Oletteko törmänneet paikkoihin, joista navigaattori ilmoittaa, että reittiä ei voida laskea. Itse yritin navigoida Kohteeseen: Ylöjärvi, Takamaantie 24 (tai mikä tahansa numero)jolloin navigaattori ei pysty laskemaan reittiä. Tarkempi tarkastelu navigaattorista osoittaa, että tielle ei pääse mistään kääntymään. Todellisuudessa tielle pääsee molemmista päistä. Kuruntien ja Takamaantien risteyksessä on merkittynä liikenneympyrä, mutta siihen ei pysty itse tekemään korjauksia, ainoastaan raportoimaan virheestä.
Navigaattorini on TomTom Go730 ja viimeisimmät kartat on ladattuna.
TomTom Karttavirheistä
15
1808
Vastaukset
- xxyyxx
Kokeilin hakea osoitteen tomppa onella, jonka karttaversio on v.705.1485. One tunnisti ja muodosti reitin osoitteeseen.
- löytyy
Kyllä mun Tom Tom One löytää tuon osoitteen, minulla on karttana Scandinavia v710.1571, reilun vuoden ikäinen karttaversio.
- 930 versio
uusilla kartoilla ei pysty laskemaan reittiä ym. osoitteeseen.
- gsdsgs
kyllä sinne pääsee kääntymään mutta tie on osittain merkitty ei autoille sopivaksi, sen pystyy korjaamaan kartankorjaustoiminnolla avaamalla sen autoille....
- GoGo730
Karttakorjaus toiminto ei anna tehdä liikenneympyrään (Kuruntie/Takamaantie) muutoksia, eli ei onnistu ! Toisesta suunnasta takamaantietä muutoksen pystyy kyllä tekemään, mutta kun täytyisi tuolta liikenneympyrästä päästä.
- 89877
GoGo730 kirjoitti:
Karttakorjaus toiminto ei anna tehdä liikenneympyrään (Kuruntie/Takamaantie) muutoksia, eli ei onnistu ! Toisesta suunnasta takamaantietä muutoksen pystyy kyllä tekemään, mutta kun täytyisi tuolta liikenneympyrästä päästä.
ei mulla siinä ympyrässä ole mitää ajokieltoa, ainut on lyhyt pätkä keskellä ko. tietä oleva osa
- fasa
89877 kirjoitti:
ei mulla siinä ympyrässä ole mitää ajokieltoa, ainut on lyhyt pätkä keskellä ko. tietä oleva osa
ja karttaversio on 815.2003
- löytyy
ainakin keski-suomen sorateille tomppa laskee tosi pienen nopeuden n. 20 km/h pystyykä tätä muuttamaan vaikka 60 tai 70 km/h nopeudeksi, sallittuhan olisi 80 km/h, mutta keskinopeus taitaa olla n. 60 km/h. Tästä jhtuu sitten että nopein reitti ei ole juuri koskaan järkevin. Ja lyhin menee jo sitten liian pieniä teitä pitkin.
- GoGo730
Kyllähän näissä Go laitteissa pystyy tekemään nopeusrajoitusten korjauksia, mutta eipä niillä tunnu olevan mitään merkitystä reitin laskennassa.
Eräällä reitillä kun valitsen nopeimman vaihtoehdon, ajattaa laite pikkuteitä, joita en haluaisi käyttää. Kokeeksi muutin niiden nopeudeksi 20km/h ja testasin uudelleen ja edelleen on muka nopein reitti, eli tällä nopeusrajoituksen muutoksella ei nähtävästi ole muuta merkitystä kuin näytössä näkyvään nopeusrajoitukseen.
- vision
tom tomissa on kartat aivan per.... garminin laitteissa paremmat. tomtom one 3rd ei tunnista uusimmillakaan kartoilla kaikkia vanhojakaan teitä. vaihdoin garminiin ja homma toimii...eli se niistä tomtom narrigaattoreista.
- sumu2
Tom tomin kartat ovat aivan älyttömän hintaisia, kannattaa harkita mitä hankkii.
Itse ostin kartat netistä kun lataus ei ensimmäisellä maksulla onnistunut tein uudestaan, no se tuli sitten kahteen kertaan.
Asiakas palvelussa näkevät että on maksettu tuplasti mutta esimies sanoo ettei hyvitetä. - Gulf
sumu2 kirjoitti:
Tom tomin kartat ovat aivan älyttömän hintaisia, kannattaa harkita mitä hankkii.
Itse ostin kartat netistä kun lataus ei ensimmäisellä maksulla onnistunut tein uudestaan, no se tuli sitten kahteen kertaan.
Asiakas palvelussa näkevät että on maksettu tuplasti mutta esimies sanoo ettei hyvitetä.Tyhmyydestä sakoitetaan. Jos katsoisit ohjeista niin huomaisit, ettei se lataus tarvitse tapahtua heti maksun jälkeen ja kartta löytyy ladattavien listalta vaikka sen lataus olisi epäonnistunutkin. Ihan oikein että 'sakottavat' tyhmiä kun eivät viitsi yhtään lukea ohjeita ;)
Ja mitä tulee karttojen hintoihin niin TomTomeihin sentään saa karttoja - toisin kuin moneen muuhun naviin.
- virhe?
http://maps.google.fi/?q=Ylöjärvi, Takamaantie 24
tele atlaksen karttapohjassa taitaa olla jotain häröä. vai onko tuo muka oikeasti yksisuuntainen tie? - missä olen??
Onko olemassa palvelua johon voi ilmoittaa navin karttavirheet?
Paikassa jossa asun navi ilmoittaa tälle ko. tielle käännyttäessä väärän tien nimen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621562Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271522Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701338Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2251242- 1281125
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3271094Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1741087Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3101027- 781026