TomTom Karttavirheistä

GoGo730

Oletteko törmänneet paikkoihin, joista navigaattori ilmoittaa, että reittiä ei voida laskea. Itse yritin navigoida Kohteeseen: Ylöjärvi, Takamaantie 24 (tai mikä tahansa numero)jolloin navigaattori ei pysty laskemaan reittiä. Tarkempi tarkastelu navigaattorista osoittaa, että tielle ei pääse mistään kääntymään. Todellisuudessa tielle pääsee molemmista päistä. Kuruntien ja Takamaantien risteyksessä on merkittynä liikenneympyrä, mutta siihen ei pysty itse tekemään korjauksia, ainoastaan raportoimaan virheestä.
Navigaattorini on TomTom Go730 ja viimeisimmät kartat on ladattuna.

15

1780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xxyyxx

      Kokeilin hakea osoitteen tomppa onella, jonka karttaversio on v.705.1485. One tunnisti ja muodosti reitin osoitteeseen.

    • löytyy

      Kyllä mun Tom Tom One löytää tuon osoitteen, minulla on karttana Scandinavia v710.1571, reilun vuoden ikäinen karttaversio.

    • 930 versio

      uusilla kartoilla ei pysty laskemaan reittiä ym. osoitteeseen.

    • gsdsgs

      kyllä sinne pääsee kääntymään mutta tie on osittain merkitty ei autoille sopivaksi, sen pystyy korjaamaan kartankorjaustoiminnolla avaamalla sen autoille....

      • GoGo730

        Karttakorjaus toiminto ei anna tehdä liikenneympyrään (Kuruntie/Takamaantie) muutoksia, eli ei onnistu ! Toisesta suunnasta takamaantietä muutoksen pystyy kyllä tekemään, mutta kun täytyisi tuolta liikenneympyrästä päästä.


      • 89877
        GoGo730 kirjoitti:

        Karttakorjaus toiminto ei anna tehdä liikenneympyrään (Kuruntie/Takamaantie) muutoksia, eli ei onnistu ! Toisesta suunnasta takamaantietä muutoksen pystyy kyllä tekemään, mutta kun täytyisi tuolta liikenneympyrästä päästä.

        ei mulla siinä ympyrässä ole mitää ajokieltoa, ainut on lyhyt pätkä keskellä ko. tietä oleva osa


      • fasa
        89877 kirjoitti:

        ei mulla siinä ympyrässä ole mitää ajokieltoa, ainut on lyhyt pätkä keskellä ko. tietä oleva osa

        ja karttaversio on 815.2003


    • löytyy

      ainakin keski-suomen sorateille tomppa laskee tosi pienen nopeuden n. 20 km/h pystyykä tätä muuttamaan vaikka 60 tai 70 km/h nopeudeksi, sallittuhan olisi 80 km/h, mutta keskinopeus taitaa olla n. 60 km/h. Tästä jhtuu sitten että nopein reitti ei ole juuri koskaan järkevin. Ja lyhin menee jo sitten liian pieniä teitä pitkin.

      • GoGo730

        Kyllähän näissä Go laitteissa pystyy tekemään nopeusrajoitusten korjauksia, mutta eipä niillä tunnu olevan mitään merkitystä reitin laskennassa.

        Eräällä reitillä kun valitsen nopeimman vaihtoehdon, ajattaa laite pikkuteitä, joita en haluaisi käyttää. Kokeeksi muutin niiden nopeudeksi 20km/h ja testasin uudelleen ja edelleen on muka nopein reitti, eli tällä nopeusrajoituksen muutoksella ei nähtävästi ole muuta merkitystä kuin näytössä näkyvään nopeusrajoitukseen.


    • vision

      tom tomissa on kartat aivan per.... garminin laitteissa paremmat. tomtom one 3rd ei tunnista uusimmillakaan kartoilla kaikkia vanhojakaan teitä. vaihdoin garminiin ja homma toimii...eli se niistä tomtom narrigaattoreista.

      • sumu2

        Tom tomin kartat ovat aivan älyttömän hintaisia, kannattaa harkita mitä hankkii.

        Itse ostin kartat netistä kun lataus ei ensimmäisellä maksulla onnistunut tein uudestaan, no se tuli sitten kahteen kertaan.

        Asiakas palvelussa näkevät että on maksettu tuplasti mutta esimies sanoo ettei hyvitetä.


      • Gulf
        sumu2 kirjoitti:

        Tom tomin kartat ovat aivan älyttömän hintaisia, kannattaa harkita mitä hankkii.

        Itse ostin kartat netistä kun lataus ei ensimmäisellä maksulla onnistunut tein uudestaan, no se tuli sitten kahteen kertaan.

        Asiakas palvelussa näkevät että on maksettu tuplasti mutta esimies sanoo ettei hyvitetä.

        Tyhmyydestä sakoitetaan. Jos katsoisit ohjeista niin huomaisit, ettei se lataus tarvitse tapahtua heti maksun jälkeen ja kartta löytyy ladattavien listalta vaikka sen lataus olisi epäonnistunutkin. Ihan oikein että 'sakottavat' tyhmiä kun eivät viitsi yhtään lukea ohjeita ;)

        Ja mitä tulee karttojen hintoihin niin TomTomeihin sentään saa karttoja - toisin kuin moneen muuhun naviin.


    • virhe?

      http://maps.google.fi/?q=Ylöjärvi, Takamaantie 24

      tele atlaksen karttapohjassa taitaa olla jotain häröä. vai onko tuo muka oikeasti yksisuuntainen tie?

    • missä olen??

      Onko olemassa palvelua johon voi ilmoittaa navin karttavirheet?

      Paikassa jossa asun navi ilmoittaa tälle ko. tielle käännyttäessä väärän tien nimen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2082
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe