migreeniin lääkkeetöntä

minulle auttoi

eli olen kärsinyt migreenistä kolmisenkymmentä vuotta - lamaannuttavaa kipua, oksentelua jne.
Kohtauksia tulee vajaa kymmenen vuodessa- joskus useampi peräjälkeen joskus voi olla kuukausiakin ilman. Syytä ei ole tiedossa.
Tähän asti olen joko kärsinyt kohtauksen loppuun - oksentamisen jälkeen olo helpottuu pikkuhiljaa tai yrittänyt ennakoida ottamalla useamman tavallisen särkylääkkeen. Jos myöhästyn särkylääkkeiden otossa niin oksennan ne tietenkin pois kohtauksen iskiessä.
Nyt kolmena viimeisenä kertana olen saanut stopattua yksinkertaisella keinolla - olen painatellut kuumaan suihkuun ja seissyt siellä ehkä noin varttitunnin lisäten samalla aina veden kuumuutta. Kohtaus pysähtyy selvästi - eli ei mene loppuun asti. Yhdellä kertaa olin jo oksentamisvaiheessa kun suihku lopetti kohtauksen.
Minä yritin hieman järkeillä - kohtauksen aikana pään verisuonet laajenevat tuntemattomasta syystä aiheuttaen sen kaamean kivun. Kun menen kuumaan suihkuun niin tapahtuu kokonaisvaltainen luonnollinen verisuonten laajeneminen.
Joku voisi kokeilla temppua niin voimme vertailla.
Jos tämä olisikin niin helppoa(?) niin kuinka paljon säästyisi rahaa, lääkkeitä, sairaslomia yms.
Itsellä toimii ja vaikka en nyt uutta kohtausta toivokaan kokeillakseni tätä taas kerran niin toki teen sen seuraavallakin kerralla. Sillä kyllä se migreeni sieltä taas tulla jollottaa jossain vaiheessa.
Kokeilkaa ja kertokaa miten auttoi..

8

1849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mariiina

Oletteko ajatelleet, että migreeni (minulla ollut aurallinen) onkin seuraus jostain muusta. Itselläni alkoivat yhtäkkiä migreenit 2-3 kertaa viikossa 2004. Olen juossut lääkäriltä toisella ja neurologilla jne. Lopputulos oli, että söin päivittäin muutaman 800 buranan jotain mielenterveyslääkettä. Tämä mielenterveyslääke auttoi lääkäreitä, koska en jaksanut enää välittää....aikka oli niistä sellainen apu, etten masentunut enempää, vaikka päänsärky, välkyntä ja seuraavan päivä "migreenikrapula" vaivasi. Sitten alkoivat selkäsäryt ja JIPPIII! migreenit hävisivät. Viime vuonna 3 kohtausta. Selkää ja lonkkaa tietysti särkee, enkä voi enää harrastaa liikuntaa... Kävin miljoonan lääkärin jälkeen Markku Turusella, joka laittoi SI -nivelen paikoilleen. Se ei täysin auttanut (nyt voin jo istua) tähän selkäkipuun, mutta olen piakkoin menossa jälkitarkastukseen. Jutun pointti nyt on kuitenkin se, että jopa migreeni voi juontua tuolta selän tai SI-nivelen tai mikä-lie-siellä sitten onkin paikoiltaan. Selkävaivoihinkin antoivat työterveyslääkärit minulle mielialalääkkeitä!
      En kyllä ymmärrä, jos koviin kipuihin kyllästynyt kokee masentuvansa! Onko todella ainoa oikea hoito masennuslääkkeet????
      ps. sainhan minä selkäsärkyynkin kahta eri huumeeksi luokiteltavaa lääkettä. Aika ihmeellistä toimintaa

• jyrsijä...

että olet ajatellut asiaa.Kirjoitin tuohon uuden jutun lisäten muutamia asioita nykyajan migreenin hoidosta.Lääkkeillä saadaan aikaan entistä kovempia päänsärkyjä,huonovointisuutta,oksentelua,pyörrytystä,mielialanvaihtelua ym.Kannattaa tosiaan ottaa luontaiset konstit ja ajatella itse asioita.

Kuule kun ne nuoret tytöt,joita tuolla migreenipalstalla kirjoittelee tuskissaan kovan lääkityksen saaneena mm.vahvat kortisonikuurit,unilääkkeet,pahoinvointilääkkeet,kaikki melkein mitä apteekista löytyy,..niin,VOI,VOI,...

Lueskeli ja kävin läpi migreenipalstalaisia verkkoklinikalla.Ihan selvä AVUNHUUTO monelta,joka on neurologinsa käsissä.

Minäkin olen kokeillut monet luontaiset konstit.Apua olen saanut ihan samalla tavalla kuumasta kylvystä kuin sinäkin kuumasta suihkusta.Muuten oletko kokeillut nukkua myssy päässä,ihan lämmin villamyssy.Minulle ainakin auttaa ja villasukat jalassa.Varsinkin silloin kun on migreenikausi tulossa.Ennakko-oireet häviävät.Samoin huone ihan pimeäksi.Ja ykx juttu niin minä käytän lukiesanikin aurinkolaseja ja varsinkin keväällä aina mennessäsi ulos.Auttaa kyllä.

Pärjään ihan tavallisella yhdellä Ibumax 400 mg tabletilla.Moni tosin on naureskellut kuullessaan konstejani,mutta toimivat.

Voin kertoa ennen minulla oli täsmälääkke,Clotam,Kortisonikuuri silloin tällöin ja muita lääkkeitä ko. kovaan särkyyn.

• aperäinen

Kyllä - nykyisin minulla on aina lämpimät sukat jaloissa yöt ja päivät. Kirkas auringonvalo aiheutti minulle jo lapsena tavallista päänsärkyä - migreeniksi muodostui tuossa murroiän jälkeen. Tavallisilla särkylääkkeillä mennään jos mennään - nyt tosiaan se kuumeneva suihku on auttanut ja vaikka ihan keskellä yötä.
        Migreenin ja tavallisen päänsäryn kyllä erottaa - se, joka siitä oikeasta migreenistä kärsii tietää varsin hyvin eron. Tavallisen päänsäryn kärsijät eivät niinkään.
        Minullakin oli yhdessä vaiheessa useamman vuoden jakso, jolloin migreenikohtauksia ei ollut, mutta silloin todettiin epilepsia. Eli kun migreeni loppui epilepsia alkoi ja nyt taas sitten päinvastoin. Jo tällöin sanoin lääkäreille, että näillä täytyy olla jotain yhteyttä toisiinsa, mutta lääkärit tietenkin naureskelivat itse diagnostoijalle... vaan nytpä pari vuotta sitten todettiin, että kyllä näillä tekemistä toistensa kanssa on..
        Nyt ei ole vuosiin ollut minkäänlaisia epilepsiaan viittaviakaan oireita, mutta se armas migreeni palasi takaisin kuvioihin.Tarvitseeko sanoakaan, että mieluimmin pitäisin epilepsian - se ei sattunut ja pärjäsin ihan hyvin. Sain Trileptania jonka jätin sitten pois kummallisten sivuoireiden vuoksi - eikä epilepsiasat sinänsä ollut mitään haittaa elämässä niin kuin migreenistä on.
        Tietenkään en pysty suihkuun menemään esimerkiksi kesken työpäivää koska työni on liikkuvaa, eli matkassa on aina jonkinmoisia särkylääkkeitä varmuuden vuoksi.

• Migreenipotilas

Vesi vaiko lääkkeet ?

No tietty hyvä olisikin jos olisi noin helppoa päästä migreenistä eroon silloin kun se tulee.

Mulla migreeni alkaa aina yöllä enkä viitsi lähteä silloin suihkuun. Onneksi nykyään vain mensujen aikana ilmenee migreeniä.

• Rovaniemi mk.

on harhaanjohtava.Päänsärky,jolle ei syytä tarkalleen tiedetä,ei pidä käyttää nimeä migreeni.

• onko faktaa

Tiedetäänkö yhdenkään päänsäryn syytä ihan oikeasti?

• auttaa tuo

Koska migreeni on yleensä toiminnallinen ongelma, niin lämpö auttaa rentouttamaan lihaksia ja vapauttaa hermo- ja verisuonipinteitä joista se turvotus johtuu.

Siksi lämpimissä maissa ei näistä vaivoista niin usein kärsitä.

• zomig auttaa

Ed. kirjoittajat kertoivat lämmön auttavan heitä. Minulla ainakin on ollut elämäni pahimmat migreenikohtaukset olleet kuumana kesäpäivänä (lähellä 30C tai yli). Sanomattakin selvää etten auringossa ole ilman suojausta kunnon aurinkolaseja ja lierihattua. Silti kuumuus on pahin migreenin aiheuttaja minulla sauna ja helle. Juominen ei silloin jotenkin mene elimistössä "perille", vaikka kuinka yritän juoda. Onko muilla samanlaista? Voisiko tätä jotenkin helpottaa? Haluaisin nauttia tulevana kesänä vähän edes lämmöstä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4263
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3233
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2350
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 141
      948
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe