Minulla on pari vuotta vaille Stihl 200, joka on tehokas pakkaus. Olen sahannut sillä n. 50 tuntia, joten se on lähes uutta vastaava. Tänä talvena on ilmaantunut ajoittaisia käyntihäiriöitä. Bensa on uutta, ilmanpuhdístin on pesty. Ilman esilämmitys on talviasennossa. Ajoittain tulee vaiheita ettei saha ota kierroksia, käy kyllä. Sitten taas toimii 10 min moitteetta ja taas tulee käyntihäiriöt. Ei sammu mutta vaatii kaasutusta ja sitten taas kierrokset ylös. Olisiko hyviä ohjeita? Ei tarvitse aloittaa mitään eri sahojen vertailukirjoittelua. Tämä saha on ja tällä mennään.
Stihlin käyntihäiriö
24
16361
Vastaukset
- sahuristo
No pakkas/hötylumi keleillä sulanu lumi voi jäädyttää kaasuttimen. eli laita esim ilmastointiteippi magneetonkopan alareunaan. Mutta vain jos jos em keli, muuten ei kannata pitää (kuumenee)
ko mallissa on kaasuakselilla eräänlainen kiihdytyspumppu, jonka tiiviste on kuluvaa tavaraa. Jos se ei toimi niin saha haukkoo ja käy laihalla. Löytyy varmaan hyvin varustetusta Stihl-liikkeestä heti hyllystä. Samalla kannattaa vaihtaa kalvot kun kerran se kaasari on kourassa!!
- Pade75
kyseinen tiiviste on? En kyllä äkkiseltään tiivistettä huomannut, kun kaasuttimen purin.... Vaihdoin jo kaasuttimen 020 mallista, ku en löytänyt vikaa mistään. Nyt saha toimii hyvin. Mutta kiihtyvyys kyllä 200 mallin kasarilla olisi parempi. Vuonna 2005 tietääkseni tuo "kiihdytyspumppu" kaasuttimeen ilmestyi ko. sahamalliin.
- Pade75
Pade75 kirjoitti:
kyseinen tiiviste on? En kyllä äkkiseltään tiivistettä huomannut, kun kaasuttimen purin.... Vaihdoin jo kaasuttimen 020 mallista, ku en löytänyt vikaa mistään. Nyt saha toimii hyvin. Mutta kiihtyvyys kyllä 200 mallin kasarilla olisi parempi. Vuonna 2005 tietääkseni tuo "kiihdytyspumppu" kaasuttimeen ilmestyi ko. sahamalliin.
löytyä se tiiviste. Jos tuota kiihdytyspumpun männän o-rengasta tarkoitit? Kiitos vaan neuvosta! Eipä olisi muuten vikaa löytynyt. Ainkin joku roska siellä männän välissä oli.
- Juxu
Pade75 kirjoitti:
löytyä se tiiviste. Jos tuota kiihdytyspumpun männän o-rengasta tarkoitit? Kiitos vaan neuvosta! Eipä olisi muuten vikaa löytynyt. Ainkin joku roska siellä männän välissä oli.
Olipa mukavaa kun luin tämän ketjun, tiedän nyt varautua, jos itselle sattuu! Tähän asti kuitenkin kaikki kolme 200:ni ovat toimineet moitteettomasti. (3 sukupolvea sahaamassa) Vanhin 200 on omassa käytössäni ollut jo 8 vuotta, eikä mitään häiriötä ole koskaan ollut. Ihme vempeleenä pidän, miten nykyään voidaankin tehdä moista?? Monet tuotteet kun tahtoo olla "nopean kierrätyksen" valmisteita nykyisin..
- ihmeellisiä aikoja
Juxu kirjoitti:
Olipa mukavaa kun luin tämän ketjun, tiedän nyt varautua, jos itselle sattuu! Tähän asti kuitenkin kaikki kolme 200:ni ovat toimineet moitteettomasti. (3 sukupolvea sahaamassa) Vanhin 200 on omassa käytössäni ollut jo 8 vuotta, eikä mitään häiriötä ole koskaan ollut. Ihme vempeleenä pidän, miten nykyään voidaankin tehdä moista?? Monet tuotteet kun tahtoo olla "nopean kierrätyksen" valmisteita nykyisin..
Kaikki ne omaansa kehuu ... taito on imetty jo äidinmaidosta. Sama se on näissä sahahommissa. Oma pelaa ja on pelannut jo ennen kuin käyttäjä oli syntynytkään. Naapurilla aina reistaa ... minkä lie paskan ostanut kun ei järkipuhetta kunnellut.
- Juxu
ihmeellisiä aikoja kirjoitti:
Kaikki ne omaansa kehuu ... taito on imetty jo äidinmaidosta. Sama se on näissä sahahommissa. Oma pelaa ja on pelannut jo ennen kuin käyttäjä oli syntynytkään. Naapurilla aina reistaa ... minkä lie paskan ostanut kun ei järkipuhetta kunnellut.
On minulla paljon vehkeitä joita ei ole syytä kehua. Hyvä esimerkki on tuo pakettiauto josta monille olenkin maininnut että taitaa olla sellainen kappale josta on otettu kaikki hyvät osat toisiin varaosina ja vaihdettu ne huonot tilalle. On siinä niin paljon kaikenlaista vaivaa vaikkei ole ajettu vielä 180.000 km:kään!
- ihmeessä
Juxu kirjoitti:
On minulla paljon vehkeitä joita ei ole syytä kehua. Hyvä esimerkki on tuo pakettiauto josta monille olenkin maininnut että taitaa olla sellainen kappale josta on otettu kaikki hyvät osat toisiin varaosina ja vaihdettu ne huonot tilalle. On siinä niin paljon kaikenlaista vaivaa vaikkei ole ajettu vielä 180.000 km:kään!
kuka niminen se pakettiauto on pohditaan porukalla mitä avuksi, sitten sahoista sthliä oon aina kuullut vähän kehastavan itselläni jonseredejä ollut ja on vieläkin, yksi niistä teetti tunteja ennenkuin paljastui mikä mättää, on pohdittu tuolla pienkonepalstalla sitä.
- Juxu
ihmeessä kirjoitti:
kuka niminen se pakettiauto on pohditaan porukalla mitä avuksi, sitten sahoista sthliä oon aina kuullut vähän kehastavan itselläni jonseredejä ollut ja on vieläkin, yksi niistä teetti tunteja ennenkuin paljastui mikä mättää, on pohdittu tuolla pienkonepalstalla sitä.
Sitikan Jumper tuo Ducato-Boxer on. Lämppärin moottori ulvoo, etupää (oikea etukulma) kolisee, joskus tyhjää akkunsa, kytkin jäätyy jumiin, tankkimittari ei näytä mitään...
- ranskalaiset
Juxu kirjoitti:
Sitikan Jumper tuo Ducato-Boxer on. Lämppärin moottori ulvoo, etupää (oikea etukulma) kolisee, joskus tyhjää akkunsa, kytkin jäätyy jumiin, tankkimittari ei näytä mitään...
ovat suht koht hyviä suussa, mutta että autona niissä on yllättäviä vikoja "ominaisuuksia" näitä muutaman mainitsit, naapurini tuli jutulle mitä oli päivällä sattunut,kertoili ajaneensa rivitalon pihaan etukulmaa hieman nurmikon päälle saadakseen sivuoven lähemmäs ulkoovea, parkkeeraus onnistui mutta sivuovi ei auennut jäässä EI runko joustaa menee kieruun että näin.
Pade75 kirjoitti:
löytyä se tiiviste. Jos tuota kiihdytyspumpun männän o-rengasta tarkoitit? Kiitos vaan neuvosta! Eipä olisi muuten vikaa löytynyt. Ainkin joku roska siellä männän välissä oli.
O-rengastapa hyvinkin tarkoitin, en vaan saanu sanottua! On tullut muutama käyntivikainen 200:nen tullut eteen jotka käy laihalla vaikka mitä tekis. Aina sitä oppii uutta kun viittii pitää silmät auki!
- kannattaa..-
tarkastaa,mulla ainakin käyntihäiriöt johtu halkeilleesta ja hapertuneesta letkusta.
- talollinen2
Samanlaiset häiriöt näyttää sahassasi olevan kuin minulla raivurissa. Vaihdoin kalvot, putsasin suotimet ja letkut. Uusin tulpankin. Mikään näistä ei auttanut.
Liikkeeseen näyttämään ja heti syy selvisi:
- sytytysyksikkö uusiksi. Käynti on taas normaali. - on ollut
takuu huolloissa ainut ongelmakohta taitoksella olevan impulssiputken lisäksi, ryypyn palautinjousi on voinut myös hypätä paikoiltaan. kannattaa käyttää tilhin huollossa, pika huollolla selviää ja takuu on 2 vuotta
- Mohawk
Ei mitään yllätystä, kalvot vaihtoon ja siinä se. Saha soi jälleen täydellä teholla.
- vielä 2 vuotiaaseen
tilhiin kalvoja vaihdella
- laatu takaisin
Ms 200 mallissa oli ennen Walbron kaasuttaja ja uudessa mallissa 2007 lähtien kiinalainen Zama. Minulla on kummatkin sahat ja vanhalla ei ole koskaan ollut mitään käyntihäiriöitä ja uudessa käynti on ontuvaa ja kuumetessaan puolihullua ja tyhjäkäynti häviää ja sammuu milloin lystää. Tätä kaasaria ei mielestäni saa millään säädöillä käymään niinkuin ammattisahan pitää käydä. Voit vääntää vaikka tehokäynti suuttimen irti käydessä ja ei vaan sammu. Kun purin kaasuttajan niin valupurseita oli kurkussa ja muutenkin työn jälki oli käsin tehdyn näköistä. On valitettavaa että näin loistava saha on mielestäni pilattu kelvottomalla kaasarilla. Itse ostan Walbron kaasarin ja alan taas siihen työhön mihin sahan olen ostanut.
- 1qaz
Onko missään räjäytyskuvaa kaasuttimesta: Pitäisi vaihtaa nuo kalvot ja tiivisteeet
- ms200
Kiitokset tästä ketjusta! Ei ottanut kierroksia kuin kaasua lipsuttamalla. Paikallinen Stillin kauppias oli sitä mieltä ettei korjaannukko kaasarin vaihdolla. Vaihdoin o-renkaan kiihdytyspumppun mäntään ja avot, toimiiko ko "enkeli".
- autotunerulettaa
Jälleen todiste stilhin ongelmista talvella, älkää stilhipojat enää kehuko sahojanne.
Valehtelette vain itsellenne. Husqvarna toimii aina, kelistä riippumatta.
Täydet kierrokset 5 sekunnissa käynnistyksestä. - ostajahko
Stihl ja Husqvarna ovat ne tunnetut laatumerkit. Tässä on vähän sellainen kahtiajako näiden kesken, että molempien käyttäjissä on toista merkkejä haukkuvia - sellainen Linux-Windows -sota. Joten kannattaa suhtautua kriittisesti joihinkin viesteihin. Ammattimetsureilla on enemmän Stihliä nykyään, mutta silloin puhutaan järeämmistä tukkisahoista tai kalliimman luokan karsinta- ja hoitoharvennusvehkeistä. Joten tuokaan ei kerro että pienempään työhön (mökit, rakennukset) käytetyissä malleissa Stihl olisi parempi tai huonompi. Molemmat hyviä ja huolto pelaa.
- TeroAT
Zama kaasuttimesta oli irronnut pieni peitelevy suutinreikien päältä ja siksi saha sai liikaa bensaa. oire alkoi sillai että tukehtuili ja lopuksi kun levy irtosi kokonaan, ei käynyt kuin vaivoin täyskaasulla. Walbro kaasuttimessa on myös prässätty lyijy tms. levy, joka voi tärinässä alkaa irtoamaan. Naputtelin 2,0mm tinalankaa vasaralla vähän lyttyyn ja sivareilla leikkasin sopivan levyn siitä ja tuurnalla napsuttelin levyn paikoilleen tiivistin kynsilakalla. Taas pelaa kuin uusi. Bensa ei siis kulkenut pulssilevyn alla olevasta suutinreijästä, vaan oikotietä. Kannattaa googlata kaasuttimen nimellä ja katsoa kuvahausta millainen kaasuttimen tulee olla.
- fiilari
nostakaa pakoaukko tuonne 18 millin korkuiseksi (175 astetta) niin rupeaa teijänkin sahat vetämään
- hunttala
Stilhit ovat kovia bensa syöppöjä, varmaan sen takia kun on 2 männänrengasta, aikoinaan oli stihl 026 aukko hakkuussa ei tankki kestänyt kun 25 minuuttia, sai jatkuvasti juosta tankkaamassa, huskissa samalla pensamäärällä sai sahata lähes tunnin .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823616
- 302993
- 612985
- 92896
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351659