Viimasta selkä kipeäksi

mimosa8666

Teen työkseni istumatyötä kassalla ja sen myötä on tullut kaikenmaailman vaivat. niskat on jatkuvasti jumissa ja tällä hetkellä selkä on ollut kipeä jo viikon ajan. Meillä vielä huonot työolosuhteet kun kassat on ovien edessä ja sieltä käy älytön veto ja se kylmettää paikat.

Voiko siis selkäkipuni johtua siitä vedosta? Onko muilla tälläsiä kokemuksia?

5

991

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä vaihtoehto

Itselläni myös iän myötä kylmyys sekä viima koetellut juurikin selän aluetta.
      Välillä olen kokeillut laittaa enemmän vaatetta mutta tuloksetta, eli syynä kaiketi tämä istumatyö ja melko kylmissä olosuhteissa(teollisuushalli).
      Muutama viikko takaperin hankin itselleni "lämmitävän" selkätuen ja pakko sanoa, että on toiminut. Samalla tuki antaa tarvittaa lisäryhtiä.
      Hankin oman tukeni http://m-ergo.fi/kompressio_tuet.htm tuollaisesta paikasta.

Oletko kokeillut laittaa salvaa tai jotain joka lämmittäisi sekä tekisi olon rentouttavammaksi sieltä selän alueelta?

• mimosa8666

Itse olen myös koittanut pukeutua lämpimästi mutta sitten tulee kuuma eikä sekään ole kivaa..koska siinä kasslla mulla harvoin on kylmä, mutta se veto on pahin.

Jotain lämmitintä olen miettinyt ja tuo olisi varmaan hyvä vaihtoehto.

Mutta olet siis todella sitä mieltä että tällänen kylmä viima aiheuttaa tälläsiä oireita, koska itse pelkään jo kaikkea muutakin mistä tämä voisi johtua. Vielä jokin aika sitten mulla auttoi se ettei ollut juuri ovien edessä olevilla kassoilla ja kipu hävisi kun lähti töistä, mutta tällä hetkellä kipuilu kestänyt jo viikon putkeen olipa töissä tai ei...

• vastaus edelliseen
        mimosa8666 kirjoitti:

Itse olen myös koittanut pukeutua lämpimästi mutta sitten tulee kuuma eikä sekään ole kivaa..koska siinä kasslla mulla harvoin on kylmä, mutta se veto on pahin.

Jotain lämmitintä olen miettinyt ja tuo olisi varmaan hyvä vaihtoehto.

Mutta olet siis todella sitä mieltä että tällänen kylmä viima aiheuttaa tälläsiä oireita, koska itse pelkään jo kaikkea muutakin mistä tämä voisi johtua. Vielä jokin aika sitten mulla auttoi se ettei ollut juuri ovien edessä olevilla kassoilla ja kipu hävisi kun lähti töistä, mutta tällä hetkellä kipuilu kestänyt jo viikon putkeen olipa töissä tai ei...

Selkäkipuihin on monia erilaisia syitä.
        Omassa työssäni josta mainitsin tämä tuki auttaa erinomaisesti. Se tukee mutta myös lämmittää. Tietysti sinun tulee kuntouttaa selkää jotenkin.

Ylipaino on myös todella yleinen syy, koska heijastuu usein (melkein aina) tuonne selän alueelle.
        Tärkeänä pitäisin, että

a) Kuntoutat itseäsi (esim. uiminen / vesikävely)
        b) Mahdollinen selkätuki
        c) Fysioterapeutti

Pojallani joka muuten on terve kuin pukki, kylmäö ilma aiheuttaa hänelle ranteeseen särkyä joka ilmenee siten ettei hän voi kylmällä kunnolla tehdä puristusliiketta vasemmalla kädellä.
        Mikään leikkaus siihen ei auta, eli hän käyttää kylmällä säällä toisessa ranteessa rannetukea sekä tietty paksua hansikasta.

• mimosa8666
        vastaus edelliseen kirjoitti:

Selkäkipuihin on monia erilaisia syitä.
        Omassa työssäni josta mainitsin tämä tuki auttaa erinomaisesti. Se tukee mutta myös lämmittää. Tietysti sinun tulee kuntouttaa selkää jotenkin.

Ylipaino on myös todella yleinen syy, koska heijastuu usein (melkein aina) tuonne selän alueelle.
        Tärkeänä pitäisin, että

a) Kuntoutat itseäsi (esim. uiminen / vesikävely)
        b) Mahdollinen selkätuki
        c) Fysioterapeutti

Pojallani joka muuten on terve kuin pukki, kylmäö ilma aiheuttaa hänelle ranteeseen särkyä joka ilmenee siten ettei hän voi kylmällä kunnolla tehdä puristusliiketta vasemmalla kädellä.
        Mikään leikkaus siihen ei auta, eli hän käyttää kylmällä säällä toisessa ranteessa rannetukea sekä tietty paksua hansikasta.

selkäkipuni ei johsu ainakaan ylipainoisuudesta ja kyllä pidän selkästäni muutenkin huolta. Venyttelen ja sauvakävelelen ja voimistelen jumappapallolla.

Tälläsestä selkätuesta lääkärikin mainitsi.

• siinä tapauksessa
        mimosa8666 kirjoitti:

selkäkipuni ei johsu ainakaan ylipainoisuudesta ja kyllä pidän selkästäni muutenkin huolta. Venyttelen ja sauvakävelelen ja voimistelen jumappapallolla.

Tälläsestä selkätuesta lääkärikin mainitsi.

Siinä tapauksessa suosittelen lämpimästi.
        Tuo oma thermoskin merkkinen selkätuki on ollut todella hyvä. Tosiaan myyjä kertoi sen lämmittävän ihon alla olevia kudoksia 1.8C, eli edesauttaa mm. verenkiertoa ja lihaksisto pysyy rennompana.
        Kannattaa harkita ks. mallia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe