Minä olen kova leipomaan. Vapaapäivään, niinkuin juuri tänään, kuuluu leipominen. Se rentouttaa. Pullataikinaa vaivatessa ajatukset työstävät työjuttuja ja kotijuttuja. Onko sinun mielestäsi leipominen mukavaa vai pakkopullaa?
Entä muut kodin työt. Kuinka usein siivoatte..minä nakkaan matot pihalle kerran viikossa ja väliaikoina en imuriin koske, jos ei ole pakko
Hyvää maanantaipäivää
9
509
Vastaukset
- leipominen
on sillä se on turha taito koko leipominen sanoi eräs fiksu esimieheni aikoinaan.
Sen jälkeen mulla ei ole ollukkaan fiksua esimiestä, pelkästään sikamaisia örveltäjiä.- voisin*
sanoa viimeisen työpaikkani työkavereista.
KYLLÄ! Rakastan leipomista! Pullaa teen usimmin, sitä on aina pakastimessa. kakkuja "harrastan" myös. Lauantaina leivoin sämpylöitä. Viikko sitten tein perunarieskaa ja pullaa.
Kaikkein ikävin kotityö on mielestäni ruoan laitto. Se on oikeaa pakkopullaa. Mutta joka päivä kuitenkin laitan ruokaa, viikonloppuisin kaksikin. Kun se kotiruoka on kuitenkin kaikkein parasta ruokaa.
Tiskaamisesta olen aina tykännyt. Tiskaan astiat käsin vaikka konekin on. Mutta kun meidän kahden aikuisen taloudessa tulee niin kovin vähän tiskiä. Tiskaaminenkin on rentouttavaa puuhaa. Konetta käytän sitten kun on isompi porukka syömässä.
Nostan sinulle hattua koska siivoat noin ahkerasti! Mulla matot on pihalla ehkä noin kerran kuussa. Imuroin kyllä viikoittain, joskus kaksikin kertaa.- ent.tehtaantyttö
leipomisesta, mutta en mitenkään säännöllisesti leivo, aina silloin kun huvittaa...myös erilaiset muut leivonnaiset kun pelkästään pulla...minusta myös se rentouttavaa touhua..meillä kyllä kaikki menee heti,pullat ja sämpylät ja leivät saan pakkaseen asti..mutta, kaikki muu kyllä menee... eilenkin vadelmapiirakan tein..niin eipä siitä palaakaan aamuksi jäänyt..nyt kuitenkin täytyisi oppia rajoittamaan tuota jälkkäreidenkin tekoa...mies minulla on varsinainen herkkupeppu, hitsi jos, ei ole mitään "hyvää" lähtee itse valmiita pullia kaupasta hakemaan...no, pientä taistelua nyt tämä muutos vaatii...itsepäinen jullikka kun on;) ja aika herkkupeppu minäkin. Myönnetään, myönnetään...
Itse kun jokapäivä siivoan, niin vähemmällä pääsen...eipä tule kerralla niin paljon siivottavaa...
t.friidu- susa51
Tykkään myös leipomisesta ja erilaisesta, pullat kuuluu siihen kyllä ja sämpylät.
Meillä kun on vielä enemmän syöjiä, taidan myös olla varsinainen herkkumutustelija.
Mies sanoo pärjäävänsä oikeastaan kaupankin leivillä ja kotiruoalla.
Tykkään tehdä erilaisa ruokiakin, välillä kaikki on kyllä innostuksesta kiinni ja ajasta.
Siivottua tulee kerran viikossa, mattoa on imuroitava karvalemmikeiden takia useamminkin.
Mikä sen mukavampaa kuin matot pihalle, ainakin kesällä tulee harrastettua useammin. - ent.tehtaantyttö
susa51 kirjoitti:
Tykkään myös leipomisesta ja erilaisesta, pullat kuuluu siihen kyllä ja sämpylät.
Meillä kun on vielä enemmän syöjiä, taidan myös olla varsinainen herkkumutustelija.
Mies sanoo pärjäävänsä oikeastaan kaupankin leivillä ja kotiruoalla.
Tykkään tehdä erilaisa ruokiakin, välillä kaikki on kyllä innostuksesta kiinni ja ajasta.
Siivottua tulee kerran viikossa, mattoa on imuroitava karvalemmikeiden takia useamminkin.
Mikä sen mukavampaa kuin matot pihalle, ainakin kesällä tulee harrastettua useammin.kun itse leipoo. Tänäpäivänä kun tuo jauhovalikoimakin on minusta ainakin ihana. Saa vaihtelua tuohon leipään. Ruisleipä on ainut jota en tuossa sähköuunissa oikein onnistumaan saa, nuo karjalanpiirakat taas onnistuvat. Minäkin leipäkoneen hankin pari vuotta sitten..mutta, käsin tykkään kumminkin tuon leivän aina leipoa, alku innostuksen jälkeen tuo leipäkone nyt tuolla kaapissa...hitsi, kait sitä viikonloppuisin tulisi käytettyä enemmänkin tuota konetta, vaikka tuohon alustukseen mutta, missäs pidät...meilläkin kun on vain 70-luvun kerrostalon keittiö, niin tuota laskupinta-alaa keittiössä ei liiemmilti...pitäisi tämäkin kone olla näkyvillä..niin tulisi useammin käytettyä..
t.friidu
- krisse50
sain juuri tietää uuden respin vaivaa ja vaivaa niin hyveee tuloo
- ent.tehtaantyttö
että..mitä siitä oikein tulee?:))
t.friidu
- nautiskelija
on leipoavarsinkin pullaa, nyt kun asustan yksin tulee harvemmin leivottua kun ei ole syöjiäkään, tulee niin luvattoman paljon syötyä itse jos vaan pakkasessa on.
Siivous on myös oikein rentouttavaa kun sitä saa tehdä kaikessa rauhassa oikein nauttien .MAtot on aina perjantaina ulkoilemassa ja sitten muuttelen vähän paikkoja jakaiken tän jälkeen takkaan tuli ja kynttilät palamaan, voiko olla ihanampaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531449- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231208- 1401034
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602