On uskovainen outo lintu

Useat toisuskoiset ekumeeniset puhuvat valtavista herätyksistä, mutta Raamattu puhuu siitä, kuinka on pieni uskovaisten lauma:

Luuk.12:32. "Älä pelkää, piskuinen lauma; sillä teidän Isällänne on hyvä tahto antaa teille valtakunnan".

Lutheri puhuu myös siitä, kuinka uskovainen on outo lintu:

2.tes.3:2 "...sillä ei usko ole joka miehen". Eikä näinollen naisenkaan.

Matt.22:14. "Sillä monta on kutsuttu, mutta harvat ovat valitut".

"...kuin Ihmisen Poika on tuleva, löytäneekö hän uskoa maan päältä?" (Luuk.18:8).

Matt.7:13. "Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen. 14. Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen! "

Pysytään nyt aiheessa!!!

17

550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heti nämä

      avaukset, kun poistat avaukset ja vastineet!

    • toisuskoiset

      ekumeeniset?

      • toisuskoiset, uskovat eritavalla ja usein sekaoppisesti.

        Yhteiskristilliä, jotka sietävät monenlaisia opetuksia rinnakkain.


      • tarkistaa
        weha kirjoitti:

        toisuskoiset, uskovat eritavalla ja usein sekaoppisesti.

        Yhteiskristilliä, jotka sietävät monenlaisia opetuksia rinnakkain.

        tarkoitatko esim. vanhoillislestadiolaisuutta, esikoislestadiolaisuutta tai rauhansanalaisuutta.

        Ei näillä liene monenlaisia opinkäsityksiä millään. Eikä näistä mikään kuvittele mitään suuria heräyksiä.

        Tosin sellainen heräyksen aika vielä varmaan tulee, kun kirkon maallistumiskehitys jatkuu vieläkin pidemmälle.

        Ehkä tarkoitat joitain muita!

        Mutta totta on, että elävä usko on käynyt jo vähiin. Tunnet sen varmaan omassakin liikkeessänne.


      • weha kirjoitti:

        toisuskoiset, uskovat eritavalla ja usein sekaoppisesti.

        Yhteiskristilliä, jotka sietävät monenlaisia opetuksia rinnakkain.

        On vain yksi Jeesus Kristus. Häntä ei voi Herrakseen tunnustaa, kuin yhdellä tavalla.


      • Vanhemmistoveli:
        weha kirjoitti:

        toisuskoiset, uskovat eritavalla ja usein sekaoppisesti.

        Yhteiskristilliä, jotka sietävät monenlaisia opetuksia rinnakkain.

        uskovat sekaoppisesti, ovat lahkolaisia, toisuskoisia!
        Eivät tunne tervettä sanaa.


      • Devoit kirjoitti:

        On vain yksi Jeesus Kristus. Häntä ei voi Herrakseen tunnustaa, kuin yhdellä tavalla.

        Matt.7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'


    • Jaakoppiz

      ..on rauha ja yksimielisyys. Jotkut vain yrittävät antaa kuvaa keskenään taistelevasta seurakunnasta. Jumala Valtakunta pysyy iäti samana ja muuttumattomana. Mielipiteet vaihtelevat ja voivat muuttuakkin, mutta usko on aina sama. Tärkein uskon perusta on Jeesuksen sovitustyö meidän syntiemme tähden. Jumala on luvannut pitää huolen omistaan, olkaa rauhallisella miehellä.

      • nykyisin ihmiset ovat mielestäni yksilökeskeisiä ja itsekkäitä oman tien kulkijoita, myös uskon kysymyksissä.

        Juuri Raamattua ja seurakuntaa pidetään halpana makkarana, ihan jo ns. luterilaisten parissa, eikä tunnusteta esim. isonkatekismuksen kolmatta uskonkohtaa, olkoompa sitten ns. kuinka tunnustuksellisen luterilaisen leimaa kantava tahansa. Olen huomannut sen vain lumeeksi ja huulten löpinäksi.

        Mutta kyllä Raamatussa on uskon silmillä selvästi nähtävissä, jo ihan muutamallakin kohtaa seurakunnan tärkeys ja arvo:

        1.Tim.3:15. "Mutta jos minä viivyn, ettäs tietäisit kuinka sinun pitää Jumalan huoneessa vaeltaman, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden patsas ja perustus".

        Matt.18:17. "Mutta ellei hän niitä tahdo kuulla, niin sano seurakunnalle; ellei hän seurakuntaa tottele, niin pidä häntä pakanana ja Publikanina.
        18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa".

        Ef.5:31. Sentähden pitää ihmisen antaman ylön isänsä ja äitinsä, ja vaimoonsa sidottu oleman, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.
        32. Tämä salaisuus on suuri; mutta minä puhun Kristuksesta ja seurakunnasta.

        Laitampa tähän kolmannetta uskonkohtaa isostakatekismuksesta, johon on myös ylläolevat Raamatunkohdat paikallaan:

        "Pyhällä Hengellä on näet ensiksi maailmassa erikoinen seurakunta. Tämä on se äiti, joka synnyttää ja kantaa jokaisen kristityn Jumalan sanalla. Tätä sanaa hän ilmoittaa ja harjoittaa ja hän valaisee ja sytyttää sydämet, niin että sen käsittävät; omistavat ja siinä riippuvat ja siinä pysyvät.

        Ellei näet saarnata Kristuksesta, ei ole ensinkään Pyhää Henkeä perustamassa, kutsumassa ja kokoamassa kristillistä seurakuntaa, jonka avutta kukaan ei voi tulla Herran Kristuksen luo"


      • Jaakoppiz
        weha kirjoitti:

        nykyisin ihmiset ovat mielestäni yksilökeskeisiä ja itsekkäitä oman tien kulkijoita, myös uskon kysymyksissä.

        Juuri Raamattua ja seurakuntaa pidetään halpana makkarana, ihan jo ns. luterilaisten parissa, eikä tunnusteta esim. isonkatekismuksen kolmatta uskonkohtaa, olkoompa sitten ns. kuinka tunnustuksellisen luterilaisen leimaa kantava tahansa. Olen huomannut sen vain lumeeksi ja huulten löpinäksi.

        Mutta kyllä Raamatussa on uskon silmillä selvästi nähtävissä, jo ihan muutamallakin kohtaa seurakunnan tärkeys ja arvo:

        1.Tim.3:15. "Mutta jos minä viivyn, ettäs tietäisit kuinka sinun pitää Jumalan huoneessa vaeltaman, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden patsas ja perustus".

        Matt.18:17. "Mutta ellei hän niitä tahdo kuulla, niin sano seurakunnalle; ellei hän seurakuntaa tottele, niin pidä häntä pakanana ja Publikanina.
        18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa".

        Ef.5:31. Sentähden pitää ihmisen antaman ylön isänsä ja äitinsä, ja vaimoonsa sidottu oleman, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.
        32. Tämä salaisuus on suuri; mutta minä puhun Kristuksesta ja seurakunnasta.

        Laitampa tähän kolmannetta uskonkohtaa isostakatekismuksesta, johon on myös ylläolevat Raamatunkohdat paikallaan:

        "Pyhällä Hengellä on näet ensiksi maailmassa erikoinen seurakunta. Tämä on se äiti, joka synnyttää ja kantaa jokaisen kristityn Jumalan sanalla. Tätä sanaa hän ilmoittaa ja harjoittaa ja hän valaisee ja sytyttää sydämet, niin että sen käsittävät; omistavat ja siinä riippuvat ja siinä pysyvät.

        Ellei näet saarnata Kristuksesta, ei ole ensinkään Pyhää Henkeä perustamassa, kutsumassa ja kokoamassa kristillistä seurakuntaa, jonka avutta kukaan ei voi tulla Herran Kristuksen luo"

        Sydämeni vastaa Amenta. Luterilaisuutta on nykyaikana jo vaikea löytää sen alkuperäisessä muodossaan.


    • Johannes.

      Ilm. 7

      9 Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa
      10 ja huusivat kovalla äänellä: -- Pelastuksen tuo meidän Jumalamme, hän, joka istuu valtaistuimella, hän ja Karitsa!
      11 Kaikki enkelit seisoivat valtaistuimen, vanhinten ja neljän olennon ympärillä, ja he heittäytyivät kasvoilleen valtaistuimen eteen ja osoittivat Jumalalle kunnioitustaan
      12 sanoen: -- Aamen. Ylistys ja kirkkaus, viisaus, kiitos, kunnia, valta ja voima meidän Jumalallemme aina ja ikuisesti! Aamen.
      13 Yksi vanhimmista kysyi minulta: "Keitä nämä valkeavaatteiset ovat? Mistä he ovat tulleet?"
      14 Minä vastasin: "Herra, sinä sen tiedät." Hän sanoi minulle: -- Nämä ovat päässeet suuresta ahdingosta. He ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

      • haluan mainita vielä sen, että toisuskoiset ovat nähdäkseni selitelleet Raamattuakin ristiin, sikäli kun vähän ovat siihen vedonneetkaan.

        Yhtenä esimerkkinä otat aloitusviestissäni useita kohtia Raamatusta, kuinka uskovaisia ei ole kovin paljon. Eikös sitten, oteta ristiin ilmestyskirjasta kohta, jossa sanotaan, että uskovaisia onkin erikansoista paljon, ettei kykene laskemaan. Sitten selitetään asian omaan korvasyyhyyn ja unohdetaan aloitusviestin monet kohdat Raamatusta, kuinka uskovaisten määrä vain "pieni lauma".

        Uskovaiset sitävastoin ottavat kaikki nämä kohdat huomioon ja antavat niiden puhua vapaasti. Niiden sanoma on se, että uskovaisia on kertynyt paljon, maailman alusta asti.Yhtenä aikana kuitenkin on suhteellisen vähän uskovaisia

        Kun lähtee sekaoppien tielle, kaikki opetuksetsetkin ovat sekavia ja epäjohdonmukaisia ja omaan päähän tehdään oma jumalanmäärittely, välittämättä Raamatun opetuksista. Tämä on minun käsitykseni asiasta.


      • Johannes.
        weha kirjoitti:

        haluan mainita vielä sen, että toisuskoiset ovat nähdäkseni selitelleet Raamattuakin ristiin, sikäli kun vähän ovat siihen vedonneetkaan.

        Yhtenä esimerkkinä otat aloitusviestissäni useita kohtia Raamatusta, kuinka uskovaisia ei ole kovin paljon. Eikös sitten, oteta ristiin ilmestyskirjasta kohta, jossa sanotaan, että uskovaisia onkin erikansoista paljon, ettei kykene laskemaan. Sitten selitetään asian omaan korvasyyhyyn ja unohdetaan aloitusviestin monet kohdat Raamatusta, kuinka uskovaisten määrä vain "pieni lauma".

        Uskovaiset sitävastoin ottavat kaikki nämä kohdat huomioon ja antavat niiden puhua vapaasti. Niiden sanoma on se, että uskovaisia on kertynyt paljon, maailman alusta asti.Yhtenä aikana kuitenkin on suhteellisen vähän uskovaisia

        Kun lähtee sekaoppien tielle, kaikki opetuksetsetkin ovat sekavia ja epäjohdonmukaisia ja omaan päähän tehdään oma jumalanmäärittely, välittämättä Raamatun opetuksista. Tämä on minun käsitykseni asiasta.

        Raamattu ei sano, että valkopukuisia on vain 100000 suomalaista.


      • laumalla tarkoiteta
        weha kirjoitti:

        haluan mainita vielä sen, että toisuskoiset ovat nähdäkseni selitelleet Raamattuakin ristiin, sikäli kun vähän ovat siihen vedonneetkaan.

        Yhtenä esimerkkinä otat aloitusviestissäni useita kohtia Raamatusta, kuinka uskovaisia ei ole kovin paljon. Eikös sitten, oteta ristiin ilmestyskirjasta kohta, jossa sanotaan, että uskovaisia onkin erikansoista paljon, ettei kykene laskemaan. Sitten selitetään asian omaan korvasyyhyyn ja unohdetaan aloitusviestin monet kohdat Raamatusta, kuinka uskovaisten määrä vain "pieni lauma".

        Uskovaiset sitävastoin ottavat kaikki nämä kohdat huomioon ja antavat niiden puhua vapaasti. Niiden sanoma on se, että uskovaisia on kertynyt paljon, maailman alusta asti.Yhtenä aikana kuitenkin on suhteellisen vähän uskovaisia

        Kun lähtee sekaoppien tielle, kaikki opetuksetsetkin ovat sekavia ja epäjohdonmukaisia ja omaan päähän tehdään oma jumalanmäärittely, välittämättä Raamatun opetuksista. Tämä on minun käsitykseni asiasta.

        juutalaisten pelastuvaa osaa - hehän hylkäsivät ja ylenkatsoivat puusepän pojan ja ristiinnaulitsivat Hänet pahantekijänä. Sellaisesta ei voi selvitä ilman vakavia seuraamuksia.

        Tämä taas: 9 Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa
        10 ja huusivat kovalla äänellä: -- Pelastuksen tuo meidän Jumalamme, hän, joka istuu valtaistuimella, hän ja Karitsa!

        - on loogista ja koko maailmaa koskevaa evankeliumin ilosanomaa, johon on ilo yhtyä ja uskoa.


      • laumalla tarkoiteta kirjoitti:

        juutalaisten pelastuvaa osaa - hehän hylkäsivät ja ylenkatsoivat puusepän pojan ja ristiinnaulitsivat Hänet pahantekijänä. Sellaisesta ei voi selvitä ilman vakavia seuraamuksia.

        Tämä taas: 9 Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa
        10 ja huusivat kovalla äänellä: -- Pelastuksen tuo meidän Jumalamme, hän, joka istuu valtaistuimella, hän ja Karitsa!

        - on loogista ja koko maailmaa koskevaa evankeliumin ilosanomaa, johon on ilo yhtyä ja uskoa.

        Matt.6:32. Lisäksi hänen omansa kuuluvat yhteen laumaan, johon tulee kaikki saattaa:

        Joh.10:16. "Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen".


      • weha kirjoitti:

        Matt.6:32. Lisäksi hänen omansa kuuluvat yhteen laumaan, johon tulee kaikki saattaa:

        Joh.10:16. "Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen".

        kaikki uskovat ovat isrelilaisia. Perustan sen raamatulla.

        "Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel, eivät kaikki ole lapsia sentähden, että ovat Aabrahamin siementä, vaan: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset"; se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi. Room.9:6-8

        1.Piet.2:9. "Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, Jumalan oma kansa, määrätty julistamaan hänen suuria tekojaan, joka teidät on pimeydestä kutsunut ihmeelliseen valoonsa.
        10. Ennen te ette olleet kansa, mutta nyt te olette Jumalan kansa. Ennen te olitte armoa vailla, mutta nyt on Jumala teidät armahtanut".

        Room.2:28. "Oikea juutalainen ei ole se, joka on juutalainen ulkonaisesti, eikä oikea ympärileikkaus ole se, joka on ulkonaisesti näkyvänä ruumiissa.
        29. Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan Henki".


    • filokki

      weha.Hyvää jatkoa sinulle Ja Jumalan siunausta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      302
      3407
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      238
      1860
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      92
      1355
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1313
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1203
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1133
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      956
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      884
    Aihe