HEi. Olen ensi synnyttäjä ja ajattelin kysästä teiltä vähän viisaimmilta, että onkohan normaalia kun olen jo koht 23viikolla raskaana ja vatsastani ei oikein selvästi erota että olen raskaana. olen aina ollut hieman pyöreähkö. mutta ei vieläkään näy sellaista vatsa kumpua ja painoni on vain noussut 135grammaa tämän koko odotus aikana onko normaalia?
miksi vatsani ei kasva?
5
725
Vastaukset
- Mj-80
Kyllä minusta on normaalia. Ei se vielä tuossa vaiheessa monella niin kasvakaan. Äitini on kertonut, että odottaessaan (minua tai veljeäni, en muista kumpaa), yksi työkavereista ei ollut huomannut mitään, kun tämä oli jäämässä äitiyslomalle. Toinen työkaveri puheli jotakin äidin poislähdöstä, niin tämä toinen ihmetteli, että minne hän on lähdössä. Toinen totesi: "Etkö ole huomannut? Sehän jää äitiyslomalle." Uskon, että varsinkin, jos olet ollut luonnostasi pyöreä, eroa ei niin huomaa. Äitini on myös aina ollut pyöreä.
- normaalia
Hei! Eipä minullakaan ensimmäisessä raskaudessa vatsa pahemmin kasvanut. Pari kuukautta ennen synnytystä vasta työkaveritkin huomasi että on vauva tulossa =)
Enkä ole pyöreä vaan hoikka. Eikä noussut muuten painokaan koko raskauden aikana kuin 6 kiloa. Ja nekin vasta 6kk:n jälkeen. Vauva kuitenkin oli syntyessään 3400g. joten ei mikään ihan pieni ollut.
Myöhemmissä raskauksissakin olen mahtunut entisiin farkkuihini vielä 5-6 kuukaudella. Kyllä se sinunkin massu siitä viel kasvaa, kohtapuoliin, kunhan vauva alkaa kerätä painoa =) - minullakaan
vatsa näkynyt esikoista odottaessa vasta kuin rv 30 ja sen jälkeen kasvoikin sellasta vauhtia että huh huh! hyvä kun jaksoin kantaa sitä . esikoinen painoi syntyessä 3980g
toisesta ja kolmannesta maha plumpsahti paljon nopeammin ja olin taas samanlainen maapallo kuin esikoista odottaessa. - KT.
olisi linkki jossa selviää hieman asia: http://www.nettineuvo.fi/index.asp
- KT.
tuohon edelliseen viestiin, linkki ei avaudu näköjään oikeasta kohtaa joten tässä kyseinen kohta:
Sikiön kehitys (viikot 29-42)
Raskauden tämä vaihe on sikiön kasvussa melkoista. 29. raskausviikolla sikiö painaa keskimäärin
reilun kilon ja keskimääräinen syntymäpaino lapsilla on 3500g. Viimeisen kuukauden aikana painoa tulee noin 1 kilo. Pituus sikiöllä on raskauden kolmanneksen alussa noin 40 cm ja syntymäpituus noin 50-52 cm. Keskushermosto kehittyy nopeasti loppuraskaudessa. Yli 34-viikkoiset vauvat tulevat melko hyvin toimeen kohdun ulkopuolella, sillä niiden keuhkot ja aivot ovat jo kehittyneet.
Sikiön kasvaessa liikkumatilaa kohdussa on koko ajan vähemmän. Äiti aistii sikiön liikkeet toisenlaisina kuin aiemmin. Jos sikiön liikkeet ovat selvästi vähenemässä loppuraskaudessa, kehoitetaan äitiä tekemään liikelaskentaa. Nyt voi tuntua myös, jos sikiöllä on hikka. Isä voi kuulla äidin vatsanpeitteiden päältä sikiön sydämen lyönnit. Sikiö tutustuu vanhempiensa ja tulevan perheensä ääniin, soitettuun tai laulettuun musiikkiin.
Istukka painaa synnytyksessä keskimäärin 500-700 g. Raskauden lopulla istukka alkaa rappeutua, tupakoivilla äideillä nopeammin. Lapsiveden määrä vähenee synnytystä kohti, enimmillään sitä on 38. raskausviikolla noin 1,5 l.
Terveydenhoitaja Eija Maijanen, Kotkan kaupunki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770