Tarkoituksenani on kokeilla roan oheillä vähähiilihydraattista ruokavaliota ja samalla jättää myös maitotuotteiden syönti ja juonti vähemmälle.
Ongelmaksi nousee se, mitä syödä. Aamulla on niin helppo syödä leipää tai puuroa ennen kouluun lähtöä, mutta nehän sisältävät paljon hiilihydraatteja.
Eniten kaipaisinkin vinkkejä mitä syödä aamu- ja iltapalaksi sekä välipalaksi. Kiitos jo etukäteen.
VHH ja maidoton ruokavalio
10
2267
Vastaukset
- Kokeiltua
Syö normaalia ruokaa niin paljon kuin tarvitset ja jätät vaan herkut pois!
Älä kyttää hiilihydraatteja!
Älä missään nimessä lähde tuolle linjalle. Kerron kuinka siinä käy. Ensin hiilihydraatit, sitten maito ja punainen liha, jodi, sitten "pahat" rasvat ja lopulta ruokavaliosi on niin huono että alkuperäinenkin oli paljon parempi. Kokeiltua!
Roaccutan auttaa suurella todenäköisyydellä, eli hymyä huuleen ja muita haasteita kohti.- alkuperäinen kirjoittaja
Rasvoja, lihaa ja jodia en ajatellut pudottaa pois :) Roaccutania olsyönyt nyt 3 kuukautta 40mg päivässä ja naama on pahemmassa kunnossa kuin kuuria aloittaessa. Tosin nyt ei ole viikossa tullut kovin montaa näppyä naamaan, mutta arvet tekevät naamasta kauhean näköisen. Itsetunto tässä menee, kun tuntuu että kaikki näkevät naamassani vain ne näpyt ja punaiset jäljet. Mutta kyllä se vielä tästä toivottavasti :)
- välitä muista
alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:
Rasvoja, lihaa ja jodia en ajatellut pudottaa pois :) Roaccutania olsyönyt nyt 3 kuukautta 40mg päivässä ja naama on pahemmassa kunnossa kuin kuuria aloittaessa. Tosin nyt ei ole viikossa tullut kovin montaa näppyä naamaan, mutta arvet tekevät naamasta kauhean näköisen. Itsetunto tässä menee, kun tuntuu että kaikki näkevät naamassani vain ne näpyt ja punaiset jäljet. Mutta kyllä se vielä tästä toivottavasti :)
pää pystyyn ,äläkä mieti niitä arpia,kyllä nesiitä lähtee,mutta tuo ruoka-ainekokeilu on hyväksi,kuiva iho pitäisi saada pehmeäksi,ja nyt siihen on roa-kuurinaikana hyvä mahdollisuus.
eli nämä rasvat,joita on joka aterialla,toisissa enemmän toisissa vähemmän,niin on tutkittu,että
tyydytetyt rasvat ovat ihmisen iholle huonnoimmasta päästä,käyttäisin vain neitsytöljyjä,enkä ollenkaan eläinrasvoja,en
kokeilun aikana kookosrasvaa,enkä maitorasvaa,samoin välttäisin pähkinöissä olevaa,,
kokeile muutama viikko,ei se ainakaan pahenna ihoasi,ja muista ei näppyjäsi katsota,vaan sinua,elä pää pystyssä hyvällä itsetunnolla,kohta kasvosi näyttää paljon paremmalta ps ja muista,älä joka välissä katso peiliin,piilota ne syvälle suohon. välitä muista kirjoitti:
pää pystyyn ,äläkä mieti niitä arpia,kyllä nesiitä lähtee,mutta tuo ruoka-ainekokeilu on hyväksi,kuiva iho pitäisi saada pehmeäksi,ja nyt siihen on roa-kuurinaikana hyvä mahdollisuus.
eli nämä rasvat,joita on joka aterialla,toisissa enemmän toisissa vähemmän,niin on tutkittu,että
tyydytetyt rasvat ovat ihmisen iholle huonnoimmasta päästä,käyttäisin vain neitsytöljyjä,enkä ollenkaan eläinrasvoja,en
kokeilun aikana kookosrasvaa,enkä maitorasvaa,samoin välttäisin pähkinöissä olevaa,,
kokeile muutama viikko,ei se ainakaan pahenna ihoasi,ja muista ei näppyjäsi katsota,vaan sinua,elä pää pystyssä hyvällä itsetunnolla,kohta kasvosi näyttää paljon paremmalta ps ja muista,älä joka välissä katso peiliin,piilota ne syvälle suohon.Pähkinöiden rasva on kyllä pehmeää (manteliöljy on hyvä omega-9 lähde). Kannattaa silti kokeilla senkin poisjättöä. Monissa pähkinätuotteissa on sitten lisättynä kovaa rasvaa.
Mulla on suhteellisen ok kunnossa (oli kutinaa kun pesen liikaa punttisalilla käynnin takia mutta tuo korjautui suihkuöljyn käytöllä) oleva atooppinen iho. Mulla pahentaa ihon kuntoa auringossa polttaminen (mulla palaa iho helposti) ja kova rasva. Olen kyllä itse VHH:lla mutta mulla on syynä diabetes ja ylipaino.- oli...
käsityksesi VHH:sta? "Ensin hiilihydraatit, sitten maito ja punainen liha, jodi, sitten "pahat" rasvat ja lopulta ruokavaliosi on niin huono että alkuperäinenkin oli paljon parempi." No ei ihme, jos kokeilu menikin persiilleen. Ei tuolla ole mitään tekemistä VHH:n kanssa.
- roan syönyt
itse syön esim:
Aamupala: 1-2 kananmunaa, leipä makkara/pekoni, pari hedelmää, ojku vihannes esim.tomaatti/luumutomaatit, otan lisäksi ruokalusikallisen oliiviöljyä, kun vältän nyt aluksi myös maitotuotteita niin en käytä leivän päällä voita.
Lounas: kanaa/kalaa yms lihaa, lämpimiä kasviksia (esim, papuja), salaattia öljyä, hedelmä.
Välipala: jtn kasviksia, hedelmiä, pähkinöitä.
Iltapala: sama kun lounas,leipä samalla tavalla kun aamupalassa,juon myös kalsiumsoijajuomaa.
Otan myös aamuin illoin kalaöljykapseleita ja välillä kalsiumtabletteja. - jo jotainmuuta
roan syönyt kirjoitti:
itse syön esim:
Aamupala: 1-2 kananmunaa, leipä makkara/pekoni, pari hedelmää, ojku vihannes esim.tomaatti/luumutomaatit, otan lisäksi ruokalusikallisen oliiviöljyä, kun vältän nyt aluksi myös maitotuotteita niin en käytä leivän päällä voita.
Lounas: kanaa/kalaa yms lihaa, lämpimiä kasviksia (esim, papuja), salaattia öljyä, hedelmä.
Iltapala: sama kun lounas,leipä samalla tavalla kun aamupalassa,juon myös kalsiumsoijajuomaa.
Otan myös aamuin illoin kalaöljykapseleita ja välillä kalsiumtabletteja.makkaran tilalle vaikka porsaanfileleike,muuten hyvär-valio.Pehmentääkö omegat sinulla ihoa,oletko huomannut positiivista vaikutusta,itse käytän myös kasvispohjaista omegaa.
- *¤*
roan syönyt kirjoitti:
itse syön esim:
Otan myös aamuin illoin kalaöljykapseleita ja välillä kalsiumtabletteja.sulla tuu kalaöljystä lisää finnejä?? mä ainaki muistan ku kerran kokeilin sitä et söin jonku aikaa aika kauan ni se pahensi vaan tilannetta.. mut kyl pystyn silti ottaa silloin tällöin pari kapselia ilman ikäviä surauksia
esim becelillä on muuten hyvä kasvisrasvalevite mikä ei sisällä ollenkaan maitoa, suosittelen.. esim se olive on niist hyvä, siinä on neitsytoliiviöljyä
http://www.becel.fi/Consumer/Article.aspx?Path=Consumer/HealthyHeartLiving/OurProducts/BecelKevyt_38sisaltaaoliivioljya
mut voihan tietenki leipää syödä ilman voitaki, =) en vaa tiiä onks kovin hyvää sit - roan syönyt
jo jotainmuuta kirjoitti:
makkaran tilalle vaikka porsaanfileleike,muuten hyvär-valio.Pehmentääkö omegat sinulla ihoa,oletko huomannut positiivista vaikutusta,itse käytän myös kasvispohjaista omegaa.
en kyl huomannu mtn vaikutusta omega 3 syömisellä ihoon (oon syöny jo muutaman vuoden), syön vaan kun en syö kalaa kauhean usein.
- tyttönen....
Itse noudatan juuri VHH:ta ja myös maidotonta ruokavaliota. Ennen noudatin pelkkää VHH:ta, mutta nyt olen tosiaan jättäny kaikkki maitotuotteet myös pois. Jos et aio jättää kaikkia maitotuotteita ehdotan että söisit aamupalalla esim jogurttia. Ihan maustamatonta jogurttia, itse käytin turkkilaista ja kreikkalaista jogurttia. Yleisesti sanotaan että jogurtti on paras maitotuotteista ja maito taas pahin, joten voisit kokeilla tota jogurtin syöntiä. Sitä voi myös ottaa ilta- tai välipalaksi. Mä syön nykyään aamulla paistettuja munia. Ens se voi tuntua aika rasvaselta, mut siihen tottuu. Nopeesti ne munat paistuu ja jogurttin syöminen taas on tosi helppoo. Mulla yleensä riittää kolme ruokaa päivässä ku oon VHH:lla, mut se on kiinni ihan henkilöstä. Mä syön aamupalan (munia), päivällisen ja lounaan. Välipalaksi esim marjoja jos jää nälkä. Se on sun oma asia jos haluut kokeilla ruokavalion muutosta, ei kannata kuunnella ihmisiä jotka ei tiedä edes mikä VHH on. Itse sä huomaat sit eron ihossa, muut ei siitä voi mitään sanoa. Itsellä on auttanu ihoon huomattavasti ja aion jatkaa tätä. Tsemppiä sulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1971173Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 53851
- 90850
- 46839
- 55789