Miten torjua ihastuminen?

help me!

Olen noin kolmekymppinen mies, ja ihastumassa/ihastunut erääseen naiseen, johon minun ei olisi sopivaa ihastua. Aivan selviä ihastumisen merkkejä olen itsessäni huomannut (mm. kyseinen nainen pyörii huolestuttavasti koko ajan mielessä). Pelkään, että pian tuo vastapuolikin huomaa tunteeni, ja se olisi pahinta, mitä nyt voisi tapahtua.

Mitä konsteja olette käyttäneet estääksenne itseänne ihastumasta johonkuhun?

20

3353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajattele siitä

kaikkea ikävää ja negatiivista. Kyllä se siitä pian unohtuu.

• help me!

Vähän olen yrittänytkin kehitellä negatiivisia ajatuksia ko. naiseen liittyen, mutta kun se ihastumisen tunne sieltä meinaa puskea väkisin läpi. Sinänsä sääli, että joudun sitä tunnetta torjumaan, koska todella harvoin kehenkään ihastun. Ja silloin kun ihastun, on kohde aina "väärä". Nyt ei ole kuitenkaan vaihtoehtoja, koska ihastumiseni esille tulo aiheuttaisi mitä ilmeisimmin suunnattomia ongelmia. Ei sillä, että välttämättä mitään vastakaikua edes saisin, mutta jo pelkkä tieto tunteistani aiheuttaisi harmeja.

• ei vääriä ole
        help me! kirjoitti:

Vähän olen yrittänytkin kehitellä negatiivisia ajatuksia ko. naiseen liittyen, mutta kun se ihastumisen tunne sieltä meinaa puskea väkisin läpi. Sinänsä sääli, että joudun sitä tunnetta torjumaan, koska todella harvoin kehenkään ihastun. Ja silloin kun ihastun, on kohde aina "väärä". Nyt ei ole kuitenkaan vaihtoehtoja, koska ihastumiseni esille tulo aiheuttaisi mitä ilmeisimmin suunnattomia ongelmia. Ei sillä, että välttämättä mitään vastakaikua edes saisin, mutta jo pelkkä tieto tunteistani aiheuttaisi harmeja.

miten joku voi olla väärä.. ei vääriä ole, on vain hyviä, ja sopivia. kuin vaatteita kaupassa, paljon hyviä, mutta harvat sopivia.

• help me!
        ei vääriä ole kirjoitti:

miten joku voi olla väärä.. ei vääriä ole, on vain hyviä, ja sopivia. kuin vaatteita kaupassa, paljon hyviä, mutta harvat sopivia.

Sanotaan sitten, että ko. nainen ei ole "sopiva" ihastumisen kohde tässä tilanteessa ainakaan.

• puolestani mut
        help me! kirjoitti:

koita vaikka vältellä häntä. Ja aina kun hän tulee mieleen tai vastaan jossain, ajattele vaikka et hän on sanonut sinulle jotain tosi ilkeää. Kyllä se väkisinkin unohtuu jossain vaiheessa. Tsemppiä sinulle!

• sekaantua.
        help me! kirjoitti:

Sanotaan sitten, että ko. nainen ei ole "sopiva" ihastumisen kohde tässä tilanteessa ainakaan.

jos on varattu, niin ei ole sopiva. Löytyy niitä vapaitakin varmasti ihastuttavia. Mut varmasti ihastukset kyllä lopahtaa, kun huomaat, ettei hänellä ole tunteita sulle vaan muualle. Eikä sellasta lopahtamista tarvi pakottaa, tulee ihan itsestäänkin. Varattujen kans tulee hankaluutta ja ongelmien hakemista muuten, joten ei se taida olla edes oikeaa ihastumista häneen sulla.

• höpötä
        help me! kirjoitti:

Mikä voi olla niin pahaa ja kiettyä? Ainut ehdoton este minkä keksin on että olette sukua. Ja se että jos joku on varattu, se ei ole este vaan hidaste. Kaikki muut esteet voi raivata tieltään, koska rakkaus voittaa kaiken ;)ÄlÄ

• Anonyymi
        help me! kirjoitti:

Liiotteletko ap seurauksia?

• Anonyymi
        help me! kirjoitti:

Hoet itselle että on pelkkä jakorasia / munahaukka niin sillä se unohtuu. Itse tein ja onnistuin , nytten tämä ihastus ei ole enää mielessä.

• nyky-

ihmiselle tunnu riittävän mikään. se jos joku, mikä tässä maailmassa on pysyvää, on toinen ihminen.

• onnea sulle

ompas ihanaa. Jos tuo on sulle pahinta, niin sä olet maailman onnellisin ihminen taatusti. Tuohan on ihanaa.

• en ole minä

sillä en halua että yrität torjua tunteesi mua kohtaan...

• siis varattu

vai työkaveri? Veljen ex-vaimo? Jos näette päivittäin, niin tietysti hankalampaa yrittää olla tuntematta mitään. Jos taas näette harvoin, niin kyllä se tunne joskus ohi menee, jos siitä teidän välille ei voi tulla mitään.

• itsekin_ihastunut

Missä on ongelma? Itse tunteessa ei ole väärää tai hävettävää. Toinen asia mitä sillä tekee. Kuitenkin kyseessä on valtavan positiivinen juttu. Näitä tunteita ei pidäkään estää. Ihastumisen voi tunnustaa, tuskin kukaan siitä pahastuu. Pitää vaan olla pelisilmää että missä ja miten asian ottaa esille.

• Can't help you :(

sen kummemmin osaa. Mutta eipä siinä taida konstit auttaa, kun tunteet ottaa vallan. Mitä enemmän räpiköit vastaan, sitä enemmän häntä ajattelet ja enemmän ihastut.
      Sehän se kummallista onkin, että "kielletty/sopimaton tmv" juuri kiinnostuksen herättääkin.
      Joillekin tepsii poissa silmistä, poissa mielestä-taktiikka. Voisitko käyttää sitä?

• ni mun:

Jos noin kovasti haluat kieltää ihastumisesi, niin jopas on suuria tunteita pelissä.

Eli se mun vinkki on: TOIMI.

Loppupeleissä se on ihan yksi lysti onko tuo nainen sinua reilusti vanhempi, nuorempi, kaverin oma, veljen oma, varattu, sinkku, toisella puolella maailmaa, naapurissa jne....katsos kun surin niistä on rakkaus :)

• Anonyymi

Etäisyyden otto, viileys, järki, kuri, pessimismi sen ihmisen suhteen ("kaikkea sitä keksiikin tolkun mies, jo on aikoja eletty")

• Anonyymi

Mitä enemmän yrität estää tunnetta, sitä enemmän se aiheuttaa ahdistusta luultavasti.

Jos hän on työkaveri tai edes esimies, ei se ole lopullinen este. Samoin hänen parisuhteensa tilaa, jos sitä edes on, et voi tietää. Ikäero on ongelma, jos siitä tekee itse ongelman. Ainoa tietysti naisen kohdalla voi tulla esteeksi on lisääntymiskyky. Siitäkään ei tiedä etukäteen. Itse olen pienen lapsen äiti, lapsi tuli kerrasta ei-niin-hedelmällisenä ajankohtana ovulaatioon nähden. Ovulaatiot viel tuntuu 45v ja huomaa haluissa (joita tosin ei kenenkään kanssa pura). Vanhin tuntemani luomusynnyttäjä on 48v. Jos tuo olisi kriittinen asia, pitäisi päätös pystyä tekemään nopeasti. Et noistakaan asioista voi tietää ilman keskustelua.

Sisarusten, ystävien yms. läheisten nyx ja ex en koskisi. Siinä menee raja, jota ei saa ylittää. Enkä koskisi myös ex kavereihin. Se olisi ex kohtaan julmaa. Joku kunnioitus on oltava.

• Anonyymi

Kuka edes "valitsee" puolisokseen henkilöä, joka on niin itserakas, että elämän tärkein tavoite on päästä monistamaan itseään?
        Vanhoja aloituksia pitää kaivaa, että pääsee ovulaatioitaan mainostamaan. Miten kukaan jaksaakin olla noin täynnä itseään!

• Anonyymi

Panet munat alasimelle ja lyöt pajavasaralla kerran kovaa. Toimii

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5425
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2246
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1830
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      145
      1761
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1555
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      30
      1467
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1358
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1107
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1078
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      213
      963
    Aihe