Eli tossa eilen alkoi tulemaan töissä kipeä olo ja sitten otin vähän rauhallisemmin ja työpäivän jälkeen menin apteekkiin ostamaan buranaC:tä ja illalla otin pillerin ja aamullakun heräsin niin vatsassa oli pientä kutinaa ja sitten katsoin käsivarsia niin sielläkin oli patteja. Vai voiko tämä olla tulirokkoa kun patteja on vähän jalkapöydässä, vatsan melkein koko alueella, ranteissa kämmenissä, kämmen selissä, ja käsivarsissa ja polvissa muutama?
Huomenna olen menossa lääkäriin mutta etukäteisinfo ei olisi pahitteeksi :)
PS: näppylät kutisevat paljon
Burana C:lle allerginen?
10
4216
Vastaukset
- ei tiiä
niin vielä sitä että patit ovat kuin hyttysenpistoksia ympäri kehoa. myös kaulassa
- eli nokkosrokkoa
eli allerginen reaktio?!
Itse en voi käyttää kuin parasetamolia...
- itsellä melkein henki meni ...
vaikka aina popsin niitä normaalisärkyyn tuli vain ellergiareaktio jotta meinasi henki mennä.nykyisin vain panadol kelpaa peruslääkkeistä.Lääkkeelle voi tulla allergiseksi koska vaan ei katso onko käyttänyt tai ei.
- mainitsemanlaisiasi
iho-oireita, ihottuma on erilaista tulirokossa.
- enen lekuriin menoa.
lääkelaitos kirjoittaa seuraavaa eli kopsattu:
Ihohaittavaikutukset:
Hyvin harvoin on raportoitu vaikeita, joskus hengenvaarallisiakin ihoreaktioita, kuten exfoliatiivista dermatiittia, Stevens-Johnsonin oireyhtymää tai toksista epidermaalista nekrolyysiä liittyen tulehduskipulääkkeiden käyttöön (ks. kohta 4.8). Potilaat ovat altteimpia näille haittavaikutuksille hoidon alkuvaiheissa. Suurin osa näistä haittavaikutuksista on ilmennyt ensimmäisen hoitokuukauden aikana. Burana-C:n käyttö on lopetettava heti, jos ilmenee ihottumaa, limakalvomuutoksia tai muita yliherkkyysoireita. - Keskustelun aloittaja
Kiitos jo vastanneille näin nopealla aikavälillä, mutta jos selkeyttää vielä niin ihossani on suuria punaisialäikkiä, vähän kämmentä pienempia tai suurempia, ja ihottumaaa on alkanut ilmetä jo polvitaipeissa, olen ottanut lääkettä viimeks edellis iltana ja aamulla jonka jälkeen olen lopettanut kokonaan lääkkeen käytön.
- lienee..
Ota allergialääkettä, sillä se menee ohi.
- Omark
Jotain allergialääkettä kannattaisi ottaa, etenkin kun tila tuntuu etenevän siitäkin huolimatta, että et ole ottanut lisää oireen aiheuttanutta lääkettä! Tuollaisessa tilanteessa on lupa mennä päivystykseen. Joku sanoi kyseessä olevan lievä allerginen reaktio, mutta mielestäni koko kropan ihottumaoire on otettava vakavasti. Seuraavalla kerralla oire voi olla huomattavasti pahempi!
- _Markku_
Terve,
minä sain ensimmäisen kerran noin kk sitten buranan ottamisen jälkeen allergisen reaktion. Silmät ja huulet turposivat ja tuli nokkosihottumaa, joka on istunut sitkeästi kuukauden. Eilen erehdyin ottamaan aspiriinin ja tuli sairaalaan lähtö. Naama turposi nyt paljon pahemmin kuin viimeksi (kokonaan) ja koko keho meni aivan punaseksi. Sairaalassa vietetyn päivän jälkeen olen nyt samassa tilassa, kuin enne tuota kohtausta.
Nyt odotan pääsyä allergiasairaalaan, jotta varmistutaan mistä nämä johtuvat mutta tuskin ainakaan tulehduskipulääkkeitä voin enää syödä. Panadolissa on kuulemma erilainen vaikutus, joten se lienee minun särkylääkkeeni jatkossa. - tuoteselosteesta
300 mg askorbiinihappoa
Tablettiydin:
Tärkkelys, esigelatinoitu
Maissitärkkelys
Piioksidi, vedetön, kolloidinen
Selluloosa, mikrokiteinen
Kroskarmelloosinatrium
Kalvopäällyste:
Hypromelloosi
Kinoliininkeltainen (E 104)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064592Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293403No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452390- 411438
- 361353
- 381206
- 141102
- 1591026
- 27998
- 6944