Minkälainen loisteputki olisi paras mun 96 litraseen tankkiin? Voin hankkia vain yhden, koska paikkoja lapulle on vain 1. Haluan tarpeeksi tehokkaan, jolla kasvit kasvavat hyvin! Ja mielellään ei kovin kallista. Osaatteko neuvoa sopivaa valaisinta, mikä ei olisi sitten turha ostos?
Tarvitsen Loisteputken!
24
606
Vastaukset
- fish KING
Halvalla ei hyvää saa, valmistaudu n. 40€ menoon. http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/tarvikkeet/valaistus_loisteputket_t8.htm .. aquastar t8 olis se sun juttusi, saattaa maksaa n. 20-30€.
Mittaa valaisimesta putken paikan pituus, kinnikkeestä toiseen, se väli on putken pituus.- Ihan Prismasta saa
ja ei maksa tuollainen 60cm eli 18W kuin joku 8 egee
- hoitaja
Ihan Prismasta saa kirjoitti:
Kanssa tuo philipsin halpis tuossa satasessa, yksi putkinen valaisin siinäkin on, ja kasvit rehottaa hyvin (liiankin). Tuohon 250 litraseenkin olen ostanut samoja, tosin siinä on toisella putkella heijastin (sekin on ihan foliota). Hyvin on pärjäilty, eli ei se kasvien kasvattaminenkaan mitään älyttömän kallista ole, ja itse kasvejakin saa suht halvalla toisilta harrastajilta halvalla.
- tetraset
Voi ei, menee kyllä tosi kalliiks... Mitenkäs nuo Viherlala.net sivuston lamput? maksavat 13-20 euroa, onko ne hyviä?
- tetraset
tarvitsen varmaan vähintään 30W lampun, tuolla lampulla ei pärjätä, itelläni nyt 18W
- tetraset
hoitaja kirjoitti:
Kanssa tuo philipsin halpis tuossa satasessa, yksi putkinen valaisin siinäkin on, ja kasvit rehottaa hyvin (liiankin). Tuohon 250 litraseenkin olen ostanut samoja, tosin siinä on toisella putkella heijastin (sekin on ihan foliota). Hyvin on pärjäilty, eli ei se kasvien kasvattaminenkaan mitään älyttömän kallista ole, ja itse kasvejakin saa suht halvalla toisilta harrastajilta halvalla.
onko nyt siis kannattavaa hankkia tuo philipsin? Minkä sävyinen se on? :) tarvitsen nopeesti tietoa.
- mie vaan
tetraset kirjoitti:
tarvitsen varmaan vähintään 30W lampun, tuolla lampulla ei pärjätä, itelläni nyt 18W
siihen kelpaa vain 18W, näin siis jos valaisimesi lampun pituus on 60cm. Nuo 30 Wattiset loisteputket ovat 90cm pitkiä.
- fish KING
Vaikka nimi onkin lupaava, sävy kiinnostaa
- kelvin
- lumen - fish KING
tetraset kirjoitti:
Voi ei, menee kyllä tosi kalliiks... Mitenkäs nuo Viherlala.net sivuston lamput? maksavat 13-20 euroa, onko ne hyviä?
Mittaa se.
Noi WarmWhite putket on juuri niitä mitkä saa levän kasvua aikaiseksi, pelkästään.
Älä nyt tingi.
Kun saadaan selville tuo Prisman putken tiedot niin siinä olis halpa, mutta epäilen kovasti ;(
Noi viherkalan actizoo putket vois olla kans yks vaihtoehto, sylvanian aquastarin kanssa, soita ja kysy monenko kelvinin putkia ne on, jos ei tiedä, kysy mitä putkessa lukee, jos on lähellekään 10000k osta pois. - mie vaan
fish KING kirjoitti:
- kelvin
- lumen - mie vaan
mie vaan kirjoitti:
Kelvineitä siis 10 000.
Itse ainakin pidän tuosta värisävystä, miellyttää silmää. - mie vaan
mie vaan kirjoitti:
Kelvineitä siis 10 000.
Itse ainakin pidän tuosta värisävystä, miellyttää silmää.http://saurama.aqua-web.org/pages/06_PhilipsAquarelle.htm
http://saurama.aqua-web.org/pages/06_sp_PhilipsAquarelle.htm - fish KING
mie vaan kirjoitti:
Tässä on hyvä ja laadukas putki perus akvaristin valaisimeen, yhdeksi tai jopa tuplana. Muuta et tarvitse, välttämättä.
Jos sulla on kahden putken valaisin, toinen voi olla kasviputki, Grolux tms. flora jne. putki.
Kiitti mie vaalle! - löytyy
fish KING kirjoitti:
Mittaa se.
Noi WarmWhite putket on juuri niitä mitkä saa levän kasvua aikaiseksi, pelkästään.
Älä nyt tingi.
Kun saadaan selville tuo Prisman putken tiedot niin siinä olis halpa, mutta epäilen kovasti ;(
Noi viherkalan actizoo putket vois olla kans yks vaihtoehto, sylvanian aquastarin kanssa, soita ja kysy monenko kelvinin putkia ne on, jos ei tiedä, kysy mitä putkessa lukee, jos on lähellekään 10000k osta pois.näitä kyseisiä sylvania aguastareja Treen seudulta? Ovatko ainoastaan akvaariokauppojen valikoimissa vai saisiko jostakin esim. sähköalan liikkeestä?
- mie vaan
löytyy kirjoitti:
näitä kyseisiä sylvania aguastareja Treen seudulta? Ovatko ainoastaan akvaariokauppojen valikoimissa vai saisiko jostakin esim. sähköalan liikkeestä?
- tetraset
fish KING kirjoitti:
Tässä on hyvä ja laadukas putki perus akvaristin valaisimeen, yhdeksi tai jopa tuplana. Muuta et tarvitse, välttämättä.
Jos sulla on kahden putken valaisin, toinen voi olla kasviputki, Grolux tms. flora jne. putki.
Kiitti mie vaalle!tarkoitatko kahta loisteputkea vierekkäin? :D mulla on vaan yks paikka johon voi laittaa valon.
Tuo siis kannattaa hakea. - tetraset
mie vaan kirjoitti:
siihen kelpaa vain 18W, näin siis jos valaisimesi lampun pituus on 60cm. Nuo 30 Wattiset loisteputket ovat 90cm pitkiä.
eli siis mun täytyy hankkia mielellään keltaisen sävyinen, eli siis ei voi olla isompaa vattia kun 18 jos on 60cm? :)
- tetraset
fish KING kirjoitti:
- kelvin
- lumenmitä toi valoarvot meinaa? :D enkös jossain vaiheessa antanu jonkinlaisen listan?
- tetraset
mie vaan kirjoitti:
kuva ei näy meijän koneella :(
- tetraset
mie vaan kirjoitti:
http://saurama.aqua-web.org/pages/06_PhilipsAquarelle.htm
http://saurama.aqua-web.org/pages/06_sp_PhilipsAquarelle.htmtosta en tajunnu mitään :D
- tetraset
fish KING kirjoitti:
Mittaa se.
Älä nyt tingi.
Noi viherkalan actizoo putket vois olla kans yks vaihtoehto, sylvanian aquastarin kanssa, soita ja kysy monenko kelvinin putkia ne on, jos ei tiedä, kysy mitä putkessa lukee, jos on lähellekään 10000k osta pois...pelkän lampun, se oli 60cm. Otanko siis lapun irti ja mittaan sitten? :D tota nyt en ymmärrä yhtään noista kelvineistä jne. Mutta ongelma on, meillä ei voi laittaa kun 1 lloistelamppu siihen paikalleen.
- fish KING
tetraset kirjoitti:
mitä toi valoarvot meinaa? :D enkös jossain vaiheessa antanu jonkinlaisen listan?
Lämpöarvo kelvin ja sävyarvo, vai mikä se oli, kattotaas.. luumen... valovirran yksikkö.
10000 kelvinin putket on nyt IN.
toi Pisman putki kannattaa hakea jos on noin halpa, ota mitta vanhasta putkesta ja osta vastaavan mittainen uusi tilalle. - mie vaan
tetraset kirjoitti:
eli siis mun täytyy hankkia mielellään keltaisen sävyinen, eli siis ei voi olla isompaa vattia kun 18 jos on 60cm? :)
60cm pitkät T8-lamput ovat 18W, et voi hommata siihen isompaa.
- tetraset
fish KING kirjoitti:
Mittaa se.
Älä nyt tingi.
Noi viherkalan actizoo putket vois olla kans yks vaihtoehto, sylvanian aquastarin kanssa, soita ja kysy monenko kelvinin putkia ne on, jos ei tiedä, kysy mitä putkessa lukee, jos on lähellekään 10000k osta pois.ostin faunattaresta loistelampun, makso 16.90 sininen valo, ja nyt kasvit voi jo hyvin.. ostin samalla partamonnin ja laitoin sille juurakon, jonka olen hakenut metsäsätä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760