Mikä erottaa SDP:n ja Vasemmistoliiton, niiden käytännön politiikasta? Siis mikä on näiden puolueiden poliittinen, aatteellinen ero.
SDP ja VAS
6
340
Vastaukset
- on vasemmistoliitto
Vasurit haluaa parannuksia pienituloisimpien toimeentuloon, demarit huolehtii lähinnä vain ansiosidonnaisesta turvasta. Demarit oli poistamassa varallisuusveroa.
Vasurit on yleensä kriittisempiä EU:n ja Naton suhteen. - Henkinen tasapaino
Paljon on pimeyttä vielä Euroopassa, kun kysellään tämän tasoisia maailmankaikkeuden perusasioita.
Vasemmistoliitto periytyy bolseviikeista eli aatteellisina esi-isinä ovat mm. sellaiset yhteiskunnalliset suuruudet ja ajattelijat kuten Josef Stalin ja Leonidd Brezhnev. Ajattelun pohjana oli ns. etujoukkoteoria eli itse itsensä etujoukoksi väkivallalla nostama keskinkertaisuuksien toverijoukko pisti sivistyneistön ja älymystön joko pikkilankojen tai tiilimuurien sisään. Sikäli kun antoi edes elinaikaa.
Sosialidemokraatit periytyvät monipuoluejärjestelmään perustuvasta ja pohjoismaiseen hyvinvointiyhteiskuntaan tähtäävästä aatteesta. Se pyrkii antamaan kaikille ihmisille tasapuolisesti sekä vapautta että elinmahdollisuuksia.
Ero on todella suuri. Se suuri ja mahtava, jonka varjossa Vasemmistoliitto ja sen nykyisetkin änkyrät piehtaroivat, ei ole inhimillinen yhteiskuntajärjestelmä. Että tässä niitä eroja ihan pikkusen alkulukemiseksi.- ..........
vastauksesta. Ryhdyn SDP:n kannattajaksi
- itse vastaa
.......... kirjoitti:
vastauksesta. Ryhdyn SDP:n kannattajaksi
niin yksimielisyyteen on helppo päästä. Mutta ei tuollaista yksisilmäistä propagandaa enää nykyajan demaritkaan harrasta.
- bolsejulistus
itse vastaa kirjoitti:
niin yksimielisyyteen on helppo päästä. Mutta ei tuollaista yksisilmäistä propagandaa enää nykyajan demaritkaan harrasta.
Olet oikeassa. Ei demarit ole pläjähtäneet noin alhaiselle tasolle koskaan. Mutta esimerkiksi Pravda-niminen satujulkaisu toimi sillä periaatteella koko ilmestymisensa ajan satuvaltio Neuvostoliitossa.
- ..........
itse vastaa kirjoitti:
kysymykseeni itse vastannut. Todennäköisesti kysymykseeni antoi Demari vastauksen. Hyvä vastaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 674421
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h684271Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112947Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv662835Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p212119Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.552002Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151689- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1111373- 1821286