Entäs jos pitäisitte pienen tauon tänne kirjoitteluun. Pelkkää valitusta ja kateellista jurnutustahan täällä vain esiintyy. Kuka selaista viitsii lukea?
Tauon paikka?
31
1487
Vastaukset
- Hanskir.
Kaikenlaisii jurnuttajii ja piiloutuvat niminerkin taakse. Markku Korpinen on aenut rohkee joka uskaltaa kirjotoo omalla nimellään.
- sinäkö se
oot ihan ite?
Taukoa pidin ja en joka asiaan puutu,mielipiteitä on ja vastaan niihin jos on tarvetta jopa asiallisesti mielestäni kuten Home.
Mitä tulee sitten puhuttuun kieleen ja murteeseen.Minun veli sano kun olin jo pitkään asunut pohjois-Karjalassa että mitä sinä hieanostelet p-le puhu niin kuin me puhutaha.
Taas sitten täällä tuutvani hieman kaljoissa räkytti v tu opettelisit edes puhumaan tätä meidän kieltä eli murretta.
Niin se vain on Imatralta jäi kieleeni Mie ja sie ja Kyllä Suomessa kieli on muuttunut aikojen kuluessa sitten ensimmäisen Raamatun käännöksen.
Miten me sitten suvaitsemme erilaisia ihmisiä jotka vielä enemmän mongertaa kuin minä tätä yleiskieltä ja varmaan monella Lieksalaisella on sama ongelma kuin Suomalaisella missillä kun kävi amerikassa niin tullessa puhui niin enlesmannia jotta ei meinannut osata enää olenkaan Suomea.
Vaarallista on käyttää myös sivistyssanoja tekikö joskus sotajermu tahallaan kertoaessaan asian toisille sotilaille kaikki toiset olivat kovissa taisteluissa pesimistiä minä yksin olin onanisti, joten naurunrahakkä siitä tietysti synty, Olen näitä joitakin "kapakka viisaita " kuullut hieman samalla tavalla tekevän.Kun käyttävät sivistyssanoja tietämättä niiden tarkoitusta.
Markku Korpinen Lieksa- Markku hyvä
markkukorpinen kirjoitti:
Taukoa pidin ja en joka asiaan puutu,mielipiteitä on ja vastaan niihin jos on tarvetta jopa asiallisesti mielestäni kuten Home.
Mitä tulee sitten puhuttuun kieleen ja murteeseen.Minun veli sano kun olin jo pitkään asunut pohjois-Karjalassa että mitä sinä hieanostelet p-le puhu niin kuin me puhutaha.
Taas sitten täällä tuutvani hieman kaljoissa räkytti v tu opettelisit edes puhumaan tätä meidän kieltä eli murretta.
Niin se vain on Imatralta jäi kieleeni Mie ja sie ja Kyllä Suomessa kieli on muuttunut aikojen kuluessa sitten ensimmäisen Raamatun käännöksen.
Miten me sitten suvaitsemme erilaisia ihmisiä jotka vielä enemmän mongertaa kuin minä tätä yleiskieltä ja varmaan monella Lieksalaisella on sama ongelma kuin Suomalaisella missillä kun kävi amerikassa niin tullessa puhui niin enlesmannia jotta ei meinannut osata enää olenkaan Suomea.
Vaarallista on käyttää myös sivistyssanoja tekikö joskus sotajermu tahallaan kertoaessaan asian toisille sotilaille kaikki toiset olivat kovissa taisteluissa pesimistiä minä yksin olin onanisti, joten naurunrahakkä siitä tietysti synty, Olen näitä joitakin "kapakka viisaita " kuullut hieman samalla tavalla tekevän.Kun käyttävät sivistyssanoja tietämättä niiden tarkoitusta.
Markku Korpinen Lieksasinulle? Mielipiteesi työttömien, tai siihen rinnastettavien vähimmäispäivärahalla tulevien ihmisten toimeentulosta, ovatko ne kohtuullisia? Otetaan esim. pienin työttömyyskorvaus n. reilut 500€ - verot, jää reilut 400€, eikä muita etuuksia, sanon eikä muita etuuksia siksi, ettei niitä myönnetä, vaikka kuinka anotaan.
- Markku hyvä
Markku hyvä kirjoitti:
sinulle? Mielipiteesi työttömien, tai siihen rinnastettavien vähimmäispäivärahalla tulevien ihmisten toimeentulosta, ovatko ne kohtuullisia? Otetaan esim. pienin työttömyyskorvaus n. reilut 500€ - verot, jää reilut 400€, eikä muita etuuksia, sanon eikä muita etuuksia siksi, ettei niitä myönnetä, vaikka kuinka anotaan.
sinulta kysytään, vastaisitko mitä mieltä?
- Ei vastaa
Markku hyvä kirjoitti:
Siellä on homeketjussa viisas, joka tietää varmaan visaiseen kysymykseesi vastauksen. Kysy siltä
- Markulta
Ei vastaa kirjoitti:
Siellä on homeketjussa viisas, joka tietää varmaan visaiseen kysymykseesi vastauksen. Kysy siltä
minä tivaisin vastausta visaiseen asiaan, eli mielipidettä, onhan kysymys kuitenkin huono-osaisen toimeentulosta. Jos vastausta ei häneltä saada, niin se katsotaan halveksuttavana kannanottona toimeentulon rajamailla olevia ihmisiä kohtaan.
- KePu 3
Markulta kirjoitti:
minä tivaisin vastausta visaiseen asiaan, eli mielipidettä, onhan kysymys kuitenkin huono-osaisen toimeentulosta. Jos vastausta ei häneltä saada, niin se katsotaan halveksuttavana kannanottona toimeentulon rajamailla olevia ihmisiä kohtaan.
Mutta usoks sie. Pärjää huonosti ja teköö pirun tiukkaa. Ei siihen kepulaista tarvii vastaamaan.
Ku ei niitä kiinnosta hyttysenkakkaa vähempiosasten asia. Ei oo koskaan kiinnostanu eikä nyt. Markku hyvä kirjoitti:
Juuri lapset ovat päivälevolla ja siksi en voi "kollastaa" Sosiaalitoimessa on normilaskelmat mitä menoja hyväksytään.
Eduskunta on säätänyt aikanaan lait ja muistan kun Holkeri oli pääministeri sanoi "syökää silakoita"
Kuitenkin on mahdollista aina hakea harkinnanvaraista tukea silloin katsotaan ettei henkilö ole jatkuvan tuen tarpeessa vaan tavallaan autetaan kerralla jos elämäntilanteessa on jokin muutos.Se kuuluu sosiaalitoimen viranhaltijan tehtävään jos ihminen siihen haluaa muutosta sen voi tehdä ja sen käsittelee sosja terveyslautakunnan jaosto ja siitä vielä voi tehdä oikaisupyynnön.
Valillä nämä laskelmat ovat vääriä jos katsotaan vaikka edellisen vuoden verotuloja,siksi kannattaa asiasta muistuttaa olen joskun ollut sellaisessa avustamassa.
Minulla on käytössäni lainsäädäntö sekä soveltamisohjeet hyvin moniin asioihin ja niissä olen vetänyt pitemmän tikun toisinaan kuten olen kirjoittanut.
Tässä yhteydessä mihinkään yksilöasiaan puuttumatta terveisin Markku Korpinen sos tervlautakunnan varajäsen. ps tänään kokous joten en ehtinyt paremmin lukea kaikkia viestejä kun asiakirjoja luettavana pino.Markku hyvä kirjoitti:
Tiedän varsin hyvin työttömän osan ja milta tyntuu kun nälkä kurnii,olen joskus ollut myös itse työtön ja siksi koulun penkille ja koulun penkille.
Sitten harjoittelemassa onneksi sain jossakin edes ruuan talon puolesta mutta jossakin oli vain epäkuntoinen sähkölevy ja kahvipannu jossa toisinaan keitin kanamuniakin ja muuten raha riitti yhteen ateriaan päivässä.
Sitten sairastuminen ja valitus kesti vakuutusoikeudessa vuoden joten toimeentuloa ei ollut sinä aikana joten nälkä oli pitkä mutta onneksi oli sopua emännän kanssa tänään hänen kuolemasta 3 vuotta.Mutta elämääni olen jatkanut ja heti aloin lirttailla ja pääsin toisen katon alle.Terv markkuKePu 3 kirjoitti:
Mutta usoks sie. Pärjää huonosti ja teköö pirun tiukkaa. Ei siihen kepulaista tarvii vastaamaan.
Ku ei niitä kiinnosta hyttysenkakkaa vähempiosasten asia. Ei oo koskaan kiinnostanu eikä nyt.Anteekis mutta olisi hyvä tehdä yhteistyötä mikään parjaaminen toisen katsantokannan omaavan mollaminen ei hyödytä mitään.
Minulle on tärkeä että jokainen ihminen voisi elää ihmisarvoista elämää oli hän mitä hyvänsä,Jokainen ihminen on ollut tai on jonkun äidin lapsi johon on myös tarvittu siemen.
Tulkoon mainituksi että en ole eduskunnassa säätämässä toimeentulorajoja mutta meillä on käytössä tukiviidakko josta laulaa veikko lavi.
Kelalla on esimerkiksi lomakkeita ja näin nettiaikana käy Kelan sivustolla.
Moni ei esimerkiksi osaa hakea vammaisen lapsen hoitolisää tai tukea esim astman vuoksi sitä voi saada taannetivasti 6kk ajalta
Toisaalta on vanhusten tuet ne on kahtaalla Kelalla ja sos toimessa se edellyttää suunnitelman tekoa huollon tarpeesta mutta juuri itse vanhempi sanoo että kyllä minä pärjään kotona vaikka sen tietää kyllä omaiset parhaiten miten.
Oma äitini on myös sisukas ei huolinut palveluja mutta niin vain kävi pari viikkoa sitten,että veljeni näki raktorista mikä mytty on portaiden edessä siellä munno oli tuupertunut aivoverenvuotoon nyt on halvaantuneena jotta sillee.Markku Korpinen
- Roustoville
En valita. Oun syntynnä Ilomantsissaa, vaen viijen päevän ikäsenä muutin Liekssaan.
Mualiman paras paekka.- Hanskir
Mukava on Lieksassa asuu ja valittajat pitäkööt taukoo.
- sinä pidät?
Kannatan, että sinä pitäisit pienen tauon ja tekisit jotain muuta?
- Muutaa tehhään
Välillä on käätävä syömässä , nukkumassa, saanassa, hyyskässä ja muissa tärkeissä toeminnoessa. Sittenpä pasoo nakottoo koneen eärellä.
- Asuja
Muutaa tehhään kirjoitti:
Välillä on käätävä syömässä , nukkumassa, saanassa, hyyskässä ja muissa tärkeissä toeminnoessa. Sittenpä pasoo nakottoo koneen eärellä.
Tiällä on assuu, ja suapihan tänne kirjottoo nehi, jotka ei koko aekkoo kehtoo valittoo. Minen laeta nimmeeni siks, kun se on niin ylleenen, suattaa joku luulla vaekka, että joku kaema on tänne kirjottanna, ja männöö sitten viärree puuta haakkummaan. D
- harkitaan
Oletetaan, että olen paljon fiksumpi kuin tänne valituksiaan, kateellisuuksiaan, typeriä murremölökytyksiään ja muita typeryyksiään kirjoittelevat toopet. Tätä taustaa vasten suosittelen taukoa.
Jotkut murremölisköt kun ei edes ymmärrä, että aiheessa ei otettu kantaa paikkakunnalla asumiseen ja sen mielekkyyteen millään tavalla.
Ei tämmöistä kärsi nauramatta lukea, myötähäpeää ihan pukkaa...- Lieksan oma
murre, se on kuulkkeepas muuttanna suunttoosa, jos jonnehipäin. Tämä nykyinen murteemme koostuu paluumuuttajien tuomana muunnoksena, hyö kun ovat oppineet siellä muualla käyvessään sotkemaan äidinmurteen ja sitten sen, vaikkapa helsingin murteen, näitä murteita, kun sitten sotkeutuu riittävän monesta suunnasta, niin se on sitten sitä ihteesä Lieksan nykyistä ommaa murretta.
- hamstee
Lieksan oma kirjoitti:
murre, se on kuulkkeepas muuttanna suunttoosa, jos jonnehipäin. Tämä nykyinen murteemme koostuu paluumuuttajien tuomana muunnoksena, hyö kun ovat oppineet siellä muualla käyvessään sotkemaan äidinmurteen ja sitten sen, vaikkapa helsingin murteen, näitä murteita, kun sitten sotkeutuu riittävän monesta suunnasta, niin se on sitten sitä ihteesä Lieksan nykyistä ommaa murretta.
se Lieksan murre on.
- Eipähän tarvih
Kun kirjottaa murtteella, eipähän aenakkaa tule "kookle"-hakkuun näetä hömpötyksii hakutuloksiksi.
- Leeksantatti
hamstee kirjoitti:
se Lieksan murre on.
Lieksan murre on Toffe niminen koira.
- valitat aennaak
ee tuota kehttoo kuunnellak tuommosta,määjonnehi muuvanne tiältä.
- harmittaako
Eipä ole tullut täällä valitettua mistään, päinvastoin, enkä muutenkaan ole mikään ruikuttaja. Taisi käydä älälle vai?
- Ja murretta
harmittaako kirjoitti:
Eipä ole tullut täällä valitettua mistään, päinvastoin, enkä muutenkaan ole mikään ruikuttaja. Taisi käydä älälle vai?
Puhuvat kuitenkin hekin, jotka aina valittavat toisten puheista ja kirjoituksista, laittavat vaan omaa murrettaan väliin, ja kuvittelevat olevansa hienompia kuin me, jotka puhumme omaa murrettamme.
- päätelty
Ja murretta kirjoitti:
Puhuvat kuitenkin hekin, jotka aina valittavat toisten puheista ja kirjoituksista, laittavat vaan omaa murrettaan väliin, ja kuvittelevat olevansa hienompia kuin me, jotka puhumme omaa murrettamme.
Tuskinpa kukaan kuvittelee murteensa perusteella olevansa yhtään hienompi kuin joku toista murretta puhuva henkilö. Puhuttu ja kirjoitettu murre ovat kuitenkin käytännössä kaksi aivan eri asiaa.
Itse tunnen arvostavani toisia ihmisiä ja olevani pelkästään kohtelias, kun kirjoitan selkokielellä esimerkiksi tänne. Joku toope voi yrittää päteä ja luulla olevansa hyvinkin humoristinen kirjoittamalla siansaksaa, mutta omapahan on häpeänsä. Surkean kuvan sellaisista kirjoituksista saa, valitettavasti. - tietenkin
päätelty kirjoitti:
Tuskinpa kukaan kuvittelee murteensa perusteella olevansa yhtään hienompi kuin joku toista murretta puhuva henkilö. Puhuttu ja kirjoitettu murre ovat kuitenkin käytännössä kaksi aivan eri asiaa.
Itse tunnen arvostavani toisia ihmisiä ja olevani pelkästään kohtelias, kun kirjoitan selkokielellä esimerkiksi tänne. Joku toope voi yrittää päteä ja luulla olevansa hyvinkin humoristinen kirjoittamalla siansaksaa, mutta omapahan on häpeänsä. Surkean kuvan sellaisista kirjoituksista saa, valitettavasti.Heitä, jotka puhuvat kirjakieltä, mutta laittavat omia murresanojaan väliin.
- menee taas
tietenkin kirjoitti:
Heitä, jotka puhuvat kirjakieltä, mutta laittavat omia murresanojaan väliin.
No kukapa sitä nyt täydellistä kirjakieltä edes puhuu. Ja näille solkkaajille on ihan pakko mm kohteliaisuussyistä laittaa yksi tai kaksi murresanaa kirjoitetun tekstin lomaan, että edes ne menisi jakeluun.
Eli jos nyt hihittelet siellä peilin edessä omasta mielestäsi nerokkaalle salapoliisi-iltapuhteellesi, niin voin todeta, että eipä se nyt niin kovin mullistavaa ollutkaan :-) - vilpitön.,.,.,
menee taas kirjoitti:
No kukapa sitä nyt täydellistä kirjakieltä edes puhuu. Ja näille solkkaajille on ihan pakko mm kohteliaisuussyistä laittaa yksi tai kaksi murresanaa kirjoitetun tekstin lomaan, että edes ne menisi jakeluun.
Eli jos nyt hihittelet siellä peilin edessä omasta mielestäsi nerokkaalle salapoliisi-iltapuhteellesi, niin voin todeta, että eipä se nyt niin kovin mullistavaa ollutkaan :-)Ok. Nyt ymmärsin.
- oikein---
vilpitön.,.,., kirjoitti:
Ok. Nyt ymmärsin.
Tärkeämpää kuin kirjoitetun tekstin ilmiasu on tietenkin se, että tekstin sisältö on positiivista ja rakentavaa. Ts. ei murteilla tai sellaisilla seikoilla ole niin väliä. Voihan joku kokea helpommaksi ilmaista itseään kirjoittamalla samalla tavalla kuin puhuu. Jokaisen oma asiahan se on. Vaikeampaahan sellainen murrekirjoitus tietysti on lukijalle, ainakin itse koen sen turhan raskaaksi, mutta ainahan voi jättää lukematta sellaiset kirjoitukset.
Antaa kaikkien kukkien kukkia kukkia vaan...
- ymmärtää niinkin
että, kun purnataan vähäisistä saatavista, mitä nyt mistäkin, tai jostakin muusta esim. yhteiskunnallisista avustus / sosiaalietuuksista, toisen mielestä niitä maksetaan liikaa ja toisen liian vähän, joten on kysymys vain eriävästä mielipiteestä asian ympärillä. Suurin osa näistä palstalla olevista jutuista ovatkin aivan tervetullutta väittelyä, siitä ja sen kestävyydestä. Vaihtelua halutessaan voisikin ruveta kirjoittelemaan rakkauvesta, ite kuhin kohallaan ja onko pitkähi kestokyky? Tässä asiassa ei kukkaan liene ainakaan omasta mielestään huono ja kykenemätön?
- paskua
teällön oekkeeta immeessii josset sitä tiennynnä.ruppeehhan muata jo sinähik eläkä kötise joutavvoo paskkoo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345618Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4942574JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t51515Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271399En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.171109Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7974Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv4897- 62892
Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv43873HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei194807