Ahdistus

tyhmätyhmätyhmä

Tietääkö joku onko vippifirmoja joiden kanssa voisi itse sopia maksujärjestelystä ilman perintää? Siis ku ei pysty maksaan laskua enkä tod. halua lisää vippejä ottaa enkä varmaan saisikaan. Niin onko mikään pulju sellanen jonka kans vois ite sopia maksusuunnitelmaa? Ilamn perintää jne. Ja tuleeko niistä merkintöjä johonkin jos maksut saa hoidettua ajallaan jne? Mä en kestä tätä kierrettä enää!!

12

1800

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..................

kuinka monesta firmasta?

• tyhmätyhmätyhmä

no ainakin viidestä firmasta yht. pari tonnia. muut ehkä pystyn hoitaan jotenkin mutta jos esim. vippi.fi suostuisi sopimaan yhden 1000 eur niin helpottais heti.

Parin tonnin lainaa kaikki pois maksaakseni en mistään saa kun ei ole vakituista työtä. yritetty on.

• ..............
        tyhmätyhmätyhmä kirjoitti:

no ainakin viidestä firmasta yht. pari tonnia. muut ehkä pystyn hoitaan jotenkin mutta jos esim. vippi.fi suostuisi sopimaan yhden 1000 eur niin helpottais heti.

Parin tonnin lainaa kaikki pois maksaakseni en mistään saa kun ei ole vakituista työtä. yritetty on.

oman kuntasi velkaneuvontaan.ja jotain vinkkejä talouden hallintaan ja elämiseen voisit saada takuu-säätiön nettisivuilta. velkaneuvoja on aika hyvä apu alkaa järjestelemään asioita.sieltä saa neuvoja miten yritetään sopia maksujärjestelyjä ja mistä päästä aletaan sumaa purkamaan jne. jos ei muutenkaan selviä niin siinä ei enää mitään menetäkkään vaikka ottaa yhteyttä sinne. ylivelkaantuminen on tätä päivää ja siellä ymmärretään kyllä.

• velkaantuminen
        .............. kirjoitti:

oman kuntasi velkaneuvontaan.ja jotain vinkkejä talouden hallintaan ja elämiseen voisit saada takuu-säätiön nettisivuilta. velkaneuvoja on aika hyvä apu alkaa järjestelemään asioita.sieltä saa neuvoja miten yritetään sopia maksujärjestelyjä ja mistä päästä aletaan sumaa purkamaan jne. jos ei muutenkaan selviä niin siinä ei enää mitään menetäkkään vaikka ottaa yhteyttä sinne. ylivelkaantuminen on tätä päivää ja siellä ymmärretään kyllä.

tätä päivää!! Mitä helv... Kenen vika se on että ihminen velkaantuu? Kato peiliin niin löydät syyllisen, lusikka kauniiseen käteen ja maksat velat pois. Syö vaikka kaurapuuroa joka päivä ja säästä kaikesta mitä voit.

• ............
        velkaantuminen kirjoitti:

tätä päivää!! Mitä helv... Kenen vika se on että ihminen velkaantuu? Kato peiliin niin löydät syyllisen, lusikka kauniiseen käteen ja maksat velat pois. Syö vaikka kaurapuuroa joka päivä ja säästä kaikesta mitä voit.

syytinkö ketään? EN! kyllä se on iha jokaisen oma päätös lähtee vippiä ottamaan.korjaa jos olen väärässä että viimosen parin vuoden aikana on lisääntyny aika huimasti velkaantuneitten määrä.suurimpana aiheuttajana esim pikavipit.

• väärässä
        ............ kirjoitti:

syytinkö ketään? EN! kyllä se on iha jokaisen oma päätös lähtee vippiä ottamaan.korjaa jos olen väärässä että viimosen parin vuoden aikana on lisääntyny aika huimasti velkaantuneitten määrä.suurimpana aiheuttajana esim pikavipit.

pikavipit eivät aiheuta velkaantumista. Kukaan ei niitä pakota ottamaan. Nykyään saa kulutusluottoa muutenkin, jos järki ei riitä niiden käyttämiseen on parempi olla ottamatta ensimmäistäkään lainaa. Holhousyhteiskunta on jo ihan tarpeeksi pitkällä muutenkin ja mielestäni ei säännöstelyllä/kielloilla saavuteta mitään.

• holhoamassa ja
        väärässä kirjoitti:

pikavipit eivät aiheuta velkaantumista. Kukaan ei niitä pakota ottamaan. Nykyään saa kulutusluottoa muutenkin, jos järki ei riitä niiden käyttämiseen on parempi olla ottamatta ensimmäistäkään lainaa. Holhousyhteiskunta on jo ihan tarpeeksi pitkällä muutenkin ja mielestäni ei säännöstelyllä/kielloilla saavuteta mitään.

kieltämässä. Todettu vainettä velan kasaantuu nykyään . Usein on syynäettä on liian suuri asuntolaina eikä tulot riitä kaikkeen paivittäiseen ja sitten tuleeotettua kulutusluottoja ja pikavippejä.Näin minulla ainakin epäsäännölliset tulot mutta säännölliset asuntolainalyhennykset.

• ei kannata
        holhoamassa ja kirjoitti:

kieltämässä. Todettu vainettä velan kasaantuu nykyään . Usein on syynäettä on liian suuri asuntolaina eikä tulot riitä kaikkeen paivittäiseen ja sitten tuleeotettua kulutusluottoja ja pikavippejä.Näin minulla ainakin epäsäännölliset tulot mutta säännölliset asuntolainalyhennykset.

ottaa asuntolainaa...

• vippifirmoja

maksusuunnitelma onnistuu, osassa vasta sitten, kun saatava on siirretty perintätoimistoon, jonka kanssa sovitaan lyhennyksistä. Itselläni on kokemusta, koska hoidan erään tätä nykyä laitoshoidossa olevan, holtittomasti vippejä ottaneen henkilön raha-asioita. Yhteys ensin jokaiseen vippipaikkaan, he kertovat, miten asia järjestyy.

• tyhmätyhmätyhmä

Näin täytyy tehdä. Mahdollisesti saan kuitenkin velkani maksettua ajallaan tai vähän myöhässä ilman eri sopimuksia mutta täytyy pitää korvan takana jos en siinä onnistu. Nyt kuitenkin tahdon katkaista tämän vippaamiskierteen ennen kuin olen todella niin syvällä etten sieltä ylös selviä. Vaikka tiedän että hetken tässä on todella tiukilla niin silti mielummin niin kuin että jatkuva ahdistus ja paha olo läsnä. Itse olen sotkuni aiheuttanut ja itse ne täytyy myös selvittää. Mutta välillä jo jopa hymyilyttää kun ajattelen tulevaisuuteen jossa olen vipitön ja postista tulee vain ne ns. normilaskut..

• jaksamista
        tyhmätyhmätyhmä kirjoitti:

Näin täytyy tehdä. Mahdollisesti saan kuitenkin velkani maksettua ajallaan tai vähän myöhässä ilman eri sopimuksia mutta täytyy pitää korvan takana jos en siinä onnistu. Nyt kuitenkin tahdon katkaista tämän vippaamiskierteen ennen kuin olen todella niin syvällä etten sieltä ylös selviä. Vaikka tiedän että hetken tässä on todella tiukilla niin silti mielummin niin kuin että jatkuva ahdistus ja paha olo läsnä. Itse olen sotkuni aiheuttanut ja itse ne täytyy myös selvittää. Mutta välillä jo jopa hymyilyttää kun ajattelen tulevaisuuteen jossa olen vipitön ja postista tulee vain ne ns. normilaskut..

KANNATTAA KÄYDÄ SEURAKUNNAN DIAKONI TOIMISTOSSA NE AUTTAA JOLLAKIN TAVALLA.

• Anni
        jaksamista kirjoitti:

KANNATTAA KÄYDÄ SEURAKUNNAN DIAKONI TOIMISTOSSA NE AUTTAA JOLLAKIN TAVALLA.

Minä olin neljä vuotta pikavippikierteessä,ja nyt viimein tapahtui se mitä pelkäsin,eli luottotiedot meni.

Ihme kyllä,olo oikeastaan vain helpottui kun nyt ei tarvitse enää yrittääkään ottaa uutta vippiä vanhojen maksamiseen,voi vain maksella.

Eikä elämä tähän lopu.Tyhmä olen ollut joo,mutta joskus on vain opeteltava kantapään kautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      64
      4231
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      67
      4181
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      107
      2900
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      55
      2782
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1992
    6. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1989
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1669
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      109
      1343
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1271
    Aihe