Jar tiedostoista

java-aloittelija

Millä ohjelmalla saisin muokattua .jar tiedostoja? Niiden sisällähän on jotain .class tiedostoja ja niissä ilmeisesti sen java-sovelluksen koodi. Win rarilla oon saanut avattua niitä tiedostoja mutta ne aukee vaan jossain notepadissa ja siinä näkyy vaan sitten jotain merkkien sekamelskaa...

Että milläs ohjelmalla tollanen javan muokkaus onnistuisi?

9

1401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Millä ohjelmalla saisin muokattua .jar tiedostoja?"

      Minulla käyttis avaa ihan suoraan ne.

      "Niiden sisällähän on jotain .class tiedostoja ja niissä ilmeisesti sen java-sovelluksen koodi."

      Kyllä. Käännetty tavukoodi.

      "Että milläs ohjelmalla tollanen javan muokkaus onnistuisi?"

      Pitäisi muokata niitä lähdekoodeja jotka on .java -päätteisiä. Mikä tahansa kunnollinen tekstieditori käy, kuten esimerkiksi Gedit. Javakoodin värikorostus on aika ehdoton.

    • Tota joo

      Niin, varsinaisesti .jar tiedostoja ei tarvitse/pidä muokata mitenkään. Kuten ei muitakaan tietokoneohjelmien koodiin yleensä tarvitse koskea.

      Jarrin syntyhän menee näin:
      Ohjelmoija tekee java-koodia (.java tiedostoja)
      Valmis koodi käännetään tavukoodiksi (.class tiedostoja)
      Haluttaessa class-tiedostot voi koostaa yhdeksi jar-paketiksi (joka on oikeasti ihan normaali .zip tiedosto eri päätteellä vaan)
      Jar-paketissa olevan Java-ohjelman saa yleensä käynnistettyä ihan vaan tuplaklikkaamalla sitä jar-pakettia

    • java-aloittelija

      Latasin jonkkun jEdit programmers text editorin. Mutta miten pääsen muokkaamaan niitä .class tiedostojen sisällä olevia .java tiedostoja? Pitääkö ne purkaa jollain ohjelmalla vai mitenkä?

      • java-aloittelija

        Sitten kun olen saanut muokkauksen valmiiksi niin miten saan noi .class tiedostot takaisin .jar tiedostoon? Pakkaanko ne win rarilla ensin .zip tiedostoksi ja muutan sitten päätteen vaan .jar:iksi?


      • java-aloittelija

        Tää vaikuttaa olevan aika hyvä..


      • Tota joo
        java-aloittelija kirjoitti:

        Tää vaikuttaa olevan aika hyvä..

        Heh, vieläkään ei ihan selvinnyt miksi haluat päästä suoraan class-tiedostoja editoimaan. Mutta hyvä jos löysit ohjelman tuon tekemiseen.

        Jos ja ilmeisesti kun sulla ei alkuperäisiä java-tiedostoja ole, ohjelma ei siis liene sun tekemä. Muista että muiden tekemien ohjelmien sorkkiminen voipi olla ihan laitonta.


      • java-aloittelija
        Tota joo kirjoitti:

        Heh, vieläkään ei ihan selvinnyt miksi haluat päästä suoraan class-tiedostoja editoimaan. Mutta hyvä jos löysit ohjelman tuon tekemiseen.

        Jos ja ilmeisesti kun sulla ei alkuperäisiä java-tiedostoja ole, ohjelma ei siis liene sun tekemä. Muista että muiden tekemien ohjelmien sorkkiminen voipi olla ihan laitonta.

        Mutta tuskin siitä kenellekään mitään haittaa on jos omaksi ilokseni vähän tutkiskelen..


      • decompiler
        java-aloittelija kirjoitti:

        Mutta tuskin siitä kenellekään mitään haittaa on jos omaksi ilokseni vähän tutkiskelen..

        Voit myös 'kääntää takaisin' javaksi, hakuun "java decompiler". Jad oli ainakin melko hyvä.


      • java-aloittelija
        decompiler kirjoitti:

        Voit myös 'kääntää takaisin' javaksi, hakuun "java decompiler". Jad oli ainakin melko hyvä.

        Nyt tää alkaa näyttää jo paljon selkeemmältä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe