miten te muut suhtautuisitte

tilannestressiä

Kävin viikon lopulla parvorokkotestissä kun töissä yksi kuumeilee, eikä tiedä mitä se on. Neuvolasta kehottivat olla poissa töistä ainakin ensi viikon, koska sitten vauvan parvorokkoriski laskee. Huomenna menossa lääkäriin...pelkään ettei anna sitä sairaslomaa, mitä neuvolasta suositeltiin (puhelimitse)...Toinen minua huolestuttava seikka on tämä influenssa, joka on ilmeisesti huipussaan tällä hetkellä. Joka puolella yskiviä ihmisiä. Minulla ei ole rokotusta ja ainakin usassa raskaana olevia pidetään riskialttiimpana ryhmänä (50% alle 65-v influenssakuolemista on raskaana olevia naisia). Töissä niitä influenssaakin potevia tulee vastaan jatkuvasti. Minulla on keskenmeno takana puolisen vuotta sitten ja nyt olen siirtymässä kohta kolmannelle raskauskolmannekselle. Miten te muut suhtautuisitte tilanteessani? Onko enää mitään järkeä ottaa rokotusta...eihän se tehoa edes heti...varmaan siinä vaiheessa sitten kun tehoaa niin influenssan esiintyvyyspiikki on jo laskussa. Pelkään oikeasti etten saa mitään sairaslomaa, vaikka olen ihan kuolemanväsynyt (olen yh)...

5

578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • odottava 22

Saat sairaslomaa kun valitat kaikenmaailman vaivat. Kerrot että unettomuus vaivaa ja supistuksia tulee ja että olet ihan loppu. Selkäsärky on yksi jonka takia pitää yleensä jäädä pois töistä jos on raskaana.

• vaan kehiin

ootpas lapsellinen tolvana!

• ressaa!

Turha stressi pois, sairastut varmasti influenssaan! Ei sitä rokotusta enää kannata ottaa ja on sitä ilman ennenkin pärjätty. Ja olet jo noin pitkällä raskaudessakin.
      Tolla ajattelutavalla sitä pitäis ottaa kaikki vakuutuksetkin kuoleman varalta yms... kun vaan miettii et "mitä jos..."
      Tosiaan, ressi pois, pöpö iskee helpoiten stressaantuneeseen ihmiseen, on sitten vauvallakin mukavampaa kun ei mamma stressaa.

• influenssastakin selviää

Kannattaa kuitenkin pestä ahkerasti käsiä ja pitää vaikka käsidesiä mukana kaupungilla ja muualla liikkuessa. Kun olet ollut kaupoilla ja pidellyt rahoja käsissä, ollut julkisissa kulkuneuvoissa ym. kannattaa pestä tai desinfioida käsiä.

Esikoiselle (pian 2v) otin rokotuksen viikko sitten (nyt vasta terve, joten mahdollista) ja silloin sanottiin ajan olevan jo aika myöhänen, koska kaksi viikkoa kestää, että rokote antaa suojan. Enää ei varmaankaan kannata ottaa. Itse en rokotetta ottanut, neuvolassa eivät pitäneet sitä kovin suositeltavana. Sanoivat, että rokote ei välttämättä edes suojaa ja mitä vähempi ylim. rokotuksia ja lääkkeitä ottaa, sen parempi. Antoivat tietysti minun itse päättää... Nyt sitten kun käydään avoimessa päiväkodissa ja muissa paikoissa, jossa pöpöjä lasten mukana pyörii, harrastetaan vaan reippaasti jatkuvaa kläsien pesua. Jos joku kröhii kovasti tai on todella räkänen, poistutaan paikalta. En itsekään enää halua influenssaa saada, olo on jo muutenkin hankala raskausviikolla 36. Tosin jos influenssa on tullakseen, sittenhän tulee. On tässä jo talven aikana ärhäkästä vatsataudistakin selvitty, influenssa on parin vuorokauden jatkuvan oksentamisen rinnalla pikkujuttu ;)

Tuiosta sairasloman saamisesta, jos tosiaan ovat tiukkoja sen myöntämisessä, valitat kovasti supisteluja, kuten jo edellinenkin suositteli. Eivät varmaankaan ota riskiä, että patistavat sut väkisin töihin ja ottavat siten harteilleen vastuun ennenaikaisesta synnytyksestä. Väsymystä lääkäri ei varmaankaan kelpuuta syyksi sairaslomaan, joten siitä ei ehkä kannata mainita sen enempää, ettei ajattele, että haluat muuten vaan kotiin lepäilemään...

• olen ollut...

väsymyksen takia kolme päivää lepolomalla. Olin nimenomaan rehellinen ja kerroin työterveyshoitajalle että nyt tarvitsisin aikaa nukkumiseen. Kerroin myös että minulla ei ole mitään muita erityisesti mainittavia vaivoja, vaikka olikin selkä kipeä ja supisteli.

Neuvolasta en väsyyn saanut mitään, th-kätilö sanoi vain että jos nyt laitan sut jo sairauslomalle miten jaksat olla kotona loppuajan!!!! Täysin käsittämätön oletus, että olisin lojunut lopun ajan siitä asti kotona. Itkien lähdin silloin neuvolasta töihin.

Mitään muuta s-lomaa en ole pyytänyt, olin jopa kaksi päivää kuumeessa töissä buranan voimalla. Nyt olen ansaitulla äitiyslomalla.
        Mielestäni, ole rehellinen kun pyydät sairauslomaa. Näitä lääkärille valehtelijoita on ihan riittävästi kuormittamassa meidän rehellisten jokapäiväistä työssä jaksamista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5090
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1604
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1309
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      12
      1264
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1153
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1027
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      989
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      960
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      59
      795
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      773
    Aihe