      Ohjelmoija tekee java-koodia (.java tiedostoja)
      Valmis koodi käännetään tavukoodiksi (.class tiedostoja)
      Haluttaessa class-tiedostot voi koostaa yhdeksi jar-paketiksi (joka on oikeasti ihan normaali .zip tiedosto eri päätteellä vaan)
      Jar-paketissa olevan Java-ohjelman saa yleensä käynnistettyä ihan vaan tuplaklikkaamalla sitä jar-pakettia

• java-aloittelija

Latasin jonkkun jEdit programmers text editorin. Mutta miten pääsen muokkaamaan niitä .class tiedostojen sisällä olevia .java tiedostoja? Pitääkö ne purkaa jollain ohjelmalla vai mitenkä?

• java-aloittelija

Sitten kun olen saanut muokkauksen valmiiksi niin miten saan noi .class tiedostot takaisin .jar tiedostoon? Pakkaanko ne win rarilla ensin .zip tiedostoksi ja muutan sitten päätteen vaan .jar:iksi?

• java-aloittelija

Tää vaikuttaa olevan aika hyvä..

• Tota joo
        java-aloittelija kirjoitti:

Tää vaikuttaa olevan aika hyvä..

Heh, vieläkään ei ihan selvinnyt miksi haluat päästä suoraan class-tiedostoja editoimaan. Mutta hyvä jos löysit ohjelman tuon tekemiseen.

Jos ja ilmeisesti kun sulla ei alkuperäisiä java-tiedostoja ole, ohjelma ei siis liene sun tekemä. Muista että muiden tekemien ohjelmien sorkkiminen voipi olla ihan laitonta.

• java-aloittelija
        Tota joo kirjoitti:

Heh, vieläkään ei ihan selvinnyt miksi haluat päästä suoraan class-tiedostoja editoimaan. Mutta hyvä jos löysit ohjelman tuon tekemiseen.

Jos ja ilmeisesti kun sulla ei alkuperäisiä java-tiedostoja ole, ohjelma ei siis liene sun tekemä. Muista että muiden tekemien ohjelmien sorkkiminen voipi olla ihan laitonta.

Mutta tuskin siitä kenellekään mitään haittaa on jos omaksi ilokseni vähän tutkiskelen..

• decompiler
        java-aloittelija kirjoitti:

Mutta tuskin siitä kenellekään mitään haittaa on jos omaksi ilokseni vähän tutkiskelen..

Voit myös 'kääntää takaisin' javaksi, hakuun "java decompiler". Jad oli ainakin melko hyvä.

• java-aloittelija
        decompiler kirjoitti:

Voit myös 'kääntää takaisin' javaksi, hakuun "java decompiler". Jad oli ainakin melko hyvä.

Nyt tää alkaa näyttää jo paljon selkeemmältä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      63
      779
    2. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      157
      753
    3. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      25
      750
    4. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      98
      712
    5. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      27
      708
    6. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      667
    7. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
      Ikävä
      193
      636
    8. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      22
      582
    9. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      61
      572
    10. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      40
      539
    11. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      34
      516
    12. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      78
      460
    13. 39
      455
    14. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      445
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      427
    16. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      70
      423
    17. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      74
      422
    18. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      9
      419
    19. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      54
      408
    20. On kyllä tosi surullista

jos kaivattuni (nainen) luulee palstan tyhmien viestien olevan multa. 😔Ei ole mitään syytä, miksi kirjoittaisin sellais
      Ikävä
      68
      397
    Aihe