Siirtolapuutarhapalstat ja mökit

mitä mieltä - olen kiinnost...

Olisin halukas tietämään mielipiteitä siirtolapuutarhoista. Googlesta hakusanalla "siirtolapuutarhat" ei näy kuin muutama mielipide. Jotkut ovat vähän negatiivisia, mutta mielipiteitä on tosi vähän.

Onko sinulla tietämystä asiasta ja mitä pidät jos omistat tällaisen mökin? Hyvät ja huonot puolet olisi hyvä tietää vastaisuuden varalle.

Nim. josko eläkeläisenä ottaisin mökin....

9

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmisen viisaus

      Siirtopuutarhassa on mahdollisuus langeta kiusaukseen istuttaa kahdenlaisia siemeniä peltopläntille, ja kaikkihan me olemme lukeneet raamatusta sen olevan synti.

      3.Moos.19:19 Älä kylvä peltoosi kahdenlaista siementä.

      Turha tulla valittamaan jos eläkepäivien synnin takia joutuu helvettiin.

    • mukavaa :)

      Siirtolapuutarhapalstasta saa helposti kuvan eräänlaisena maanpäällisenä paratiisina, jossa onnelliset ihmiset rinta rinnan viljelevät maata, kuunnellen suihkulähteiden (mabe by Bauhaus) solinaa kauniiden kukkaistutusten keskellä.

      Totuus voi olla toinen. Saat vittumaiset naapurit, mökkisi on hatara, laho ja vino. Maaperä köyhää ja kivistä. Suihkulähde on alati rikki. Rantojen miehet majailevat mökissäsi ja vievät kaiken vähänkin arvokkaamman irtaimen kuseskellen mökkisi nurkkiin. Mökkinaapurisi varastaa sähköäsi, "lainaa" puutarha työkalujasi määräämättömäksi ajaksi (Tosin mitäpä niillä tekisitkään siinä kivikossa?), vie polttopuusi ja myy vaivalla kasvattamasi kukan tapaiset torilla.

      Lisäksi 50000 euroa on järkyttävä hinta palasta kaupungin vuokramaata plus "mökistä" joka muistutta enemmänkin jotakin vajaa ja jotka kaupunki todennäköisesti myy seuraavana kesänä jollekin grynderille.

    • pasuna

      olen kuullut aika negatiivista ko.mökeistä.onhan Suomessa vapaita pieniä taloja.tosin ne melkein on maaseudulla.puutarha on hyvä olla,eikä itä Suomesta!

    • merim.raimo

      TAIVAASSA ;)

    • Siirtola puutarha yhdistys.
      Mutta tiedä että sen pitäminen on rankkaa hommaa.
      Tiedä myös että se on kuin paratiisin esimakua, ainakin minulle joka sain vierailla sielunsiskoni perheen mökillä ja näin kyllä heidän uurastavan. Siksi kaikki oli niin kaunista ja harmoonista.
      Itse en lähtisi ruohonleikkuusta rikkaruohojen kitkemiseen, Talvikuntoon laitot, murtautumiset.
      Sen lisäksi ne ainakin täällä Helsingissä maksaa maltaita.
      Mutta onnea unelmille.
      Muista että jos siitä voi haaveilla sen voi myös toteuttaa.

    • todé

      Lenkkeilen joskus siirtolapuutarhan polkuja ja ajattelen, että noinkin voisi vapaa-aikaa viettää.
      Siirtolapuutarhailu ei ehkä ole erakon juttu, mutta sosiaalinen erakko, kuten minäkin, viihtyy varmasti kyläyhteisömäisessä kesäpaikassa.

      *Siirtolapuutarhayhdistys* on ehkä sana, joka kannattaa näpytellä googlehakuun?

      • Olet juuri niitä henkilöitä, jotka kiertävät ja pyöräilevät meidänkin siirtolapuutarha-alueella ja ihastelevat portteja ja puutarhoja.

        Niissä on työtä sen mukaan, kun haluaa tehdä. Mitään pakkopullaa en koe sen olevan. Tietysti jokainen haluaa pitää alueensa edes jokseenkin siistinä - eihän siitä mitään iloa muuten olisikaan.

        Lisäksi s-puutarhat ovat yleensä lähellä asutuskeskustoja ja niiden hankinta on edullista suhteessa pitkien matkojen päässä oleviin ns. oman maan mökkeihin.

        Minua ei ainakaan ole kukaan vielä häirinnyt naapurustosta. Voi siellä viettää myös vähemmän sosiaalista elämää.


      • ruokatarpeita omin voimin
        köpä kirjoitti:

        Olet juuri niitä henkilöitä, jotka kiertävät ja pyöräilevät meidänkin siirtolapuutarha-alueella ja ihastelevat portteja ja puutarhoja.

        Niissä on työtä sen mukaan, kun haluaa tehdä. Mitään pakkopullaa en koe sen olevan. Tietysti jokainen haluaa pitää alueensa edes jokseenkin siistinä - eihän siitä mitään iloa muuten olisikaan.

        Lisäksi s-puutarhat ovat yleensä lähellä asutuskeskustoja ja niiden hankinta on edullista suhteessa pitkien matkojen päässä oleviin ns. oman maan mökkeihin.

        Minua ei ainakaan ole kukaan vielä häirinnyt naapurustosta. Voi siellä viettää myös vähemmän sosiaalista elämää.

        Nyt kun kaikki vain kallistumistaan kallistuu, kannattaa ajatella oman palstan hankkimista. Sillä edellytyksellä että on taloudellinen mahdollisuus hankkia se ja ennenkaikkea aikaa ja Terveyttä!

        Siirtolapuutarhamökkeilyä voi sanoa hyötypuutarhailuksi. Tosin se kaikki ei tule ilman vaivaa. Mutta onko mitään järkeä maata ja laiskotella, jos vain on terve ja halua omistaa oma mökki lähellä taajamaa.

        Ei bensakuluja, jos ei käytä autoa. Fillarilla ajelee ne matkat, mitä mökille yleensä citystä on.

        Terveellisempään elämään. ;)


    • löytyy

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe