Ei niin hentoisia ensikosketuksia?

heinämamix

Auttakaa naista mäessä, kun olen ihan ymmälläni. Yritän kuvata tuntemuksiani hieman.

rv16 nyt ja tän viikon aikana oon tuntenu outoja juttuja. Kipu ei ole varsinaisesti oikea sana, ehkä nipistys, tulee aina johonkin kohtaan alavatsaa ja häviää parissa sekunnissa pois. Aaltomainen nipistys. Näitä on tullut aikasempina päivinä noin kerran tai kaksi, mutta nyt eilen tuli useammin. Oikein neljän sarjana ja hieman eripuolille mahaa. Kun kosketan mahaa tunne häviää. Yöllä heräsin kerran vielä tällaiseen.

Onko kellään kokemuksia vastaavanlaisesta? Tiedän, että kukaan ei voi mulle absoluuttista totuutta kertoa, mutta mitähän nää vois olla? Onko edelleen kohdun kasvukipuja? Merkki jostain vakavasta?

Vai voiko nää olla jo jopa muksun liikkeitä? Mulle on kerrottu vaan auvoisia tarinoita siitä, että vauvan liikkeet tuntuu ilmakuplilta tai perhosten siipien havinalta. Onko näin vai onko teillä muunlaisia kokemuksia tässä vaiheessa?

2

421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös heinämami

Ne on kudosten venymisiä jne eli niitä kasvukipuja. Voi olla myös vatsalihaksen pisteittäisiä "kramppeja". Ei mitään vauvan potkuja. Vauvan ensipotkut ei tosiaan satu, on niinkuin mato liikkuisi tai perhonen kutittelisi siivillään.

• Nessu

Liikkeet aloin tuntea rv16, kuplia, muljahduksia ja nyt pukkaisuja ympäriinsä. Ne ei tosiaankaan koske, mutta välillä mullakin vihlaisee kohdun eri puolilta tai ympäröivistä kudoksissa, se varmaan johtuu masun kasvamisesta tms. Ja tänään taitaa olla ihan närästyspistoa kun se on ylävatsassa....
      Varmaan ihan normaalia on, mutta jos on jatkuvaa ja sua huolestuttaa niin mene ihmeessä lääkäriin tai ota yhteyttä neuvolaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      627
      2882
    2. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      107
      1522
    3. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      67
      1466
    4. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1390
    5. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      114
      1274
    6. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      138
      1266
    7. 104
      1115
    8. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      138
      1051
    9. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      960
    10. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      919
    Aihe