Porvari vei rahanne, sijoitetaanhan jatkossa paremmin?
Eläkesäästäjiä kusetettiin
4
1984
Vastaukset
- näin on.
.
Vaikka jo aiemmin aloittaneet ja nyt saavat luulevat tehneensä hyvän tilin,
heiltä on vain hämärtynyt todellisuus, rahan arvon muutokset.
Eläkesäästöissä 2000 luvun hyvinäkin aikoina tuotti vai 10-20 %, koska aina yhden vakuutusyhtiön salkkuun sidottaessa sieltä on vaikea löytää useita tuotavia, kun omissa sijoituksissa voi valita vain ne tuotavimmat koko tarjonnasta,
omissa oli yli 50 % tuottovuosia ja kun kävi pankkien sijoitusilloissa ja kuunteli, osasi myydä kaikki pois 2-3 vuotta takaperin ja laittaa 5 % pankkiin, ei arvo romahtanut kuten eläkesijoitus.
ITSE PITÄÄ kuunnella talouden kulkua 4 kertaa vuodessa ja ottaa itse vastuu, varovaisuus on viisasta.
Jos rahat ovat eläke sijoituksissa, voin muistuttaa että siinä eivät edes eläkeneuvojat itse aina vaurastu elämässään, kuinka luulet että sinulle 15 minuutissa tekee tuottavat sijoitukset???????????????
Minäkin, työmies, aina sen saanut kuin kaupan kassalla, viimeksi 2004 vuosiansioni 20 000 €, kun eläkeputkeen jäin 55v, nyt eläke 1200 €/kk.
- sain perinnön vuonna 1965, 14 000 mk,
Olen ostanut 14 uutta autoa, rakentanut kodin, ostanut vuokra-asuntoja, matkailtu yli 10 kertaa yli 4 tunnin lennoilla, kasvatin 3 lasta maailmalle,
olen ollut työttömänä 399 440 nyt putkeen jäädessäni 500 488 päivää, vaimo suunnilleen samoin,
NYT on 5h keittiö yksi vuokrayksiö, 2 autotallia
ja viime vuonna uutena ostettu yli 4,5 m auto.
Pankeissa on puhtaana yli 200 000 €.
KYLLÄ kokonaiselämäntyyli ratkaisee hyvin paljon,
sekä itse tarkkailemalla sijoituksia, eikä jättämällä niitä vuosiksi pankin vastuulle. - Mathew
Eläkesäästäjiä/-sijoittajia on vaivannut sama kuin USA:n asunnon ostajilla: ahneus ja luottamus pankkeihin!
Ei mietitä omilla aivoilla riskejä. Jos vaikka pörssinousu loppuukin, ja loppuihan se. Miten käy omaeläkkeille? Korkohyöty on myyntiargumentti, jota käytettiin. Toiseksi pankkien ja vakuutusyhtiöiden marmorilattioiden vahauksen pitää jonkun maksaa - asiakkaan!!!
Itse tosin en sijoita rahastoihin tai omaeläkkeeseen. Pitää sijoittaa niihin, jotka ymmärtää ja ottaa positiivista riskiä. - sanoa miksi
lama tuli tai tehtiin?
Puhutaan vain lamasta, että nyt se tuli mutta kenellä on älliä niin paljon että voisi kertoa miksi se tuli ja ketkä sen tekivät ja millä motiiveilla.
Eihän mikään vaan tule...jkoin syy on aina takana koska syyn ja seurauksen laki hallitsee kaikkea. - Vain tyhmät sortuu
Elontiellä...
Pikkasta vaille oli etten lähtenyt mukaan..
Olisin ehkä lähtenytkin, jos olisn saanut vastauksen ajoissa...
Onneksi viivyttelivät..
Nyt sijoitus hyvässä mallissa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2585230Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1204241- 604101
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363647- 513600
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413405Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv192763Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202606- 232536
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo652417