Teen työkseni istumatyötä kassalla ja sen myötä on tullut kaikenmaailman vaivat. niskat on jatkuvasti jumissa ja tällä hetkellä selkä on ollut kipeä jo viikon ajan. Meillä vielä huonot työolosuhteet kun kassat on ovien edessä ja sieltä käy älytön veto ja se kylmettää paikat.
Voiko siis selkäkipuni johtua siitä vedosta? Onko muilla tälläsiä kokemuksia?
Viimasta selkä kipeäksi
5
991
Vastaukset
- hyvä vaihtoehto
Itselläni myös iän myötä kylmyys sekä viima koetellut juurikin selän aluetta.
Välillä olen kokeillut laittaa enemmän vaatetta mutta tuloksetta, eli syynä kaiketi tämä istumatyö ja melko kylmissä olosuhteissa(teollisuushalli).
Muutama viikko takaperin hankin itselleni "lämmitävän" selkätuen ja pakko sanoa, että on toiminut. Samalla tuki antaa tarvittaa lisäryhtiä.
Hankin oman tukeni http://m-ergo.fi/kompressio_tuet.htm tuollaisesta paikasta.
Oletko kokeillut laittaa salvaa tai jotain joka lämmittäisi sekä tekisi olon rentouttavammaksi sieltä selän alueelta?- mimosa8666
Itse olen myös koittanut pukeutua lämpimästi mutta sitten tulee kuuma eikä sekään ole kivaa..koska siinä kasslla mulla harvoin on kylmä, mutta se veto on pahin.
Jotain lämmitintä olen miettinyt ja tuo olisi varmaan hyvä vaihtoehto.
Mutta olet siis todella sitä mieltä että tällänen kylmä viima aiheuttaa tälläsiä oireita, koska itse pelkään jo kaikkea muutakin mistä tämä voisi johtua. Vielä jokin aika sitten mulla auttoi se ettei ollut juuri ovien edessä olevilla kassoilla ja kipu hävisi kun lähti töistä, mutta tällä hetkellä kipuilu kestänyt jo viikon putkeen olipa töissä tai ei... - vastaus edelliseen
mimosa8666 kirjoitti:
Itse olen myös koittanut pukeutua lämpimästi mutta sitten tulee kuuma eikä sekään ole kivaa..koska siinä kasslla mulla harvoin on kylmä, mutta se veto on pahin.
Jotain lämmitintä olen miettinyt ja tuo olisi varmaan hyvä vaihtoehto.
Mutta olet siis todella sitä mieltä että tällänen kylmä viima aiheuttaa tälläsiä oireita, koska itse pelkään jo kaikkea muutakin mistä tämä voisi johtua. Vielä jokin aika sitten mulla auttoi se ettei ollut juuri ovien edessä olevilla kassoilla ja kipu hävisi kun lähti töistä, mutta tällä hetkellä kipuilu kestänyt jo viikon putkeen olipa töissä tai ei...Selkäkipuihin on monia erilaisia syitä.
Omassa työssäni josta mainitsin tämä tuki auttaa erinomaisesti. Se tukee mutta myös lämmittää. Tietysti sinun tulee kuntouttaa selkää jotenkin.
Ylipaino on myös todella yleinen syy, koska heijastuu usein (melkein aina) tuonne selän alueelle.
Tärkeänä pitäisin, että
a) Kuntoutat itseäsi (esim. uiminen / vesikävely)
b) Mahdollinen selkätuki
c) Fysioterapeutti
Pojallani joka muuten on terve kuin pukki, kylmäö ilma aiheuttaa hänelle ranteeseen särkyä joka ilmenee siten ettei hän voi kylmällä kunnolla tehdä puristusliiketta vasemmalla kädellä.
Mikään leikkaus siihen ei auta, eli hän käyttää kylmällä säällä toisessa ranteessa rannetukea sekä tietty paksua hansikasta. - mimosa8666
vastaus edelliseen kirjoitti:
Selkäkipuihin on monia erilaisia syitä.
Omassa työssäni josta mainitsin tämä tuki auttaa erinomaisesti. Se tukee mutta myös lämmittää. Tietysti sinun tulee kuntouttaa selkää jotenkin.
Ylipaino on myös todella yleinen syy, koska heijastuu usein (melkein aina) tuonne selän alueelle.
Tärkeänä pitäisin, että
a) Kuntoutat itseäsi (esim. uiminen / vesikävely)
b) Mahdollinen selkätuki
c) Fysioterapeutti
Pojallani joka muuten on terve kuin pukki, kylmäö ilma aiheuttaa hänelle ranteeseen särkyä joka ilmenee siten ettei hän voi kylmällä kunnolla tehdä puristusliiketta vasemmalla kädellä.
Mikään leikkaus siihen ei auta, eli hän käyttää kylmällä säällä toisessa ranteessa rannetukea sekä tietty paksua hansikasta.selkäkipuni ei johsu ainakaan ylipainoisuudesta ja kyllä pidän selkästäni muutenkin huolta. Venyttelen ja sauvakävelelen ja voimistelen jumappapallolla.
Tälläsestä selkätuesta lääkärikin mainitsi. - siinä tapauksessa
mimosa8666 kirjoitti:
selkäkipuni ei johsu ainakaan ylipainoisuudesta ja kyllä pidän selkästäni muutenkin huolta. Venyttelen ja sauvakävelelen ja voimistelen jumappapallolla.
Tälläsestä selkätuesta lääkärikin mainitsi.Siinä tapauksessa suosittelen lämpimästi.
Tuo oma thermoskin merkkinen selkätuki on ollut todella hyvä. Tosiaan myyjä kertoi sen lämmittävän ihon alla olevia kudoksia 1.8C, eli edesauttaa mm. verenkiertoa ja lihaksisto pysyy rennompana.
Kannattaa harkita ks. mallia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756