Oletteko pitäneet kukaan babyshowereita eli vauvakutsuja odotusaikana tai oletteko olleet sellaisissa. Ideoita kaivattaisiin, sillä haluaisin kyseiset kutsut pitää mutten tiedä mikä ajankohta olisi hyvä tai muutakaan käytännön juttuja. Kertokaa vähän omista kokemuksistanne.
-Ketä on kutsuttu?
-Onko kutsut järjestetty yhdessä isän vai kavereiden kanssa?
-Onko kutsut olleet yllärit isille tai kaverille joka odottaa?
Kiitän ideoista ja kertomuksista etukäteen!
Rakkaat kanssasisaret!
2
331
Vastaukset
- ???
Olen jotenkin ymmärtänyt että noi babyshowerit järjestäisi perinteisesti tulevan äidin kaverit raskaana olevalle ystävälleen, ja ohjelma olisi siis ylläri sille tulevalle äidille. On kai makuasia, osallistuuko tuleva isä kemuihin vai ovatko ne "naistyen kesken" juttu.
Perinnehän tulee Amerikasta, ja siellä kutsujen tarkoitus on se, että ystävät keräävät tulevalle äidille ikäänkuin "äitiyspakkauksen", eli kaikenlaista tavaraa, mitä vauvan kanssa voi ensimmäisinä viikkoina ja kuukausina tarvita, ja sitten he järjestävät illanistujaiset, joissa he lahjoittavat sen paketin tälle tulevalle äidille. - myös.....
ymmärtänyt että vauvakutsut on ystävien lahja viimeisillään raskaana olevalle ystävättärelle. Illanistujaisten tarkoitus on suoda äidille yksi ilta jolloin muut hyysää ja tekee, lahjoo ja äiti rentoutuu. Ei kai viimeisillään raskaana kukaan ala itselleen/vatsalleen mitään kekkereitä järjestää jossa ruokitaan koko kylän naispiiri?!! Itse en ainakaan suostuisi.
Koska suomessa hienosti toimii äitiyspakkaus-systeemi ja vauvalle siis saa varsin kivan starttipaketin jo valtiolta voisi mielestäni suomalainen vastine olla ystävien hemmotteluilta äidille, eli hierontaa, jalkakylpyä, saunontaa tms. hyvää ruokaa ym. Ei niinkään että odotetaan niitä vauvalahjoja ikäänkuin jouluna.
Itse en vauvakutsuja odota enkä toivo. Enkä varsinkaan itse järjestä itselle. Minusta on jo liikuttavan hienoa kun ystävät jaksavat kysellä vointia, käydä äitiyslomalaista jututtamassa päivä- tai iltakahveilla ja ennenkaikkea käyvät sairaalassa sitten pienokaista katsomassa.
Eivätkä ne ole isäjuhlat, eikä niillä isää yllätetä eikä vaivata.
No, tapansa ja tyylinsä kullakin, itse laittaisin melko turhan hössötyksen piikkiin. Anteeksi jos sillä jonkun mielen pahoitan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1014507Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293343No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 361388
- 341183
- 371116
- 131064
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872