yleispätevät drinkit

nyypätär

asia kun nyt on niin, että olen ihan uusi ja ujo tässä baaritoilailussa. ja kun baarit eivät jostain syystä voi yleensä minnekkään laittaa drinkkilistojaan niin ihan pulassa ollaan. pari kertaa kun tilaukseen tarjotaan ei oota niin joutuu luikkimaan sen saman vanhan valkovenäläisen tai ville vallattoman kanssa nurkkapöytään murjottamaan. drinkkejä kun en ollenkaan tunne, niin osaisivatko kokeneemmat konkarit heitellä sellaisia jokapaikan drinksuja, joita mitä suuremmalla todennäköisyydellä baarissa osataan tehdä? makuni on makea ja mielellänsä hedelmäinen.

6

2720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

Yleensä en muita drinkkejä tilaa, paitsi kossukolaa jos viskiäkään ei löydy. Viskikola kuitenkin paljon paremman makuista.

• pakko myöntää

Vaikka suomalaiset ovat kovia juomaan, niin todellisuudessa juomakulttuuri on täällä tavattoman kehno. Suurin osa kansasta kiskoo huonolaatuista kotimaista kaljaa, ehkä kehnoa kirkasta viinaa, ja sitten jotain Jägermeisteria tai fisua tms.

Drinkkejä on usein turha kysyä, ellei mene ihan johonkin tasokkaaseen keskustan paikkaan.

Kokeile nyt kuitenkin: Dry Martini. Manhattan. Votka tonic. (Huom! Martinia tilatessa muista mainita että tarkoitat cocktailia, et Martini-nimistä vermuttia.)

Makea on esimerkiksi Lumumba. Campari on hyvää, soodalla tai tuoremehun kanssa.

Mutta kysy nyt baarimikolta, kyllä ne osaa suositella, jos osaa asiansa.

Valitettavan usein eivät.

• ...baarimikkoa tekemään joku makea ja hedelmäinen drinkki ja kertomaan, mitä siihen tulee.

• yleensä

En lähtis teinimestassa kyllä mitään martinia tilaamaan vaikka sitä ehdotettiinkin. Yleensä baareissa tunnetaan noitten valkovenäläisen ja ville vallattoman lisäksi ainakin marianne, kelkka, sex on the beach, cosmopolitan, margarita, mansikkamargarita, long island ice tea, jekkupatteri, kossuvissy, kossukola... Usein on myös näitä alkuviina mixeri -tarjouksia, joihin siis tulee viina plus valitsemasi limppari. Ja jos baarimikot eivät tiedä mitä haluamaasi drinkkiin sisältyy, niin kerro sinä heille! Tai jos haluat jotain yllättävämpää kuin nuo perusjutut, niin tilaa baarimikolta hänen oma bravuurinsa, "jotain makeaa", "jotain kirpeää", "jotain pirtelömäistä" tms.

• Itsekkin tykkään eniten hedelmä drinkeist ja makeista.
      Minä tilaan yleensä Sex on the beach tai Appelsiini/Ananas Malibu. :)

• Ansku1

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      189
      6726
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      155
      1933
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1638
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1360
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      51
      1143
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      42
      1041
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      1002
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      937
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      249
      908
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      879
    Aihe