Kansanedustaja Jyrki Yrttiaho jätti ennen joulua....

Hei!

Kansanedustaja Jyrki Yrttiaho jätti ennen joulua kaksi kirjallista kysymystä:

1. Komennusmiesten jälkiverojen huojentamisen jatkaminen, verovelvollisen
selvitysvelvollisuus ja luottamuksensuoja

2. Suuryritysten irtisanomisten estäminen - ns. omavastuumaksun vaikutuksen
arviointi

Vastaukset kirjallisiin kysymyksiin ovat tulleet. Ensimmäiseen kysymykseen
vastasi valtiovarainministeri Jyrki Katainen, toiseen sosiaali- ja
terveysministeri Liisa Hyssälä.

Käy katsomassa kysymykset ja vastaukset Yrttiahon kotisivuilta www.
jyrkiyrttiaho.fi, katsele samalla myös uusia kuvia perjantaina 30.1.
järjestetystä Eläkeläisten ja työttömien toimeentulo sekä SATA-komitean
lupaukset -tilaisuudesta Turun torilla. Linkit löytyvät etusivun oikeasta
laidasta.

11

334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • komennusmies..

laki sanoo: ellei työntekijä voi saapua yksi kotiinsa...ja ja maksettakoon hänelle päiväraha.
      laki pitää olla tasapuolinen. vai mitä? sitä me haluamme. vai mitä. onko kaverilla näkemystä. niin jos nyt työnantaja maksaa palkanlisäksi päivärahan..ja hän voi saapua yöksi kotiinsa.

hän voi olla kemikaali alin fapriikissa rakentamassa lisää siihen kapitalistin laitokseen...tuotantoa..ja kun hän illalla saapuu kotiinsa ja käy siinä tutussa pernajan baarissa ottamassa parituoppia noin tajuntaa laajentaakseen..niin samaan baariin tulee naapuri joka myös kulkee samassa tehtaassa.. ansiossa. mutta työnantaja ei maksakkaan hänelle päivärahaa. , koska hän saapuu yöksi kotiinsa ja ei ole lain & työehtosopimuksen mukaan oikeutettu.. .
      onko nämä toverit nyt samanarvoisia...täh?

kysyn nyt herra kyselijä. onko verottaja tehnyt oikein verottaessaan tätä misteriä päivärahasta..veroittajan katsoessa päivärahan ansioksi eli palkaksi

• suosta ei nouse ajatuksia vaan ainoastaan tuskaa.

Tarkoittaa, että politiikka joka ei ole luokataistelua ei tuota koskaan mitään. Tavoitteet pitää asettaa korkeammalle, laajemmin ja pysyviksi. Siksi minä olen kommunisti, en vasuri revisionisti, joka uskoo hyvään kapitalismiin.

• rajanvartija
        hannu_rainesto kirjoitti:

suosta ei nouse ajatuksia vaan ainoastaan tuskaa.

Tarkoittaa, että politiikka joka ei ole luokataistelua ei tuota koskaan mitään. Tavoitteet pitää asettaa korkeammalle, laajemmin ja pysyviksi. Siksi minä olen kommunisti, en vasuri revisionisti, joka uskoo hyvään kapitalismiin.

olet utopisti joka ratsastaa sialla.

• hannu_rainesto kirjoitti:

yhteisten asioiden hoitamista ja meillä se on hoitunut hyvin viime vuosina. Aivan turhaa valittaa jos omat valinnat ovat menneet pieleen, tehkää uusi parempi valinta ja lopettakaa ainainen marina!

Ei maailma parane jos sanot uudistajaa revisionistiksi, ehkä se komupiireissä on tehokas haukkumasana vaan ei tavisten joukossa. Suosittelen normaalia kielenkäyttöä!

Tavoitteet tällä hetkellä ovat taantuman vaikutusten minimointi käytettävissä ja lainattavissa olevilla varoilla. Pitää ottaa huomioon myös lainojen takaisin maksu ennen seuraavaa taantumajaksoa, vaikka edellisen taantuman velkoja maksettiin hieman etuajassa niin maksuvauhti ei riittänyt vaan niitäkin on vielä jäljellä. Seuraavan nousun aikana on pidettävä suurempaa vauhtia velan lyhennyksissä jotta joskus ei käy kuin Neuvostoliitolle lainojen (huomaa myös korot lainoista!) aina vaan kasaantuessa. Siinä on lähiajan tavoitetta ihan tarpeeksi. Pitkän tähtäimen suunnitelmahan on pysynyt vakaana, hyvä ja vielä ehkä parempi vapaa yhteiskunta kansalaisille.

• verotuksesta

On vai suosta nousevat virvatulet.

• verotuksesta kirjoitti:

On vai suosta nousevat virvatulet.

Veroilla elätetään valtiokoneisto, joka on asetettu omistavan luokan toimesta meitä valvomaan ja potkiin, kun sille päälle sattuvat. Antaumuksella he myös tehtävänsä suorittavat, kuten kapot Saksassa, Puolassa ja muualla, laittaessaan juutalaisia ja muita karjavaunuihin.

• verotuksesta

Veroilla elätetään valtiokoneisto, joka on asetettu omistavan luokan toimesta meitä valvomaan ja potkiin, kun sille päälle sattuvat. Antaumuksella he myös tehtävänsä suorittavat, kuten kapot Saksassa, Puolassa ja muualla, laittaessaan juutalaisia ja muita karjavaunuihin.

Juu verovaroin kustannetaan lapsosten koulutus, lekurit on meitä passaamassa ja niinpoispäin.

Maksakoon jokainen myös veronsa.

Forssan kokousen yksi päämäärä oli..verotusoikeus kansan käsiin ja se on toteutunut.

• verotuksesta kirjoitti:

Juu verovaroin kustannetaan lapsosten koulutus, lekurit on meitä passaamassa ja niinpoispäin.

Maksakoon jokainen myös veronsa.

Forssan kokousen yksi päämäärä oli..verotusoikeus kansan käsiin ja se on toteutunut.

lapsellisesti ajatella. Mutta lekurien meitä passamassa oleminen on potaskaa, kyllä jos me maksamme ja he saavat palkkansa, ei ole kyse passaamisesta.

Veroilla on se puoli, josta mieluusti puhutaan, mutta myös se josta puhun vain lähinnä minä. Vasemmistolaisena en halua kuuluu siihen naiviin porukkaan, joka näkee reformismin tavoitteena. Minulle tavoite on aina vallankumous, pysyvä laadullinen muutos, ei pallon pyörittely.

Tee testi;
        Tarvikeet: Pallo, pumppu, venttiili ja mitta.
        Ohje testin suorittamiseen: Ota pallo ja pyörittele sitä käsissäsi. Mittaa nyt pallon ympäryysmitta ja kirjaa ylös. Ota seuraavaksi venttiili ja pumpu ja lisää palloon ilmaa ja mittaa pallon ympärys uudestaan ja kirjaa ylös.
        Toista kaikki, mutta päästä nyt pallosta ilmaa pois ja ota uusimitta.

Johtopäätös ja selitys: Huomaat testissä mitä tarkoittaa, kun palloon eli kansakunnan varantoon lisätään varallisuutta ja sen,kun sitä sieltä kannetaan ulkomaille lisäämisen sijaan.

• ja pyörittelyä

lapsellisesti ajatella. Mutta lekurien meitä passamassa oleminen on potaskaa, kyllä jos me maksamme ja he saavat palkkansa, ei ole kyse passaamisesta.

Veroilla on se puoli, josta mieluusti puhutaan, mutta myös se josta puhun vain lähinnä minä. Vasemmistolaisena en halua kuuluu siihen naiviin porukkaan, joka näkee reformismin tavoitteena. Minulle tavoite on aina vallankumous, pysyvä laadullinen muutos, ei pallon pyörittely.

Tee testi;
        Tarvikeet: Pallo, pumppu, venttiili ja mitta.
        Ohje testin suorittamiseen: Ota pallo ja pyörittele sitä käsissäsi. Mittaa nyt pallon ympäryysmitta ja kirjaa ylös. Ota seuraavaksi venttiili ja pumpu ja lisää palloon ilmaa ja mittaa pallon ympärys uudestaan ja kirjaa ylös.
        Toista kaikki, mutta päästä nyt pallosta ilmaa pois ja ota uusimitta.

Johtopäätös ja selitys: Huomaat testissä mitä tarkoittaa, kun palloon eli kansakunnan varantoon lisätään varallisuutta ja sen,kun sitä sieltä kannetaan ulkomaille lisäämisen sijaan.

se pallo ei mennyt muksun laatikkoon kanttisesta reiätä. tektasin tämän jutun.

on ikävää maksaa niitä veroja jälkikäteen. myönnän sen.

nyt on niin wanhoissa perunkirjoituksissa mainittu: riehtiläpannun arvoksi on arvattu xx mk. nyt on vero.ohjeissa arvattu työmatka josta työntekijä voi saapua kotiinsa yksi 100km tämän mukaan meidän nyt tulee elää. jos työmatka on 50km ja saa palkanlisäksi päivärahan. valmistauyukoon maksamaan siitä myös veron, jos verottaja tämän hoksii.

• ja pyörittelyä kirjoitti:

se pallo ei mennyt muksun laatikkoon kanttisesta reiätä. tektasin tämän jutun.

on ikävää maksaa niitä veroja jälkikäteen. myönnän sen.

nyt on niin wanhoissa perunkirjoituksissa mainittu: riehtiläpannun arvoksi on arvattu xx mk. nyt on vero.ohjeissa arvattu työmatka josta työntekijä voi saapua kotiinsa yksi 100km tämän mukaan meidän nyt tulee elää. jos työmatka on 50km ja saa palkanlisäksi päivärahan. valmistauyukoon maksamaan siitä myös veron, jos verottaja tämän hoksii.

osta vaikka uusi pallo.
        Ei minua kiinnosta tuo reformistinen veivaaminen,
        kuten jo tuossa vastauksestasi ilmenee, jos saat jotain se otetaan aina jostain pois. Verottaja on valtio, ei yhtä kuin varantomme. Ja kuten muistat, valtio on omistavan luokan mekanismi kurissa pitämiseksemme.

Valta pois valtiolta on vallansiirtoa kansalle, eikö niin. VaMoKap eli Valtiomonopolistinen kapitalismi on toiveajattelua, mutta jos toimii en sitä vastusta. En kuitenkaan aseta sitä vallankumouksen strategiaksi vaan jätän reformisteille näytön paikaksi.

• yrttiahon kyselyyn

osta vaikka uusi pallo.
        Ei minua kiinnosta tuo reformistinen veivaaminen,
        kuten jo tuossa vastauksestasi ilmenee, jos saat jotain se otetaan aina jostain pois. Verottaja on valtio, ei yhtä kuin varantomme. Ja kuten muistat, valtio on omistavan luokan mekanismi kurissa pitämiseksemme.

Valta pois valtiolta on vallansiirtoa kansalle, eikö niin. VaMoKap eli Valtiomonopolistinen kapitalismi on toiveajattelua, mutta jos toimii en sitä vastusta. En kuitenkaan aseta sitä vallankumouksen strategiaksi vaan jätän reformisteille näytön paikaksi.

populistinen välikysymys ei muuta.

uusi koe se soikhea kalikkakaan ei mennyt kanttisesta reijästä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      233
      3961
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      122
      2291
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      140
      1439
    5. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    6. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      919
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      900
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      787
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      746
    Aihe