MINÄ NAUTIN ! En vanhene jonoissa...

jätän ne taakseni...

en mainittavasti ajele ylinopeutta, pidän keskinopeuden korkeana. Pistän vilkun päälle jo ennen kiertoliittymää jotta se varmasti on päällä, se kun on kuulemma tärkeä juttu. Ei en minä kenenkään päälle aja, en edes tööttäile. Olen yleensä helvetin tyytyväinen perillä...sitten luen näitä "marinoita" täältä:

-siinä ja siinä pitää käyttää vilkkua...
- rengaspaineet pitää olla "oikeat"
- turvavälit pitää olla(etenkin jos on rekka perseessä, mieluummin tappajarekka)
- minun kaistalleni ei tulla, väli ainakin 100m
- jutin vintit ne ajaa milloin milläkin automerkillä, (harminpaikka)
- pissispojat narisee jos niiden takana ajelee joku 100metriä lähempänä.
- sääntöjä pitää noudattaa prikulleen, mieluummin vieläkin tiukkapipoisemmin.
- miten te saatte yleensä luvan lähteä kotoa? HÄH?
Kylläpäs minä nautin....älkääs,kuulkaas nyt, aina narisko kaikista pienistä asioista liikenteessä...tärkeintä on: että ette aja kenenkään päälle,,,olitte oikeassa tai ette.

6

285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Rat

1. kysymys:
      > En vanhene jonoissa

Kai sinä vanhenet, jos jonossa ajat? Vai tarkoitatko, että vaikka jono etenisi sinulle sopivalla nopeudella, ajat periaatteesta ohi?

2.
      > Pistän vilkun päälle jo ennen kiertoliittymää

Lähdethän myös siitä ensimmäisestä risteyksestä pois liittymästä? Muuten on aika kuspäistä puuhaa...

Rengaspaineiden tulee olla oikeat, säästää renkaita ja polttoainetta, sekä tekee ajamisesta miellyttävämpää ja turvallisempaa.

Turvaväli pitää tietysti olla, pituudesta kai täällä lähinnä kiistellään.

En omista "kaistaa", enkä usko kenenkään muunkaan omistavan. Jotkut tuntuvat kuvittelevan näin olevan, mutta harvapa niistäkään päälle ajaa (noo, yksi nissanisti tänäaamuna Turunväylällä Kirkkonummella ja Espoossa tuntui omistavan koko tien, kun vaappui maastovehkeellään kaistalta toiselle ilman vilkkua ja suoraan muiden eteen).

Jesh. Hauskaahan tuolla liikenteessä on pääsääntöisesti - ja muiden törttöilyjen tarkkailu pitää mielen virkeänä ja uskon omiin kykyihin korkealla. :)

• kohtaan...

"ette aja kenenkään päälle,,, olitte oikeassa tai ette"

• The Rat
        kohtaan... kirjoitti:

"ette aja kenenkään päälle,,, olitte oikeassa tai ette"

Saako alle ajaa, jos on oikeassa?

Esimerkki: pappa ajaa liikenneympyrässä, jossa kaksi kaistaa. Hän ajaa vasenta kaistaa ja vilkuttaa vasemmalle (?). Itse olen tulossa ympyrään ja lähdössä heti oikealle, joten vilkku päällä ja sisään. Papparainen tulee uhkaavasti kohti kylkeä (edelleen vasemmalle vilkuttaen). Tööttään, jarrutan ja väistän. Ei kolissut, mutta papparaisen moottori sammui. Toivottavasti pumppu kesti.

Olisiko minun pitänyt arvata, että hän tulee päälle? Minä nimittäin arvasin... Siksipä vältinkin kolarin. :)

• harkinnan varaisesti
        The Rat kirjoitti:

Saako alle ajaa, jos on oikeassa?

Esimerkki: pappa ajaa liikenneympyrässä, jossa kaksi kaistaa. Hän ajaa vasenta kaistaa ja vilkuttaa vasemmalle (?). Itse olen tulossa ympyrään ja lähdössä heti oikealle, joten vilkku päällä ja sisään. Papparainen tulee uhkaavasti kohti kylkeä (edelleen vasemmalle vilkuttaen). Tööttään, jarrutan ja väistän. Ei kolissut, mutta papparaisen moottori sammui. Toivottavasti pumppu kesti.

Olisiko minun pitänyt arvata, että hän tulee päälle? Minä nimittäin arvasin... Siksipä vältinkin kolarin. :)

vilkku on myös vasemmalle poistumista varten....

• The Rat
        harkinnan varaisesti kirjoitti:

vilkku on myös vasemmalle poistumista varten....

Mitenkäs tuossa liikenneympyrässä, kun vasemmalle ei voi poistua, ja risteysalueella on tuo pysähtyminenkin kielletty?

Joo, eihän tuo olisi iso ongelma, jos vilkuttaisivat vasemmalle vain niin kauan kuin ympyrää kiertävät. Voisi jopa parantaa homman toimivuutta, mutta kun ei se pelkkä oikeallekaan vilkutus tunnu onnistuvan, niin vaikeaa voisi olla.

• Papan vilkuilla
        The Rat kirjoitti:

Mitenkäs tuossa liikenneympyrässä, kun vasemmalle ei voi poistua, ja risteysalueella on tuo pysähtyminenkin kielletty?

Joo, eihän tuo olisi iso ongelma, jos vilkuttaisivat vasemmalle vain niin kauan kuin ympyrää kiertävät. Voisi jopa parantaa homman toimivuutta, mutta kun ei se pelkkä oikeallekaan vilkutus tunnu onnistuvan, niin vaikeaa voisi olla.

ei niin väliä...nehän voi olla vaikka auringon tai katuvalojen heijastuksia. Oli hienosti että aavistit tilanteen....pappojakin on siedettävä.
        Sinänsä vasemmalle vilkutus ympyrässä ei merkitse mitään......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      73
      4527
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3463
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1219
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      118
      1035
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      127
      944
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      925
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe