on kauhea määrä harrastuksia? Aamulehdessä on nyt uusi palsta joka esittelee kumppania etsiviä yksineläjiä. Sununtain "Ihmiset"-liitteessä oli sivun kokoinen esittely 61-vuotiaasta leskinaisesta. Kuvan perusteella ainakin ihan pirtsakan oloinen nainen. Harrastuksikseen hän ilmoittaa: soutuspinning, kinesis,shindo ja hiihto. Lintujen tarkkailu, yhdistystoiminta mm. SPR:ssä, avantouinti, leffat ja teatteri. Kolme aikuista lasta ja kolme lapsenlasta. Töissä maanmittausalalla.
Tuli vain mieleni että mihin tuossa enää mies mahtuu.
Itse olen muutamaa vuotta nuorempi nainen ja kyllä tunnen itseni nurkkapatriootiksi tuon naisen rinnalla. Enpä jaksaisi kiitää paikasta toiseen. Olenkin miettinyt että mitä miehet haluavat. Pitävätkö he naista tylsänä jos viihtyy kotona saippuaoopperoita katsellessa ja päivittäinen tunnin kävelylenkki riittää liikuntaharrastukseksi kesällä pyörälenkki? Voisihan olla 2 telkkua jos toinen tykkää urheilustra mutta mieluummin vois katsella mun viekussani leffoja:)
Itse en ainakaan haluaisi miestä jota ei koskaan näkyisi kotona. Ja se että toinen vaatisi lähtemään jatkuvasti jonnekin joka vaatisi paljon rahaa, kuten matkustelu. Olen tottunut elämään vaatimattomasti silloinkin kun on ollut vähän enemmän rahaa vaikka tuhlatakin.
Te jotka haluatte matkustelukaveria, piffaateko kaverinkin vai pakotatteko toisenkin lähtemään kalliille matkalle, ja jos toinen ei halua syytää rahojaan matkusteluun, vaihdatte kaveria?
Minun toivomukseni kumppanista olis ainakin: Älykäs, intohimoinen sohvaperuna viikonloppuisin. Mahtaakohan niitä olla vapaana?
Haluatteko kumppanin jolla
36
2098
Vastaukset
- vieretysten
me muutamat mieluummin olemme vieretysten.
Minä myöskin kaipaan älykästä, intohimoista sohvaperunaa viikonloppuihini. Työviikon vastapainoksi. On mukava havaita se, että maailmassa on vielä viisaitakin naisia. Me essolaiset täytämme aika hyvin ne vaatimukset, joita Sinä ihannemiehille asetat. On se Essollakin usein havaittu, että viisaat simpsakat naiset mielellään vilkuilevat meidän pöytäämme.
Olen huomannut, että jos ihminen luettelee harrastuksiaan, jotka ovat hänen kiinnostuksensa kohteita se voi lukijasta tuntua mahdottomalta hosumiselta ja hästäämiseltä. Eihän tuo luettelo kerro mitään aikataulua ja se voi olla hyvinkin löysä. Kesäisin soutua ja talvisin hiihtoa ; ) Harrastukset kertovat vain niistä asioista, jotka hän haluaa julki tuoda hakiessan ystävää. Vaikkapa yhteisiksi puheen aiheiksi yhteisiin viikonloppuihin.
En usko, että miehiä kiinnostaa saippuaoopperan tuijotukset, minustakin nuo sarjat ovat lähinnä elämästä pakenemista.
Kuka sitä nyt enää kotiinsa hupulaista tällä iällä enää haluaa, seurustella voi ja asua omillaan. Voihan sitä harrastaa osa-aikaista yhdessä asumista matkustelemalla maailmalla.
Älykäs sohvaperuna = epäsuhta yhtälö ; ) Ei taida olla tarjolla sellaista ihmettä ; )- ilmottaudun
älykkääksi sohvaperunaksi. :)
Teen töitä viikot ja harrastuksiin jää liian vähän aikaa ja sen minkä ehdin, harrastan yksin.
Kuntosalia ja lukemista.
Viikonlopuksi haluaisin kainalooni miehen joka haluaa vain esim. keskustelu-, ruuanlaitto- ja rakasteluseuraa. ilmottaudun kirjoitti:
älykkääksi sohvaperunaksi. :)
Teen töitä viikot ja harrastuksiin jää liian vähän aikaa ja sen minkä ehdin, harrastan yksin.
Kuntosalia ja lukemista.
Viikonlopuksi haluaisin kainalooni miehen joka haluaa vain esim. keskustelu-, ruuanlaitto- ja rakasteluseuraa.Itse en osaa omaa älykkyytäni arvioida. Minulla on älykäs mies jokaiselle päivälle ei vain viikonlopuille emmekä asu yhdessä. Oma aika ja harrastukset ovat meille molemmille tärkeitä.
Olemme aikuisia, itsenäisiä toisen elämää kunnioittavaia ja vapaita ihmisiä. Mieheni lukee paljon ja minulla on omia menojani/harrastuksia.
Jos luen itse hyvää kirjaa tai maalaan taulua en seurustele vaan keskityn sen hetkiseen tekemiseen. Yhteistä aikaa löytyy jokaiselle päivälle vaikkakin pääsääntöisesti syömme eri talouksissa. Keskustelua, matkustelua ja rakastelua harrastamme yhdessä ja ne ovat intohimojamme ; )
Minulla oli kerran sellainen viikonloppumies, joka oli vain keskustelu-, ruuanlaitto- ja rakasteluseuraa. Juttu kuivui kokoon harvojen tapaamisien vuoksi.
Mistä olet ajatellutekaksi ruveta etsimään tuota kainaloistasi sohvaperunaa? Siinä se onkin miettiminen ; )
- Puusohvaperuna
Tosin enhä minä aina tolla puusohvalla makaile, kun on noita parempiakin ajanviettotapoja. Mitä nyt telkkarista noita urheilukisoja, jotain polliisisarjoja,(EI NAUNIITA JA RÖYHKEITÄ), luonto-ohjelmia sun muuta "järkevää"??.Sit vielä noita harrastuksia ja muita hommia on sen verran ettei tekemisestä oo puutetta
Oho, oonkohan mä edes sohvaperuna, alkoi epäilyttää jo näin alussa itteenikin. taitaa olla paras lopettaa alkuunsa. Mutta kuiteskii onneA etsintään!
Toivottaa vaapaa "PUUSOHVAPERUNA"- Hanna
Ne on lihavia, selkävikaisia ja tyhmiä! Sieltä sohvan uumenista ne jaksavat ryömiä korkeintaan jääkaapille uutta lastia hakemaan.
- Hanna
Hanna kirjoitti:
Ne on lihavia, selkävikaisia ja tyhmiä! Sieltä sohvan uumenista ne jaksavat ryömiä korkeintaan jääkaapille uutta lastia hakemaan.
Kansanterveydellisin perustein! Suunnilleen joka suomalaisella on selkävaivoja: Mitenkähän paljon on syypäänä pehmeillä upottavilla, usein hyvin epäergonomisilla sohvilla lojuminen ilta illan jälkeen!
Minulla on olohuoneessa sohva, mutta se on lähinnä vieraita varten. Itse en siinä loju, kun ei ole telkkariakaan. Mutta: eipä ole selkävaivojakaan sen parmmin kuin muita kolotuksia. - k/k
Hanna kirjoitti:
Kansanterveydellisin perustein! Suunnilleen joka suomalaisella on selkävaivoja: Mitenkähän paljon on syypäänä pehmeillä upottavilla, usein hyvin epäergonomisilla sohvilla lojuminen ilta illan jälkeen!
Minulla on olohuoneessa sohva, mutta se on lähinnä vieraita varten. Itse en siinä loju, kun ei ole telkkariakaan. Mutta: eipä ole selkävaivojakaan sen parmmin kuin muita kolotuksia.komeasti ,taitaa jäärä lääkärit työttömiksi.
- RosaLiiin
kuulostaa mukavalta.
Mies voi kaiken muun tekemisen ja tärkeän lisäksi makoilla minkälaisella soffalla tahansa,
mutta ei vain omaan napansa tuijottaen,
vaan yhdessä kanssani hupsutellen. - se*
Hanna kirjoitti:
virusmeilien postittaja löytyikin!
- koti on se tärkein,
Juu, ei ollut käsityöt, ei teeveen katselua, ei laiskottelua...missäs on lastenlapset???
Kaikki tapahtumat ovat kodin ulkopuolella.
Pelkää kuluttavansa kotiaan:)
Pelkää kohdata itsensä, on kuin ikiliikkuja, säälittävä ihminen. Luulisi väsyvän? Minä en huolisi ikinä sohvaperunaa. Minulle sopii aktiivinen ihminen, mutta ei mikään urheiluhullu. Tän ikäiselle ihmiselle riittää liikunnalliseksi harrastukseksi jokin ulkona liikkumisharrastus pelkästään.
Minä pidän tärkeimpänä harrastuksena miehelläni, kiinnostus oman kodin hoitamiseen ja remontointiin ja korjaamisiin yms. asennustyö...
Mitään älykköä en huolisi, kun en jaksaisi kuunnella mitään kannanottoja mihinkään politiikkaan tai maailman tilanteisiin, jos oma koti olisi sohvassa makaamisen vuoksi rempallaan.
Sopivan hiljainen ja ahkera, kodista ja omista ja toisen lapsista ja lapsenlapsista kiinnostus riittää. Ja ei mikään kitupiikki, vaan lähtee reilusti mukaan kodin sisustus ja muutostouhuun siirtelemään huonekaluja ja ostamaan uutta.- k/K
Löys takarivist tollasen.
- Pirre*
justiisa tuommoinen :)
- juoksut jo juossut
en niinkään tiedä,mutta pidän kotona olosta,en ole "asuntosäästäjä"enää.
Itseni kanssa hyvin toimeen tuleva ja siksi tulen myös muiden kanssa toimeen.
Ihmettelen itse myös,miksi on joillakin niin paljon harrastuksia.
Minusta on ihan mukavaa,lukea aamun lehti kahvia juoden ja ei kiirettä minnekkään. tuo älykäs ja intohimoinen sohvaperuna. Melkoinen yhtälö!
- justiina
olen ihan yksin,kun enää alkasin tapailemaan ketään.
Ei se tuntunut hyvälle kun kaveri tuli vaan viikonlopulla ns.valmiiseen pöytään.
En ala kenenkään piiaksi enää,saati muuksikaan.
Joko kiinteä parisuhde,jossa kaikki jaetaan ja asutaan saman katon alla,tai ei mitään.
Ja jos ollaan parisuhteessa,silloin ollaan,eikä juosta yksin ympäri maailmaa. - kuunteletko
paljonkin ihmisten puheluja iltaisin??????????????
- otan kaiken tosissani
en siten koe mitään harrastavani.
Sanoisin mieluummin omaavani mielenkiintoa johonkin. - hah hah haa
joka haluaa paljon olla yksin tai harrastaa omia juttuja tai sitten olla kotiapulaisena tälle naiselle.
- onkohan totta
ja harrastuksia vaikka toisille jakaa.
Voihan ne olla niitä kuvitelmia mitä vois harrastaa. No näinhän tämän täytyy olla. Päätin ottaa selvää tuon Brunettea huolestuttavan rouvan harrastuksista. Tulin siihen tulokseen, että tuo aktiivinen nainen on hyvin itsestään huolta pitävä ja ajan hermolla elävä ihminen. Eikä nuo harrastukset vaadi ollenkaan tiukkaa viikko ohjelmaa. Hyvin on löysää ja nautinnollista hänen elonsa kun vaan vielä miehen kaveriksi löytyy niin uskon virtaa olevan myös kainaloiselle murullekin.
Rouvan ohjelma : )
Rouva menee hyvin varustettuun kuntosaliin ja alkaa lämmittelyn soutuspinnigillä. (Soutuspinning = sisäsoutu tai laitesoutu).
Alkulämmittelyn jälkeen hän vaihtaa Kinesisiin, joka on voimaharjoittelua sekä notkeutta ja tasapainoa kehittävää kuntoliikuntaa.
Rouva on myös perehtynyt Shindoon, joka pohjautuu viimeisimpään tietoon ihmisen anatomiasta ja fysiologiasta. Jotta rouva voi hallita lihaksiaan hän on perehtynyt oikeaan kehotyöskentelyyn.
Nuo kolme hienolta kuullostavaa harrastusta ovat itseasiassa yhden illan jutskaa viikossa ; )
Talvisessa luonnossa hiihdellessään ja ihaillessaan lumipeitteisiä puita hän voi samalla harrastaa lintujen tarkkailua. Sunnuntaipäivän rattoisaa ja terveellista happihyppelyä. Saman harrastuksen voi hoitaa myös kesällä, marjastaessa tai luonnossa patikoidessa.
Yhdistystoimintaa harrastetaan ehkä kerran tai pari iltaa kuukaudessa tai jopa vähemmänkin. Se on henkistä hyvinvointia ylläpitävää harrastetta.
Avantouinti on ihana päivän päätös kun palaa hiihtolenkeltä, tai kuntosalilta. Talveen rajoittuva harrastus.
Teattereissa vaihtuu ohjelma sangen verkkaisaan joten kulttuurinautinnoissa kuluu ehkä yksi ilta kuussa. Elokuvia voi katsella myös kotisohvalta.
Siis paljon porua teitte aktiivisen ja itsestään huolta pitävän naisen elämästä. On nimittäin paljon ihmisiä, jotka eivät makaa kotisohvilla ja mussuta munkkeja ; ) aikaa jää runsaasti vielä lapsille ja rakkaalle miehelle kun on virtaa harrastaa ja liikkua.- taajamissa
harrastusten lähellä. Sivukylällä tuollainen painaa harrastuksesta toiseen pakoputki punasena, niin aikaa ja bensaa kuluu.
- painelee
naama punasena punasissa vatteissa somistettuna vihreillä anakondan vauhtiraidoilla.
- O - O
että maailmassa on erilaisia ihmisiä? Jokaiselle sitä etsivälle löytyy varmaan samanhenkinen kumppani. Deitti-ilmoituksesta käy ilmi millaisista asioista nainen on kiinnostunut ja varmasti hän odottaa saavansa vastauksia miehiltä, joiden kanssa voisi jakaa ainakin osan harrastuksistaan. Hyvässä parisuhteessa pitäisi mielestäni olla yhteisiä mielenkiinnon kohteita, mutta eihän ihan kaikkea tarvitse tehdä yhdessä.
Oma mielenkiinnon kohteitteni lista olisi pitempikin kuin mainitsemassasi ilmoituksessa kerrottu. Ei se silti tarkoita sitä, että pitäisi olla koko ajan menossa. Kirpikirjailija ehti esitellä näkemyksensä harrastusosiosta ja mielestäni siinä tulikin kaikki tarpeellinen sanotuksi.
Miksi joku haluaisi pakottaa jonkun toisen matkustamaan? Ellei toisella ole halua tai varaa matkustaa, miksi sen pitäisi estää kumppania tai ystävää tekemästä niin? Joku voi kustantaa kumppanilleen unelmamatkan, joku toinen käyttää matkustamiseen kaikki perustarpeiden yli jäävät euronsa. Uskoisin ihmisten tekevän parisuhteessa toista ilahduttaakseen välillä myös jotain sellaista, mistä eivät itse muuten kiinnostuisi. Itse en kuitenkaan viihtyisi hyvänkään rakastajan kanssa jatkuvasti viikonloppuja vain kotona löhöillen.
Harrastukset, älykkyys, varallisuus, elämäntavat yms. eivät mielestäni ole sukupuolisidonnaisia. Samanlaiset lapset leikkivät parhaiten yhdessä, on vanha sananlasku joka pätee varmaan myös parisuhteessa.
Pysähdyin hetkeksi miettimään, miten aiot tutustua siihen älykkääseen viikoloput sohvalla intohimoisesti viihtyvään unelmamieheesi. En keksinyt hyvää ratkaisua. Aiotko sinä kutsua sopivat ehdokkaat kotiisi testattavaksi?- äänessä
täällä näköjään?
- ent.tehtaantyttö
jokainen jo tässä iässä taplatkoon tyylillään..yhdelle sopii tälläinen, harrastusmuoto ja elämäntapa ja toiselle toinen..tapa käyttää tuota vapaa-aikaa....eri-ikäkausina ihmisillä voi myös olla hyvinkin erilaiset. Myös elämäntilanteet voivat muuttua ja rajusti, jotka tuo harrastus- ja vapaa-aikakin siten muuttuu myös...joten...
t.friidu- osasit sievästi
sanoa sanat, joita minäkin tavoittelin.
En muuten ole missään nähnyt tutkimusta, jonka mukaan harrastusten moninaisuus, tai niiden puuttuminen korreloisi ÄO:hon.
- kumppanin
jolla on hiukset ja järki päässä mutta hieman myös huumorintajua, rakkautta musiikkiin ja romattisuutta.
Terveisin Marita Karhulahti, se aito oikea versio
tästä XP-järjestelmästä ja jatkoa seuraa lehtien
palstoilla ellei kiusantekoni lopu!!!!!!!!- kawe
kertyi, aloittajalle.
Se mikä sopii yhdelle voi olla myrkkyä toiselle.
Nyt ei tarvita kun saada ne *samaa haluavat kohtaamaan ja uskon että se on suurin pulma.
Olkaa sovussa ja rauhassa itsenne kanssa *ensin, Hänen vuoronsa tulee .....jos..
- totuus toinen
Jos nainen saa valita.
Toinen mies säntillinen vähemmän komea, hyvin toimeentuleva.
Toinen komea viinaanmenevä, velaksi elävä, aina parempi kun on pahapäinen.
Kyllä nainen juopporentun ottaa kerta toisensa perään, jos se tämän paremman ottaa, ei se ole sen kanssa onnellinen, siitä juopporentusta se haaveilee.
Ongelma on siinä, ettei renttuja riitä kaikille, joku joutuu olemaan onneton sen nyhverön kanssa.- ent.tehtaantyttö
viisastua, voivathan?:) ihan totta...anna edes toivoa..:))
t.friidu
- löydät etsimäsi
Itse en kuitenkaan pane pahakseni harrastuksia, jos vain ovat samantapaisia tai peräti samoja kuin itselläni.
- tosimies
sittenhän se jaksaa harrastaa minuakin ja saa aina välillä vääntäytymään sohvalta.
on aina liikaa, harrastuksissakin. No, riippuu tietysti siitäkin, kuinka usein mitäkin lajia harrastaa. Mutta jos harva se ilta on menossa harrastuksiin, kyllä siinä kumppani äkkiä kokee itsensä ylimääräiseksi.
Pikkusen kyllä toisinaan ihmetyttää, että millä ajalla (ja energialla) jotkut työssä käyvät ihmiset harrastavat niin paljon. Meikäläinen kun ei muutenkaan tahdo työpäivän jälkeen ehtiä kaikkia kotihommia hoitaa, pikkusen pitäs jäädä sentään lepoaikaakin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p646205Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "813856Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242841- 232380
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452272Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621863Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61709Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy851322- 341281
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome201266