Jellivaaran ihmisoppi ja

suomen kristillisyys

ovat opillisesti vastakkain, syntyykö kahtia jako pian? Onko toinen organisaatio jo valmis? huhuja liikkuu asiasta.

31

2420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinotse Huhu

1. Kor. 1:3-21   Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!

Minä kiitän Jumalaani aina teidän tähtenne siitä Jumalan armosta, joka on annettu teille Kristuksessa Jeesuksessa, että kaikessa olette rikastuneet hänessä, kaikessa puheessa ja kaikessa tiedossa, sen mukaan kuin todistus Kristuksesta on teissä vahvistettu, niin ettei teiltä mitään puutu missään armolahjassa, teidän odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestystä.

Hän on myös vahvistava teitä loppuun asti, niin että te olette nuhteettomat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen päivänä.

Jumala on uskollinen, hän, jonka kautta te olette kutsutut hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme yhteyteen.

Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus. Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.

Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo:
      "Minä olen Paavalin puolta",
      toinen: "Minä Apolloksen",
      joku taas: "Minä Keefaan",
      joku vielä: "Minä Kristuksen."

- Onko Kristus jaettu?

Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?

Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
      niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut. Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.

Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan...

- ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi." Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?

Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa,...

...niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne,...

1. Kor. 1:22   

1.) koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja...

1.) (muun muassa "vihne" Esa T. ja lapinvanhimmat)

2.) ...ja kreikkalaiset etsivät viisautta,...

2.) (mm. piispat teosofit ja tämä maailma ateisteineen)

1. Kor. 1:23   me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta,...

...joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,

• Timppa K.

Oliskohan aloitus vaan provo? EL ei hajoa, koska niin harva on kiinnostunut siitä, mitä opetetaan. Sukulaisuussuhteet ja ystävät merkitsevät enemmän kuin joku uskonvanhurskaus.
        Paavalin ja Apollon puolueiden riitaa ei voi verrata tähän, hehän olivat samaa puolta.
        Olisi parempi puhua siitä, että Jällis on galatalaisten hallussa ja pysyy.

• kuitenkin
        Timppa K. kirjoitti:

Oliskohan aloitus vaan provo? EL ei hajoa, koska niin harva on kiinnostunut siitä, mitä opetetaan. Sukulaisuussuhteet ja ystävät merkitsevät enemmän kuin joku uskonvanhurskaus.
        Paavalin ja Apollon puolueiden riitaa ei voi verrata tähän, hehän olivat samaa puolta.

rukoilla heidän ja lähetyksen puolesta. Jeesus pystyy kyllä vaikuttamaan kaikkiin asioihin.

Jumalan Sana ei anna meidän kantaa vääriä ennakkoasenteita, vaan ajatella kaikista hyvää ja selittää kaikki parhain päin.

• teutatess
        kuitenkin kirjoitti:

rukoilla heidän ja lähetyksen puolesta. Jeesus pystyy kyllä vaikuttamaan kaikkiin asioihin.

Jumalan Sana ei anna meidän kantaa vääriä ennakkoasenteita, vaan ajatella kaikista hyvää ja selittää kaikki parhain päin.

Jeesus on Jumala ja häntä ei voi ohittaa, onko rakkautta , laittaa Kristus kävely kepiksi, niin kuin sanotaan matkasauvaksi . Niin me otamme vastaan kaikki asiat ja kaikki uskon tekijät sellaisina kuin ne meille tuodaan onko se sitten parasta Jumalan sanaa. Se nähhdään taas sitten .

• sitä tarkoitan
        Timppa K. kirjoitti:

Vaikka perustettaisiin miljoona toinen toistaan erehtymättömämpää seurakuntaa, niin niistä ei tule pienintäkään lisäarvoa evankeliumiin.

Pääasia on että Kristusta julistetaan ja häneen uskotaan, olipa seurakuntia miten paljon hyvänsä.

Kokemus on osoiuttanut sen valitettavasti, että mitä enemmän näitä erehtymättömiä liikkeitä perustetaan, sen enemmän julistetaan näitä erinomaisa liikkeitä ja haukutaan naapurin liikettä. Näin menetellen hajoitetaan sitä laumaa, jonka Jeesus on kärsimisellään kuolemallaan ja kuolleista ylösnousemisellaan lunastamut Jumalan omiksi.

Hyljätään Jeesus Kristus joka on ainut tie pelastukseen.

• teekäänvapaaks?
        kuitenkin kirjoitti:

Sinun mielestäsi pitää siis valehdella? Jeesus puhuu varoittavasti väärästä taloudenhoitajasta.
        Lapinlähetyksen siunaus on ollut lähinnä se, että lauma on hajonnut ja Jumalan sanan tilalle on tullut muuta. Sananpalvelijat pelkäävät Jumalan sijasta ihmistä ja osaavat jo kääntää kaiken parhain päin. Nuorten sydän pitäisi kiinnittää lapinluottamukseen Kristuksen sijasta.
        Ensimmäisessä lähetyksessä julistettiin kirkkokuorot synniksi ja lista onkin sen jälkeen vuosi vuodelta mukavasti tarkentunut. Uskosta puhutaan tuskin ollenkaan, mutta pyhityksestä sitäkin enemmän.

• Onko Kristus jaettu?

:-))

• aikain on
        teutatess kirjoitti:

Jeesus on Jumala ja häntä ei voi ohittaa, onko rakkautta , laittaa Kristus kävely kepiksi, niin kuin sanotaan matkasauvaksi . Niin me otamme vastaan kaikki asiat ja kaikki uskon tekijät sellaisina kuin ne meille tuodaan onko se sitten parasta Jumalan sanaa. Se nähhdään taas sitten .

ymmärretty, että matkasauva on syntien anteeksiantamisen armo. Tämä matkasauva oli Mooseksellakin.

Matkasauva saadaan jättää sillattoman virran rannalle, mutta siellä toisella puolella saamme kohdata Jeesuksen sellaisena, kun Hän on.

Opettavatko Lapin vanhimmat toisin?

Jos opettavat, lakkaan minäkin uskomasta heidän puheitaan.

• mutko maksaa
        aikain on kirjoitti:

ymmärretty, että matkasauva on syntien anteeksiantamisen armo. Tämä matkasauva oli Mooseksellakin.

Matkasauva saadaan jättää sillattoman virran rannalle, mutta siellä toisella puolella saamme kohdata Jeesuksen sellaisena, kun Hän on.

Opettavatko Lapin vanhimmat toisin?

Jos opettavat, lakkaan minäkin uskomasta heidän puheitaan.

ei pahalla, mutta olet vähän ulkona itse asiasta.

Ihan samalla tavalla muutes opettaa koko kristikunta paavista alkaen. en silti menisi kaikkiin luottamaan, vähemmän luottamusta vaatimaan.

• --------------------
        Onko Kristus jaettu? kirjoitti:

:-))

Kyllä Kristus on jaettu ainakin nykyopetuksen mukaan. On tää vanhinten Kristus, Inkerin kirkon Kristus, evlut kirkon Kristus. Puhutaan, ettei se olisikaan kaikissa sama.

• teutatess
        teutatess kirjoitti:

Sellaisen kolmikon Huuto saarnat ei miellytä yhtään, vaan eihän se haittaa kun en mene kuulolle. ei voi ei jaksa pitää olla selvää rauhallista puhetta, kuin luonnollisella puhujalla, Jumalalla ,

• oliko vessanpytyllä vai missä
        teutatess kirjoitti:

Mutta oppi on Teuvon oppia

• teutatess
        -------------------- kirjoitti:

Kyllä Kristus on jaettu ainakin nykyopetuksen mukaan. On tää vanhinten Kristus, Inkerin kirkon Kristus, evlut kirkon Kristus. Puhutaan, ettei se olisikaan kaikissa sama.

Kun sieltä tulee on heillä oma Kristus, se ei siedä yksinlaulua kaksinlaulua yleensä ei moniäänistä ei kuorolaulua, ei suomen kieltä .
        Inkerin Kristus ei siedä Ruotsinkieltä, ei vasemmisto miehiä .
        Suomen Luterialainen Kristus ei siedä ,että
        he tulevat Käännyttämään Suomalaisia Norrbottenin Kristuksen alle .

Olen samaa mieltä ettei ne ole samaa, turha on muuta väittää, jos väität varo ettet valehtele .

• sinun kansas
        teutatess kirjoitti:

Kun sieltä tulee on heillä oma Kristus, se ei siedä yksinlaulua kaksinlaulua yleensä ei moniäänistä ei kuorolaulua, ei suomen kieltä .

Olen samaa mieltä ettei ne ole samaa, turha on muuta väittää, jos väität varo ettet valehtele .

Minä taas uskon, että Inkerin kirkon Kristus ja evlutkirkon Kristus ovat aivan sama ja se voi kuulua Gällivaressakin, jos he pysyvät Jumalan sanassa. näkyvät tehneen evakeliumista lain ja se sortaa Kristusta.
        Kristus on sama kaikkialla, missä saarnataan evankeliumia siit Vapahtajasta, joka tuli syntisten ainoaksi sovitukseksi.

• Norrbottenin läänin miähet
        teutatess kirjoitti:

Joudut vielä kerran katkerasti katumaan, mitä on tullut kirjoitettua kanssa veljesi kanssa. voi käydä niin että nämä kirjoitukset tulevat vielä raskaaksi taakaksi. Se kun samaa kun laskee höyhentyynyn sisukset ulos tuuleen, niin on mahdotonta kerätä niitä takaisin.

• -------------,,,--
        oliko vessanpytyllä vai missä kirjoitti:

Mutta oppi on Teuvon oppia

Kun Kristuksen Henki on alistettuna maailman hengelle, on sydämessäsi hengellinen viha ja suussasi loukkauksen sanat. Kerro reilusti lisää itsestäsi ja siitä lappiuskosta, joka saattaa tuollaiset hedelmät.

• ?????????+
        teutatess kirjoitti:

Sellaisen kolmikon Huuto saarnat ei miellytä yhtään, vaan eihän se haittaa kun en mene kuulolle. ei voi ei jaksa pitää olla selvää rauhallista puhetta, kuin luonnollisella puhujalla, Jumalalla ,

Pyhä Henki ei pane huutamaan Jumalan lapsille.
        Lasten ei pitäis enää pelkäämän ja ja orjaileman lain edessä.

• ++++++++?
        Norrbottenin läänin miähet kirjoitti:

Joudut vielä kerran katkerasti katumaan, mitä on tullut kirjoitettua kanssa veljesi kanssa. voi käydä niin että nämä kirjoitukset tulevat vielä raskaaksi taakaksi. Se kun samaa kun laskee höyhentyynyn sisukset ulos tuuleen, niin on mahdotonta kerätä niitä takaisin.

Ei tarvitse kerätä sitä, minkä jumalansana totuudeksi näyttää. Pois on poikettu raittiista jumalansanasta teoissa ja puheissa. Jumalankiitos, ei tarvitse enää olla ihmispelossa.

• teu
        ?????????+ kirjoitti:

Niin ei pitäisi, mikä on totuus

• Pottunen
        ?????????+ kirjoitti:

Kyllä teu on taas kerran ajatusteni kanssa samoilla linjoilla.

Olen monta kertaa itse yrittänyt kuunnella näitä puheita.
        En pysty, en vain pysty.
        Niissä on sitä lakia, huutoa ( joskus mietin, että hurmoksellisuuttako jopa tavoitellaan) ja kovuutta, jota ei kuitenkaan mitenkään voi uskossa seurata.
        Tietenkin voimme rukoilla heidänkin edestään, että Jumala suuruudessaan lähettäisi Pyhänhengen ohjausta.
        En usko, että kenelläkään on tarvetta riitautua Kristityiden kanssa.
        Niin ei edes tapahdu, mutta jos on väärä henkin asioilla, niin se vaan ei kelpaa.
        Se on jokin sisäinen tekijä, ettei mene väärät asiat perille.

Huutava ihminen on jo olemuksena hädässä ja sen vaikutus on muuta kun Jumalan rauhan ja rakkauden ääni.
        Ehkä huutava ihminen tulisi jotenkin rauhoittaa?
        Ei meillä ole muuta hätää, kun helvettiin joutuminen, mutta Jumala ei anna sen tapahtua omalleen.

• Pottunen
        ++++++++? kirjoitti:

Ei tarvitse kerätä sitä, minkä jumalansana totuudeksi näyttää. Pois on poikettu raittiista jumalansanasta teoissa ja puheissa. Jumalankiitos, ei tarvitse enää olla ihmispelossa.

Kyllä oikein sanot, että ihmistä ei tarvitse pelätä.
        Jumalansana Raamatussa opastaa ja sitä kautta tulisi kaikki oikea usko rakentua.

Minä uskon, että näihin asioihin kiinnitetään huomiota.
        Siihen on ollut jo paljon merkkejä ilmassa.

Sekin kertoo todella paljon, että asioita ihmetellään, kun monet saarnaajat yrittävät sanoa, että tulisi luottaa "lapin vanhimpiin".
        Mikä tarve on tuolle luottamiselle ja sille, että siitä usein sanotaan?
        Se tarve on se, että asiaa epäillään.
        Muutenhan sille ei ei olisi tarvetta.

Asiat siis leijuvat jo esillä ja niitä mietitään.

Mukava lukea ajatuksiasi kuitenkin tuosta vapaasta uskontilasta, jossa kaikki turha on jo pois heitetty kuulemisen tieltä.

• Sinotse Huhu
        teutatess kirjoitti:

Olemme nimittäin siitä samaa mieltä että Kristusta reviään joka poppoon omaisuudeksi.

Mutta siinä olet väärässä jos väität että kukaan, yrityksistään huolimatta, voisi jakaa Kristusta. Kuten Jumalan sana osoittaa Jeesus on tie totuus ja elämä. Kukaan ei pääse Jumalaa tuntemaan mitään muuta kautta, kun Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta. Jeesus on yksi, hänen vanhurskautensa vaate on yksi, sitä ei ikinä jaeta osiin.

JOKAINEN sotilas jolle arpa lankeaa, hän saa Kristuksen vanhurskauden - KOKONAISENA.

Joh. 19:23   Kun sotamiehet olivat ristiinnaulinneet Jeesuksen, ottivat he hänen vaatteensa ja jakoivat ne neljään osaan, kullekin sotamiehelle osansa, sekä ihokkaan. Mutta ihokas oli saumaton, kauttaaltaan ylhäältä asti kudottu.
        Joh. 19:24   Sentähden he sanoivat toisillensa: "Älkäämme leikatko sitä rikki, vaan heittäkäämme siitä arpaa, kenen se on oleva"; että tämä kirjoitus kävisi toteen: "He jakoivat keskenänsä minun vaatteeni ja heittivät minun puvustani arpaa." Ja sotamiehet tekivät niin.

• huusi.
        teutatess kirjoitti:

kellä on korvat niin kuulkoot. huutohan on raamatullista?

tosin jos sillä koitetaan vaikuttaa ihmisten tunteisiin, niin silloinhan se on kaikkea muuta kuin raamatullista.

• teutatess
        Timppa K. kirjoitti:

Siellä sanottiinkin, Te hullut kalattalaiset !

• teutatess
        Sinotse Huhu kirjoitti:

Olemme nimittäin siitä samaa mieltä että Kristusta reviään joka poppoon omaisuudeksi.

Mutta siinä olet väärässä jos väität että kukaan, yrityksistään huolimatta, voisi jakaa Kristusta. Kuten Jumalan sana osoittaa Jeesus on tie totuus ja elämä. Kukaan ei pääse Jumalaa tuntemaan mitään muuta kautta, kun Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta. Jeesus on yksi, hänen vanhurskautensa vaate on yksi, sitä ei ikinä jaeta osiin.

JOKAINEN sotilas jolle arpa lankeaa, hän saa Kristuksen vanhurskauden - KOKONAISENA.

Joh. 19:23   Kun sotamiehet olivat ristiinnaulinneet Jeesuksen, ottivat he hänen vaatteensa ja jakoivat ne neljään osaan, kullekin sotamiehelle osansa, sekä ihokkaan. Mutta ihokas oli saumaton, kauttaaltaan ylhäältä asti kudottu.
        Joh. 19:24   Sentähden he sanoivat toisillensa: "Älkäämme leikatko sitä rikki, vaan heittäkäämme siitä arpaa, kenen se on oleva"; että tämä kirjoitus kävisi toteen: "He jakoivat keskenänsä minun vaatteeni ja heittivät minun puvustani arpaa." Ja sotamiehet tekivät niin.

On tåå niin konu juttu.

• mmmmmmmmmmmm
        huusi. kirjoitti:

kellä on korvat niin kuulkoot. huutohan on raamatullista?

tosin jos sillä koitetaan vaikuttaa ihmisten tunteisiin, niin silloinhan se on kaikkea muuta kuin raamatullista.

Jeesus ei huutanut opetuslapsilleen.
        Ovatko lapinvahimmat huutaneet pihalla? Saarnaavatko he Jällivaaran kirkonmäellä ilman vahvistimia?

• kolmikon Huuto
        teutatess kirjoitti:

Se on lihalle vastenmielistä kuulla parannussaarnaa.
        Siitähän se on kiinni, kun pellossa tottunut elämään niin kuin eläimet. Paskat jätetään sinne mihin jäävätkin.

• mukavaa!!!!
        kolmikon Huuto kirjoitti:

Se on lihalle vastenmielistä kuulla parannussaarnaa.
        Siitähän se on kiinni, kun pellossa tottunut elämään niin kuin eläimet. Paskat jätetään sinne mihin jäävätkin.

Mieluistahan se on lihalle!
        Saarna hyvistä töistä autuuden perustana!

OLette hylänneet saarnan uskosta Kristukseen ja alkaneet saarnata armoitetuille lakia ja velvollisuuden oppia: syntien välttämisen ja hyvän tekemisen kautta pelastukseen. Se on kuitenkin lihan tie.
        Raattamaa jo opetti, ettei laista tule voimaa syntiä vastaan, vaan uskosta syntisenä. En ole kuullut näiden kavereiden saarnaavan uskosta muuta kuin ehdollisena: korjaa, mene kaulaan, vältä, älä tee. Kristittyjä jopa uhataan Jumalan vihalla ja tuomiolla, jos näkyy sitä ja sitä heikkoutta. Tällaista siis opetetaan armoitetuille ja uudestisyntyneille kristityille.
        Lueppas Raattamaan 3. kanssapuhe:
        te ette ole saanet orjuuden hengen että teidän pitäis vielä pelkäämän mutta te olette saaneet valittuin lasten hengen
        KIrje Jatkon Eevalle:
        saatama sanoa, että uskon ja rakkauten saarnat kaunistavat meitän kristillisyyten koska ei olekkan muuta turvaa kuin syntisenä uskoa / ja syntisenä uskomisen kautta saame uusia voimia.
        Ei syntisena uskomiselle ole mitään ennakkoehtoja.

• Pottunen

En usko jakoon teoreettisessa enkä fyysisessä mielessä.
      Hengellinen jako on ollut aina.
      On ollut oikea usko ja sitten kaikkea muuta sen ulkopuolella.
      Olisi ihme jos ei Kristillisyyden piirissä olisi vihollisen yrityksiä. Se tekisi jo epäluuloiseksi, jos kaikki olisi vaan hyvin aina, eikä vääriä ymmärryksiä olisi.

Jostain syystä elämämme on kaksijakoista näissä asioissa.Ei ole muuta kun oikea ja väärä.
      Tietenkin, jos asia olisi monimutkaisempi, niin olisimme pulassa.Sen verran yksinkertainen olen aikakin itse, että vaikeaksi menisi.

Uskon, että oikean uskon tulee olla koeteltu oikealla Kristityllä.
      Siksi tulee aina olemaan tarjolla muutakin, sen oikean rinnalla.
      Taitavasti puettuna ja jopa ystävien houkuttelemana.
      Vihollinen on taitava.

• mielistellä

ja koetettais elää raamattuun tukeutuen. Ettei olis pelkkää naaman näyttämistä tyyliin.:: "Sukulaisuussuhteet ja ystävät merkitsevät enemmän kuin joku uskonvanhurskaus". sanoi nimim, timppa

• teutatess

Vaan se pitäisi ottaa itse selville. Mikä se vanhurskauttaminen , se nimittäin ON, sukulaisista on sanottu , ne on aivan turha juttu . Mutta timpan sanonta voi olla tätä aikaa , pelkään että se on kovin varteenotettavaa .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe