Hyvää maanantaipäivää

satumaa

Minä olen kova leipomaan. Vapaapäivään, niinkuin juuri tänään, kuuluu leipominen. Se rentouttaa. Pullataikinaa vaivatessa ajatukset työstävät työjuttuja ja kotijuttuja. Onko sinun mielestäsi leipominen mukavaa vai pakkopullaa?
Entä muut kodin työt. Kuinka usein siivoatte..minä nakkaan matot pihalle kerran viikossa ja väliaikoina en imuriin koske, jos ei ole pakko

9

509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leipominen

      on sillä se on turha taito koko leipominen sanoi eräs fiksu esimieheni aikoinaan.
      Sen jälkeen mulla ei ole ollukkaan fiksua esimiestä, pelkästään sikamaisia örveltäjiä.

      • voisin*

        sanoa viimeisen työpaikkani työkavereista.


    • KYLLÄ! Rakastan leipomista! Pullaa teen usimmin, sitä on aina pakastimessa. kakkuja "harrastan" myös. Lauantaina leivoin sämpylöitä. Viikko sitten tein perunarieskaa ja pullaa.

      Kaikkein ikävin kotityö on mielestäni ruoan laitto. Se on oikeaa pakkopullaa. Mutta joka päivä kuitenkin laitan ruokaa, viikonloppuisin kaksikin. Kun se kotiruoka on kuitenkin kaikkein parasta ruokaa.

      Tiskaamisesta olen aina tykännyt. Tiskaan astiat käsin vaikka konekin on. Mutta kun meidän kahden aikuisen taloudessa tulee niin kovin vähän tiskiä. Tiskaaminenkin on rentouttavaa puuhaa. Konetta käytän sitten kun on isompi porukka syömässä.

      Nostan sinulle hattua koska siivoat noin ahkerasti! Mulla matot on pihalla ehkä noin kerran kuussa. Imuroin kyllä viikoittain, joskus kaksikin kertaa.

    • ent.tehtaantyttö

      leipomisesta, mutta en mitenkään säännöllisesti leivo, aina silloin kun huvittaa...myös erilaiset muut leivonnaiset kun pelkästään pulla...minusta myös se rentouttavaa touhua..meillä kyllä kaikki menee heti,pullat ja sämpylät ja leivät saan pakkaseen asti..mutta, kaikki muu kyllä menee... eilenkin vadelmapiirakan tein..niin eipä siitä palaakaan aamuksi jäänyt..nyt kuitenkin täytyisi oppia rajoittamaan tuota jälkkäreidenkin tekoa...mies minulla on varsinainen herkkupeppu, hitsi jos, ei ole mitään "hyvää" lähtee itse valmiita pullia kaupasta hakemaan...no, pientä taistelua nyt tämä muutos vaatii...itsepäinen jullikka kun on;) ja aika herkkupeppu minäkin. Myönnetään, myönnetään...

      Itse kun jokapäivä siivoan, niin vähemmällä pääsen...eipä tule kerralla niin paljon siivottavaa...

      t.friidu

      • susa51

        Tykkään myös leipomisesta ja erilaisesta, pullat kuuluu siihen kyllä ja sämpylät.
        Meillä kun on vielä enemmän syöjiä, taidan myös olla varsinainen herkkumutustelija.
        Mies sanoo pärjäävänsä oikeastaan kaupankin leivillä ja kotiruoalla.
        Tykkään tehdä erilaisa ruokiakin, välillä kaikki on kyllä innostuksesta kiinni ja ajasta.

        Siivottua tulee kerran viikossa, mattoa on imuroitava karvalemmikeiden takia useamminkin.
        Mikä sen mukavampaa kuin matot pihalle, ainakin kesällä tulee harrastettua useammin.


      • ent.tehtaantyttö
        susa51 kirjoitti:

        Tykkään myös leipomisesta ja erilaisesta, pullat kuuluu siihen kyllä ja sämpylät.
        Meillä kun on vielä enemmän syöjiä, taidan myös olla varsinainen herkkumutustelija.
        Mies sanoo pärjäävänsä oikeastaan kaupankin leivillä ja kotiruoalla.
        Tykkään tehdä erilaisa ruokiakin, välillä kaikki on kyllä innostuksesta kiinni ja ajasta.

        Siivottua tulee kerran viikossa, mattoa on imuroitava karvalemmikeiden takia useamminkin.
        Mikä sen mukavampaa kuin matot pihalle, ainakin kesällä tulee harrastettua useammin.

        kun itse leipoo. Tänäpäivänä kun tuo jauhovalikoimakin on minusta ainakin ihana. Saa vaihtelua tuohon leipään. Ruisleipä on ainut jota en tuossa sähköuunissa oikein onnistumaan saa, nuo karjalanpiirakat taas onnistuvat. Minäkin leipäkoneen hankin pari vuotta sitten..mutta, käsin tykkään kumminkin tuon leivän aina leipoa, alku innostuksen jälkeen tuo leipäkone nyt tuolla kaapissa...hitsi, kait sitä viikonloppuisin tulisi käytettyä enemmänkin tuota konetta, vaikka tuohon alustukseen mutta, missäs pidät...meilläkin kun on vain 70-luvun kerrostalon keittiö, niin tuota laskupinta-alaa keittiössä ei liiemmilti...pitäisi tämäkin kone olla näkyvillä..niin tulisi useammin käytettyä..

        t.friidu


    • krisse50

      sain juuri tietää uuden respin vaivaa ja vaivaa niin hyveee tuloo

      • ent.tehtaantyttö

        että..mitä siitä oikein tulee?:))

        t.friidu


    • nautiskelija

      on leipoavarsinkin pullaa, nyt kun asustan yksin tulee harvemmin leivottua kun ei ole syöjiäkään, tulee niin luvattoman paljon syötyä itse jos vaan pakkasessa on.
      Siivous on myös oikein rentouttavaa kun sitä saa tehdä kaikessa rauhassa oikein nauttien .MAtot on aina perjantaina ulkoilemassa ja sitten muuttelen vähän paikkoja jakaiken tän jälkeen takkaan tuli ja kynttilät palamaan, voiko olla ihanampaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1449
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1208
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1034
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe