Mistä hommaatte vauvallenne vaatetta?
Onko merkkituotteita, kirpputorilta vai jostain muualta?
Miten puette vauvanne?Onko siis jokin tietty tyyli?
Mikä on turhin vaate minkä olette hommanneet?
Mitä itse teette pieniksi käyneille vaatteille?
Minä olen 8kk ikäisen tytön äiti.
Meillä aika paljon hommattiin kirpputorilta ja alennusmyynnistä vauvalle vaatetta ja hommataan jatkossakin. Olisi tietysti ihana joskus ostaa jotain kallista ja ihanaa!
Sukulaiset ovat lahjoittaneet kanssa paljon vaatetta. Ja iloiten otan aina niitä vastaan.
Merkkituotteita saa halvalla kirpputoriltakin, kuten hm ja niitä tulee itse ostettua. Joten aika paljon puen tyttöni sievään puseroon ja housuun..Mutta aika paljon käytännöllisiin vaatteisiin. Eikä kuitenkaan ole mitään tiettyä mallia miten puen.
Turhin ostamani vaate oli alennusmyynnistä (mielestäni sievät ja ihanat) vauvan farkut. Eihän ne olleet käytännölliset ollenkaan=) Niin tiukat ja huonot..
Itse olen viennyt vaatteet seurakuntien kirpputorille, enkä siis itse niitä ole myömässä. Tai lahjoitan eteenpäin taas siskoni pikku tytölle=)
Näin vaatteet tulevat käyttöön..
Huonot ja kulunneet laitan roskiin tai luutuksi=)
Kierrätystä...=)
Olisi kiva siis muilta kuulla vastauksia!!
G:Mistä hommaatte vauvalle vaatteita?
23
2477
Vastaukset
- santtura
Meillä ostettiin/ostetaan nyt vuoden vanhalle pojalle lähes kaikki Lindexiltä, H&M:stä, Ellokselta. Joskus myös supermarketeista ja Tarjoustalosta. Joitakin tuotteita olen ostanut lastenvaateliikkeistä (name it...) ja pari Benettonin vaatetta Stockalta. Muuten en havittele merkkituotteita.
Tärkeää on, että vaatteet ovat mukavia päällä, kivan näköisiä ja mieluiten suht edullisia. Kirppiksiltä en toistaiseksi ole hankkinut mitään, kun en muutenkaan siellä juuri käy, muttei ollenkaan mahdoton ajatus.Sukulaisilta ja ystäviltä olemme saaneet paljon vaatteita, tosin emme montaa käytettyinä. Toistaiseksi säästän kaiken ehjän ja hyväkuntoisen seuraaville lapsille, joitain nyppääntyneitä bodeja ja sukkiksia olen heittänyt menemään.
Mukavuus ja käytännöllisyys ovat tärkeitä kriteerejä, enkä mitään hienosteluhepeneitä oikeastaan ole hankkinutkaan. Muutaman kivan paitiksen, joita ollaan juhlissa käytelty. Muutama jäykempi huppari tms jäi vastasyntyneenä käyttämättä, koska niitä oli vain hankala pukea ja riisua niin pikkuiselle.
Lastenvaatteiden käyttöikä on niin lyhyt, joten en oikeastaan viitsi tuhlata rahaa mihinkään kovin kalliisiin merkkituotteisiin, tosin edelliseltä Amerikan reissulta jäi paikallisesta alemyynnistä todella edullisesti mukaan Burberryn neuletakki pikkuiselle. Normaalihintaisena en olisi sitä missään nimessä ostanut.
Ehkä sitä voisi joskus ostaakin jotain kalliimpaa ja "hienoa", jos sitä rahaa olisi huomattavan paljon enemmän käytettävissä. - vaatehörhömutsi
Paljon on saatu käytettynä, mutta niistäkin käytän vain niitä joista itse tykkään eivätkä ole kauhean nuhjuisen näköisiä. Vaikka kyse onkin vauvasta, niin en silti halua pukea hänelle päälle mitään kulahtaneita velour-vaatteita tms.
Kirpputorilta ostin joitain vaatteita raskaana ollessa, mutta vauvan aikana en ole kirppiksiä kiertänyt, kun en ole vaunujen kanssa viitsinyt änkeä. :D
Aika paljon alennusmyynneistä ostanut, ja sitten tietty marketeista, henkasta, lindexistä, kapphallista ja muista "halpiskaupoista". Mitään "merkkituotteita" ei ole vauvalla, tosin en kyllä ihan tiedä että mitä tarkoittaa vauvan "merkkituotteet". :D Tutan vaatteita on, sehän on laatutuote, mutta en koe ostavani mitään hienoa ja kallista jos Tutan vaatteita ostan...:)
Ite tykkään huppareista, jotan vauvallekin tuli niitä ostettua, aika vähän vaan tuli käytettyä kun eihän sitä tajunnut että pieni vauva ja huppari ei sovi yhteen. :D Nyt kun vauva on jos isompi ja kohta oppii toivon mukaan konttaamaan ja istumaan niin voisi taas harkita huppareiden käyttöä.
Tykkään pukea vauvan poikamaisiin vaatteisiin, siis collegeihin yms. Tummia, (ei kuitenkaan mitään yksivärisiä mustia tms) yksinkertaisia ja "cooleja" vaatteita, en tykkää mistään vaaleista pastellisävyistä tai hörhelöistä. Pienempänä pojalla oli sellainen ihan musta NHL-hupparipuku, mutta kuten sanottu, jäi aika vähälle käytölle, kun oli sen verran "tönkkö" päällä.
Mutta pääasiahan se tietty on että lapsella on vaatteet. :)
Äitini on kutonut villasukat, lapaset, pipon, villahaalrin ja villapuseron. Isovanhemmat eivät ole paljoakaan vaatteita ostaneet kun heillä on niin eri tyyli ja tietävät sen itsekin. =) Joten parempi kun äitsykkä hoitaa tän vaatetuspuolen. =)- ,,,,,,,
Kirppareilta, marketeista...saatu lahjana paljon ja serkkujen entisiä. Ei mitään tiettyä merkkiä pidä olla ja kalliita en ostanut/osta koska tuo taapero edelleen tekee paljo pyykkiä ja vaihtovaatetta oltava joka sietää jatkuvaa pesemistä. Ja on kasvanut kovaa kyytiä joten lisää vaatetta on ekavuoden aikana hankittu kokoajan.
- ,,,,,,,,
,,,,,,, kirjoitti:
Kirppareilta, marketeista...saatu lahjana paljon ja serkkujen entisiä. Ei mitään tiettyä merkkiä pidä olla ja kalliita en ostanut/osta koska tuo taapero edelleen tekee paljo pyykkiä ja vaihtovaatetta oltava joka sietää jatkuvaa pesemistä. Ja on kasvanut kovaa kyytiä joten lisää vaatetta on ekavuoden aikana hankittu kokoajan.
Pieniksi jääneistä osa on vielä tallella, osa viety kirpparille ja osan äiti vei afrikkaan orpovauvoille. Yksi sellanen aivan pieni potkaripuku on jonka jätin muistoksi. Turhia oikeastaan ei ole, yhdet saadut farkut jotka eivät vaippapyllylle mene milläänn.
- tytön äiti
,,,,,,,, kirjoitti:
Pieniksi jääneistä osa on vielä tallella, osa viety kirpparille ja osan äiti vei afrikkaan orpovauvoille. Yksi sellanen aivan pieni potkaripuku on jonka jätin muistoksi. Turhia oikeastaan ei ole, yhdet saadut farkut jotka eivät vaippapyllylle mene milläänn.
Ostan vain merkkivaatteita (Tuttaa, Benettonia ja Espritiä). KappAhlilta on ostettu muutama mekko. H&M:ltä en ole koskaan löytänyt mitään, enkä edes laske näitä merkkivaatteiksi. Satsaan näihin ja tingin jostain muusta (esim. vaipoissa, eli kestoilemme). Vaatteet lahjoitan aina tuttaville. En kehtaisi pyytää rahaa käytetyistä. Tutan vaatteista pidän, koska esim. bodyt ja puserot voi pestä 60 asteessa, jolloin ne lähtevät helposti puhtaaksi.
Huono puoli on siinä, että kun ihmiset usein ihastelevat lapsen vaatetusta ääneen, niin lapsi tottuu siihen, että saa vaatteilla positiivista huomiota ja palautetta. En halua kasvattaa tytöstä snobia. Kenenkään ihmisarvoa ne eivät voi määrittää. Merkkivaatteet vaan pysyvät pesusta toiseen paremmassa kuosissa ja ovat muutenkin viimeistellympiä. Esim. Espritin vauvafarkut ovat ihanan pehmeät ja sopivat myös kestovaipan päälle! - taas45
tytön äiti kirjoitti:
Ostan vain merkkivaatteita (Tuttaa, Benettonia ja Espritiä). KappAhlilta on ostettu muutama mekko. H&M:ltä en ole koskaan löytänyt mitään, enkä edes laske näitä merkkivaatteiksi. Satsaan näihin ja tingin jostain muusta (esim. vaipoissa, eli kestoilemme). Vaatteet lahjoitan aina tuttaville. En kehtaisi pyytää rahaa käytetyistä. Tutan vaatteista pidän, koska esim. bodyt ja puserot voi pestä 60 asteessa, jolloin ne lähtevät helposti puhtaaksi.
Huono puoli on siinä, että kun ihmiset usein ihastelevat lapsen vaatetusta ääneen, niin lapsi tottuu siihen, että saa vaatteilla positiivista huomiota ja palautetta. En halua kasvattaa tytöstä snobia. Kenenkään ihmisarvoa ne eivät voi määrittää. Merkkivaatteet vaan pysyvät pesusta toiseen paremmassa kuosissa ja ovat muutenkin viimeistellympiä. Esim. Espritin vauvafarkut ovat ihanan pehmeät ja sopivat myös kestovaipan päälle!H&M on ehdottomasti paras, tämä on mun mielipide. Mun tärkein kriteeri vauvavaatteissa on ehdottomasti KÄYTÄNNÖLLISYYS.
Vaatteet on hyvännäköisiä ja erittäin käytännöllisiä! Miltei kaikki vaatteet pestä 60:ssa ja rumpukuivata. Mä olen kierrellyt monia liikkeitä täällä Helsingissä. Muissa merkeissä on paljon epäkäytännöllisyyttä.
H&M:n vauvanvaatteet vain on hyviä. Pehmeitä, mukavia ja monissa on renskut, eli voi laittaa roikkumaan naulakkoon. Hintakaan ei paha. Siellä myydään just pehmeitä, joustavia vyötäröitä, kietaisubodeja jne. eli siihen käytännöllisyyteen on nimenomaan panostettu ihan eri lailla ku muissa merkeissä. Kiertelin muita liikkeitä, mutta aina palasin sinne H&M:ään, koska siellä parasta. Vaatteet ei menneet mikskään, vaikka niitä pitää pestä joka päivä ja rumpukuivata, jos laiskottaa. Ja säästyy seuraavallekin. - valois*
tytön äiti kirjoitti:
Huono puoli on siinä, että kun ihmiset usein ihastelevat lapsen vaatetusta ääneen, niin lapsi tottuu siihen, että saa vaatteilla positiivista huomiota ja palautetta. En halua kasvattaa tytöstä snobia. Kenenkään ihmisarvoa ne eivät voi määrittää. Merkkivaatteet vaan pysyvät pesusta toiseen paremmassa kuosissa ja ovat muutenkin viimeistellympiä. Esim. Espritin vauvafarkut ovat ihanan pehmeät ja sopivat myös kestovaipan päälle!Samaa mieltä, että merkkivaatteet pysyvät parempina pidempään, vaikka käytettynä ostankin. Kestvaippoja käytämme myös ja ongelmana on noiden rupotsalaisketjujen bodyjen ahtaus. Muun merkkiset, esin tutan bodyt sopii kestovaipan kanssa, mutta esim h&m:n vaatteet on niin ahtaita, että joutuu ostamaan liian ison ja sit on hihat liian pitkät...
Onneks on keksitty bodyn pidentäjä ;)
Espritin vaatteita oon saanut lahjaksi paljon, ne vaan on tosi hyviä, ei mene pesussa miksikään ja ovat vielä tosi käytännöllisiä.
- s&0
Itse suosin merkkejä Esprit, Benetton, s. Oliver, ja Tommy Hilfigerin vauvan vaatteita ei kertakaikkiaan voi vastustaa! Laadukkaat merkit ovat myös käytössä kestävämpiä. Tietysti ulkonäkö on yksi kriteereistä ja se että erottaa oman lapsensa kaikista H&M vaatteisiin pueteuista pilteistä ;)
- m,n
Uskomatonta ettei joku erota lastaan kuin vaatteiden avulla. Itse erotan oman lapseni, vaikka pojan kaverilla olisikin samanlainen H&M:n paita.
- poika reilu 9kk
Meidän poika on molempien vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi, joten ollaan saatu todella paljon vaatteita isovanhemmilta... Ei ole tarvinnut itse ostella. Sen lisäksi miehen täti on antanut valtavat määrät omien lastensa vaatteita meille, kun heilläkin on 3 pientä poikaa. Kaapissa on vähän käytettyjä kenkiäkin 26 paria odottamassa, eikä poika vielä edes tarvitse kenkiä...
Turhin vaate tällä hetkellä on lahjaksi saatu farkkuhaalari, 80cm. Meidän pojalle nyt sopiva, mutta tosi jäykkä ja epäkäytännöllinen. Kerran ollut päällä, hetken.
Kirpparilta olen ostanut kerran yhden toppapuvun nyt kevääksi, kun äitiyspakkauksen puku alkaa olla pieni. Muuten omat ostokset ovat olleet Prismasta tms, ihan tavallista yöpukua ym. Hienommat vaatteet on tullut lahjaksi. Paljon on säästetty.:)
Meillä on vauvakuumetta ilmassa tai ainakin vuoden sisällä suunnitelmissa, joten iso osa pieneksi jääneistä säästetään. Osa on annettu miehen siskolle, joka pian saa esikoisensa. - vaatteet
Liki vuotiaan vaatteista suurin osa on ostettu uusina tavallisimmista, tässäkin ketjussa jo mainituista liikkeistä, eli isot marketit, hm, lindex, kaphall. Stockan aleista myös jotain ja jotain myös lastenvaateliikkeistä. Pieni osa vaatteista on saatu käytettyinä ja pienen osan olen ostanut käytettyinä.
Tärkeintä meillä on, että vaatteet ovat pehmeät ja mukavat, helppo pukea ja kivan väriset/kuvioiset. Sisällä päällä on yleensä body ja sukkikset tai olohousut. Ihan vauvana käytimme puolipotkareita tai potkareita. Yöpukujen pitää olla haalarimallisia ja pehmeitä.
Meille on kyllä kertynyt joitain farkkuhaalareita, sammareita ja parempia puseroita yms. mutta vähälle käytölle jäävät. Ostoskeskusreissuille laitetaan yleensä siistimmät housut ja neuletakki tai collegetakki mutta kotona ei moisia käytetä. Kesällä tosin käytettiin ulkona paljon veluuri- ja collegetakkeja.
Ulkoiluhaalareihin olen panostanut alusta asti, sillä ulkoilemme paljon koirien kanssa ja veden ja tuulenpitävät haalarit ovat välttämättömyys. Samoin kunnon villahaalari alle ja tuulenpitävä villapipo ovat välttämättömyys. Näissä tuotteissa käyttämämme merkit ovat lähinnä reima (reimatec) ja kivat.
Turhin vaatehankinta taisi olla gapin ohuttoppaliivi. Siis totaalinen turhuus, joka jäi sitten vielä käyttämättä, kun se oli vauvalle sopivankokoinen "väärään" vuodenaikaan.
Toistaiseksi kaikki pieneksi jääneet vaatteet on tallessa toista varten. Tosin ajattelin käydä vaatteet jossain välissä läpi ja antaa eteenpäin tai viedä hyväntekeväisyyteen ne vaatteet joita meillä ei ole käytetty ja ei luultavasti käytetä tulevaisuudessakaan. Kaikki vaatteet on pääasiassa hyväkuntoisia ja siistejä, joten roskiin en ole juurikaan heitellyt.
Aleista koitan tosiaan tehdä hankintoja, esim. ensi talveksi on jo haalari ostettuna. Nähtäväksi jää, onko koko oikea. - äiti ja tyttö jkl
aikalailla kaikki tytön vaatteet on kirpparilta, tutuilta saatuja käytettyjä vaatteita. muutamat sukat oon ostanu uutena mutta muut käytettynä. merrkituotteitakin löytyy(eräskin benettonin villatakki) ja ne on ostettu halvalla kirppikseltä. mitenkään en etsi merkkivaatteita vaan jos löydän kirpparilta kivan näköisen, oikean kokoisen ja edullisen vaatteen, ostan sen, merkkiä en edes katsele mikä se on.
meillä ei ole mitään tiettyä tyyliä, useimmiten kun alkaa miettimään ja katsoo mitä on lapselle puettu päälle, huomaa ettei itelleen pukisi sellaista yhdistelmää(esim. värit ei sovi yhtään yhteen) :D pääasia että tytöllä on vaatteita!
tietty jos on vieraita tulossa kylään tai itse ollaan menossa kyläilemään, katson tarkemmin mitä puen lapselle päälle. kotona kun ollaan niin ei sillä ole väliä millaset vaatteet on päällä.
turhin vaate... ehkä hame ja mekot, tyttö ei oikein viihdy sellasissa.
pieniksi jääneet vaatteet annan kaverille(ne mitkä hän haluaa, en siis vain lykkää kassia hälle ja sano heippa vaan annan kaverin itse katsoa vaatteista mitä haluaa ja mitä ei)ja osan säästän ja osan vien kirpparille. joitain on tullut myös lahjoitettua erääseen keräyspaikkaan josta niitä viedään ulkomaille köyhiin lastensairaaloihin ja orvoille.- saatiin....
kavereilta ja mun tädiltä HIRMUINEN kasa vaatteita vauvalle kun olin raskaana. Suurta osaa niistä on käytetty, pinkkejä en viitsinyt pojalle pukea. . .
Tarpeen mukaan ollaan ostettu edullisia vaatteita prismasta ja tokmannilta. Äiti kiertää kirpputoreja ja ostelee sieltä kun löytää sopivia, itse en viitsi vaunujen kanssa lähteä tukkimaan käytäviä, silloin tällöin käymme kyllä itsekin lastentarvikekirpparilla, jossa mahtuu vaunujen kanssa kulkemaan. Anoppi ostaa vain ja ainoastaan tuttan vaatteita ja useimmiten ne ovat liian pieniä valmiiksi vaikka kokolapun mukaan olisivat sopivia. Jouluna lahjaksi saatiin pojalle vaatetta kun toivottiin kummeilta ym. Hinta ja käytännöllisyys ratkaisevat kun ostan lapselleni vaatetta, en rupea maksamaan merkistä.
Pienet käyvät kavereilla lainassa ja tulevat sitten takaisin meille odottamaan seuraavaa vauvaa..
Joku mainitsi, että ostaa tuttaa kun ne voi pestä 60asteessa. Itse en ole koskaan edes katsonut pesuohjelappuja vauvan vaatteista, kaikki menevät 60asteeseen, eikä yksikään ole vielä mennyt pilalle/kutistunut. - valois*
saatiin.... kirjoitti:
kavereilta ja mun tädiltä HIRMUINEN kasa vaatteita vauvalle kun olin raskaana. Suurta osaa niistä on käytetty, pinkkejä en viitsinyt pojalle pukea. . .
Tarpeen mukaan ollaan ostettu edullisia vaatteita prismasta ja tokmannilta. Äiti kiertää kirpputoreja ja ostelee sieltä kun löytää sopivia, itse en viitsi vaunujen kanssa lähteä tukkimaan käytäviä, silloin tällöin käymme kyllä itsekin lastentarvikekirpparilla, jossa mahtuu vaunujen kanssa kulkemaan. Anoppi ostaa vain ja ainoastaan tuttan vaatteita ja useimmiten ne ovat liian pieniä valmiiksi vaikka kokolapun mukaan olisivat sopivia. Jouluna lahjaksi saatiin pojalle vaatetta kun toivottiin kummeilta ym. Hinta ja käytännöllisyys ratkaisevat kun ostan lapselleni vaatetta, en rupea maksamaan merkistä.
Pienet käyvät kavereilla lainassa ja tulevat sitten takaisin meille odottamaan seuraavaa vauvaa..
Joku mainitsi, että ostaa tuttaa kun ne voi pestä 60asteessa. Itse en ole koskaan edes katsonut pesuohjelappuja vauvan vaatteista, kaikki menevät 60asteeseen, eikä yksikään ole vielä mennyt pilalle/kutistunut.pojan vaatteet on pääsääntöisesti ostettu huuto. netistä, sit jotain akuuttia oon ostanut milloin mistäkin. Huuto.netissä on tosi paljon vaatteita myytävänä ja kun inhoan kaupoissa ravaamista, on kätevää, kun paketit tulee suoraan kotiin. Rahaa en viitsi paljoa laittaa lapsen vaatteisiin, mutta silti tykkään pukea pojan hyvin.
Kuopus on tyttö, hänelle en ole huutonetistä löytänyt kovinkaan pajoa vaatteita, kun haluan pukea hänen päälleen muutakin, kuin pinkkiä ja punaista ja valkoista, niitä värejä siellä riittää. Sukulaisilta olemme saaneet tytölle vaatteita ja loput tarvittavat ostamme milloin mistäkin.
Laitan mielummin rahat yhteisiin kokemuksiin ja elämään, kuin minun tai lasteni päälle. Ulkovaatteet ja kengät tosin ovat sellaisia, mihin olen valmis satsaamaan. - *pipana*
valois* kirjoitti:
pojan vaatteet on pääsääntöisesti ostettu huuto. netistä, sit jotain akuuttia oon ostanut milloin mistäkin. Huuto.netissä on tosi paljon vaatteita myytävänä ja kun inhoan kaupoissa ravaamista, on kätevää, kun paketit tulee suoraan kotiin. Rahaa en viitsi paljoa laittaa lapsen vaatteisiin, mutta silti tykkään pukea pojan hyvin.
Kuopus on tyttö, hänelle en ole huutonetistä löytänyt kovinkaan pajoa vaatteita, kun haluan pukea hänen päälleen muutakin, kuin pinkkiä ja punaista ja valkoista, niitä värejä siellä riittää. Sukulaisilta olemme saaneet tytölle vaatteita ja loput tarvittavat ostamme milloin mistäkin.
Laitan mielummin rahat yhteisiin kokemuksiin ja elämään, kuin minun tai lasteni päälle. Ulkovaatteet ja kengät tosin ovat sellaisia, mihin olen valmis satsaamaan.Meillä on 3kk poika
Itse olin ostanu pojalle 2 bodya ja yhden yökkärin. Paljon sain vauvan vaatteita serkulta jolla 3 lasta(2tyttöä ja poika) niin sain ihan ite valita mitä vaatteita otan. Kun meidän pojan vaatteet käyvät pieneksi kiikutan ne takaisin serkulle, koska heille on tulossa keväällä vauva. Me siis kierrätämme todella paljon ja vanhimmat vauvan vaattet on varmaan pitkästi yli 10 vuotta.
Minulla ei ole väliä, minkä merkkiset vaatteet on, kunhan on ehjät ja hyvän näköiset.
Paljon saatiin vaatteita lahjaksi ku poika synty. Että sitten kun poika alkaa olla kooltaan yli 80cm niin pitää lähteä kauppaan/kirpputorille ku niin suuria vaatteita ei oo kovin paljoa säilynyt ehjänä.
Niin ja vielä sekin että kyllä minäkin pesen pääsääntöisesti kaikki vaattet 60.
- äaippä**
Meillä ostetaan aika paljon aleista vaatteita. Ennen muksua sain kauheesti käytettyjä vaatteita sukulaisilta ja kavereilta. Sitten tietenkin otin äitiyspakkauksen ja ostin parit ihanat uudet vaatteet.
Nyt ostetaan aleesta ja esim tarjoustalosta ja robbarista. Muksu kuluttaa ja jotku menee ihan rikkikin. Muksu vuoden ikäinen tarhalainen.
Yleensä esim tarhaan mentäessä on body, sukkahousut, sukat, housut ja paita ja ulkovaatteet ja koville pakkasille villapuku toppavaatteiden alle.
Turhin vaate jonka olen ostanut... ehkä sellainen sammakko paita, on enemmän suunnattu pojille kuin tytöille, mutta oli niin söde että oli ostettava :P
Tytöllä on ensikengät ostettu Lontoosta, kaveri osti reissullaan. Ja sitten toinen ihanuus on lämmin haria huivi jonka sai joululahjaksi :D
Äiti ostaa siis halppis vaatteita ja sukulaiset merkkivaatteita :P - menovaatteet...
Mä ostan vähän vaatteita kaupasta, mutta hm ei siihen lukeudu. yleensä huutonetistä, mutta niiden on oltava uusia tai hyväkuntoisia käytettyjä. Suosin yksilöllisyyttä reissuvaatteissa ainaskin, kotona ollaan sitten vähän toisenlaisissa tamineissa. Vaatteiden tulee olla käytännöllisiä ja mukavia päällä, helposti puettavia. Ihan pienen vauvan vaatteet saa mennä nuhrusex, ne olenkin heittänyt roskiin tai keräykseen, jos ei ole kellekään kelvannut ja käyttämättä jääneet olen kierrättänyt toisille lapsillemme (on poikia ja tyttöjä) ja myynyt eteenpäin. Kirpputorilta ostan ja olen monesti tehnyt ihania löytöjä uusia vaatteita HIlfiger, Espirit jne. Kalliita täyttä hintaa on tyhmää maksaa, joten alet ok, mutta kuten kirjoitin alussa harvoin ostan kaupasta, kun en kerkeä pääsee kierteleen niissä. Joten nettikaupat on suosiossa, niitä on vaikka kuinka paljon. Ulkomailta asti tulee tilattua. Nyt ostin just punaisesta norsusta retrotakin ja se oli kallein 92€ mutta sitä voi käyttää sitten pikkusisar myöhemmin! Turhimpia nyt tällä hetkellä olen kokenut olevan valkoiset kauluspaidat, niitä saatiin sukulaisilta ja ne lähti kiertoon heti. Niin, on mekin saatu uutta suvulta mutta käytettyäkin ja otettu parhaat päältä ja sitten kierrätetty edelleen. Marimekon vaatteista on myös tykätty.
- jinttij
Vauva on vielä masusa mutta varastoa on jo kertynyt aika tavalla.
Mä tykkään että lapsella ois kivannäköset ja raikkaat vaatteet ja en hirveesti harrasta noita Nalle Puh ja yms. printtejä. Ennemmin jotain raitasia tai jotain erilaisia hahmoja..
Suurin osa vaatteista on Tuttaa ja KappAhlia, paljon Marimekkoa ja myös H&M.. Yleensä vaatteet joita ostan on alennuksessa. Ja huuto.netistä oon jonku verran huutanu mutta kirppareilla en jaksa käydä. Luulen että sitten kun ei tartte enää nii tulee säilöttyä mahollisille nuoremmille sisaruksille. :)
Mulle on tärkeetä että vaatteet saa pestä 60 asteessa. :) - esikoisen mamma
Tilailen netistä, ostelen ihan marketeista ja vaatekaupoistakin.
Ystävät on lahjoittaneet paljon vaatteita, ja osan olen heiltä kirpparihintaan ostanut mutta huolin vain siistit vaatteet.. Puen jokapäivä eritavalla :) ja värejä on kiva yhdistellä. En ole mikään muotivillitysfriikki mutta on kiva vähän katsoa mikä olisi kivan näköistä :) Sinistä ja punaista, valkoisen kanssa värikästä jne.. Koska perusvaatetta on tullut paljon käytettynä olen rohjennut ostaa esikoiselle jotain uutta ja vähän kallistakin. Toki kun vuosia vauvaa toivoin olin jemmannut hyvästi rahaa jo pitkään juuri näitä mielitekoja varten :)
Valitettavasti tuntuu että nykyajan vaatteet ei kestä kun yhden vauvan kulutuksen. Häviää värit tai pinta nukkaantuu jo muutamassa pesussa.
Hauskinta on pitää oman äitini säästämiä vauvanvaatteitani omalla lapsella :)
En ole turhaa vaatetta tainnut ostaa, mutta farkkuhaalarit on tulleet lahjana eikä ole tullut pidettyä :( ei ole kovin käytännölliset ihan pikkuvauvalla. No ehkä pipoja ja kesähattuja on vähän turhankin monta mutta kun ovat vaan niin söpöjä ostella :) Toisaalta niitä on kiva vaihtaakin päivittäin..
Osan vaatteista lahjoitan tuleville kavereiden vauvoille, huonommat heitän pois tai tarjoan kierrätykseen selailtavaksi. Osan säästän, ehkä hauskimmat, kestävimmät ja veikeimmät lapselle, voi sitten isona/aikuisena ihmetellä omia pikkuruisia vaatteitaan. Ja kuten itse teen, pidän omalla muksullakin niitä vielä :) - kuljen
Marketista, lastenvaatekaupan outletista, tarjoustalo.... Siellä missä kuljen, katson tarjonnan läpi ja otan mukaan jos hinta, laatu ja vaatteen ulkonäkö miellyttää äitiä. Paljon ostanut alesta seuraavaa vuotta varten ja isoja kokoja varastoon.
Netistäkin pari kertaa tilannut jotain erikoista.
Ihan vauvanvaatteita saatiin serkkutytöltä iso läjä lainaan.
Tuttaa, Reimaa, Naperoa.... kaikissa niissä joku merkki on. Niitä ns merkkivaatteita en kyllä osta, periaatteesta. Ja kirppareilla en käy.
Mukavasti. Ja omaan silmään sopivasti. Farkut ja kiva tyttömäinen (ei pinkki) pusero on aika yleiset.
Kunnon kenkiin olen panostanut erityisesti, itsellä kun sattuu jalkavaivaa/halpakenkäongelmaa olemaan. Ja ulos löytyy aina säänmukaiset sopivankokoiset kamppeet.
Serkkulikan lainaläjässä oli rikkinäisiä, tahriintuneita (omat tahrat saa olla, vaate käytetään kotivaatteena niin pitkään kuin menee) ja aivan loppuun kulutettuja kenkiä...
Body, jossa hame kiinni, ei ollut kovin käytännöllinen vaikkakin suloinen. Meni sitten yöpukuna.
Serkun vanhat palautetaan. Tähän asti olen vienyt kaverille, mutta sen ipana (1v nuorempi) kasvoi jo meidän tytön kiinni. Pari pikkuruista olen säästänyt, muuten en tahdo niitä säilöä. Seuraavallekin vauvalle varmaan vaatteet jostain löytyy, samoin kuin löytyi tälle nykyiselle.
Pelastusarmeijalle varmaan, tai johonkin ensikotiin/lastenkotiin. Parasta olisi kun löytyisi joku joka niitä oikeasti tarvitsee, mielelläni vaikka johonkin opiskelijaperheeseen lahjottaisin. - ''''''''''
*Suurin osa tavallisimmista ketjuista (h&m, lindex, kapphall), isommista marketeista ja pienemmistä tavallisista liikkeistä, kuten Vapaavalinta ja Löytötex. Lisäksi jotain on tilailtu netistä Ellokselta ja ulkomailta sekä pienemmistä kotimaisista nettiputiikeista. Jotakin olen hankkinut huuto.netistä. Lahjaksi on tietysti saatu joitakin vaatteita ja käytettyjä vaatteita on myös saatu vähän tutuilta omaksi tai lainaan.
*Tähän taisinkin vastata jo edellisessä kysymyksessä. Sekä että.
*Tärkeintä on, että vaatteet ovat mukavan pehmeät ja muutenkin miellyttävät päällä. Vaatteiden pitää olla helposti puettavia ja värikkäitä. Mielestäni vauva saa näyttää vauvalta, eikä sen tarvitse muistuttaa pikku aikuista.
*Turhin taisi olla kokoa 74cm oleva Timberlandin kevyttoppaliivi. Jäi kokonaan käyttämättä, kun vauva ei ollut oikean kokoinen vaatteeseen sopivilla säillä. Toisaalta liivi olisi ollut niin epäkäytännöllinen, että nykyisellä kokemuksellani olisin jättänyt hankkimatta. Silloin kun liivin ostin, kuvittelin kai vauvan olevan jo isompi tuon kokoisena.
*Pieneksi käyneet vaatteet on pääasiassa pakattu vinttiin odottamaan toivottavasti saatavaa seuraavaa käyttäjää.- elomamma08
- Lindex, H&M, Huuto.net, ebay, ulkomaalaiset nettikaupat
- Pidän merkkituotteista kuten Småfolk, Molo Kids, Ej Sikke Lej, Ida T. Lindexillä myös ihania perusvaatteita. Uusretrot ovat mieleisiä, pidän värikkäistä ja iloisista vaatteista. Merkkivaatteet on kaikki lähes poikkeuksetta ostettu halvalla alesta ja/tai käytettynä huutonetistä tai ebaysta.
-Iloiset, värikkäät, uusretrot vaatteet on meillä pääasiassa käytössä.
-Ei tule mitään mieleen, liikaa vaatetta on ja niistä osa jäänyt käyttämättä, mutta ns. turhaa ei ole ollut
- Säilytän ihanimmat, myyn muut huuto.netissä tai kirpparilla
- Helmipojan 2009 äiti
mm. kirppikseltä, marketeista, Ellokselta, Anttilasta, H&M, Lindexiltä, Kappahlilta, netistä ostan myös lastenvaattteita (mm. linuslotta), joitakin vaatteita on ostettu lastentarvikeliikkeestä mm. name it ja Esprit. Suosin värikkäitä vaatteita, en tykkää pukea lastani esim. mustiin tai tummiin vaatteisiin, vaan värikkäät ovat kivempia. Suurin osa meillä vaatteista on tuttaa, pippiä, name it, esprit.
Pienet vaatteet säästän vielä seuraavalle lapselle (tämä meidän nyt syntynyt siis esikoinen), tilaa ei kyllä kauheasti ole kotona, mutta kaipa ne johonkin mahtuu toistaiseksi :) Sitten sen toisen lapsen jälkeen aion laittaa ne myyntiin kirppikselle, tosin joitakin säästän ihan lapsille muistoksi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760